Ano v českých dálničních rychlostech 6ka Wagon funguje. Před týdnem jsem v ní, ale absolvoval 1300 km po dálnici z Belgie do ČR a prostě od nějakých 160-170 km/h je to, co se týká hluku od kol, od střechy a zrcátek tragédie a dynamika motoru už taky nikde (pokud teda v té chvíli nechci mít zařazeno za 4 a otáčky blížíce se k omezovači).
Proceed jsem nikdy nejel, takže nevím, ale co se týká koncernové nižší střední, tak ta to dynamicky i odhlučněním strčí do kapsy.
Jinak nijak nerozporuji samotné materiály použíté v kabině Mazdy, ano je to uvnitř malé, ale jinak premiové a v našem případě ani po 105 tis km nikde nic nevrže ani nijak nejeví známky užívání ( až teda na volant a piano lak).
Chápu, že jsme na Mazda fóru, kde většina z nás je fanoušek značky, ale realita je taková, že dnes si zrovna tu 6ku může koupit jedině ten fanoušek. Ještě u 3ky pochopím, že si to někdo koupí i na zábavu, aby se projel svižněji, užil si atmosferický motor, jízdní vlastnosti. Ale představa, že s 4,8m dlouhou a 1,6t vážící 6kou Wagon se jedu projet po okresce je prostě úsměvná. To auto je dělané právě na dálnice, je dělané pro rodinné použití a ani jedno z toho mu ve srovnání s konkurencí moc nejde. Dříve to bylo vyváženo super cenou, ale ani ta už teď není tak super.
Btw. teď jsem se chtěl podívat na aktuální cenu a třeba u nás v Belgii už 6ka není ani v nabídce a jen se doprodávají skladovky.