• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

M6 kola a pneu na zimu

Maneros

nový člen
20
Chtěl bych se zeptat na možná hloupou otázku - jak vybrat kola a pneu na zimu? Na M6 mám 19", wagon 2019... jak vůbec zjistím, jaká jiná kola případně můžu koupit, co se týká rozměru? Podle zkušeností - nejsou lepší třeba 17"? A co ventilky? Je třeba koupit TPMS nebo stačí obyčejné?
 
Co jsem zatím četl, tak v případě použití obyčejných ventilků na palubce pak straší kontrolka tlaku v pneumatikách, která údajně nejde vypnout. Já budu mít M6 na letních sedmnáctkách a na zimu je koupím rovněž. Přeci jen, trefit něco schovaného ve sněhu jde celkem snadno a u devatenáctek s nízkým profilem to s větší pravděpodobností odskáče i ráfek.

Odesláno z mého SM-G975F pomocí Tapatalk
 
Já naopak jezdím léto i zimu na 19kách. A nechávám přezouvat na originál disky. Nenašel jsem jediný důvod, proč na zimu koupit ještě jednu sadu v rozměru 17 palců. Ani na sněhu nebo břečce nebyl žádný problém.
Pokud by ses ale cestou další sady vydal, tak je potřeba koupit i ty TPMS ventilky.
 
Já měl vždy dvě sady kol včetně disků - jednak si je mohu při nějhorším přehodit sám a pak neustálé přezouvání hrozí odrbáním jak ráfků, tak i pneumatik. Ale na druhou stranu jsem doteď měl/mám auto s normálními ventilky = ty TPMS to dost prodražují.
Takže je otázka, zda je třeba kupovat TPMS ventilky od Mazdy, nebo je možné použít nějaké jiné, levnější - kompatibilní...
 
Ventilky se už řešily i v jiném vlákně a fungují prý snad i neoriginální.
Je to samozřejmě na propočtu každého, co se mu vyplatí a ne. U nás hraje roli, že po 3 letech máme v plánu auto vyměnit zase za nové, takže to byl o důvod víc koupit jen zimní pneu a za disky ušetřit - auto se mi na 17 nelíbí + lehce nižší světlá výška (sice jen asi 3 mm ale pro nás problém), takže druhá možnost byly jen druhé originální 19 disky a tam si Mazda účtovala nesmyslnou částku.
 
Levnejsi nez od Mazdy imho ani aftermarketove ventilky o moc nejsou, resp. jsou o tak malo levnejsi, ze to nema smysl resit (Mazdi se daji sehnat za 4 litry cela sada, aftermarket jsem videl nejlevnejsi znackovy kolem trojky... to mi proti cene pneu nebo disku prijde jako zanedbatelny rozdil s riskem pripadnych problemu s kompatibilitou).

Ja teda vzdycky mel dve sady kol, prezouvani je pak o neco rychlejsi, mensi prumer super ve snehu nebo brecce, kdy neni videt, po cem jedu... samozrejme v temny noci na mokry silnici ani v lete taky ne, ale v zime mam proste lepsi pocit z mensiho zanaseni snehu a bordelu dovnitr disku a pocitu, ze je vic jedno, do ceho vlitnu. Taky asi rafek nepatrne mene trpi, nebot neni tak casto castecne ponoreny ve vode/snehu. Hlavni smysl ale asi byl driv v tom, ze taky zimaky byvaly treba uzsi (uzsi pneu), ktera ma vetsi relativni hmotnost (tlak) na stycne plose a lip se probira snehem nebo breckou, nebo koneckonecu i hlubsi vodou. Coz ale dnes pri stejny sirce neplati.

EDIT: A uplne jsem zapomnel na to, ze je taky dobry si na zimu koupit tvarove jednodussi rafky, aby se z nich bordel (kteryho je v zime mnohem, mnohem vic) lip cistil. Letni 19" na 2017 Sestcce jeste docela sky, 2018/9 19" se cisti diky dalsim hranam navic daleko hur.

EDIT2: Jeste si ctu zpravu od Tommase a nevim ted aktualne na Sestce, ale driv treba na moji Mazde 3 vychazelo skoro stejne draho koupit si sadu samotnych zimnich 18" pneu (kde byl velmi omezeny vyber a dobry staly raketu), nebo sadu 16" ocelaku + 16" pneu. Ty ocelaky nebo levny alu disky byvaji levne, pneu byva zas v mensich rozmerech s vyssim profilem vetsi vyber = taky nizsi cena. Ale kdyz vstupuje do hry jeste TPMS, uz to tak hezky asi nikdy nevyjde.
 
I já na dřívějších autech měl dvě sady a přezouval jsem si sám.
Nicméně schválně jsem teď dohledal, jaké byly rozdíly u nás v těch pořizovacích cenách. Auto jsme přebírali v druhé půlce října a na začátku listopadu jeli do Rakouska do Alp, takže se na řešení relativně spěchalo. V Mazdě nám za sadu 4x 17" disků + 4x zimní 225/55/17 nacenili 1400 EUR. Nakonec jsme koupili čistě 4x 225/45/19 Pirelli (*) za nějakých 750 EUR . Jak jsem psal, při plánu auto po 3 letech zase obměnit tam ta návratnost nebyla. Raději investuji 2x 70 EUR ročně za výměnu.

Chci tím jen říct, že každý si musí v prvé řadě propočíst, která varianta je pro něj nejvýhodnější a nejlepší.

* (tuto volbu značky/typu pneu nedoporučuji - strašně hučí, ale v Belgii byly v daném rozměru jen ještě Bridgestone za podobnou cenu - špatné recenze, nebo Continentaly, které by vyšly na nějakých 950 EUR za sadu)
 
No treba Nokian WR A4 na 19" stoji 4800, na 17" 3000, jednoduchy alu disky (vidim nejaky Borbety) 5x114.3 ET50 7.5Jx17 stoji dvojku = rozdil 4800 Kc za celou sadu i s TPMS ventilkama. Zkompletovani byva zdarma kdyz to clovek koupi u stejnyho prodejce, ventilky by se holt musely jeste vymenit pak dodatecne v Mazde nebo jinym pneuservisu (v cene osazeni byvaji jen nejlevnejsi gumove). A o neco malicko levnejsi kazda vymena, pokud se neprezouvaji pneu, ale disky (v mym pneuservisu rozdil 300 za vymenu = 600 rocne), za pet let tedy 3000 rozdil na praci, pokud by cloveku vydrzela 5 let puvodni sada zimaku = 1800 Kc drazsi reseni s druhou sadou mensich disku. Kdyby clovek behem tech peti let menil i zimni pneu, hned varianta s mensima diskama vyjde 5400 levneji.
 
Ale potvrzuju, ze Sestka na 17" vypada uboze. Jenze to vetsina auta v zime, tak se s tim da zit. Ale o kolik je pak vetsi radost na jare, kdyz se to prezuje zpet na 19"!
 
Já měl vždycky zimní kvůli tomu, že jsem nechtěl ničit disky a pneu neustálým obouváním...
 
Co kdo máte zapsáno v techničáku za kola? Pouze "tovární" 225/55 R17 a 225/45 R19, nebo i jiné rozměry?
Jde mi o M6 (GJ/GL)...
 
GL (2017) a GL IPM3 (2018+) tam nemá ty 16"; mame taky myslím jiné Et u 19"

Zkusím najít skeny TP
 
Z techničáku M6 GL (2019):

7 1/2 J x 17 ET 50; 225/55 R17 97 V
7 1/2 J x 19 ET 45; 225/45 R19 92 W
 
Díky moc za informace. Můj problém je nyní v tom, že prodejce mi tvrdí, že jiné rozměry než 225/55 R17 a 225/45 R19 nejsou možné. Na zimu bych na autě chtěl mít nejaké užší sedmnáctky - jednak to nemá takový valivý odpor (což je jen vedlejší efekt), ale hlavně to na sněhu a v břečce líp zabírá, pokud je měrný odpor na vozovku vyšší. Takže je teď jasné, že s nějakou spoluprací s prodejcem nemohu počítat. :confused:Takže dotaz na ty, kteří mají v TP alternativní rozměry: Jak jste tohle řešili vy?
 
Postup je vzdy stejny, prodejce disku na ktery muzes natahnout uzsi pneu (coz na ten od Mazdy nemuzes) Ti musi vystavit typovy list pro Tvoje konkretni auto/model, se kterym si to nechas na STK po kontrole zapsat do velkeho TP.

Ne pro kazdy disk a kombinaci disku auta bude typovy list existovat, takze je potreba to zohlednit pri nakupu disku.
 
No, takze v podstate padá moznost kupovat disky z drihe ruky, pokud k tomu typovy list není. Diky za potvrzeni toho, čeho jsem se tak trochu bál...

Odesláno z mého SM-G975F pomocí Tapatalk
 
Ten rozdíl v trakci užší ale bude podle mě při rozdílu 1cm na šířce kolem 22 vcelku nicotný, kvůli tomu bych to rozhodně neřešil. Něco jiného bývá třeba velká finanční úspora volbou populárního rozměru pneu, ale zas mi nepřijde, že by třeba současná CX5 nebo 6 měla nějak extra předražené běžné rozměry (bývalo hůř... když jsem koupil trojku, každé rozumné letní 18" na origo disky stály kolem 5 tis/ks :)).
 
Ahoj. Na zimu jsem koupil sadu Mazda 17" kol. Na ně jsem obul Dunlop Winter Sport 5 225/55 R 17 XL 101 V. Kola ale při 110+km/h jemně vibrují do volantu. Není to nic vážného, ale je to nepříjemné. Nechal jsem je už několikrát vyvážit v různých servisech ale beze změny. Zkoušel jsem nahustit od 2,3 do 2,7 - také beze změny.
Pak jsem si uvědomil, že oproti pneu, které jsem vždy kupoval mají tyto přívlastek XL. Nemáte někdo zkušenost s takovými pneu? Nemůže být problém v tom?
 
Poslední úprava:
Ahoj. Na zimu jsem koupil sadu Mazda 17" kol. Na ně jsem obul Dunlop Winter Sport 5 225/55 R 17 XL 101 V. Kola ale při 110+km/h jemně vibrují do volantu. Není to nic vážného, ale je to nepříjemné. Nechal jsem je už několikrát vyvážit v různých servisech ale beze změny. Zkoušel jsem nahustit od 2,3 do 2,7 - také beze změny.
Pak jsem si uvědomil, že oproti pneu, které jsem vždy kupoval mají tyto přívlastek XL. Nemáte někdo zkušenost s takovými pneu? Nemůže být problém v tom?
XL gumy teda nemám, ale přesně ty samý vibrace do volantu jsem měl ve 100 km rychlosti, když byly špatně vyvážený kola na předku.
 
Back
Top