• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

M6 kola a pneu na zimu

Ahoj. Na zimu jsem koupil sadu Mazda 17" kol. Na ně jsem obul Dunlop Winter Sport 5 225/55 R 17 XL 101 V. Kola ale při 110+km/h jemně vibrují do volantu. Není to nic vážného, ale je to nepříjemné. Nechal jsem je už několikrát vyvážit v různých servisech ale beze změny. Zkoušel jsem nahustit od 2,3 do 2,7 - také beze změny.
Pak jsem si uvědomil, že oproti pneu, které jsem vždy kupoval mají tyto přívlastek XL. Nemáte někdo zkušenost s takovými pneu? Nemůže být problém v tom?
Ahoj, XL gumy mají silnější bočnice, takže budou i těžší. Když nepomáhá vyvážení a náprava je v pořádku, zkusil bych vyvážení s přítlakem. Někdy je třeba pootočit pneu na disku, což běžná vyvažovačka nezjistí.
 
Dunlop Winter Sport 5 225/55 R 17 XL 101 V.
Pak jsem si uvědomil, že oproti pneu, které jsem vždy kupoval mají tyto přívlastek XL. Nemáte někdo zkušenost s takovými pneu? Nemůže být problém v tom?
Mám stejné pneu a není s nima problém. XL jsou zesílené bočnice (což se občas v zimě hodí, pneu je pak sice těžší a trochu míň pohodlná, ale jde to). Zkus převážení, v dobrém pneuservisu by si s tím měli poradit.
 
Ahoj. Na zimu jsem koupil sadu Mazda 17" kol. Na ně jsem obul Dunlop Winter Sport 5 225/55 R 17 XL 101 V. Kola ale při 110+km/h jemně vibrují do volantu. Není to nic vážného, ale je to nepříjemné. Nechal jsem je už několikrát vyvážit v různých servisech ale beze změny. Zkoušel jsem nahustit od 2,3 do 2,7 - také beze změny.
Pak jsem si uvědomil, že oproti pneu, které jsem vždy kupoval mají tyto přívlastek XL. Nemáte někdo zkušenost s takovými pneu? Nemůže být problém v tom?
Označení pneu XL na vibrace určitě vliv nemá. Jak je výše uvedeno, jedná se jen o zesílenou bočnicí. Skusil bych přehodit zadní za přední a projet. Jinak navštívit znovu pneuservis, nechat zkontrolovat ráfky, případně pootočit pneu na ráfku. Slušný pneuservis si poradí. I když uznávám, že mají kvůli přezouvání na zimu nabito. To vše za předpokladu že je přední náprava cajk.
 
Díky všem za rady. Minimálně jsem netušil, že existuje vyvažovačka s přítlakem. V mém okolí ale nikdo takovou vyvažovačkou bohužel nedisponuje. Každopádně jsem si domluvil ještě jeden pneuservis, kde si s tím mechanik vyloženě vyhrál. Zkoušel pneu pootočit a když se mu to na vyvažovačce nezdálo, tak pneu otáčel znovu a až potom vyvažoval ale stejně problém přetrvává. Od cca 110 kmh auto brní s tím, že nejhorší je to zrovna při dálniční rychlosti mezi 120 - 140 kmh. Takže další postup je, že na kola nechám obout jiné pneu a uvidím.
 
Zdravím. Má zkušenost s pneu s označením XL - na M3 letní GoodYear XL (18") naprosto bez problémů, nyní na M6 zimní Nokian XL (17") taky bez problémů vše i při vyšších rychlostech. Chybu bych hledal určitě někde jinde, než v pneumatice. V dobrém pneuservisu by měli umět poradit, popř. obrátit se na autorizovaný servis Mazda.
 
Tak jsem na 17" disky nechal obout na předek letní pneu, vibrace ve volantu a v autě nezmizely. Dále jsem nasadil na předek letní 19" disky a vibrace ve volantu a v autě nezmizely. Takže jsem z toho jelen. Vypadá to tedy na problém v autě. V létě na 19" jsem ale nic podobného neregistroval. Ani jsem od té doby neměl žádný průjezd dírou nebo podobný incident.
Konkrétní rychlostní stupeň na to také nemá vliv. Akcelerace nebo decelerace také bez vlivu. Vibruje prostě za jakýchkoli okolností od cca 110 - 150 km/h, nejsilněji mezi 115 - 135 km/h. Na autě vše kromě jedné věci působí v pořádku. Tou jednou věcí je brzdění při couvání. Z LP kola je při zabrzdění slyšet a cítit jemné lupnutí. V letním období navíc při zatáčení na místě se zařazeným D nebo R se sešlápnutou brzdou a točením volantem se občas ozve i zachroupání. Působí to, jako by tím, jak je zařazená rychlost a dochází tam už k pnutí znásobenému točením volantem, (klasicky při vyparkovávání) chroupal nějaký čep. Každopádně tento můj problém asi už nepatří do téma pneu.

Ještě pro menší pobavení musím dodat, že když jsem před půl rokem řešil, co koupit, v úvahách byla i nová M6. Velký vliv při rozhodování zda novou nebo ojetou pak na mě měl i zde řešený problém vibrování nového 2.5G s vypínáním válců. No moc jsem si nepomohl. :D
 
Poslední úprava moderátorem:
Nech zkontrolovat geometrii. Dále ložiska, řízení a čepy. Pokud jsi koupil ojetinu, předchozí majitel s tím mohl někde bouchnout. Nebo zanedbal údržbu (máš k tomu servisku?). Na dálku těžko hádat. Hodně štěstí.
 
Geometrie jsem nechal zkontrolovat a je v pořádku. Servisku to má, takže na prohlídky to jezdilo. Jak říkáš, auto nechám zkontrolovat.
 
Doplňuji, že jsem týden jezdil na půjčených jiných kolech + pneu a problém s jemnými vibracemi se neprojevil. Takže později asi vyzkouším koupit jiné pneu a kdyby to nepomohlo, tak kola.
 
Doplňuji, že jsem týden jezdil na půjčených jiných kolech + pneu a problém s jemnými vibracemi se neprojevil. Takže později asi vyzkouším koupit jiné pneu a kdyby to nepomohlo, tak kola.


...jeste nez budes investovat penize do novych gum , zkus posunout gumu na rafku do jine pozice idealne o 50 procent prumeru kola ( tzn o pulku ) dnes se bezne znaci jak rafku tak gume bod, kde a jak se maji osadit ( zluty a cerveny).
 
Back
Top