• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

elektrika Nefunkční sklápění vnějších zrcátek a jejich mechanismus

Měli jste už problém s nesklápějícím se zrcátkem?


  • Celkem voličů
    161
Sklápění, resp. odklápění, zrcátek (mám je nastaveno automatické se zamčením auta) mi začalo blbnout taky po umytí auta samoobslužnou wapkou (pár měsíců potom, co jsem GL koupil). Obě, levé do 1 dne, pravé asi za 3 dny, ale mezitím jsem asi ani nejel. Takže tam podle mě pronikla vlhkost. Zkoušel jsem s tím jezdit asi 14 dní, doufal jsem, že se to třeba vysuší. Nějak se mi dařilo tomu domluvit, ale odklápění zlobilo opakovaně dál. Tak jsem to reklamoval v CARSTARu a vyměnili mi je hned. Od té doby jsem při mytí opatrný, aby nešel proud přímo, či odrazem od dveřního skla, ale myl jsem asi jen jednou či dvakrát. Radši zrcátko přejedu houbou. Takže jsem přesvědčen o tom, že to je vlhkostí, nikoli opotřebením. Důkazem budiž, že obě zrcátka začala blbnout ve stejnou dobu. Kdyby to bylo opotřebením, s vysokou pravděpodobností by byl časový odstup aspoň několik týdnů. Pokud se potvrdí, že už problém odstranili, tak jen dobře.
Nebudu kvůli tomu nadávat Mazdě. Jednak jsem vývojář, tak vím, že se nemusí vždy všechno povést, jednak ve srovnání s problémy, které jsem zažil s předchozími auty - Škoda a Pažout, kdy se leckteré problémy opakovaly, mám z Mazdou pozitivní zkušenost, že oprava už vydrží.
 
Opotřebením to není, to víme ... dostane se tam voda a nabalí se na ozubené kolečka prach a nečistoty a tím se to zadrhává jakoby ...
 
U mna sa to zo zaciatku zvyklo zlepsit, ked mechanizmus preschol. Takze to nebolo prachom na ozubenych kolieskach. Voda asi nieco skratovala.
 
Podělalo se to i někomu na M3? U mě na M3 r.v.2017 zatím ok, nemeju to wapkou, ale občas to stříknu zahradní hadicí před mytím houbou.
 
Mne se to nepodelalo, nicmene jse si vsiml, ze se zrcatka nesklapeji soucasne, resp. k ukonceni sklapeni dojde u L zrcatka asi o vterinu drive.
 
Mno ja wapkou auto myju a zatim stale zrcatka funguji, jiz 3.5 let. Neni to zas takova jistota, ze to hned odejde. Ale samozrejme si nedelam iluze, ze to nemuze prijit hned pristi myti :D.

Prave zrcatko se mi ted sice sklapi vic, nez by bylo vhodne, ale to je tim, ze dostalo ranu a asi to nejak "preskocilo" o zoubek.
 
Ono, jako ani u naší nové 6ky to není úplně 100%. Už snad od nového auta taky sluchově dokážu rozeznat, že jedno zrcátko se sklopí o necelou vteřinku později. Každopádně wapku už auto navštívilo několikrát a naštěstí je to pořád stejné. "Klep, klep na dřevo"
 
Příčina:
1. Šnekové kolo v jednotce elektrického sklápění může být prasklé. Z tohoto důvodu se motor protáčí a nedochází k přenosu hnací síly.
2. V důsledku průniku vody může dojít v jednotce elektrického sklápění ke korozi. Z tohoto důvodu se zvýší kluzný odpor a sklopení se zastaví uprostřed nebo je elektrický obvod poškozen a funkce je úplně znemožněna.
Změna v sériové výrobě
1. Metoda tváření šnekového kola byla změněna za účelem zvýšení pevnosti (KE, GJ, BM, DK).
2. Mezi kabeláž a jednotku elektrického sklápění byla instalována těsnicí průchodka, aby se předešlo vnikání vody (KE, GJ, BM, DK, BN, GL, KF).
JMZ KE****** 100001–565480 17. 11. 2011 – 20. 2. 2017
JMZ GJ****** 100001–361531 31. 7. 2012 – 24. 6. 2016
JMZ BM****** 100001–335358 9. 7. 2013 – 23. 6. 2016
JMZ DK****** 100001–358603 10. 2. 2015 – 31. 1. 2018
JMZ BN****** 500019–534236 26. 5. 2016 – 19. 1. 2018
JMZ GL****** 500015–548498 24. 6. 2016 – 19. 1. 2018
JMZ KF****** 600052–683849 14. 2. 2017 – 19. 1. 2018
 
Sledujem toto forum uz dlhsie ale vzdy ked sa tu objavi nejaky Service bulletin, tak je to pre vozidla vyrobene v japonsku..

mas tam nieco aj pre Mazdu 3 vyrobenu po 04/2018 v Mexiku s VIN 3MZBN***** ? alebo zatial v nich nenasli ziadnu vyrobnu vadu (okrem hrdzavych zadnych sedaciek)?

Dakujem
 
1. Šnekové kolo v jednotce elektrického sklápění může být prasklé. Z tohoto důvodu se motor protáčí a nedochází k přenosu hnací síly.
2. V důsledku průniku vody může dojít v jednotce elektrického sklápění ke korozi. Z tohoto důvodu se zvýší kluzný odpor a sklopení se zastaví uprostřed nebo je elektrický obvod poškozen a funkce je úplně znemožněna.

v mém případě to je tak, že zrcátka nikdy v provozu nepřestala fungovat. Pouze po wapkování a přímém stříkání tlaku vody na skla zrcátek se na pár hodin až dní chovala po svém.

Takže mi z toho vyplývá servisní pokyn: nestříkej tam tu vodu a bude to fungovat! :D
 
Sledujem toto forum uz dlhsie ale vzdy ked sa tu objavi nejaky Service bulletin, tak je to pre vozidla vyrobene v japonsku..
mas tam nieco aj pre Mazdu 3 vyrobenu po 04/2018 v Mexiku s VIN 3MZBN***** ? alebo zatial v nich nenasli ziadnu vyrobnu vadu (okrem hrdzavych zadnych sedaciek)?
U této SI je výslovně jmenována japonská výroba. Možná ty mexické dostávají díly od jiného subdodavatele. Ano, existují jiné SI i na mexickou výrobu.
 
Ahoj,

já na své M6 (10/2017) již řešil několikrát nefunkční/polofunkční sklápění a odklápění.
Řidičovo zrcáko muselo být vyměněno kompletně cca po 3-4 měsících od výroby a převzetí auta.
Spolujezdcovo zrcátko šlo na prohlídku cca o další měsíc po opravení řidičova. Tady se dle servisu instalovala pouze opravná sada pro zamezení průniku vlhkosti.

Byl jsem šťastný, že auto skoro za 1mega je opět plně funkční, ale nejzásadnější věcí, které jsem si všimnul po provedení oprav, byla, že spolujezdcovo bylo o poznání rychlejší než "nové kompletně vyměněné" řidičovo. A když jsem se zeptal, tak že to je v pohodě a nemusím to řešit.
A měli v servisu pravdu. Tento stav funkčnosti totiž vydržel pouze cca 4-5 měsíce, a od října (tedy po roce od koupi) jsme opět ve stavu, kdy řidičovo se primárně neodklápí.

Takže M6ka půjde zase na léčení. Ale až na jaře, až skončí mrazy.
A snad již dostanu namontované přepracované mechanizmy, jak se píše výše, aby funkční stav vydržel co nejdýl.

Narovinu, mě to celkem dost nebaví. 3x-4x ročně řešit výměnu nebo opravu zrcátek.

Měj te se
 
Ano, toto MAZDA nezvládla a právě trvalo dlouho než zavedla tu novou verzi mechanizmu ... takže proto hodně zákazníků zuří a nadává. Já osobně vím že se to stát může a stane u každého výrobce, že má něco špatně, ale důležité je, aby rychle sjednal nápravu a to se MAZDĚ nepodařilo !!!
 
Ano, toto MAZDA nezvládla a právě trvalo dlouho než zavedla tu novou verzi mechanizmu ... takže proto hodně zákazníků zuří a nadává. Já osobně vím že se to stát může a stane u každého výrobce, že má něco špatně, ale důležité je, aby rychle sjednal nápravu a to se MAZDĚ nepodařilo !!
Chapu, ale nadruhou stranu je to prkotina, ktera se da vypnout.. A nikoho nemusi srat. Drive byly zrcatka take "fix" a za me to bylo rozumne. Tahle ficura je akorat k ho.. u jako Start stop a jine blbosti z pera nasi slavne EU..

Sent from my STF-L09 using Tapatalk
 
Chapu, ale nadruhou stranu je to prkotina, ktera se da vypnout..
Tak pokud to dobře chápu, má-li automatické sklápění z výroby nechá se to v menu vypnout a sklápět otočným ovladačem na opěrce?
 
Poslední úprava moderátorem:
Chapu, ale nadruhou stranu je to prkotina, ktera se da vypnout.. A nikoho nemusi srat. Drive byly zrcatka take "fix" a za me to bylo rozumne. Tahle ficura je akorat k ho.. u

Tady nesouhlasím. Až Ti nesklopené zrcátko nějaký expert vylomí na druhou stranu, pochopíš, že to význam má. Stalo se mi to u mého předchozího auta a oprava stála pomalu 3 tisíce Kč. Bylo to přitom jen obyčejné zrcátko, kde nebylo tolik elektroniky, co v Mazdě. Od té doby je to pro mě skoro MUST HAVE funkce a nesmířil bych se s tím, kdyby nefungovala.

Jen pro zajímavost, nedávno jsme stejný problém řešili u služebního Superbu, takže to není jen Mazda.
 
Tady nesouhlasím. Až Ti nesklopené zrcátko nějaký expert vylomí na druhou stranu, pochopíš, že to význam má. Stalo se mi to u mého předchozího auta a oprava stála pomalu 3 tisíce Kč.
Asi to nebylo AUTO cos měl. Normální stará auta měla mechanicky sklopná zrcátka na obě strany. Takže Pepa má opět pravdu.
 
Ale to já vím, že zrcátka jdou vyklopit v obou směrech. Na to je směrnice, která se týká ochrany chodců. Nesmíš to ale zapomenout říct i tomu mamlasovi, co půjde nebo pojede kolem a v plné rychlosti Ti zrcátko vyvalí tak, až ho skoro utrhne. Za mě prostě je sklápění zrcátek dobrá funkce. Zvláště na parkovištích, která mají šířky parkovacích pruhů navržených snad podle norem ze 70. let. :cool:
 
Většina zrcátek,co nemají sklápěcí mechanismus,lze otočit na obě strany.Je tam sice doraz,ale lze ho větší silou překonat.Několikrát jsem zrcátko vracel i u GG a GH.Ale u GJ se zrcátko asi zničí.Proto raději parkuji co nejdál od hypermarketu.
 
Většina zrcátek,co nemají sklápěcí mechanismus,lze otočit na obě strany.Je tam sice doraz,ale lze ho větší silou překonat.Několikrát jsem zrcátko vracel i u GG a GH.Ale u GJ se zrcátko asi zničí.

Slyšel jsem, jak to tam křupalo, když mi v servisu násilím odklápěli zrcátko před první výměnou. Nechtělo se mi vyklopit, tak to vzali silou, protože věděli, že se mění celý komplet. Nebyl to příjemný zvuk. Ta ozubená kolečka tam určitě dostanou zabrat, pokud to někdo odklopí mechanicky. Mám dojem, že je snad i zmínka v manuálu, aby se to nedělalo, ale to už nevím jistě a hledat to nepůjdu. :)
 
Back
Top