• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

elektrika Nestartuje

JodiBB

člen KLANu
52
Zdravim,
Neresil uz nekdo problem ze startovanim? Rano jsem prisel k autu, odemknu cez keyless, chci nastartovat, zmacknu spojku, stlacim tlacitko a nic. Kontrolka klicku sviti na cerveno, blika kontrolka bezpecnostniho systemu, a nic vic. Stejne pokud skusim zastrcit klicek pro nouzove startovani. Keyless normalne funguje, zamknu/odemknu vsechny dvere. Baterie v dalkovem taky nova.
Posledni tyden se mi par krat stalo ze jsem nastartoval az na druhy krat. Ale nejak jsem to neresil, porad jsem si myslel ze jsem nevytlacil spojku nebo neco. Na druhy krat to vzdy slo. Ted uz vubec nic.
Budu rad za kazde info.
Dik
 
Může to dělat zoxidovaný spínač v klice, ale i vadná řídící jednotka keyless systému
 
No, bohuzel dneska servisak s diagnostikou nedorazil. Zitra skusim jiny servis. Takze jsem se nepohnul dal. S temi zoxidovanymi spinacmi by to sedelo i se nahodne se spoustejicim alarmem. Akorat teda nepozoruji na nich zadne poskozeni. A taky i funguji bez problemu. Nesedi mi do toho ten nefunkcni zamek volantu. Kdyby to bylo klikou, tak by zamek volantu fungoval, ne?
 
To opravdu netuším. Ale řešilo se to párkrát na fb. Většinou to ale byla ta jednotka a komusi se ji dokonce i podařilo opravit, že byl někde jen studený spoj. Protože nová stojí přes 20tis
 
Keyless systém.
Ještě jednou ta toto téma. Před pár dny jsem klasicky otevřel auto, sešlápl spojku , na palubce se rozsvítil červený klíček a startovací tlačítko bylo také červené. Auto bez startu. Nejdříve mechanická zkouška startu klíčem , pak výmena baterky v klíči, poté jsem si nechal dovést druhý klíč, pak jsem odpojil na nějaký čas autobarerii. Žádná reakce. Na těchto stránkách jsem vyčetl, že pravděpodobně zámek řízení. Následoval odtah ( na pojišťovnu) do dílny, né aurorizák, ale slušná dílna. PC diagnostika bez šance a po proměření autoelektrikářem potvrzeno, že vše v poho až po zámek řízení. Další odtah ( už za svý), do autorizovaného servisu Mazda v Praze a to s velkýma obavama poté co jsem si přečetl některé příspěvky a zkušenosti a autorizovanýma servisama.
Výsledek opravy - dostal jsem výtisky diagnostiky auta a i vysvětlení. Výpis diagnostiky - v autobaterii ( v autě 4-5 let) při startu došlo k poklesu napětí a v tomto případě dochází k chybě na zámku řízení a volant se nezamkne( od té doby by měl na palubce svítit klíček červeně, ale auto startuje - to mě se nedělo - toho bych si všiml). Pak následuje buď 8 startů a nebo 56 hodin provozu a poté se vozidlo celé zablokuje.
Vysvětlení - takhle je zajištěna bezpečnost proti odcizení a také , aby náhodou nedošlo k zablokování volantu při jízdě. Odstranění zavady a oprava mě stála 2.900,-Kč. Píšu to sem, aby někteří ( nikomu to tedy nepřeju) měli šanci a nesmiřovali se hned s cenou 20.000 a víc, jak jsem tady četl.
Ještě k autorizovanému servisu - perfektní přístup a hned mě upozornili na to, že moje Mazda má výročí a zdarma mi vymenili plynové zpěry zadních dveří kufru a dle jejich výpisu i diagnostikovali a kontrolovali přední sedačku řidiče.
 
Keyless systém.
Ještě jednou ta toto téma. Před pár dny jsem klasicky otevřel auto, sešlápl spojku , na palubce se rozsvítil červený klíček a startovací tlačítko bylo také červené. Auto bez startu. Nejdříve mechanická zkouška startu klíčem , pak výmena baterky v klíči, poté jsem si nechal dovést druhý klíč, pak jsem odpojil na nějaký čas autobarerii. Žádná reakce. Na těchto stránkách jsem vyčetl, že pravděpodobně zámek řízení. Následoval odtah ( na pojišťovnu) do dílny, né aurorizák, ale slušná dílna. PC diagnostika bez šance a po proměření autoelektrikářem potvrzeno, že vše v poho až po zámek řízení. Další odtah ( už za svý), do autorizovaného servisu Mazda v Praze a to s velkýma obavama poté co jsem si přečetl některé příspěvky a zkušenosti a autorizovanýma servisama.
Výsledek opravy - dostal jsem výtisky diagnostiky auta a i vysvětlení. Výpis diagnostiky - v autobaterii ( v autě 4-5 let) při startu došlo k poklesu napětí a v tomto případě dochází k chybě na zámku řízení a volant se nezamkne( od té doby by měl na palubce svítit klíček červeně, ale auto startuje - to mě se nedělo - toho bych si všiml). Pak následuje buď 8 startů a nebo 56 hodin provozu a poté se vozidlo celé zablokuje.
Vysvětlení - takhle je zajištěna bezpečnost proti odcizení a také , aby náhodou nedošlo k zablokování volantu při jízdě. Odstranění zavady a oprava mě stála 2.900,-Kč. Píšu to sem, aby někteří ( nikomu to tedy nepřeju) měli šanci a nesmiřovali se hned s cenou 20.000 a víc, jak jsem tady četl.
Ještě k autorizovanému servisu - perfektní přístup a hned mě upozornili na to, že moje Mazda má výročí a zdarma mi vymenili plynové zpěry zadních dveří kufru a dle jejich výpisu i diagnostikovali a kontrolovali přední sedačku řidiče.
Ahoj, kde to bylo pls, jaky servis?
 
Ahoj vespolek.

Ke dvouletému výročí "spolu" mě mazda vyšplouchla: stejná závada jako popsaná výše, průběh dost podobný.

V rámci cca 2-3 dnů se stalo, že:
1/ několikrát se odemkly páté dveře až na druhý pokus;
2/ při startu se stalo, že zůstal chvíli svítit červený klíč na palubce;
3/ několikrát problikl imobilizér;
4/ po několika dnech a při druhém startu týž den jde auto odemknout, zamknout, volant je odemčený, ale po stisku spojky se rozsvítí červeně klíček a tl. start/stop; auto nesepne ani napájení palubních systémů, rádia,...


Řešení (v mém případě):
- odtah do servisu
- nabití baterie
- kontrola kapacity baterie (zjištěna "hraniční" kapacita), v jiném autě by baterie ještě asi ještě po dobití i několik let jela); věk baterie cca 4 roky.
- výmaz chyby z ŘJ
- výměna baterie za novou

Doufám, že to nikoho dalšího nepotká, je to fakt nepříjemný pocit.

PREVENCE: při problému s otevřením kufru(na druhý pokus), s probliknutím imobilizéru/klíčku a/nebo či startem "napodruhé" v rychlém sledu po sobě okamžitě navštívit servis; nechati si vyjet závady z ŘJ a udělat nezbytné kroky (dobití baterie/kontrola/výměna), aby nedošlo k aktivaci ochrany před zcizením (jak to nazývá Mazda) a blokaci auta.
 
Poslední úprava:
Zdravím vespolek

"neslušný výraz"

Právě mám Mazdu opět (=podruhé) nuceně v servisu.

Po dvou zdvojených startech motoru (nespustí se start napoprvé, ale problikne červený klíč) a po předchozí zkušenosti jsem jel rovnou do servisu, ani nevypínal motor.
Rovnou jsme se podívali do diagnostiky, kde nebyla ŽÁDNÁ chyba, ale i tak jsme pro jistotu "vymazali" chyby.

Po vypnutí motoru zůstala palubka svítit ještě cca 20s, pak se auto vypnulo (projev jako kyby došlo k vypnutí zkratem), a od té doby je Mazda ve stavu, kdy:

- lze odemknou a zamknout
- nedojde k zamknutí volantu
- po sešlápnutí spojky se rozsvítí červeně klíč a tl. startu
- po stisku tl. startu se stejně červeně rozsvítí klíč a tl. startu
- vložením klíče do spínací skříňky nedojde ke změně)

- nelze se dostat do diagnostiky

- baterie měněna za novou při poslední závadě (10/23), proběhlo odpojení od auta a dobití (byla ale OK)
- baterie v obou klíčích preventivně také měněny, oba fungují, funguje jak keyless (ze stran i kufrem) tak tl.

Četl jsem doporučení v ostatních vláknech ohledně antén, imobilizéru apod, ale díky nemožnosti se dostat do diagnostiky jsme nahraní.

Za jakoukoliv radu budu vděčný.
 
Zdravím vespolek

"neslušný výraz"

Právě mám Mazdu opět (=podruhé) nuceně v servisu.

Po dvou zdvojených startech motoru (nespustí se start napoprvé, ale problikne červený klíč) a po předchozí zkušenosti jsem jel rovnou do servisu, ani nevypínal motor.
Rovnou jsme se podívali do diagnostiky, kde nebyla ŽÁDNÁ chyba, ale i tak jsme pro jistotu "vymazali" chyby.

Po vypnutí motoru zůstala palubka svítit ještě cca 20s, pak se auto vypnulo (projev jako kyby došlo k vypnutí zkratem), a od té doby je Mazda ve stavu, kdy:

- lze odemknou a zamknout
- nedojde k zamknutí volantu
- po sešlápnutí spojky se rozsvítí červeně klíč a tl. startu
- po stisku tl. startu se stejně červeně rozsvítí klíč a tl. startu
- vložením klíče do spínací skříňky nedojde ke změně)

- nelze se dostat do diagnostiky

- baterie měněna za novou při poslední závadě (10/23), proběhlo odpojení od auta a dobití (byla ale OK)
- baterie v obou klíčích preventivně také měněny, oba fungují, funguje jak keyless (ze stran i kufrem) tak tl.

Četl jsem doporučení v ostatních vláknech ohledně antén, imobilizéru apod, ale díky nemožnosti se dostat do diagnostiky jsme nahraní.

Za jakoukoliv radu budu vděčný.
Měl jsem podobný problém. Řešením problému byla demontáž zámku, vizuální kontrola elektronické desky a promazání mechanismu zámku. Po instalaci zámku jsem chyby několikrát za sebou vymazal a jel.
Návod jak připojit diagnostiku jsem našel na internetu v ruštině.
 
Back
Top