• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

elektrika Nadměrné vybíjení autobaterie

Diablos

výkonný člen KLANu
245
Ahoj,
stala se mi takový nemilá věc, po cca 10 dnech stání se mi vybila komplet baterka. Mám ji tam cca 4 roky. Nabil jsem ji, vrátil a za pár dní už byla zase skoro vybitá. Tak jsem si řekl, že má nejlepší za sebou a dal novou. Ta se však opět celkem rychle vybíjí. Tak jsem měřil jednotlivé okruhy a zjistil jsem, že mi osvětlení interiéru žere cca 140-150mA. Zkoušel jsem jednotlivé žárovky a ty na to nemají vliv. Nemá s tím někdo zkušenosti, co to dělá, jestli čidla ve dveřích, kufru či něco jiného?
Předem díky.
 
Ahoj a když vytáhneš pojistku ROOM 15A tak odběr tam pořád naměříš ?
Jednou jsem něco podobnýho řešil, ale ne přímo tenhle problém. Bylo to způsobený oxidací na konektoru v BCM, díky který došlo ke spojení okruhu cigareťáku a okruhu rádia (rádiu nonstop svítil displey). Stačilo kouknout na konektor v BCM a ta zelená oxidace tam svítila jak slunce přesně přes ty dva kabely.

Ale je to jen takovej nápad od klávesnice
 
Poslední úprava:
Ahoj,
stala se mi takový nemilá věc, po cca 10 dnech stání se mi vybila komplet baterka. Mám ji tam cca 4 roky. Nabil jsem ji, vrátil a za pár dní už byla zase skoro vybitá. Tak jsem si řekl, že má nejlepší za sebou a dal novou. Ta se však opět celkem rychle vybíjí. Tak jsem měřil jednotlivé okruhy a zjistil jsem, že mi osvětlení interiéru žere cca 140-150mA. Zkoušel jsem jednotlivé žárovky a ty na to nemají vliv. Nemá s tím někdo zkušenosti, co to dělá, jestli čidla ve dveřích, kufru či něco jiného?
Předem díky.
Ahoj, mám podobnou zkušenost (i když mám o trochu starší model :)). U mě toho bylo s baterkou špatně trochu víc. Za prvé - měl jsem tam slabou baterku - 75 Ah, což je málo na ten můj diesel (to jsem zjistil až jsem se o to začal víc zajímat). Nyní mám 90 Ah. I přesto se to vybíjelo. Zkontroloval a vyčistil jsem kontakty, kostry, pojistky, vše OK. Až potom mě napadlo změřit alternátor a bingo - dával málo. Ne o moc, ale i tak se baterka nabíjela málo. Takže jsem ho vyměnil a od té doby vše bez nejmenších problémů, baterka OK, nastartuju napoprvé hladce i v mínus dvaceti (no, to už tady dlouho nebylo).
R.
 
Maxi, právě když vytáhnu ROOM 15A tak odběr klesne k nule. Blbý dotaz, kde najdu konektor BCM? :)
 
Koukni k řidičový levý noze pod plast co je pojistková skříňka a hledej tenhle konektor:
Clipboard02.jpg Clipboard04.jpg

Odpoj baterku, chvilku (cca 1 munutu) počkej, rozpoj tenhle konektor, zkontroluj ho ze všech stran i protikus v BCM a něčím ten konektor a protikus v BCM pročisti.
Pěkně funguje třeba tohle (pro inspiraci):
Valvoline Clean Tronic

Zároveň tam mužeš takhle překontrolovat všechny konektory co do BCM vedou.

EDIT: (za tu první fotku se omlouvám že je to z pravostrannýho řízení)
 
Poslední úprava:
Tak prošplíchnutí kontaktů moc nepomohlo. Kontrola také nic neodhalila. Co je na to všechno napojený? Předpokládám osvětlení, centrál a ještě něco?
 
Zadní mlhové světlo, vnitřní osvětlení, blikače, stěrače a ostřikovače, zadní stěrač a ostřikovač, zamykání a bezklíčový vstup.
am6zzn00001567.pngam6zzn00001549.pngam6zzn00001550.pngam6zzn00001565.png
 
Stojí ti auto zamknutý na ulici nebo ho nezamykáš protože parkuješ třeba na soukromým dvoře?
 
Odemknuty GH se rychleji vybíjí
 
Aký je štandardný kľudový odber batérie pri zamknutom aute? Ja som nameral 60 mAh a zdá sa mi to veľa.
 
Tak zistil som, že za zvýšeným kľudovým odberom je poistka č. 5 "BTN" 40 A (v motorovom priestore) označená ako "ochrana rôznych okruhov". Vedeli by ste mi poradiť ktoré obvody sú ňou istené resp. kde hľadať chybu? Vďaka.
 
Č.5 je Heater 40A.
BTN je č.1 a má taky 40A

BTN má na sobě :
- Door lock 30A
- AFS 10A
- Room 15A

Room má na sobě :
- OBD II zasuvku
- veškeré osvětlení
- Přístrojovku
- Imobilizér
- Keyless
- Info displej pod oknem
- Rádio
- BT modul
- klimu a topení (společně s Heater 30A)
- BCM

Nemáš OBD adaptér stabilně v zasuvce nebo Neoriginální radio?
 
Poslední úprava:
Podľa českého manuálu je č. 5 BTN - ochrana rôznych obvodov. Potvrdzuje to aj poistka ROOM 15A, ktorú som vytiahol a odber klesol na nulu.

Takže množina sa zužuje. Všetko v aute mám (zatiaľ) originál, akurát som vymenil interiérové osvetlenie za LED od Naturala. OBD adaptér mám vytiahnutý a rádio originálne. Keyless nemám a BT taktiež iba originál. Hm, je to divné...

Btw.: v poistnej skrinke vo vnútri mi chýba poistka č. 1 P.WIND IG 30A (el. ovládanie okien) - na zvýšený odber to nemá vplyv, ale nemala by tam byť aj tak?
 
Poslední úprava:
Ten manuál je nějakej divnej. Tady máš popis z originálního mazda wiring manuálu pro tvůj ročník

Screenshot_20210213-191724.png
 
Ďakujem za schému, ale aj na plastovom kryte poistiek bolo znázornené,že BTN je poistka na 5. pozícii.
Aby som vylúčil resp. našiel zdroj problému tak je potrebné postupne povypinat ROOM spotrebiče?

Odoslané z PAR-LX1 pomocou Tapatalku
 
Ahoj , mám GH 2008 benzin a posledniho půl roku přes zimu ač sem moc nejezdil tak mi to žere baterku během měsíce sem 2x dobíjel teď po třech dnech od poslední jízdy sem naměřil 7vol. ví někdo něco konkrétního co to dělá a jak měříte odběr na plusu baterky a svorky? dík Petr
 
Pokud máš v autě BT modul (oem) tak to bude dělat on, druhá možnost je pokud nezamykáš aito tak se neuspí a baterka se za víkend vybije
 
Auto zamykám ale prej to může snad dělat i zámek ve dveřích. BT modul (oem) jak píšeš je co a kde ,jak to poznám .
 
Back
Top