Zdravím všechny Klaňáky.
Tak nám dodal Louda Auto Mazda Pardubice CX-3 G150 AWD AT Revolution Top. Barva Titanium Flash - decentnější, ale luxusní vzhled, zejména na slunci velmi pěkné.
První dojem z REVOLUTION TOP je, že Mazda výrazně zvýšila kvality použité kůže a materiálu sedaček - osobně pokud někdo váhá a může investovat své tvrdě vydělané peníze do toho +50 přibližně za TOP, poradil bych mu, ať to udělá. Je moc hezký ten Alcantara plyš ve výplních dveří a to i vzadu je to, tj. super. Velmi příjemná pravá kůže světlá na sedačkách v kombinaci s tou jakoby Alcantarou, ale prý to není Alcantara podle Mazdy. Osobně bych lidem, co uvažují o investici relativně velké do REVOLUTION tedy poradil, aby zkusili popřemýšlet o TOP, protože já jel REVOLUTION a líbil se mi, ale "risknul" jsem TOP naslepo a nelituji tedy naprosto. Ten interiér je dle mého opravdu hezčí a ty věci co těch +50 tisic cca v tom jsou, dle mého dobré. Není to málo, je to dražší již, ale opravdu prvky co jsou jen v prémiových a větších vozech. Boží a TOP se mi líbí. Co je v TOP navíc (a já zvolil, že to za těch cca +50 stoji...):
- Inteligentní brzdový asistent SBS
- Systém HBC pro automatické přepínání dálkových a potkávacích světel LED
- Prémiový audiosystém BOSE® Centerpoint® Surround Sound: rádio s CD/MP3/WMA, 7 reproduktorů, dotykový TFT displej, Bluetooth® - hands-free type 2
- Adaptivní tempomat aktivní
- Čalounění v kombinaci bílá kůže (látka) --- píšou látka, ale je to "plyš" ala alcantara tak nevím
- Pokročilý systém hlídání mrtvého úhlu RVM včetně detekce pohybu za vozidlem
Jízda je výborná, podvozkově je to trochu pevnější, tvrdší nastavení, ne samo nepohodlné, v pořádku a tak se mi to líbí. Řízení je lehké proti mým sportovním vozům a to samo je správně, není gumové či zcela bez citu, jen posilovač je výrazně "přátelsky" nastavený i třeba pro ženy a celkový komfort, řízení není tak strmé jako v RX-8, RX-8 R3, MX-5 nebo Lexusu IS-F nebo jakoby tvrdší jako je v 6 MPS... Já jsem zvyklý a ženu to baví mít feedback od silnice a prostě vědět, že jedeme. MAZDA to umí a zde je to hezky nastavené dle mého, je vidět ta pevná zadní náprava na přejezdech atd. ale v rámci mých preferencí v pohodě.
Vůz nepůsobí z kabiny vůbec malým dojmem, jede jako Mazda 2, trochu 3 mix s ocáskem CX-5 pohonu 4x4, tak bych to ohodnotil.
Motor 150 koní je veselý a celkově OK i zvukově se mi líbí, ale samo najeto 200km tak tj. nevím nic moc zatím. Je také problém, že já mám další vozy s 423 koňmi a 250ti a tedy to působí jako "pomalé", i když to dle mého jede 100 tak pod 9 sekund v pohodě...
Průběh motoru je velmi zajímavý tím, že má poměrně velký zátah hned od počátku a negraduje až tak moc. Je to asi přizpůsobeno dnešnímu trhu, aby nebyl takový šok pro TURBOfily, ale samo zase mám jen pár km najeto a zajíždím motor tj. netrestám to, jedu různorodě a jen párkrát točím lehce a testuji AT převodovku...
AT je perfektní a dle mého největší překvapení, opravdu mne baví a hezky řadí. Tlačítko SPORT je znatelně funkční a drží motor v otáčkách, v akčním režimu práce s plynem nikdy neřadí před červeným. Hodně intuitivní AT. Jak píše kolega Kábek AT je fajn.
Kufr je skromný, ale to já umím být skromný (hlavně se modlím, ať se tam vejde podvozek z kočárku, ale měl by v poho).
BOSE audio je velmi příjemné a 2xUSB fachá super. Dokonce i obrázky alb a celkově prezentace na displeji je pěkná. Kvalita displeje je jen lehce nadprůměrná v porovnání s LEXUS či např. AUDI displeji je horší, ale zase to chápu (mluvím o hardwaru displeje). Software palubního systému se mi opravdu líbí a je pružný, navigace rychlý TomTom a ten mám rád již od uvedení v nových Mazdách - cena 12.500,- bez přemýšlení to tam hoďte, kdo potřebuje navigovat.
Bluetooth je narozdíl od provních CX-5 např., úžasný... Rychle se načte i seznam a vše potřebné včetně fotek u kontaktů a tak. Je to zajímavé a jede bezproblémově. Volal jsem celkově zatím 10x tedy jako opravdu jsem to hloubkově netestoval. Ale zdá se super.
Koho by něco zajímalo, ať píše konkrétní dotazy - foto posílám, 2 s mojí milou a tolerantní, již hodně těhotnou ženou (toleruje ta auta s těmi hodně koňmi, tohle je první co nežere a je více praktické) na testování v HK a patrioticky pod plachtou v noci, což je opatření proti kočkám, co na to lezou v Pozadí RX-8 R3...
Ještě zmíním světla LED, jsou velmi efektní a dálkový automat jede bez chyby - zatím jedna noční cesta . Vypadají jakoby se šelma chystala skočit na nevinou "koncernovou" antilopku.
Jo a k příslušenství, loketní opěrka zatím není vůbec potřeba - dle mého subjektivně zatím. Co je opravdu moc hezké z příslušenství a provedení je boží, tak to jsou super luxusní dečky podlahové s logem jakoby má odlesk stříbrná nit nápisu a boží gumové dečky, co tedy velmi pěkné a z kvalitního materiálu (koupil jsem na zimu, aby to šlo celé do pořizovací ceny). VANA do kufru je dle mého povinnost - super provedení a vypadá materiálově i vzorem jako ty gumové koberečky s logem CX-3 je to samo. Doporučuji koupit.
Užíváme si hezkou jízdu a kvalitní zážitky. Posílám i nějaké další fotky. Za světla je barva atraktivní a zároveň již jsem i testoval jak Mazda má být tj. TCS off, i-stop off atd. Kombinovaně to žere v pohodě 8.5-9l a to jedu pořád po měste a okolo plus občas i kousnu ten plyn. Dost si hraju s tou palubní aplikací na sledování spotřeby paliva a pořád to nuluju a testuju. Myslím, že to v poho bude jezdit za 7,5-8L kombinovaně a to mi stačí bez velké snahy.
Ještě jednou bych tu chtěl říct, že opravdu kvalita té kůže a materiálu sedaček je u REVOLUTION TOP pocitově vynikající a o dost lepší než v REVOLUTION.
Bude to perfektní vozidlo i za 8 let třeba. Něco jako třeba RX-8 dnes, stále je atraktivní a má takový ten X-faktor navíc. Konkrétní dotazy uvítám a rád odpovím. Jinak jsem HK a Pardubice, kdo by chtěl třeba podívat na tu konfiguraci REVOLUTION TOP. Hodně jsou jen REVOLUTIONy po salonech.