• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

elektrika Nefunkční sklápění vnějších zrcátek a jejich mechanismus

Měli jste už problém s nesklápějícím se zrcátkem?


  • Celkem voličů
    166
Aha. lebo me sa sklapa leve pozdejsie a dlhsie ako to prave. Takze lepsie asi nechat opravit, ci? Mam zaruku este do 16.03.25
 
Tak nevim co se stalo, ale dnes jsem zkousel leve zrcatko a sklopene uz nema zadnou vuli, vyklapi se o malinko pozdeji nez prave, ale vyklopi se komplet.
Zkousel jsem nekolikrat sklopit a vyklopit a zkusit vuli a je pevne. Jen jak jsem psal, vyklapi se o neco malinko dele nez prave. Budu to sledovat, ale zatim to vypada ok.
 
Dnes som rozobral pravé zrkadlo ktoré sa pohlo o 1cm. Ozubené kolieska boli na 95% v poriadku, tak som doplnil trochu vazeliny a zložil, nepomohlo a pekne na slniečku prestalo fungovať aj ľavé keď som následne skúšal. Teraz budem rozmýšľať či chcem kupovať komplet motorčeky, oplatí sa to za 100€ z ali za oba?
Jestli jsi jen doplnil vazelínu do ozubených koleček, tak to asi opravdu nepomůže. Problém mechanizmu sklápění podle mě nejsou ozubená kolečka. Ty se poškozují jako následek odporu otáčení hlavního čepu pohonu tak, jak jsem psal #623 a #625. V podstatě pokud se v tom dvojitém šnekovém převodu střídají plastová kolečka s ocelovými, tak by měl být samomazný. K vyklopení zrcátek by neměla být potřeba skoro žádná síla, a tak by šnekové převody měly vydržet věčnost. Jenže zde je velký odpor třením, které tam nemá být. Motorek to do nějakého okamžiku dokáže ještě utočit, ale později už odpor nepřekoná a zrcátko se nevyklopí (odhaduji, že ho vypne řídící elektronika kvůli vysokému proudu, aby se nespálil). Do té doby ale překonává odpor, na který nebyly převody navrženy, takže u některých zrcátek dojde k opotřebení nebo zničení převodů.
 
Jestli jsi jen doplnil vazelínu do ozubených koleček, tak to asi opravdu nepomůže. Problém mechanizmu sklápění podle mě nejsou ozubená kolečka. Ty se poškozují jako následek odporu otáčení hlavního čepu pohonu tak, jak jsem psal #623 a #625. V podstatě pokud se v tom dvojitém šnekovém převodu střídají plastová kolečka s ocelovými, tak by měl být samomazný. K vyklopení zrcátek by neměla být potřeba skoro žádná síla, a tak by šnekové převody měly vydržet věčnost. Jenže zde je velký odpor třením, které tam nemá být. Motorek to do nějakého okamžiku dokáže ještě utočit, ale později už odpor nepřekoná a zrcátko se nevyklopí (odhaduji, že ho vypne řídící elektronika kvůli vysokému proudu, aby se nespálil). Do té doby ale překonává odpor, na který nebyly převody navrženy, takže u některých zrcátek dojde k opotřebení nebo zničení převodů.
Ľavé sa zas po týždni rozbehlo, až sa oteplí budem ich musieť obe rozobrať komplet, kolieska zmerať, zrátať zuby a objednám kovové z ali a potom zložím a všetko očistím a namažem podľa návodov odtiaľto. Auto som kúpil pol roka dozadu a fungovali, ja som to vypol a moc nepoužíval ale som potreboval vojsť do uzkej garáže a už sa im nechcelo. Už od GH som zvyknutý že nestriekať vodu priamo ale ktovie čo im ublížilo. Nie som pripravený dať 100e za motorčeky keď to toľko nepotrebujem.
 
Ľavé sa zas po týždni rozbehlo, až sa oteplí budem ich musieť obe rozobrať komplet, kolieska zmerať, zrátať zuby a objednám kovové z ali a potom zložím a všetko očistím a namažem podľa návodov odtiaľto. Auto som kúpil pol roka dozadu a fungovali, ja som to vypol a moc nepoužíval ale som potreboval vojsť do uzkej garáže a už sa im nechcelo. Už od GH som zvyknutý že nestriekať vodu priamo ale ktovie čo im ublížilo. Nie som pripravený dať 100e za motorčeky keď to toľko nepotrebujem.
Tak já můžu zatím akorát konstatovat, že 5 měsíců po opravě teflonovou páskou se zrcátko normálně vyklápí, dokonce rychleji než na druhé straně (vyměněný za nový originál ještě v záruce). Při mytí zrcátko vůbec nešetřím a vodu stříkám i na něj že všech stran. Chci vědět, jestli oprava vydrží.
 
Pokud budeš dělat i to druhý tak nafotit tu úpravu s teflonkou prosím
 
Ahoj vsem, tak jsem byl na garancni prohlidce v Nemecku, kde mi tez v zaruce vymenili moturek sklapeni leveho zpetneho zrcatka. Ten puvodni moturek mi dali, rekl jsem si o nej (po promazani behal bez problemu, ale jak mi napsali z Mazdy, lepe vymenit).
 
Jenom dávám tip na ušetření si práce a času. Originál novým motorek se dá koupit na Allegru, aktuálně za cca 1300,-
Výměna je jednoduchá. Mám za sebou i dva pokusy výměny koleček z Aliexpressu, kdy mě to vyšlo skoro na litr a vydrželo pár dní.
 
Furt to ale neřeší problém, že pružina v kloubu drhne o plast a jak se plast vydře, začne se zrcátko zasekávat
 
Je to tu na fotkách pár stránek zpět
 
Jenom dávám tip na ušetření si práce a času. Originál novým motorek se dá koupit na Allegru, aktuálně za cca 1300,-
Výměna je jednoduchá. Mám za sebou i dva pokusy výměny koleček z Aliexpressu, kdy mě to vyšlo skoro na litr a vydrželo pár dní.
A odkaz bys měl?

Samsung S22 256GB Tapatalk
 
Back
Top