• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

motor Nefungující klima (sporadicky)

@Max6 Tak jsem díky velké pomoci @no_hits vytáhl live data ze senzorů a nějak jsme to spolu prošli.
Je to vytáhnuté z garáže kde je to celý den = nerozpálená kabina, vše funguje jak má.
Nechám to stát venku na slunku, uvnitř je 30 a více a tlačítko AC funguje jen jednou po startu motoru, pak se klima sama vypne za pár sek a tlačítko už nereaguje aby seplo klimakompresor (reaguje jen na displaji), až do dalšího restartu motoru kde to zas dělá to stejné dokud auto nevychladne nebo ho nedám dogaráže, kdy to pak zase začne fungovat.
Má smysl měnit ten snímač tlaku?
 
Na to chladivo v klimasystému má obrovský vliv jakákoliv změna teploty. Nemáš tam náhodou moc chladiva ? Tenhle spínač by měl být schopný odpojit klimu, když je moc malý tlak a naopak když je moc velký.

Můžeš zkusit odpojit z toho čidla/spínače tlaku konektor a obyčejnym ohmetrem přeměřit jestli je čidlo sepnutý nebo rozepnutý. Potom nechat auto na tom sluníčku, nastartovat, nechat natlakovat a znovu odpojit ten konektor a zjistit jestli je to čidlo rozepnutý nebo sepnutý.
A jelikož jsem si teď všimnul, že máš 4 drátový to čidlo, tak to ještě snímá i střední tlak.
Ažbudu mít čas, tak ti pošlu obrázek který piny k sobě patří (se spínají) nebo ti to může poslat no_hits

Ještě se zeptám takhle než začneš zbytečně něco proměřovat a odpojovat. Zkoušel jsi prostě jen odpojit mínus na baterce, počkat pár minut a znovu zapojit baterku ? Občas se tyhle jednotky klimy zblázní a odmítají poslušnost a tohle jim může pomoci.
 
Poslední úprava:
Odpojit baterku sem nezkoušel, zkusím a dám vědět.
Jinak před 2 týdny když mi to měnili tak se odsálo cca 350g a dali tam buď 450 nebo 500, to bych teď kecal.
Jaká je prosím max hodnota co se tam má vejít?
Ale dělali to podle techničáku malého, tak snad...

edit 1
baterie odpojená a zapojená po chvíli zpět, nechám to vyhřát zítra na slunci a uvidíme.
 
Poslední úprava:
Má tam vejít cca 500g chladiva (viz tabulka) a 60ml oleje
Screenshot_20240711-232029.png
 
Poslední úprava:
Má tam vejít 500 chladiva a tuším 11 nebo 14g oleje jestli se nepletu
Chladivo stopro sedí, olej už si nevzpomenu.
Uvidím jestli se náhodou nechytne Maxova rada ohledně té baterie a popřípadě pak budu měřit to čidlo.
Popřípadě pak teda jeho výměna, jen mě mrzí, že to nemá zpětný ventil a musí vše pryč z klima oběhu.
 
Mě ještě napadlo to nastartovat a zapnout v garáži, ujet třeba 30km venku ve 30 stupních a pak bez vypnutí motiru klimu vypnout a po minutě zkusit zapnout a pak zajet do garáže kde je chlad a vypnout motor a po třeba 3-5 minutách kdx bude prostor pod kapotou rozpalenej ale interiér vychlazenej to nahodit znova.
Je to sice nahovno procedura ale zjistíš tím jestli na to teplo reaguje něco pod kapotou nebo v interiéru
 
Mě ještě napadlo to nastartovat a zapnout v garáži, ujet třeba 30km venku ve 30 stupních a pak bez vypnutí motiru klimu vypnout a po minutě zkusit zapnout a pak zajet do garáže kde je chlad a vypnout motor a po třeba 3-5 minutách kdx bude prostor pod kapotou rozpalenej ale interiér vychlazenej to nahodit znova.
Je to sice nahovno procedura ale zjistíš tím jestli na to teplo reaguje něco pod kapotou nebo v interiéru
Já radši vyzkouším tento tvůj nápad, v opačném případě musím 20km do nejbližšího servisu na odsátí klimatizace, pak čekat hodinu ať alespoň trochu vystydne motor a dá se na to čidlo sahat, dělat to tam kdesi na parkovišti, vyměnit atp.
V sobotu se do toho pustím :D
Díky za nápad a snahu pomoct
 
Asi bych sledoval spíš tyto PID v jednotce PCM (foceno vypnutý motor)
Screenshot_20240711-205523.png
 
No, a mám si to tam naklikat při jízdě, nebo teda ujet 30km s klimou, pak se podívat, pak v garáži na to mrknout atp?
 
Koukal bych na to pri jízdě - toto je něco kde by mohl být problém

Tady máš video kdy klima jede furt tj Manuální režim, režim Auto A/C kdy není vnitřek vychlazen

A tady je cyklujici režim, kdy je interier vychlazen nebo svítí A/C ECO

Je tam pěkně vidět, kdy z jednotky přijde požadavek (AC_REQ) a sepne se relé od spojky kompresoru (ACCS - sepne dvojtej tlakáč "bezpečák") a Větrák klimy (FAN1).

Já ty videa točil na místě na volnoběh proto asi kompresor střední tlak (COLP) nenatlačí - nenapadlo mě zvednout otáčky

Funkce toho tlakovýho vícespínače - nechal jsem jen hodnoty odpovídající cca bar nebo atm (pro lajckou představu). Je vidět že ten dvojitej "bezpečák" je seplej od cca 2 do 34-38 a ten střední spíná okolo 15 a vypíná okolo 12.

Screenshot_20240711-222153.png

=======================
A teď úvaha - jsou 2 možnosti

1) Nejede kompresor (nesepne relé kompresoru, takže ani mechanická spojka) - je tam časová prodleva po které jednotka zjistí, že stále nemá signál ACCS (tlak nižší než 2atm - rozpojenej bezpečák), takže systém vypne a odstaví ho do vypnutí motoru. V tomto případě po stisknutí tlačítek A/C nebo AUTO otáčky motoru NEZAKOLISAJÍ !!
Relé i jeho pojistka A/C MAG jsou pojistkovým boxu v motoru docela blízko kapoty. Teplo od motoru tam nemusí mít takovej vliv jako když slunko rozpálí kapotu ;) relé je stejný jak od startéru nebo klaksonu, takže ho s klaksonovým zkus prohodit a uvidiš jestli problém zmizí

Screenshot_20240712-003138.png


2) Sepne relé i spojka kompresoru, kompresor začne tlakovat, ale při tlaku nad 2atm nesepne tlakovej bezpečák - opět není signál ACCS, takže jednotka systém vypne a odstaví ho do vypnutí motoru. Po stisknutí tlačítek A/C nebo AUTO ZAKOLISAJÍ otáčky motoru
 
Poslední úprava:
Po prohození relátek - odpojení baterie
dnes ráno 5:30 odjezd do práce, zapl sem klimu po noci v garáži a ok, bez cukání, funguje jak mělo. V kabině cca 25°C.
Po 8 hod sem odjížděl, slunko sice nesvítilo, ale v kabině 35°C. Nicméně tlačítko fungovalo jak mělo, takže se mi seplo relé i spojka jak popisuje nohits v bodě 1., tlačítko A/C reagovalo i po pátém. stisknutí a vypnutí.
Nicméně, po ujetí každých cca 200-300 metrů to cukne jak prase, takhle to nikdy necukalo, vlastně ani ráno když jedu do té práce - změní se hodnoty viz videa a asi se teda sepne klima kompresor, pak 200-300 metrů, zase to cukne a kompresor se teda odpojí, ale to cuknutí je opravdu, opravdu hodně výrazné. Jezdím s tím autem 3 léto a tohle to určitě nikdy nedělalo. Pak sem takto jezdil asi 15 minut, a pak už to chvilku jelo normálně a ani to necukalo, viz poslední video kde se nehne ani jedno čidlo.
Volnoběh -
Jízda cukání -
Jízda cukání -
Osciloskop cukání -
Jízda osciloskop necukání -
zároveň na mě z mřížky vypadlo něco, jako kus uhlíku, co se mi potom rozdrolilo v ruce...(list to nebyl)
973b7947-a73e-497d-991a-083d19f90582.jpg
prosím Vás, co se mi to děje s autem? @no_hits @Max6 :D
za kvalitu videí se omlouvám, mám to ve 4K ale youtube nějak nespolupracuje...
 
Poslední úprava:
Ot- včera když jsem nahrával ty videa tak se mě to předvádělo furt na shorts. Pak jsem zjistil že normální video může být na stojáka ale musí mít víc jak minutu aby se uložilo v plným rozlišení a ne jako shorts..... Další shit kdy se systém snaží být chytřejší než uživatel

K problému. Po výměně relatek to cukalo při spínání a rozpínání? To vypadá jak kdyby byla kousla spojka diky nefunkčnímu relatku a teď se rozhybala. Co klakson za tepa? Troubí? :D
 
Troubím, svítím, jezdím, nechladím :D
Já si myslím že to relátko na to vliv mít nebude, předtím než sem to prohodil a odpojil baterii když se to náhodou chytlo na to tlačítko AC v tom rozpáleném autě tak to mělo stejné symptomy, ne tak veliké, ale mělo.
Opravdu to nemůže dělat to čidlo co je na té trubce v motoru?
A ty hodnoty jsou na tom jak, tobě se to furt tak často nemění jak jak mně když se dívám na tvé video..
A hlavně, když to prostě vytáhnu z někama kde je menší teplota viz ta garáž tak to nedělá, necuká to, chladí to normálně až na místo kam jedu..
 
Můžeš mě prosím vyfotit přímo ten tvůj klima kompresor, respektive jeho spojku s kladkou ? Nebo můžeš poslat VIN ? Ta věc co jsi našel vypadá jako kus protivibračního materiálu co mají nový typy kompresorů v přítlačným talířku klimaspojky. To by potom vysvětlovalo vše.

Nějaký lepší fotky prosím.
 
Zrovna už dnes nebudu u auta, ale zítra tam zajedu a hned to dofotím co nejdetailněji.
Zatím alespoň ten VIN.
JMZGY19R201151967
Ale za to mám ještě další dvě fotky toho čehosik... o_O
1f1c6e0b-d541-4c6b-844d-ee7604bd09c2.jpg

b3f783ac-3c76-4066-97db-e6a36cff8424.jpg
 
Prosím tě, já jsem asi při pátku už utahanej, ale na videu vidím GH a ty pošleš VIN na GG (GY konkrétně) ? Kde je prosím chyba ?

EDIT: Jinak ten molitan na tý fotce není z toho klimakompresoru, ale obyčejná tlumící a těsnící hmota mezi chladičema nebo i na jiných místech auta.
Tím pádem už to VINko nepotřebuju ale natočit přímo ten klimakompresoru v motoru jak spíná by nebylo na škodu.
 
Poslední úprava:
Prosím tě, já jsem asi při pátku už utahanej, ale na videu vidím GH a ty pošleš VIN na GG (GY konkrétně) ? Kde je prosím chyba ?

EDIT: Jinak ten molitan na tý fotce není z toho klimakompresoru, ale obyčejná tlumící a těsnící hmota mezi chladičema nebo i na jiných místech auta.
Tím pádem už to VINko nepotřebuju ale natočit přímo ten klimakompresoru v motoru jak spíná by nebylo na škodu.
Už sem to upravil omlouvám se. Natočím zítra a zašlu video.
Díky
 
tak sem měl cestu do garáže ještě teď.
snad to bude v patřičné kvalitě, je možné že to půjde přehrát až za chvíli, teprve se to zpracovává.
Jinak to spínání a vypínání uvnitř dělal pomocník, jinak se ten klimakompresor takto na volnoběh nevypne a prostě to chladí jak má no, pokud tedy zrovna funguje a reaguje na tlačítko A/C.
 
Udělal bych to asi tak jak to nebude fungovat, kouknouz na ty PID z PCM a pak případně na teplotu v kabině v EATC a uvidíš kde je problém
 
tak sem měl cestu do garáže ještě teď.
snad to bude v patřičné kvalitě, je možné že to půjde přehrát až za chvíli, teprve se to zpracovává.
Jinak to spínání a vypínání uvnitř dělal pomocník, jinak se ten klimakompresor takto na volnoběh nevypne a prostě to chladí jak má no, pokud tedy zrovna funguje a reaguje na tlačítko A/C.
Videa super. Kdyby jsi dokázal přesně tohle natočit v momentě kdy to nefunguje/nereaguje. Případně i když to hodně kope po sepnutí jak jsi popisoval. Ty máš totiž nový/modernější typ kompresoru a jen bych si rád něco ověřil, aby se tu neřešily PIDy a tlakový čidla a přitom to může být jen taková malá a drobná blbost co se objeví jednou za pár let u těhle kompresorů když zestárnou (nebo se blbě naplněj)
 

Podobná vlákna

Back
Top