• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

benzín MZR 2.5 (L5 Euro 4) sání - váha, klapka, EGR

pokud bych chtel cisti skritici klapku (prijde mi zasvinena), tak ji musim asi uplne vymontovat z auta co ? :) je tam nejaky zadrhel ?? neco co by me mohlo prekvapit ? diky
 
Připravil bych si rovnou náhradní těsnění, ale podle rozkresu to vypadá, že tam žádné není...
upload_2020-8-28_12-5-39.png

P.S.
Co znamená "přijde mi zasviněná"?
 
No koukal jsem na ni kdyz jsem vyndaval airbox a ta klapka je tak z 30% plochy spinava...
 
Těsnění je jen mezi klapkou a parohama. Mezi klapkou a boxem je jen hadice se sponou a skrz klapku protikachladici kapalina tak pozor na teplotu
 
Klapka bude špinavá především ze strany od sání, takže bych ji vyndal a jemným štětečkem a vhodnou chemií vyčistil. Čistit jen z jedné strany je podle mě nesmysl. Jednak to nevyčistíš pořádně a navíc ti ten bordel napadá do sání a určitě bych s lopatkou manipuloval minimálně, pokud možno vůbec. Koupil bych ve spreji čistič na MAF nebo něco podobného.
 
Bez sundání to takhle nevyčistíš. Výbornej je na to Liqui-Moly čistič klapek a drobnej jemnej štěteček ;)
čištění klapka.jpg
 
Mám s tým čerstvú skúsenosť. Sundat Klapku znamená odpojiť všetky elektrické zväzky, prívod chladenia dokopy asi 4 kúsky, ktoré idú odpojiť dosť blbo. Ide vyčistiť úplne do čistá aj priamo na aute. Asi ako keď niekto povie že na GG nejde vymeniť žiarovka bez sundania podbehu/airboxu atď. Stačí ti odpojiť čiernu hadicu z boxu a 4 skrutky na klapke. Upchať odhalené sanie hocičím aby tam nič nepadlo a čističom klapky v spreji z auto Kelly očistiť všetko vnútri. Na samotnú klapku na hriadely je dobré mať aj vatovu tyčinku do ucha, hriadeľ a obvod klapky sa čistí najhorsie. Záleží jak máš šikovné ruky. Trochu nervov so zlým prístupom mi stalo zato nevymontovavat celý mechanizmus von. Elektrickú Klapku neotvaraj ručne, po očistení stien klapky musí asistent v aute pár minút držať stlačený pedál kým ocistis zostatok. Odporúčam si podložiť handru, je to dosť agresívny prípravok a zničí gumu a plast, bude to tiecť dole, nie všetko sa odparí. Kto má zručnosť to výbere von celé, kto je menej schopný (ja) sa s tým bude hrať hodinu, ale ide to dôkladne vyčistiť aj na aute, za pomoci ďalšej osoby. Inak tesnenie som nemal nahradne a asi ho môže čistič karburatorov poskodit, celú dobu bolo na klapke a myslím že je v poriadku, auto neprisava falošný vzduch (zatiaľ) a spotreba zostala nezmenená. Reakciu plynu ani výkon to nezlepší, mne to na 99 percent odstránilo vibrácie na volnobeh po zahriatí motora.
 
Mě přijde jednodušší a rychlejší odcvaknout konektor z vahy, boxu a klapky, odpojit hadici sání, 4 šrouby z klapky ven a odpojit hadičky od vody, venku to jde mnohem líp a nemusí se člověk bát že něco zapadne dovnitř nebo že poškrábe klapku.
 
Neměnil, ale doporučil bych to. Povrch hlavy už je místy pokryt korozí (není ideálně hladký), původní těsnění má v sobě od koroze dulky a nikdy už se nenasadí stejně, navix bylo už tvrdší. Proto je lepší dát nové
 
Back
Top