• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

Mazda 6 GL - facelift 2018

Ahojte. Plánujem kúpiť nové auto v priebehu tohoto roka. Mam vychladnutú mazdu 6 alebo cx5 no ešte neviem ktorú. Ani s akým motorom. Doteraz jazdím na 323 1.5 96r
Narodil sa mi syn tak by trebalo presedlat do niečoho bezpečnejšieho. Chcem určite benzín. Mam nejaký budget cca 28tis €. Nemám skúsenosti s kupovanim nových áut tak by som sa chcel opýtať vás či je reálne aby som dostal mazdu6 2.5 s rev výbavou za takúto cenu? Alebo aj cx5.
Pozeral som aj mazdaihned no tam su ceny za 2.5 rev cez 30k.

A podľa čoho ste vyberali auto myslím či wagon sedan alebo suv?
Autom budem jazdiť hlavne trasa cca 12km do prace a 12km domov.
Pracujem vo vedľajšej dedine. Asi dvakrát do mesiaca jazda k svokrovcom cca 150km 40% cez dediny a potom diaľnica.
A potom samozrejme výlety. S mojou súčasnou mazdou ďaleko od mesta nechodime

Ďakujem

Gabriel

Odoslané z PLK-L01 pomocou Tapatalku
 
A co takhle koupit treba rocni jetou? No jestli chces ten novy model tak ojeta asi nebude, ale u aut co jsou 1-2 roky stare je cena zajimavejsi...
 
Pokud se nepletu, tak aspon v pripade GJ/GL by musel pri preferenci 2.5 motoru koukat na vyssi vybavy, nez je Revolution, takze tam mozna jsou zase nejake naklady "navic".
 
Ahojte. Plánujem kúpiť nové auto v priebehu tohoto roka. Mam vychladnutú mazdu 6 alebo cx5 no ešte neviem ktorú. Ani s akým motorom. Doteraz jazdím na 323 1.5 96r
Narodil sa mi syn tak by trebalo presedlat do niečoho bezpečnejšieho. Chcem určite benzín. Mam nejaký budget cca 28tis €. Nemám skúsenosti s kupovanim nových áut tak by som sa chcel opýtať vás či je reálne aby som dostal mazdu6 2.5 s rev výbavou za takúto cenu? Alebo aj cx5.
Pozeral som aj mazdaihned no tam su ceny za 2.5 rev cez 30k.

A podľa čoho ste vyberali auto myslím či wagon sedan alebo suv?
Autom budem jazdiť hlavne trasa cca 12km do prace a 12km domov.
Pracujem vo vedľajšej dedine. Asi dvakrát do mesiaca jazda k svokrovcom cca 150km 40% cez dediny a potom diaľnica.
A potom samozrejme výlety. S mojou súčasnou mazdou ďaleko od mesta nechodime

Ďakujem

Gabriel

Odoslané z PLK-L01 pomocou Tapatalku

Pokud nechceš utrácet a nemusíš mít fungl nove vozidlo ( v naproste vetsinou to ekonomicky nedava smysl ) ..tak vem 2/3lete auto s najezdem do 20/30tis km.

Karoserie kombi je praktictejsi. Idealne kup 2,5i ktera nema vypínání válců a vem si nejvyšší výbavu..všechny vymoženosti na nových mazdach dobře fungují ( a dají se i vypnout trvale..včetně start stopu:) )

Jinak ve tvém pripade přechodu z 323 by ti měl plné vyhovovat i 2,0i 165k. Zkus se projet obojím. A je jedno zda li manuál či AT..oboje funguje skvěle..a při tvém km nájezdu nehraje ani motor ani převodovka žádnou roli..spíše zvažuje na jak dlouho vůz kupuješ..ale toho se rozhodni...

Sent from my STF-L09 using Tapatalk
 
No nové vozidlo plánujem vymeniť keď bude aspoň tak staré ako moje súčasné.
Sedan v žiadnom prípade nechcem. Auto max z minulého roka.
Pozeral som aj mazda 6 na autobazaroch ale od roku 2017 mi tam vyhodí 4-5 ponúk.
Bude to šoférovať aj žena tak asi automat a určite treba parkovaciu kameru.
Na zadné sedadlá časom pribudne aj ďalšia autosedacka.
Nevadí mi ani predvádzacie vozidlo do 10-12 tis km.

Odoslané z PLK-L01 pomocou Tapatalku
 
No nové vozidlo plánujem vymeniť keď bude aspoň tak staré ako moje súčasné.
Sedan v žiadnom prípade nechcem. Auto max z minulého roka.
Pozeral som aj mazda 6 na autobazaroch ale od roku 2017 mi tam vyhodí 4-5 ponúk.
Bude to šoférovať aj žena tak asi automat a určite treba parkovaciu kameru.
Na zadné sedadlá časom pribudne aj ďalšia autosedacka.
Nevadí mi ani predvádzacie vozidlo do 10-12 tis km.

Odoslané z PLK-L01 pomocou Tapatalku
Takže máš vše jiz jasné..jen trd dohnat ten správný bezchybny kus..tak ti držíme palce :)

Sent from my STF-L09 using Tapatalk
 
Len ci je reálne kúpiť novu mazdu 6 v revolution výbave takej cene. Podľa skúseností ako veľmi sa dá tlačiť na predajcov? Som takmer pevne rozhodnutý že chcem mazdu. Kvôli tomu ako vyzerá a spotrebe. Ešte si budem musieť nejakú skúsiť.
V októbri budem musieť ísť na autosalón a poriadne si pozrieť mazdu 6 a cx5

Odoslané z PLK-L01 pomocou Tapatalku
 
Len ci je reálne kúpiť novu mazdu 6 v revolution výbave takej cene. Podľa skúseností ako veľmi sa dá tlačiť na predajcov? Som takmer pevne rozhodnutý že chcem mazdu. Kvôli tomu ako vyzerá a spotrebe. Ešte si budem musieť nejakú skúsiť.
V októbri budem musieť ísť na autosalón a poriadne si pozrieť mazdu 6 a cx5

Odoslané z PLK-L01 pomocou Tapatalku
U predvadecky tlačit muzes..u cenikovky moc ne..alespoň v ČR. Prodávají se dobře a nemají důvod moc slevit. Jak je to u vás netuším, ale tady v UK se dá smlouvat velmi dobře a jakmile vůz je lehce jety třeba roční dá dostat až na slevu pres 25procent..přeci jen benziny tu mají titěrný podíl trhu..což je pro mě fajn..neb už konečně začaly importovat a prodavat GL 2,5 s automatem :)) ..což předtím nebylo a ja mám tudiz už nyni..velké cukání přejít na ní.. během tohoto podzimu....uvidíme ;)))

Sent from my STF-L09 using Tapatalk
 
Ja som pri kupovani noveho auta dokazal stlacit cenu o 7 % plus nejaka vybava koberce a predlzena zaruka...vyber motorizacie ci typu karoserie je velmi individualne. Ja by som isiel do 2.5 sedan. Pride mi to auto vyvazenejsie a luxusnejsie. Kombik je sice praktickejsi ale ma aj vela nevyhod. Aj tak vacsinou tam budes vozit vzduch. Kocik budes vozit rok dva a potom uz to obmedzenie sedanu pocitis fakt minimalne. Ale kazdodenny benefit vo forme nizsieho aerodynamickeho odporu, vacsieho razvoru a s tym spojenym vacsim priestorom na nohy vzadu ci oddeleneho batozinoveho priestoru, rychlejsej klimy....to pocitis kazdy den a hlavne ked nechces auto menit po 2-3 rokoch...

Odoslané z SM-A520F pomocou Tapatalku
 
Kombik je sice praktickejsi ale ma aj vela nevyhod.

Já nevím, jestli bych použil spojení "vela nevyhod". To je dost zavádějící. Kombík má vzadu jen o 3,5 cm na nohy míň než sedan. 190 cm vysoký člověk si sám za sebe sedne s velkou rezervou i v kombíku. Horší to bude u modelu 2018, kde silnější sedačky berou o dost víc prostoru. V podstatě je předchozí model M6 na tom vzadu výrazně lépe. Vůbec jsem nepochopil poznámku o rychlejší klimatizaci. Tím chceš říct, že sedan chladí rychleji než kombík? :eek:

Z mého pohledu:
Jediné, čeho si člověk reálně všimne, je větší kufr a více místa vzadu nad hlavou v kombíku. Jinak není mezi těmi auty zásadní rozdíl. Tohle jsou skutečně postřehnutelné rozdíly mezi oběma karosářskými variantami. Jiný aerodynamický odpor apod. nemá šanci běžný smrtelník zaregistrovat.

Design je čistě subjektivní hledisko, ale abych tady nepropagoval svou garáž - i já si myslím, že sedan je vzhledově vyváženější. Viděl jsem a četl desítky recenzí, mnohdy porovnávání sedanu a kombi, a jen výjimečně někdo zaregistroval nějaké další rozdíly. Spíše to byly jen pocity, které další test, na jiném webu, úplně vyvrátil.
 
Tím chceš říct, že sedan chladí rychleji než kombík? :eek:
Predpokladam, ze to narazi na ten zakladni rozdil mezi dvouprostorovym a triprostorovym modelem auta. Sedan chladi pouze objem vzduchu v kabine, kombik chte nechte se musi potykat s tim, ze je jeste spousta vzduchu v kufru.

Ale jinak si take myslim, ze je to "vela nevyhod" prilis zdramatizovane. Ale proti gustu ...
 
Ok slovo nevyhod necbolo zvolene uplne spravne... lepsie by bolo asi prednosti sedanu voci kombi. :)


Odoslané z SM-A520F pomocou Tapatalku
 
Zrovna benzínová Mazda 6 má velmi účinnou a rychlou klimatizaci, takže bych ji jako rozdíl vůbec neuváděl. Včera jsem jel v tom vedru přes celou ČR, klima na 22°C a naprostá paráda. To, že chladím o něco málo prostoru víc i v kufru nemůže být postřehnutelné, možná ani měřitelné. :)

Rozhodování sedan vs kombi je jedině v rovině designu a praktičnosti. Nic jiného nehraje roli.

Co se mi líbí víc? / Potřebuji větší kufr?
 
Vis jak, podle papiru ma sedan vetsi maximalni rychlost, akceleraci a mensi spotrebu, takze ... na tom aerodynamickem odporu neco bude :p.
 
Spotreba je podľa mňa u oboch vynikajúca. Ako som čítal vo vlakne o spotrebe tak mazda 6 jazdí od cca 6 do 9l/100km co je u mňa dôležité.
Pôvodne som mal zálusk na superb combi 2.0tdi ale po sprisneni na emisnej kontrole sa toho bojím ze by mal problém po pár rokoch. A dpf by sa asi pri mojom používaní vozidla veľmi neprecistilo.
Mazda 6 vyzerá všeobecne veľmi dobre

Odoslané z PLK-L01 pomocou Tapatalku
 
Predpokladam, ze to narazi na ten zakladni rozdil mezi dvouprostorovym a triprostorovym modelem auta. Sedan chladi pouze objem vzduchu v kabine, kombik chte nechte se musi potykat s tim, ze je jeste spousta vzduchu v kufru.

Ale jinak si take myslim, ze je to "vela nevyhod" prilis zdramatizovane. Ale proti gustu ...
No za mě ...v kufru sice vzduch je..ale nijak se nechladí..výdechy tam preci nejsou..a většina z nas má zatazenu roletu a tím i oddělen prostor od kabiny,kde chlazení probiha

Sent from my STF-L09 using Tapatalk
 
Vis jak, podle papiru ma sedan vetsi maximalni rychlost, akceleraci a mensi spotrebu, takze ... na tom aerodynamickem odporu neco bude :p.
Jenže tenhle rozdíl je doslova NEPARTNY oproti tomu, jak moc šlapeš na plyn..i ta trvale pustena klima v dnešních dnech..udělá násobné vyšší navýšení spotřeby.. než zvýšený koeficient odporu vzduchu..


Sent from my STF-L09 using Tapatalk
 
Za mna URCITE NIE predvadzacku...skoro kazdy s tym na skusobnych jazdach chodi ako prasa, na studeny motor vytacanie a pod.
Co sa tyka volby motora, kvoli malo kilometrom by som siel do 2.0 165k, to bude ideal. Podla mna ta 2.5 bude mat vyssiu spotrebu a na tie kusky je zbytocna. A zozenies ju za lepsie peniaze ako 2.5 v RT. Este Ti nieco zostane na dodatocne investicie.
A osobne som kupoval na mazdagebrauchtwagen.de Tam je vyber riadny priamo u Mazda predajcov v DE.
 
Podelím sa o moje skúsenosti s GL 2.5i 194G Takumi Plus po 15 dňoch a 1550km (1000km za prvých 7 dní som jazdil opatrnejšie, plynulejšie).
Jazdil som rôzne trasy (centrum Prahy, zápchy, okrajové časti Prahy, okresky, diaľnice)...

Palubný počítač ukazuje spotrebu 8,2 l/100km, vypočítaná spotreba 8,3 (milo ma prekvapila presnosť).
Vzhľadom na to, že sa jedná o nový motor a aj klimatizácia si užila svoje, to považujem za veľmi dobrú spotrebu.

Zaujímavejšia je však jazda s vyššou spotrebou - pri zapnutom "sport" režime, kedy sú reakcie na plynový pedál s lepšou odozvou, otáčky stúpajú rýchlejšie a posilňovač riadenia príjemne ztuhne. Cítil som, že aj keď som šiel niektoré zákruty ostrejšie, zďaleka som nedosiahol limity podvozku. Nie je to športové auto, ale na rodinné auto si jazdu značne užívam.

Celkový pocit z auta mám veľmi dobrý, príjemné materiáli, pohodlné sedenie, skvelé odvetrávané sedačky, dobré odhlučnenie, dostatočný priestor. Páči sa mi jednoduchá palubná doska a ovládanie pomocou HMI.

Plusov vidím veľa, rozhodne prevažujú, napíšem však viac o nedostatkoch.

- Znížený strop kvôli strešnému oknu. Pre kúpou som si vyskúšal minuloročný model bez strešného okna, kde som mal dostatočný priestor nad hlavou. Teraz som si však pri mojich 190 cm musel operadlo sklopiť viac, ako som bol zvyknutý (inak som na hrboľatej ceste občas zacítil strop).

- Osvetlenie batožinového priestoru je vážne nedostatočné. Prisvieti to len na okraj kufra (ak si sami nezacláňate). Premýšľam, že si dorobím LED osvetlenie po stranách kufra (schému zapojenia modelu pred faceliftom som si už preštudoval, snáď tam žiadne zmeny nespravili).

- Sledovanie pruhov som si vypol... Viac krát som bojoval s autom v úsekoch, kde je práca na ceste a oranžové pruhy križujú tie biele. Skúšal som si to zapínať len na diaľnici, ale ani tam to nie je ideálne. Ak v blízkosti nemám žiadne vozidla, tak zákruty jazdím väčším oblúkom, od čiary k čiare, kedy mi to však auto "opravovalo". Vravel som si, že to môže byť fajn aspoň napr. v situáciach, keď si otváram fľašu s vodou, nebudem musieť držať volant kolenami... Avšak stačí pár sekúnd a sledovanie čiar sa úplne vypne, nechá auto vybočiť zo svojho pruhu. Upozornenie, že mám držať volant, chápem... Ale prečo sa daný system hneď vypne?

- Adaptivný tempomat nie je celkom spoľahlivý... Druhý deň som chcel predviesť ako auto samo dobrzdí na semafore, avšak skončilo to núdzovým brzdením. Je nutné sledovať displej, či auto "vidí" vozidlo predo mnou. Niekedy sa prekvapivo stratí... Pri výjazde oblúkom z diaľnice v zápche, kedy som asi 5. krát stláčal "RES", aby som sa znova o kúsok pohol vpred, sa mi stalo, že auto stratilo dohľad nad kamión predo mnou (vzdialenosť rozhodne menej ako 10m) a začalo prudko zrýchľovať... Taktiež pri nižších rýchlostiach (pod 50 km/h) nie je najplynulejší. A celkovo podraďuje častejšie, ako by som to robil ja, a teda je pri zapnutom tempomate vyššia spotreba. Aj napriek tomu som však rád, že ho mám - určite budem zaň vďačnejší pri dlhých trasách.

- MZD Connect, prehrávanie hudby z USB nie je dobre odladené. Často sa pri zapnutí začne prehrávať prvá skladba. Trvá vcelku dlho, kým sa preskenuje hudba a umožní vyhľadávanie podľa interpretov. Vie to byť dosť frustrujúce.

- Navigácia aj napriek tomu, že ma mapy z 2018/5, nepozná rok staré cesty... Pri pripojení na WiFi hotspot by mala zohľadňovať premávku, ale v ČR to asi nefunguje. Na druhej strane ma v dobrom prekvapila presnosť a podrobnosť pokynov. Veľkú výhodu vstavanej navigácie vidím aj v zobrazovaní pokynov na projekčnom displeji.

- Odolnosť laku... Dnes ráno som videl, ako z auta predo mnou odletel kameň a dopadol nad čelné sklo. Objavil som tam potom hneď 3 poškodenia vrchnej časti laku (vidieť biely základový lak). Možno to bola len nešťastná náhoda, väčší kameň ako je bežné...

Zmiešané pocity mám z i-Stop systému. Síce opätovné nahodenie motora na mňa pôsobí dosť jemne, technologický ty vyzerá tiež fajn, je možné vyhnúť sa vypnutiu motora len jemným pridržaním brzdy... Ale aj tak mám pocit, že to znamená zvýšene opotrebenie a úspora paliva to asi nevyváži...
 
Back
Top