• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

elektrika Nefunkční sklápění vnějších zrcátek a jejich mechanismus

Měli jste už problém s nesklápějícím se zrcátkem?


  • Celkem voličů
    157
A proto je u Mazdy potřeba mít havarijní pojištění
No to je zrovna jedna z věcí co mě akorát sere. Auto má stále vysokou hodnotu takže havarijní je vlastně nutnost ale X let co jezdím jsem ho nemusel použít nebo škoda byla tak malého rozsahu že se nevyplatilo jej využít takže to vlastně platím jen tak pro dobrý pocit každý rok. Mohla by existovat varianta že jestliže ho třeba 3 roky vlastník nevyužije tak další rok by měl havarijní zdarma a pak to kolečko znovu nebo tak nějak. A prostě ho přestat platit se rozhodně bojím.

Samsung S22 256GB Tapatalk
 
No to je zrovna jedna z věcí co mě akorát sere. Auto má stále vysokou hodnotu takže havarijní je vlastně nutnost ale X let co jezdím jsem ho nemusel použít nebo škoda byla tak malého rozsahu že se nevyplatilo jej využít takže to vlastně platím jen tak pro dobrý pocit každý rok. Mohla by existovat varianta že jestliže ho třeba 3 roky vlastník nevyužije tak další rok by měl havarijní zdarma a pak to kolečko znovu nebo tak nějak. A prostě ho přestat platit se rozhodně bojím.

Samsung S22 256GB Tapatalk
Rozumim. Podle mě jsou 2 přístupy jak k tomu havarijku přistoupit.

1) Chci to auto udržovat jako voňavku, a tak prostě jednou za rok nechám na havarijko opravit všechny šrámy co auto utrpělo na parkovištích. V tom případě se vyplatí nějaké kde je minimální spoluúčast (ČSOB má 1000Kč při opravě ve smluvním servisu). Oprava bude řekněmě okolo 30-50 tisíc a cena toho havarijka se "vrátí". Je potřeba ho ale využít.

2) Nechci se prohnout kdyby mi to někdo nabuřil na parkovišti případně kdybych to nabuřil já. V tom případě spíš počítám že ho nevyužiju. Tzn jdu na cenu a beru nějaké kde je spoluúčast větší, ale cena přiznivější.
 
Jdu cestou té druhé varianty.
Ostatně ta první by u mě nefungovala. Na autě nemám ani sram za tu dobu co ho mám. Ale více bych to zde neřešil. Je to mimo téma vlákna o zrcatkach. Ty my naštěstí též celých 6 let fungují bez ztráty kytičky.

Samsung S22 256GB Tapatalk
 
No a hlavně na havrijní škodu, lze nahlásit jen 1 problém. Takže prasklé sklo a odřený nárazník = 2 havarijní události = vezmou ti XY bodů a zvedne se částka, která se platí za HAV.
 
Mohla by existovat varianta že jestliže ho třeba 3 roky vlastník nevyužije tak další rok by měl havarijní zdarma a pak to kolečko znovu nebo tak nějak
Tohle bude vědět spíše @marabu 🤔 ale kdysi měla (možná i má) Kooperativa jakousi variantu "důvěra".
Pokud to nemotám tak klient získal dopředu třeba na 24 měsíců navíc ještě další slevu (X%), a tu vracel jen když důvěru do něj vloženou pak zklamal :pensive:
 
No to je zrovna jedna z věcí co mě akorát sere. Auto má stále vysokou hodnotu takže havarijní je vlastně nutnost ale X let co jezdím jsem ho nemusel použít nebo škoda byla tak malého rozsahu že se nevyplatilo jej využít takže to vlastně platím jen tak pro dobrý pocit každý rok. Mohla by existovat varianta že jestliže ho třeba 3 roky vlastník nevyužije tak další rok by měl havarijní zdarma a pak to kolečko znovu nebo tak nějak. A prostě ho přestat platit se rozhodně bojím.

Samsung S22 256GB Tapatalk
Když ono to je trochu složitější, to že ty jsi to třeba nevyužil je fakt, ale když to využije někdo s totálkou, nebo třeba jen s velkým poškozením, řekněme za 500 tis. např., tak kolik lidí musí být zaplatit beze škody, aby to vyšlo? Je to trochu jako u povinného, takový trochu socialismus, ale tak to prostě je. Tohle "vracení" za bezeškodnost jedna menší pojišťovna má, když celý rok nemáš škodu, tak pak dostaneš část pojistného zpět, ale "velcí hráči" tohle nejspíš nikdy nezavedou.
 
Ahoj, "Důvěra" v Koop či alternativy např. v ČPP - zde se doplácí ta sleva (36měs, 15% sleva z povka) + 500Kč "pokuta" - ale pouze při plnění z POVka, tedy kdy nekoho nabouras a plni se penize za poskozeny majetek druheho ucastnika. Ne na Tvem aute. Plus pojistník přijde o bonusy, 12-48měs (5-20%).

Kdyz se to plni z HAVka, tak to může a nemusí ovlivnit cenu, jen HAVka.
Zatím (i když se dlouha leta mluvi o tom, ze to bude jinak) se daji prenes bonusy z pov na hav, tedy kdyz mas plneni z hav a prijdes tam o takovy "neoficialni" bonus, zdrazi Ti to pristi rok, tak to prepocitame a bud v te same, nebo v jine pojistovne, pro pravdepodobne vyjde lepe, ptz nakopirujeme bonusy z povka:)
Zaroven se plnenim zdviha skodni prubeh v ramci dane pojistovny, opet takove neofiko zkoumani daneho klienta. Takze realne, kdyz mas xy smluv u dane pojistovny, posilas jim 10let 20k rocne a ted poprve mas skodu z hav za 30tis, tak realene ani zdrazit nemusi. Kdyz jsi u nich novy, zaplatis 15tis hav a po mesici mas plneni 150k, tak nejspise zdrazi, nebo treba i smlouvu vypoví:)

Hodně složitě, přesto celkem okrajově popsáno - zkrátka ale pokud máte hav, vyuzivejte ho,
jen to tedy nebude fungovat na to, ze se zrcatko rozbilo uvnitr (mechanicky problem atp), ale kdyz ho vandal rozbije (s protokolem od PCR ke kazdemu vandalovi ci odcizeni), nebo zaparkovanemu auto ho nekdo (dodavka, polelar..?! urazi (opet nejlepe protokol od dopravaku) tak to pak pojistovna plni. Cenu noveho + praci,.. minus spoluucast. Jen si ohlidat, zda jste se zavazali ke smluvnimu servisu pojstovny nebo ne, podle toho pak vybrat servis:)

F.
 
Od hodně lidí jsem slyšel, že s plněním od Kooperativy je u škodách na autě problém...
 
Od hodně lidí jsem slyšel, že s plněním od Kooperativy je u škodách na autě problém...
Měl jsem u Mazdy 3 BM POV+HAV. Využil jsem 2xHAV. 1x čelní sklo a 1x bok dveří u řidiče (promáčklina od jiného auta při otevíraní dveří) Vše naprosto v pohodě, peníze za pár dní na účtě. (Vždy jsem to zaplatil v servisu Mazdy a jen přeposlal fakturu pojišťovně)
 
Také mám s koop především velmi dobré zkusenosti, samozrejme sem tam muže byt problém s jakoukoliv pojišťovnou, často to je ale spis problém ve smyslu: pojistil jsem se proti povodni, dum mi shořel a pojišťovna mi nechce dat peníze…:)
 
No a hlavně na havrijní škodu, lze nahlásit jen 1 problém. Takže prasklé sklo a odřený nárazník = 2 havarijní události = vezmou ti XY bodů a zvedne se částka, která se platí za HAV.
Mate pravdu - zkusil jsem na jednu pojistnou udalost udat škrábanec na dveřích a odřený zadní nárazník - a neprošlo mi to. Likvidator byl neústupný.

Ahoj, "Důvěra" v Koop či alternativy např. v ČPP - zde se doplácí ta sleva (36měs, 15% sleva z povka) + 500Kč "pokuta" - ale pouze při plnění z POVka, tedy kdy nekoho nabouras a plni se penize za poskozeny majetek druheho ucastnika. Ne na Tvem aute. Plus pojistník přijde o bonusy, 12-48měs (5-20%).

Kdyz se to plni z HAVka, tak to může a nemusí ovlivnit cenu, jen HAVka.
Zatím (i když se dlouha leta mluvi o tom, ze to bude jinak) se daji prenes bonusy z pov na hav, tedy kdyz mas plneni z hav a prijdes tam o takovy "neoficialni" bonus, zdrazi Ti to pristi rok, tak to prepocitame a bud v te same, nebo v jine pojistovne, pro pravdepodobne vyjde lepe, ptz nakopirujeme bonusy z povka:)
Zaroven se plnenim zdviha skodni prubeh v ramci dane pojistovny, opet takove neofiko zkoumani daneho klienta. Takze realne, kdyz mas xy smluv u dane pojistovny, posilas jim 10let 20k rocne a ted poprve mas skodu z hav za 30tis, tak realene ani zdrazit nemusi. Kdyz jsi u nich novy, zaplatis 15tis hav a po mesici mas plneni 150k, tak nejspise zdrazi, nebo treba i smlouvu vypoví:)

Hodně složitě, přesto celkem okrajově popsáno - zkrátka ale pokud máte hav, vyuzivejte ho,
jen to tedy nebude fungovat na to, ze se zrcatko rozbilo uvnitr (mechanicky problem atp), ale kdyz ho vandal rozbije (s protokolem od PCR ke kazdemu vandalovi ci odcizeni), nebo zaparkovanemu auto ho nekdo (dodavka, polelar..?! urazi (opet nejlepe protokol od dopravaku) tak to pak pojistovna plni. Cenu noveho + praci,.. minus spoluucast. Jen si ohlidat, zda jste se zavazali ke smluvnimu servisu pojstovny nebo ne, podle toho pak vybrat servis:)

F.
Pred mesicem jsem se potkal v noci s protijedoucim autem v uzke zatacce. Odnesla to zpetna zrcatka u obou aut. Oba jsme tvrdili, ze to byla chyba toho druheho 😀. A zadneho dopravaka jsem k tomu ale nevolal - kvuli skode za 30 tis zadny dopravak neprijede, a kdyz, tak Vam da např. jeste pokutu.
Pojistovna vse zaridila i bez dopravaku. Jen jsem poslal fotky a uhradil spoluucast 5.000,- Kc (Generali pojistovna).
 
Měl jsem u Mazdy 3 BM POV+HAV. Využil jsem 2xHAV. 1x čelní sklo a 1x bok dveří u řidiče (promáčklina od jiného auta při otevíraní dveří) Vše naprosto v pohodě, peníze za pár dní na účtě. (Vždy jsem to zaplatil v servisu Mazdy a jen přeposlal fakturu pojišťovně)
Když bych jednou musel měnit čelní sklo a chtěl originál od Mazdy. Na kolik to vychází? Pokrývá to pojistka nebo to je s doplatkem?

Samsung S22 256GB Tapatalk
 
Věšteckou kouli nemám, takže netuším jak máš udělenou pojistku. V POV můžeš mít nasmlouvané pojištění skla. Já platil jen z HAV spoluúčast 3000,-. Jinak cena bez POV a HAV by byla kolem 30K ale jsou to 2 roky zpět. Neorigo sklo bez loga Mazda bylo i za 15k
 
Díky za info. Já mám skla pojištěné tuším na 10 či 15 tisíc. Určitě až to bude nutné tak nechám měnit též za originál s logem. Tušil jsem že vychází na cca 30 tisíc.

Samsung S22 256GB Tapatalk
 
Když bych jednou musel měnit čelní sklo a chtěl originál od Mazdy. Na kolik to vychází? Pokrývá to pojistka nebo to je s doplatkem?

Samsung S22 256GB Tapatalk
Ahoj, v kvetnu jsem poslal poptavku do Mazdy v HK (Kodecar), abych si aktualizoval pojistku. A poslali mi kalkulaci vymeny origo skla s montazi a kalibraci za 26.000,- Kc
 
Kalibraci myšleno že nastaví ty kamery co jsou u zrcátka. Předpokládám.

Samsung S22 256GB Tapatalk
 
Když bych jednou musel měnit čelní sklo a chtěl originál od Mazdy. Na kolik to vychází? Pokrývá to pojistka nebo to je s doplatkem?

Samsung S22 256GB Tapatalk
Mám k POV pojištěné skla na 10k. Originál přední stálo přes 20k, takže jsem dával bez loga a do 10k se to vlezlo těsně.
 
Doběhl mne stejný problém jako většinu těch co tu na vláknu píšou. Zrcátka se uplně odmlčela :-( Jelikož máme dílnu samozřejmě jsem se snažil věc vyřešit rozebráním a promazáním a složením. Potom co se vše rozchodilo ...podotýkám vevnitř by si člověk řekl že je vše jak nové a žádný problém tam nemůže být...zrcátka fungovala cca měsíc a pak se postupně opět začla zasekávat. Nakonec to skončilo vypnutím sklápění, jenže samozřejmě při vystupování se občas stane že si člověk tukne do vypínače a tak se zrcátka pohnou ale nevrátí. Takže po následném rozebrání následovalo dočasné odpojení motorku. Nabízí se otázka...nemá někdo zkušenost (nemám problém si to vyměnit) kde se dá sehnat buď nějáký řekněme inovovaný , vylepšený díl..pokud třeba mazda udělala nějáké vylepšení...podotýkám mám 2020 a myslel jsme že takový díl už by v tak novém autě mohl být....nebo popřípadě kde sehnat jen ten vnitřek co to ovládá protože celé zrcátka kvuli tomu kupovat opravdu nechci a kde ho koupi...není problém třeba i ebay...jen at je to za rozumnej peníz.
 
Pokud vim, Mazda tohle nikdy neresila zmenou dilu. Takze kdyz to vymenis za novej originalni, po nakem case budou ty potize spatky...
 
Back
Top