• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

benzín MZR 2.5 (L5 Euro 4) sání - váha, klapka, EGR

remisa

člen KLANu
73
Ahojte, seznamuji se svojí GH 2.5 a řeším "drobnosti" které zjišťuji po nákupu.
Po zahřátí na provozní teplotu auto lehoučce kolísá s volnoběhem, na ručičce to skoro nejde vidět, ale jde to lehce cítit, občas trochu "provibruje". S tím asi i souvisí jízda v nížších otáčkách, která myslím není tak plynulá jak by mohla být.
Pořídil jsem přípravek na čištění sání a pustil jsem se jako první do klapky sání. Byla úplně černá, ve vypnutém stavu lehce pootevřená - asi už se nebyla schopna dovřít. Dle návodů na netu jsem ji vymontoval a opatrně a důkladně vyčistil. Nevím jestli ještě nějak provést její reset, baterku jsem měl během práce odpojenou.
Nicméně změnu to nepřineslo. Chystám se tedy s isoprophylem opatrně vyčistit váhu vzduchu a na závěr by mě zajímal EGR ventil. A na to se Vás chci zeptat - máte s jeho čištěním zkušenosti ? Ne netu o něm nemůžu najít žádné info, ani kde jej hledat. Vzhledem k tomu jak vypadala klapka sání, umím si představit jak na tom bude ten EGR.
 
já čistil váhu vzduchu, ale na Nissanu, podle doporučejí jen opatrně vystříkal čističem na brzdy. Zřejmě to pomohlo, ale mě to zlobilo naopak při otáčkách kolem 4t, kde bych chvilku propad výkonu. Prostě jsem ji vymontoval, vystříkal tím čističem, nechal uschnout a vrátil.
 
Na tu váhu vzduchu bych vůbec nesahal.Tohle není Nissan,kde se to běžně dělalo.Ani na EGR ventil,na benzínu s tím nikdy nebyly problémy a nikdo to nikdy nečistil ani neměnil.Ale zaměřil bych se na tu první řídící lambda sondu.Ta umí po 150 000km dávat do ŘJ nesprávné informace,prostě napětí nechodí jako má.Pak bývá problém s víkem vzd.filtru,bývají ulomené ty 2 čepy a přisává to falešný vzduch a tím pádem je chudá směs,lambda to už neuřídí a pak ten motor nejde nakulato.To samé dělá i netěsný výfuk.A třetí věc jsou svíčky.Žádné jiné než Denso nebo NGK nedávat.Nic jiného nefunguje,žádné Bosch,nedejbože Brisk.Svíčky jsou iridiové,mění se po 120 000Km.Zkontroloval bych odtrh,má být 1,3 mm,většinou ho mají po nájezdu větší.Nejlepším řešením je najít si servis,který zkontroluje všechny akční členy a udělá celkovou diagnostiku Mazda.Jinak je to sázka do loterie.Jo a mrkněte na teplotu chl.kapaliny,často termostat umí podchlazovat motor.Ručička musí být uprostřed.Řešením je jeho výměna.JO a tuhle Vámi udávanou vibraci dokáže udělat také zapínání a vypínání klimy.Takže v každém případě ji vypnout.
 
Díky za tipy.
Svíčky jsou nové, chová se to uplně stejně před i po výměně - zkontroluji co tam dali za značku.
Víko vzuch. filtru taktéž zkontroluji. Výfuk a lambdu už ne. Každopádně začátkem ledna jedu do Mazdy na svolávačku airbagu, jsem tam objednaný i na diag právě kvůli tomuto, tak se uvidí, zda na to přijdou.
Klima to není, ta je vypnutá, její zapnutí se projeví o něco výrazněji.
Funkce termostatu se mi zdá naprosto ok, nicméně je pravda, že nevím, jestli umím určit zda je ručička přesně na středu. Z mého pohledu se zdá o pár mm níže, ale jsem vysoký, možná je to jen úhlem pohledu :)
 
Ještě drobné doplnění (nevidím edit). Kontroloval jsem fakturu z prvotního servisu a svíčky tam naštěstí NGK, uf:)
Víko vzduchového filtru vypadá taktéž ok. Na tu váhu se tedy na doporučení vyprdnu a na EGR tuplem. Musím počkat na leden do autorizáku, jenom jsem člověk co rád řeší věci hned, tak proto ten dotaz ...
 
Ještě drobné doplnění (nevidím edit). Kontroloval jsem fakturu z prvotního servisu a svíčky tam naštěstí NGK, uf:)
Víko vzduchového filtru vypadá taktéž ok. Na tu váhu se tedy na doporučení vyprdnu a na EGR tuplem. Musím počkat na leden do autorizáku, jenom jsem člověk co rád řeší věci hned, tak proto ten dotaz ...

Co se týká váhy vzduchu, mám stejný obsah a váhu jsem měl již vytazenou a jednoduše jsem ji i vycistil. Není na tom nic složitého drží ho 2 šroubky stačí po vytažení vyčistit takovou tu "mandličku" snímá množství vzduchu je na boku te váhy bývá dosti špinavá. Alespoň v mém případě tomu tak bylo a myslím že nejsem jediný... Já to čistím perchlorem ale čistic na brzdy funguje taky dobře. Váha vzduch je naprosto identická jako byla v M323F BJ kde jsem to čistil obdobně.Ale jak píše Míra jestli si na to netroufaš tak se do toho nepouštěj.
 
Nějakou významnou změnu jsem nepocitil. Ale u předchozího vozu M323F BJ mi to cukalo při přidání plynu, po vyčištění to zmizelo.
 
Ok, poněvadž jsem člověk zvídavý a nedočkavý a termín autorizáku je daleko (7.1.), objednal jsem si z pár stovek bluetooth diagnostiku, k tomu mám připravený forscan a mrknu na hodnoty. Dále vyčistím váhu vzduchu, do EGR se zatím pouštět nebudu. Ještě jsem se chtěl zeptat, máte někdo zkušenost s čištěním IAC (regulátor volnoběhu) u tohoto vozu ?
 
Ok, poněvadž jsem člověk zvídavý a nedočkavý a termín autorizáku je daleko (7.1.), objednal jsem si z pár stovek bluetooth diagnostiku, k tomu mám připravený forscan a mrknu na hodnoty. Dále vyčistím váhu vzduchu, do EGR se zatím pouštět nebudu. Ještě jsem se chtěl zeptat, máte někdo zkušenost s čištěním IAC (regulátor volnoběhu) u tohoto vozu ?
Už máš trošku novější auto,takže samostatný IAC (idle air control) není přítomno a díky elektronický klapce sání ani přítomno být nemusí. IAC měly starý auta s lankem ovládanou klapkou. Pro ilustraci tady jsou obrázky klapky z M6GH (2009) a M626GF (1999)
794339a4913f52fae03706052b0d8912-604x849.gif f029c6cb5d22774b1c5ee5e481758116-604x849.gif
 
Poslední úprava:
Jj, tu klapku jsem měl venku a čistil, bylo vidět že ji někdo bohužel čistil jen "zvenku", bez demontáže. Z jedné strany čistá, z druhé úplně černá a s pořádnou vrstvou.
IAC jsem viděl někde na netu, ale buď jsem se špatně díval, nebo to měli špatně zařazeno, díky za info.
 
Dnes mi došla diagnostika, po úplném zahřátí jsem se díval na chování na volnoběh. Motor se snaží držet 650rpm, ale ve chvílích kdy "provibruje" klesnou otáčky na 635. Sledoval jsem u toho váhu vzduchu, samozřejmě na to zareagovala viz obrázek. Tak uvidím, o víkendu ji zkusím vyčistit, jestli se to stabilizuje ...
Screenshot_2018-12-13-18-21-10-856_com.ovz.carscanner.jpg
 
Dnes mi došla diagnostika, po úplném zahřátí jsem se díval na chování na volnoběh. Motor se snaží držet 650rpm, ale ve chvílích kdy "provibruje" klesnou otáčky na 635. Sledoval jsem u toho váhu vzduchu, samozřejmě na to zareagovala viz obrázek. Tak uvidím, o víkendu ji zkusím vyčistit, jestli se to stabilizuje ...
Screenshot_2018-12-13-18-21-10-856_com.ovz.carscanner.jpg
Váha funguje bez problémů podle toho grafu. Škoda že jsi k tomuhle neudělal ještě graf zátěže (LOAD) který by to potvrdil. Mě totiž přijde že za takovýhle výkyv v otáčkách (a i podle chvilkovýho většího průtoku vzduchu) může zvýšení zátěže motoru - třeba sepnutí klimakompresoru. Respektive jen z těhle dvou údajů je to věštění z koule, ale takhle by se klimakompresor při chvilkovým natlakování projevil.
 
Příště mrknu i na zátěž. Ještě tu byl tip na lambdu, ale tam už mi nezbyde než počkat do servisu, předpokládám že z těch údajů z lambdy asi nic nevykoukám ?
Klima to není, ta je vypnutá. Její zapnutí způsobí o něco silnější zakolísání, ale tam je to v pořádku....
 
K tý váze, tak taková rychlá diagnostika že ukazuje dobře je že si zobraziš polohu škrtící klapky (TP) a váhu (MAF) a když šlápneš na plyn tak ten graf musí vypadat hodně podobně.
Screenshot_20181213-191814.png
Teď jsem si teprve všimnul, že tam máš teď nastavenej graf váhy na strašně moc moc detailní osu Y (gramy). Proto se ti tam zobrazuje zubatice jako prasátko, ale ve skutečnosti 0,5g/s je naprosto zanedbatelnej údaj.
 
Byl jsem to jeste jednou zahrat a vypada to ze vaha bude dobra, i na zatez reaguje jak ma. Navic teda cim dal vic slysim jak ten motor klepe nekde od rozvodu a nese se to i dovnitr, problem bude asi nekde jinde. Kez by to bylo jenom o tom dat nekam auto a zaplatit opravu, ale skoro mesic cekat nez se na to u Balvina podivaji a potom klasicke kolecko cekani na opravu a doufat ze to potom bude ok ...
 
Tak s váhou vzduchu opravdu problém nebyl. Hledal jsem další souvislosti s nestabilným volnoběhem a narazil jsem na rozvody - na úhel vačky a kliky. Někde jsem četl, že na volnoběh by měl být stabilní a max 10.5 Můj volnoběh po důkladném zahřátí motoru zde (srovnání s úhlem Timing advance) :
Screenshot_2018-12-15-14-14-37-407_com.ovz.carscanner.jpg
 
Chrastí (případně občas klepou) ti rozvody když je to ohřátý ?
 
Back
Top