• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

elektrika Nefunkční sklápění vnějších zrcátek a jejich mechanismus

Měli jste už problém s nesklápějícím se zrcátkem?


  • Celkem voličů
    166
Našiel som nejaký videonávod podľa ktorého som zistil, že mi to sklápanie nechýba tak moc, ako by mi chýbalo celé zrkadlo (nemyslím, že by som to ešte zložil nazad) :joy:

Zaujímavé to je od času cca 3:30
 
Pokud jde jen o ten kryt tak po odcvaknuti skla je ve videu vidět nad motorkem velká čtvercová díra - tam když se zatlačí palcem, tak ten kryt vyletí bez poškození (pokud se na zemi o něco nepodře) a není potřeba sundavat tapec natož demontovat zrcatko....
 
Přečetl jsem celou diskuzi k nefunkčnímu sklápění zrcátek, protože mně taky přestalo fungovat a chtěl bych se podělit o několik postřehů. Na úvod rovnou napíšu, že pokud existuje nový díl (celý pohon) za rozumnou cenu, tak je to asi nejlepší řešení. Mě zajímalo, proč něco takového nemůže fungovat a co je tam špatně.
Mám CX-5 KF 2017. Tady a na internetu je několik návodů, čím a jak to opravit. Vyzkoušel jsem i WD 40, které na nějaký čas pomůže. Ale ja ho nakonec nedoporučuji a později napíšu proč.
Podle několika videí na YouTube jsem zrcátko začal demontovat. Napřed z auta a pak rozebrat samotné zrcátko. Samotné sklo zrcátka šlo vycvaknout v pohodě. Po sejmuti skla bylo vidět, co způsobuje WD 40. Celý vnitřek byl mastný a v mastnotě byl zachycený prach. To určitě všem pohyblivým dílům uvnitř nedělá dobře. Další věcí bylo, že WD 40 rozpustilo lepidlo na některých izolačních páskách, kterými jsou omotány kabely. Pásky tak nedržely a někde se odmotávaly z kabelů nebo se po kabelech posouvaly. Vše bylo hrozně upatlané, lepivé a mastné. Z tohoto důvodu už nejsem zastánce stříkání WD 40 do zrcátek.
Nakonec jsem rozebral pohon sklápění.
1000032280.jpg
Po vyjmutí samotného motorku s plošným spojem nebylo na první pohled vidět jakékoliv poškození šnekových převodů. Vše bylo čisté bez poškození zubů nebo viditelných odřených částic.
1000032281.jpg
Demontoval jsem teda i dutý čep, který se skládá z čepu, kovového ozubeného kolečka s vloženým kovovým kroužkem a pružinou s pojistným kroužkem. (Tento mechanizmus by měl sloužit k tomu, aby bylo možné zrcátko ručně sklopit nebo vyklopit. V tom případě na dutém čepu proti síle pružiny vyskočí kovový kroužek z ozubeného kolečka. (Pohon sklápění je tedy přenášen jen třením.)
1000032283.jpg 1000032284.jpg 1000032287.jpg

Vzhledem k tomu že ani tady na první pohled nebylo vidět jakékoli poškození, namazal jsem stávající vazelinu po všech kolečkách převodů a sestavu dutého čepu zase složil. Jeho ruční otáčení (bez elektromotorku a převodů) šlo, ale velmi, velmi ztuha. Znovu tedy demontáž pružiny. A zde je dle mého názoru ten problém. Pružina má docela velkou tuhost a tlačí na kovový kroužek s ozubeným kolečkem. Kolečko svojí spodní stranou klouže po plastovém krytu pohonu. Teda mělo by klouzat. Při detailní pohledu je plast odřený.
1000035523.jpg

Mezi plastem a kovovým ozubeným kolečkem je velké tření. Elektromotorek při zkoušce neměl sílu čepem otočit. Důvodem by mohl být nevhodný plast, který má špatné kluzné vlastnosti. Už při demontáži krytu pohonu se mně při opření šroubováku kousek vylomil. Plast byl docela křehký. Kluzný plast bývá obvykle pružnější "mastnější".
Pokusil jsem se vyrobit tenkou plastovou podložku pod ozubené kolečko, ale nedařilo se. Aby se nezměnila poloha kolečka vzhledem ke šnekovému pastorku, musela by být podložka tlustá jen pár desetin mm. Takže nakonec jsem na dutý čep pod kovové ozubené kolečko namotal trochu instalatérské teflonové pásky. Taková amatérská oprava "na prase". Teflon má kluzné vlastnosti.
Vše zpátky složil a od té doby cca 2 měsíce zrcátko sklápí i po ručním mytí vapkou bez jediného zadrhnutí. Snad to vydrží.
Z celé opravy jsem moc nepochopil, jak WD 40 může pomáhat, protože opravdu nemá moc kam zatéct, kde by pomohl. Jedině snad vstříknutý aerosol WD 40 by mohl vytěsnit vlhkost z místa zadírání, které může být na vlhkost citlivé.
Jinak lze ještě konstatovat, že všechny vnitřní díly pohonu jsou vyrobeny a uloženy precizně a čistě. Vše do sebe přesně zapadá, kovová kolečka na dutém čepu vypadají jako přesně obrobené výkovky s kvalitním povrchem bez otřepů.

Bohužel fotky neukazují úplně vše detailně, protože byly původně pořizovány pro účely správného složení a ne jako návod na opravu.
 
Poslední úprava moderátorem:
Parádní návod, nahodou to namotání teflonky jsi nevyfotil ze? Není mě úplně jasný kam jsi ji namotal
 
Parádní návod, nahodou to namotání teflonky jsi nevyfotil ze? Není mě úplně jasný kam jsi ji namotal
Chápu, že by byla jedna fotka lepší, než dvacet řádků textového popisu, který nemusí být jasný.

Tady je ještě odkaz na video, kde je vidět rozebrání samotného pohonu.
I když to je na starší model, princip demontáže pružiny a dutého čepu je stejný. Je zde zásadní před rozebráním si označit ryskou polohu natočení čepu vůči plášti pohonu, jinak po smontování nebude zrcátko natočené ve správné poloze a může se něco zničit! To zásadní je od 3:30 po 4:35. A montáž čepu je od času 5:30.

Chtěl bych poznamenat, že oprava teflonovou páskou nemusí problém trvale vyřešit. Spíš jsem chtěl jen najít místo problému a to se snad podařilo. Určitě se najde lepší způsob opravy.


Vzhledem k tomu, že lepší fotky nemám k dispozici, udělal jsem zjednodušený nákres vnitřku pohonu (bez horního krytu).
pohon zrcátka.jpg
 
Poslední úprava:
paradny navod....mozno skusit niekde zohnat taku tenku vymedzovaciu podlozku z teflonu.... nieco ako toto https://www.ndstrojov.sk/Teflonova-podlozka-mini-rypadla-801-823-00406-d3538.htm

len odmerat presny rozmer
Ano, taková podložka by byla výborná. Tloušťka by mohla být cca 0,5 mm.
Asi by šla použít i nějaká podložka nebo vyseknutý kroužek z polypropylenu. Ten se taky používá jako kluzný plast a bude víc k sehnání než teflon. Polypropylen ale nebude tak pevný a tvrdý jako teflon.

Ještě mě napadlo jedna věc. Bylo by zajímavé rozdělat nějaký repasovaný pohon z Aliexpressu a podívat se, co tam dávají. Tím by se i ověřila moje teorie o zadírání dutého čepu vůči pouzdru pohonu.
 
Ahoj,

Skrze jakou pojistku odpojim ten sklápěcí mechanismus?

Ja na ni napojené ještě něco jiného?

Děkuji
 
Tohle téma je spíš zaměřený na novější auta se Skyactiv motorama, který na to trpí často.
U 6ky GH je trochu jina konstrukce. Můžeš vytáhnout 5A pojistku Mirror, ale nebudou se ti ani naklápět skla v zrcátkách, případně i 30A Power Window a nepojedou ti ani okna ......
 
když umyju cx-5 typ KF wapkou a nedávám pozor, dle všeho se mycí pěna se dostane do mechanismu zrcátka, do místa které je pospáno užovatele,m MAs
Chápu, že by byla jedna fotka lepší, než dvacet řádků textového popisu, který nemusí být jasný.

Tady je ještě odkaz na video, kde je vidět rozebrání samotného pohonu.
I když to je na starší model, princip demontáže pružiny a dutého čepu je stejný. Je zde zásadní před rozebráním si označit ryskou polohu natočení čepu vůči plášti pohonu, jinak po smontování nebude zrcátko natočené ve správné poloze a může se něco zničit! To zásadní je od 3:30 po 4:35. A montáž čepu je od času 5:30.

Chtěl bych poznamenat, že oprava teflonovou páskou nemusí problém trvale vyřešit. Spíš jsem chtěl jen najít místo problému a to se snad podařilo. Určitě se najde lepší způsob opravy.


Vzhledem k tomu, že lepší fotky nemám k dispozici, udělal jsem zjednodušený nákres vnitřku pohonu (bez horního krytu).
Zobrazit přílohu 53881
to bude ono, při nepozorném mytí wap-kou se mycí pěna dostane do místa spojů těchto plastů a po zaschnutí vytvoří na povrchu povlak který neklouže ale spíš lepí á zrcátko vykoná jen část pohybu...
 
Caute, na GH mi po poslednom sklopení ostal ísť motor v pravom spetaku, dokáže sa sklopiť ale vyklopiť nie, bzuci to stále, asi je zlomené to ozubené kolo. Málokedy to používam, keď vyberiem poistku, prestane ísť aj vyhrev?
 
Prečítal som všetky strany tohot vlákna, sem-tams sú spomenuté ozubené kolieska z ali, nikde nebolo o kovovej náhrade čo číňan vymyslel, neskúšal to nikto? Ešte som to nestihol rozobrať aby som zistil čo všetko je zničené a rozmýšľam či rovno nezobrať kovové?
 
@Kuko116 jako vážně? Přečti si 2 příspěvky zpět nad tím tvým co jsem psal.... Číslo 630
 
@Kuko116 jako vážně? Přečti si 2 příspěvky zpět nad tím tvým co jsem psal.... Číslo 630
Sorry mal som dosť naponáhlo.
@Kuko116 jako vážně? Přečti si 2 příspěvky zpět nad tím tvým co jsem psal.... Číslo 630
Tak pre zaujímavosť po vytiahnutí 5A Mirror poistky sa motor v spetaku vypne, ale napájané nieje ani rádio. Predpokladám, keď rozoberem spetak a to sklápanie odpojim, tak zrušíme aj vyhrev aj nastavenie zrkadla
 
Dnes som rozobral pravé zrkadlo ktoré sa pohlo o 1cm. Ozubené kolieska boli na 95% v poriadku, tak som doplnil trochu vazeliny a zložil, nepomohlo a pekne na slniečku prestalo fungovať aj ľavé keď som následne skúšal. Teraz budem rozmýšľať či chcem kupovať komplet motorčeky, oplatí sa to za 100€ z ali za oba?
 
Ahoj vsem, tez se objevilo cukave (na nekolikrat) vyklapeni leveho predniho zrcatka (u ridice) u me M3 G122, 12/2020. Natrikal jsem olej za samotne zrcatko a zatim (klepu na zuby, nehori) vyklapi bez problemu.
Mam dotaz - prave sklopene zrcatko je bez vule, kdyz je sklopene, nehne se, ale leve ma jako sklopene tak cca 2 cm vakl, je to normalni, anebo neni? Tak nejak bych predpokladal, ze budou obe bud bez vule anebo s vuli, ale spis bez vule.
Zkousel jste to nekdo?
 
Určite nemá nič vaklať. Po sklopení zkadiel sú pevné. Stáva sa že niekto neznalý to zrkadlo sklopý ručne a potom mechanizmus preskočí na tom ozubenom kolečku ktoré je z plastu a problém je na svete. Toto vám môže spraviť hocikto aj v podzemej garáži v shopingu keď sa nezmestí z vozíkom medzi autá.

Niekto je zase lenivý a sklápa zrkadlá iba sporadicky. Vtedy tiež môže prísť k preskočeniu na ozubení hnacieho kolečka. Plasty sú zatvrdlé alebo je v škárach nafúkaný prach ktorý spôsobuje ich odpor pri trení. Sklápam zrkadlá vždy a všade, dokonca aj vo vlastnej garáži.

Ja to robím tak že po umývaní auta sa snažím handričkou dostať pod kĺb zrkadla a dobre to miesto povytierať. Potom raz za čas tam streknem WD - čko. Ale iba naozaj krátky strek aby to nestekalo a nebolo moc mastné. Iba taký jemný film a zbytok poutierať. Za 10 rokov zo zrkadlami žiadny problém nebol.
 
Poslední úprava:
Určite nemá nič vaklať. Po sklopení zkadiel sú pevné. Stáva sa že niekto neznalý to zrkadlo sklopý ručne a potom mechanizmus preskočí na tom ozubenom kolečku ktoré je z plastu a problém je na svete. Toto vám môže spraviť hocikto aj v podzemej garáži v shopingu keď sa nezmestí z vozíkom medzi autá.

Niekto je zase lenivý a sklápa zrkadlá iba sporadicky. Vtedy tiež môže prísť k preskočeniu na ozubení hnacieho kolečka. Plasty sú zatvrdlé alebo je v škárach nafúkaný prach ktorý spôsobuje ich odpor pri trení. Sklápam zrkadlá vždy a všade, dokonca aj vo vlastnej garáži.

Ja to robím tak že po umývaní auta sa snažím handričkou dostať pod kĺb zrkadla a dobre to miesto povytierať. Potom raz za čas tam streknem WD - čko. Ale iba naozaj krátky strek aby to nestekalo a nebolo moc mastné. Iba taký jemný film a zbytok poutierať. Za 10 rokov zo zrkadlami žiadny problém nebol.
Aha, ok, takze prave, kdyz je pevne jako sklopene, je ok, leve, paklize se jako sklopene pohybuje tak 2 cm tam a zpet, je tedy spatne. a kdyz se vyklapeji, tak obe stejne rychle? Prave je vzdy rychleji sklopene / vyklopene, nez to leve.
 
Back
Top