- 1 063
Takže pánové a dámy,dnes jsem měl na návštěvě asi jednoho z nejlepších autotroniků na severní Moravě,který se zaměřuje na opravy řídících systémů a celkově autoelektroinstalace.A došla řeč i na to pitomé inteligentní dobíjení moderních vozů s názorným předvedením stavu na laptopu.Zaměřuje se hlavně na japonská a korejská auta,jezdí externě po autoservisech,kdy si už třeba nevědí rady.Prováděli jsme měření na mém voze,2,5 GJ.A já se s vámi podělím o to nejdůležitější.U Mazdy 6,minimálně do r.2015 je inteligentní nabíjení funkční jen při softwarové aktivaci systému Start stop.Při deaktivaci SS přechází systém na normální dobíjení.Dokonce i při vytočeném spinači kapoty motoru je nabíjení klasicky .(+-14,4V).To opatření přes ten spinač je proto,aby při nějaké manipulaci v motorovém prostoru nedošlo náhodně ke spuštění motoru systémem SS..Na obrazovce na grafu to bylo jasně vidět.Úplně stejně je to řešeno u Nissanu Qasqaii,Pulsaru, ale jen u silnějších motorizací.U Mazdy 3 je to prý jinak,tam se to napětí mění podle jiného schématu.V žádném případě na to nemá vliv jen tlačítkové vypnutí SS.Jo a Mazdy i ostatní japonské vozy nemají žádný sítový stabilizátor napětí,takže napětí v zásuvce je skoro stejné i na svorkách baterie.Tahle informace plně koresponduje s mým předešlým amatérským měřením voltmetrem a 2 dráty připojenými přes okénko k baterii.Na můj dotaz ohledně výměny vadné baterie mi odpověděl,pokud u Mazdy 6 nebudu znovu aktivovat SS,tak naprosto stačí klasická obyčejná baterie.Tohle tvrzení je shodné se starším sdělením p.Mikuše z Autopalkovic. Tahle informace platí a je ověřená do r.2015,pozdější vozy Mazda (po FL) ještě neopravoval,ale slíbil mi ,že si to ověří a dá mi zprávu.
Poslední úprava: