• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

motor Měrka hladiny oleje

Doofer

moderátor
Člen týmu
1 383
přátelé neřešili jste někdo výměnu měrky oleje ? debilnější měrku co do kvality "zobrazení" hladiny jsem snad ještě neviděl... je jedno, kdy olej měřím, zda za studena když si olej sedne nebo po jízdě. vždy je měrka po vytažení celá mastná, zajebaná a samotná hladina je z ní poznat dost těžko.

třeba na Hondě je plastový žlutý konec s drážkami a po vytažení je to ukázkově vidět, jakokdyby tam někdo udělal černou fixou čáru... něco takového bych si představoval

díky za tipy :)
 
Poslední úprava:
Nechci rejt, ale když jdu měřit olej, tak si tu rysku stejně vždycky otřu a teprve potom jdu měřit :wideyed: Navíc mi nikdy nepřišlo, že by ta ryska byla nějak výraznějš zaprasená (a neni to tim, že tam nemám žádnej olej :D ).
 
Já před kontrolou ohřeju motor, počkám chvilku a pak měřím.
Studený olej ukazuje vždycky méně a pak se zbytečně dolévá. (Teda přelévá);).nebo hladina mezi ryskami.
Na novém oleji se těžko hledá hladina na rysce
 
Neni to nahodou obracene, teda logicky pokud to vemu, tak pokud pustis motor, tak si olej natahne kam potrebuje a volneho oleje spise bude mene, nez kdyz auto stoji rekneme pres noc, olej stekl ze vsech moznych mist. Tim bych rekl ze tahle hodnota bude prave vyssi nez kdyz motor protocis a pak olej zkontroluju.

Jinak ja s merkou nijak problem nemam. Merku otru, vratim zpatky, vytahnu a kontroluju namirenin proti svetlu. Pravdou je, ze ciste nalitej olej neni moc videt, ale neni to tak dle me strasne.
 
z druhé strany než je logické se dívat, hladina na měrce sedí
přéééésně, ale i tak je to pomalu na detektivní práci pod lupou, kor když je nový olej

Neni to nahodou obracene, teda logicky pokud to vemu, tak pokud pustis motor, tak si olej natahne kam potrebuje a volneho oleje spise bude mene, nez kdyz auto stoji rekneme pres noc, olej stekl ze vsech moznych mist. Tim bych rekl ze tahle hodnota bude prave vyssi nez kdyz motor protocis a pak olej zkontroluju.
taky mi to takto přijde logičtější a hladinu měřím spíš za studena
 
Poslední úprava moderátorem:
Zlatá nafta, tam olej nikdy nechybí, spíš přibývá A na měřiče je důležitý bod X, v podstatě hodnota minima jde mimo mě.
Jinak měrka je fakt nevychytaná.

Je škoda, že není kontrolka na hladinu oleje, tedy aspoň na minimální, tak jak to má VW či i Renault (ten to zobrazuje na na PC). Tím by u mnoho ignorantů nedošlo k zadření motoru, když měli podložky pod výstřiky v pytli.
 
Zlatá nafta, tam olej nikdy nechybí, spíš přibývá A na měřiče je důležitý bod X, v podstatě hodnota minima jde mimo mě.
Jinak měrka je fakt nevychytaná.

Přiznej se, ty ses na ní šel podívat :D
 
To ne, je to 2 dny co jsem tankoval plnou, tak i olej kontroluji. A zase takový úchyl nejsem.:D
 
Já to měřím taky po zahřátí a nechám odstát tak 20 - 30 min. aby olej stekl. Ještě jsem vyšpekuloval, že ji dávám označením směrem k motoru, potom se neotočí a ukazuje to kolik tam asi tak cca je oleje.
 
Na internetu a tady jsem četl, že olej se musí měřit ručně. S tím nemám problém. Při rozsvícení kontrolek na mě blikne i olejnička. Ale co teda znamená tahle kontrolka? :D o_O

oil.jpg
 
Na internetu a tady jsem četl, že olej se musí měřit ručně. S tím nemám problém. Při rozsvícení kontrolek na mě blikne i olejnička. Ale co teda znamená tahle kontrolka? :D o_O

Zobrazit přílohu 14628
Tahle Aladinova lampa když se rozsvítí ,tak je konečná. Mazdy používají tlakový čidla což není hladinový čidlo. Takže když není tlak, kontrolka se rozsvítí, ale motor už v podstatě nemažeme bůh ví jak dlouho (minimálně od rozsvícení kontrolky do chcípnutí motoru)
Jinak k měrce oleje, tak u 2.0 DISI-olůvko na lanku je dle mého vědomí a svědomí jedna dizajnově nejhezčích měrek co jsem viděl, ale zároveň je to jedna z nejstupidnějších na odečítání oleje. O to víc když je ten olej ještě nový a čirý. Musí se to olůvko na lanku až neuvěřitelně osušit (oproti kovovýmu klasickýmu plátků), rychle zasunout a okamžitě vytáhnout a potom s ní kroutit na sluníčku než se tam něco ukáže. U staršího hnědšího oleje je to odečítání už lepší. Toť můj názor, když jí vytahují cca 8x do měsíce
 
Poslední úprava:
Díky za vysvětlení Maxi. Na jednu stranu škoda, že to má tlakový. Na druhou aspoň otevřeme občas tu kapotu taky a ne jen v servisu :) Kontroluješ si olej 8x měsíčně? To nejspíš budeš dělat v nějakým servisu :).

Jinak s kontrolkama mi je jasný, že se rožnou a pokud je to ok, tak zhasnou.
 
Díky za vysvětlení Maxi. Na jednu stranu škoda, že to má tlakový. Na druhou aspoň otevřeme občas tu kapotu taky a ne jen v servisu :) Kontroluješ si olej 8x měsíčně? To nejspíš budeš dělat v nějakým servisu :).

Jinak s kontrolkama mi je jasný, že se rožnou a pokud je to ok, tak zhasnou.
Ono je důležitý hlavně vypozorovat kolik toho oleje motor baští. Třeba u naší M6MPS takhle vím, že když jezdím trasy nad 20km od nastartování, tak stačí olej zkouknul 1x za 5000km. Pokud se ale šourám jen po městě a furt to chcípám a startuju tak kontrolují raději po 1000km. Ale třeba u svojí M3BM vím že během 10000km co měním olej ho nemusím kontrolovat vůbec, protože vůbec neubude. Horší je to když koupíš ojetinu. Takhle když jsme koupili Civica, tak než jsem zjistil co si ten motor bere, tak jsem kontroloval olej co cca 400km. Teď už vím že těch 7000km co je předepsaná výměna u Hondy jí kontrolovat nemusím, protože si za 7000km vezme asi 2mm z rysky
 
Tahle Aladinova lampa když se rozsvítí ,tak je konečná. Mazdy používají tlakový čidla což není hladinový čidlo. Takže když není tlak, kontrolka se rozsvítí, ale motor už v podstatě nemažeme bůh ví jak dlouho (minimálně od rozsvícení kontrolky do chcípnutí motoru)
Jinak k měrce oleje, tak u 2.0 DISI-olůvko na lanku je dle mého vědomí a svědomí jedna dizajnově nejhezčích měrek co jsem viděl, ale zároveň je to jedna z nejstupidnějších na odečítání oleje. O to víc když je ten olej ještě nový a čirý. Musí se to olůvko na lanku až neuvěřitelně osušit (oproti kovovýmu klasickýmu plátků), rychle zasunout a okamžitě vytáhnout a potom s ní kroutit na sluníčku než se tam něco ukáže. U staršího hnědšího oleje je to odečítání už lepší. Toť můj názor, když jí vytahují cca 8x do měsíce
Souhlasím, měnil jsem olej před 4tis km, pravidelně kontroluji, ale někdy hladinu odečtu až na počtvrté, vůbec to nejde poznat (měrku asi nedělali Hiroshime, dle loga FOMOCO :D ). Každopádně neubyla mi zatím ani kapka. Maxi tobě DISINA žere olej?
 
Back
Top