• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

motor Nefungující klima (sporadicky)

Videa super. Kdyby jsi dokázal přesně tohle natočit v momentě kdy to nefunguje/nereaguje. Případně i když to hodně kope po sepnutí jak jsi popisoval. Ty máš totiž nový/modernější typ kompresoru a jen bych si rád něco ověřil, aby se tu neřešily PIDy a tlakový čidla a přitom to může být jen taková malá a drobná blbost co se objeví jednou za pár let u těhle kompresorů když zestárnou (nebo se blbě naplněj)
Jak by to pomohlo, když už mi pak A/C tlačítko nereaguje a nesepne to ten klimakompresor, prakticky bych točil netočící se kompresor :DDostal sem kontakt na jednoho pána, zítra ještě jednu znovu odsát, a naplnit. Říkal že je schopný prověřit i expanzní ventil atp, po cestě zpět když se to projeví jízdou a cukáním tak to taky nemám přece jak natočit jestli se chápeme...
ale diag vezmu sebou
 
Jak by to pomohlo, když už mi pak A/C tlačítko nereaguje a nesepne to ten klimakompresor, prakticky bych točil netočící se kompresor :DDostal sem kontakt na jednoho pána, zítra ještě jednu znovu odsát, a naplnit. Říkal že je schopný prověřit i expanzní ventil atp, po cestě zpět když se to projeví jízdou a cukáním tak to taky nemám přece jak natočit jestli se chápeme...
ale diag vezmu sebou
No právě. Jsi si jistej, že i když tlačítko nereaguje (teda jen na displeji se mění ikony) a i když netlakuje kompresor, tak že ta spojka se nesepne a neroztočí ?
To je takový specifický problém co může u tvýho typu kompresoru nastat. Spojka sepne, přítlačný talířek se roztočí, ale samotnej klimakompresor se neroztočí.
Případně jestli není celej ten přítlačnej talířek povolenej (je tam jeden šroubek na 8ku klíček) a po ohřátí tam nevznikne moc velká mezera co už elektromagnet nedokáže přitáhnout a když to přitáhne tak je to dost velká bomba. To se dá taky vyzkoušet, že když je to v režimu "rozbitý", tak do toho přítlačného talířku šťouchneš (ne rukou, aby ti jí to neutrhlo, ale třeba klackem) jestli se chytne a začne se točit.
Samozřejmě to filmovat nemusíš. Stačí říct "koukám a netočí se, nevibruje".
Jen je dobrý postupovat od těch nejjednodušších příčin a kouknutí se pod kapotou nic nestojí a je to hned.
Když tohle bude v pořádku tak víš, že ten problém je buď v chladivu nebo v tom tlakovým ventilu, který si můžeš změřit i bez odsátí chladiva.

Ale jestli jedeš k někomu kdo se na to koukne, tak to je úplně ten nejlepší způsob řešení, protože ten někdo u toho bude a může si přezkoušet co uzná za vhodný.
 
Poslední úprava:
Jasně, mrknu na to, já sem si myslel že bych to fakt slyšel, kor v garáži kde se mi to ještě ozývá a fakt to slyším, že alespoň při tom zmáčknutí zareaguje ta spojka nebo tak. Čili na to zítra mrknu a dám info.
Zatím moc díky.
 
@Max6 mam pocit že jemu to čierne vypadlo z mriežky vnútri, tak to asi myslel, to je na tej klapke na uzavretie vyduchu a kedysi to asi bolo pružné a mozno gumené, tiež som to pri roznej manipulácii s radiom rozdrolil.

@Pavlos12 len informačne, možno mi to uniklo, skúšal si ručne potočit stredom komoresora, samozrejme pri vypnutom aute? Ako ťažko ide? To mi vŕta hlavou už tri roky, ja problémy nemám ale ide mi to dosť ťažko.
 
Rychle nejčerstvější info dokud to mám v hlavě😁
Jízda tam, vše ok, chladí, žádné cukání.
Dojel sem tam, prvotní tlak na místě na volnoběhu cca 2,7 baru, to mi říkal že je nic moc.
Odsál, vyměnili jsme ten ventil, nasál znovu, ještě mi teda hledal úniky nějakým pípačem a u obou ventilků jak pro L tak H mu to pípalo i 5 minut po plnění na max, domluvili jsme se teda na výměnu ventilku příští sobotu.
Po tom naplnění znovu na volnoběhu to lezlo ke 2 až 2,2 ale dál ne.
Pak mi dal za úkol zjistit, kde máme v GHčku expanzní ventil a jestli je sahara dvoustupňová.

@Max6 mam pocit že jemu to čierne vypadlo z mriežky vnútri, tak to asi myslel, to je na tej klapke na uzavretie vyduchu a kedysi to asi bolo pružné a mozno gumené, tiež som to pri roznej manipulácii s radiom rozdrolil.

@Pavlos12 len informačne, možno mi to uniklo, skúšal si ručne potočit stredom komoresora, samozrejme pri vypnutom aute? Ako ťažko ide? To mi vŕta hlavou už tri roky, ja problémy nemám ale ide mi to dosť ťažko.
Ano, vyletělo to z mřížky kde jde vzduch do kabiny, konkrétně pravá mřížka nad rádiem.
A dnes znovu, stejně velký kus, a další kus už tam chrčí zase teď.
Jinak sem zkusil zatočit tím co je na konci, předpokládám spojka, ta mi jde dvěma prstama lehce. Středem nevím co myslíš, v některých situacích sem jak dement ale fakt nevím😁
 
Ano, vyletělo to z mřížky kde jde vzduch do kabiny, konkrétně pravá mřížka nad rádiem.
A dnes znovu, stejně velký kus.
Jinak sem zkusil zatočit tím co je na konci, předpokládám spojka, ta mi jde dvěma prstama lehce. Středem nevím co myslíš, v některých situacích sem jak dement ale fakt nevím😁
Áno, ono je to oska, spojkou točiť nemôžeš, napísal som to jednoduchšie, sorry. Ale to je zaujímavé, zatiaľ som nikde nečítal ako komu ide ten stred. Ale neviem čo to znamená, chápem že to musí vytvoriť tlak, možno tvoj netesni na tých piestikoch a nevie dobre tlačiť, alebo naopak.
 
Expanzní ventil je na nejdebilnějším místě - mezi kastlí a tou velkou plastovou kostkou od topení, musí se sundat palubovka, odpojit hadice vody, trubky klimatizace, pak celá ta kostka topení a teprve pak se dostaneš na ten ventil - viz č. 2. Třeba VW group to má v motorovým prostoru nebo v torpédu. A sahara je 2 stupňová to sou ty PIDy FAN1 a FAN3

Screenshot_20240713-133133.png


A tím středem by jen tak jít točit nemělo, je to napojený na kompresor, kterej má tak velkej odpor, že je znatelnou zátěží i pro motor (proto zvedá zapla klima spotřebu). Podle mě máš tu spojku povolenou nebo utrženou

Tady máš info, jaký tlaky v jakým vedení mají být
Screenshot_20240713-132730.png

A jakou teplotu bys měl naměřit, si můžeš ověřit jednoduchým testem:
Screenshot_20240713-133429.png
 
Poslední úprava:
Po té výměně těch 2.2 při 25°C sedí skoro přesně, měl sem 2.1 viz video. Zkusím ještě tu teplotu schválně s tím teploměrem.
Teď sem s tím ujel dalších 50km, venku je 28°C, ani jednou mi to necuklo, vypínal sem to snad 10x to tlačítko AC a reaguje, změřím tu teplotu a počkám na 30°C a výš až bude venku. Jinak tím středem mi hýbat nejde, jen tím co je na konci jak sem psal
Jestli bude muset dojít na výměnu toho ventilu tak bude hodně, ale hodně zle :D



86519_SPRĘŻARKA KLIMATYZACJI_1659612985008.jpg
 
Týmto ti ide ľahko dvomi prstami teda, mne ťažko tromi. Má to mať odpor ako vraví no_hits



Screenshot_2024-07-13-15-15-32-65_40deb401b9ffe8e1df2f1cc5ba480b12.jpg
 
Přesně tak, takže teda vadná spojka klimakompresoru?
Pokiaľ je tlačítko ac vypnuté tak je spojka od komoresora odpojena, keď stlačíš tak sa spojí s remenicou. To skôr vyzerá na ten komoresor keď ide ľahko, neviem či majú piestiky nejaké tesnenia alebo podobne ale som si istý že sa oplatí viac vymeniť celý ak sa potvrdí že je to on, ale to by zas možno netlačil.
 
já to tipuju taky na spojku, podle budíků je to ok - teplota cca 4-5°C na výparníku (a kousek za kabinou ta orosená tlustá trubka) což odpovídá těm cca 2 barům na nízkým tlaku a vysokej tlak lehce 20 při venkovních 30-35°C odpovídá taky, takže kompresor i ten ventil se zdá výt ok. Btw všimni si teploty na vysokým tlaku přes 70°C - na tu tenkou trubku nesahat :D
 
Tu už sem si dávno osahal při těch největších vedrech když sem hledal která chladí a která ne :D
Počkám teda jak psal Max, až to zase začne blbnout a tlačítko AC bude reagovat jen na displaji a jinak nic, tak to zmáčknu, nechám ať je na displaji AC a podívám se na tu klimaspojku, pak do ní tedy něčím šťouchnu a uvidím jestli se roztočí.
Ať je to cokoliv, jen ne ten expanzní ventil...
 

Podobná vlákna

Back
Top