• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

elektrika Nadměrné vybíjení autobaterie

no_hits : já to taky nemyslel vážně ;) Samozřejmě že na to musí přijít, ale k tomu je třeba "pracovat". Měřit. A to my přes internet asi nezjistíme co mu tam zlobí.

Preventivně bych možná odpojil ten bluetooth modul, ale těžko říct co tam zlobí a hlavně kdy, když má ty hodnoty v pořádku (alespoň na první pohled)
 
Skúsil by som novu bateriu. Aké napätie ukazuje keď ju dobijes na full? Každopádne ak si ju viackrát vybil na 5V tak by mala byť po smrti, každé jedno vybitie pod 11V dajme tomu už batérie vadi . Potom zmerať čo dobija alternátor, na voľnobeh tam má byť cez 14V. GH ak necháš napriklad odstavené odomknuté tak ma dosť vysoký odber. Asi jednoduchšie ako merať xy veci v interiéri, najväčšie čo tam vojdú stoja okolo 70euro/2000czk
Nedávno mi skončila záruka na ní. Samozřejmě už jsme tu s kolegama viděli několikrát vadnou baterii ještě v záruční lhůtě, jsou to šmejdy co vyrabějí. Na takovou hodnotu jsem ji vybil tak 3x. Je mi jasné, že pak odchází články. Alternátor jsem měřil, dobíjí na cca 13.7-13.9V, teď si nevzpomenu.

To odemčení mi právě trochu zavání. Jestli se nestane občas, že zůstane viset zámek, popřípadě spínač od dveří a auto si myslí, že je odemčené. Samozřejmě se nedá po každém dojetí jít a měřit po uplynutí nějaké doby pod kapotou jestli to odebírá to co má, popřípadě něco jiného.

BT modul jsem jako první odpojoval tehdy, ten tu mám i na stole furt vyndaný.
 
Tak aktuálně se mi daří nasimulovat asi už i odběr 2A v zamčeném stavu. Začal jsem obcházet auto a otvírat a zavírat dveře. Následně okna.

U řidiče se mi z nějákeho neznámého důvodu vloni promáčkl ovladací spínač řidičova okna a vypadá to na to, že zůstává viset relé okna, jelikož když tím spínačem porůznu otevírám a zavírám, pokaždé jiný odběr. Občas se mi teď povede dostat odběr při zamčení na 0.05A. Takže jdu ještě testovat a následně zkusit odpojit zda to půjde potom zamknout vůbec.
 
Další postup dnes. Spínačema to nebude.

Při odemykání a zamykání se nic nemění. Stav kdy dosáhnu odběru je po vložení klíčku a otočení do 2. polohy.

Po odpojení pojistky BOSE sem docílil polovičního odběru, tedy něco kolem 1,0A. Tahle pojistka je pro zesilovač BOSE rádia.

Když byl odběr už 1,0A dával jsem pryč ostatní pojistky. Už vychází pouze pojistka ROOM, takže jsem se pustil do rozebírání.

Při vysokém odběru jsem odpojil rádio a klešťák spadnul na 0,05A.

Teď přemýšlím tedy zda je to rádiem a nebo se neuspává jednotka BCM.

Pár fotek:
1660408969910.jpg

1660408969917.jpg

1660408969940.jpg
 
Dalsi adept na vymenu audia pekne od podlahy :D Kazdopadne jsi sikovny?
Jojo už jsem, po včerejším procházení schéma, objednal jiné rádio. Ta jednotka bcm už byla jen výplod mé nejisté fantazie:D jsem elektrotechnik, ale tohle je stejně složité někdy se zorientovat v těch schématech. Jinak díky. Psal jsem to sem jen pro další lidi, či generace aby měli nějakou radu třeba. :D
 
Další postup dnes. Spínačema to nebude.

Při odemykání a zamykání se nic nemění. Stav kdy dosáhnu odběru je po vložení klíčku a otočení do 2. polohy.

Po odpojení pojistky BOSE sem docílil polovičního odběru, tedy něco kolem 1,0A. Tahle pojistka je pro zesilovač BOSE rádia.

Když byl odběr už 1,0A dával jsem pryč ostatní pojistky. Už vychází pouze pojistka ROOM, takže jsem se pustil do rozebírání.

Při vysokém odběru jsem odpojil rádio a klešťák spadnul na 0,05A.

Teď přemýšlím tedy zda je to rádiem a nebo se neuspává jednotka BCM.

Pár fotek:
Zobrazit přílohu 41827

Zobrazit přílohu 41828

Zobrazit přílohu 41829
Já se omlouvám, ale asi to nedokážu z popisu pochopit. Když dáš klíček do druhý polohy (poloha ON), tak máš větší proudový odběr přes rádio/BOSE zesilovač. Co je na tom špatně ?
 
Já se omlouvám, ale asi to nedokážu z popisu pochopit. Když dáš klíček do druhý polohy (poloha ON), tak máš větší proudový odběr přes rádio/BOSE zesilovač. Co je na tom špatně ?
Asi jsem to blbě napsal. Po zapnutí zapalování do 2.polohy a následné vypnutí a zamčení auta, je ten velký odběr a stává se tak jen občas.

Když jsem zapínal klíček jen do první polohy a nebo zkoušel jen odemknout a otevřít/zavřít dveře a zamknout tak sem se nedokázal dostat do stavu vysokého odběru. Musí dojít ke spuštění 2.stupně klíčku aby se ta porucha občas projevila.
 
Bose pojistka je jen od zesilovače Bose, nemá vliv na rádio
 
Řěším teď na svojí GH podobný problém, o víkendu jsem baterii dobil, ukazovala 12.6V, alternátor dobíjí jak má, s autem jsem jel od víkendu jen 3x (jsem ve městě a přes léto dojíždím do práce na kole) dnes jsem došel k autu, změřil jsem baterii pomoví voltmetru a měla 11.9V, jel jsem 2x 40km+, minulý rok jsem měnil baterii, původně měla 55Ah a koupil jsem Exide 65Ah EA645, v autě mám kamery Mio se smart boxem nastavené na parkovací režim, který je už měsíc vypnutý (řeším to už delší dobu) a teď jsem od nabití baterie pro jistotu odpojil celý smartbox, radio mam origo a je to předface, takže nemám BT, který by to vybíjel, auto pořád zamčené. Nemůže to být tím, že mám baterii s větší kapacitou a altík to nestíhá třeba, už si s tím nevím rady, už jsem přemýšlel že vrátím starou baterii a zkusím to s ní, měnil jsem ji proto, že jsem si dával ty kamery do auta a přes zimu se ta baterie vybila během týdne také, parkovací režim jsem měl zapnutý jen u práce (8h) u baráku ho nezapínám, cesty do práce 15km tam, 15 zpět. Jak jsem řekl, altík dobíjí normálně, 14V při nastartování a pak během jízdy klesne na 13.4 - 13.6V.
 
Aira666 - musíš postupovat stejně jako je sepsáno výše. Změřit parazitický odběr. Altík může dobíjet klidně jak šílený a bude mu to prd platné, když bude něco po odstávce vozidla trvale tu baterii vybíjet,.
 
Větší baterie je akorát větší rezerva před vybitím, a samozřejmě zas dýl trvá než se zpátky dobije ale to množství dobitý energie zpět je za stejnej čas stejný (jen se toho do ní lajcky řečeno vleze víc) BT měly i předfaceliftový GH , ale jen ve výbavách GTA a GT ( diesel možná i v nižší)
 
O víkendu zkontroluju ten konektor u řidičě a změřit odběr, M6 mám ve verzi TE, radio jsem prošel a nikde tam není BT.
 
Určitě změřit klešťákem odběr na prázdno při zamčeném stavu. Klidně několikrát zkusit odemknout zamknout a vždycky počkat (pro baterku nářez trošku ale jinak bych to asi neudělal - vybil jsem ji za ten proces diagnostiky parazitního odběru tak 2x, že nešlo už pak pořádně domykat zámky), jelikož u mě se to neprojevilo po každém zamčení a někdy asi to začalo žrát v průběhu zamčení.

Jinak zbytek už byl asi vysloven.
 
Bt bys poznal podle tlačitka na hlas na volantu
 
Ahoj Nevim zda ma s tímto někdo zkušenost nebo někdy to měřil ale pro nečinnosti auta, které je zamčeno mam na baterii odber skoro 1,8 A coz je určitě hodne proto se uz nedivím ze mi pod dvou letech odchází. Je mi jasné ze budu muset vše proměnit a najít co to způsobuje. Nemate někdo referenci hodnotu odběru v klidovém stavu?
Nikde jsme tohle v manuálu nenasel.
 
Tady toho máš 3 strany, stačí pročíst a zjistíš, že opravdu nejsi první. Navíc je tam i několik tipů na co se zaměřit.

 
Back
Top