• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

Nová Mazda 6e je evropská EZ-6, bude se nabízet se dvěma bateriemi

A je to! V březnu loňského roku jsem informoval o tom, že si Mazda dala ochrannou známku na označení 6e. Hybrid? Elektrika? Nová generace 6? Znělo to logicky, ale v srpnu téhož roku bylo už jasno, že to bude jinak – v Číně představená Mazda EZ-6 se má stát globálním modelem. Pak to do sebe zapadlo a tím pádem nová Mazda 6e bude evropskou EZ-6.

A skutečně se tak stalo, což dokazuje i premiéra Mazdy 6e na právě probíhajícím bruselském autosalonu. Nová Mazda 6e je opravdu evropskou variací čínské EZ-6, která je však prý navržena dle požadavků evropských zákazníků a po zahájení prodejů se pustí do konkurenčního boje s Teslou Model 3. Vzejde z něho jako vítěz?

Sportovní šmrnc?​


Představená novinka, která se pyšní rozměry 4921 mm na délku, 1890 mm na šířku a 1485 mm na výšku, nabízí vkusný design Kodo v karoserii liftback, což je výhoda oproti zmíněné Tesle, a v přední části má i LED mřížku chladiče, která během nabíjení indikuje stav baterie. Krom toho zaujme i bezrámovými dveřmi s integrovanými klikami, nízkou linií střechy, aktivním zadním spoilerem a pochopitelně ještě pohonem zadních kol. Slibuje to jízdní zážitek?

Technika dostačující?​


Na evropské půdě se bude Mazda 6e nabízet ve dvou verzích. První z nich bude disponovat baterií o kapacitě 68,8 kWh, dojezdem 479 km (dle WLTP) a elektromotorem o výkonu 258 koní. Při 200 kW DC nabíjení se baterie nabije z 10 na 80% za 22 minut a dojezd na 235 km má za 15 minut. Druhou verzí je Long Range neboli baterie o kapacitě 80 kWh, dojezdu 552 km (dle WLTP) a elektromotoru s 245 koňmi. K dosažení z 10 na 80% kapacity však potřebuje 45 minut.

mazda6e_781-1024x683.jpg

Kombinovaná spotřeba u slabší baterie bude 16,6 kWh/100 km, zatímco u silnější 16,5 kWh/100 km. Obě varianty disponují točivým momentem 320 Nm, maximální rychlostí 175 km/h a zrychlením na stovku 7,6 sekundy u slabší, resp. 7,8 sekundy u silnější verze. Jen pro srovnání – Tesla Model 3 s 50 kWh baterií má zrychlení za 5,8 sekundy.

Dvě výbavy, moderní kabina​


Mazda 6e se bude prodávat ve dvou výbavách. První je Takumi, která nabídne interiér z umělé kůže v teplé béžové nebo černé barvě, kdežto druhá Takumi Plus bude mít prémiovou kůži Tan Nappa a Suede společně s elektronickou střešní clonou. Jak už to bývá u Mazd, i u modelu 6e je kokpit zaměřen na řidiče. Před ním vyčnívá 10,2palcový displej přístrojového štítu společně s head-up displejem, který promítá údaje z navigace nebo rychlost. Většina funkcí vozu je však ovládána přes středový 14,6palcový dotykový displej infotainmentu, kde nechybí ani pokročilé ovládání pomocí hlasu či gest. Nezapomnělo se ani na kvalitní zvukovou aparaturu, proto kabina Mazdy 6e má audiosystém SonyPRO se 14 reproduktory.

mazda6e_57-1024x683.jpg

V hlavní roli bezpečnost​


Bezpečnost je prioritou i u představeného elektromobilu, proto Mazda 6e má celkem devět airbagů, pokročilý asistenční systém pro řízení s autonomním nouzovým brzděním, varováním před opuštěním jízdního pruhu, rozpoznáváním dopravních značek, atd. Krom toho je zde nový monitorovací systém obsazenosti ve vozidle, který využívá interní kameru k detekci dětí na zadních sedadlech a zároveň promítá obraz na středový displej. Proto při opuštění vozu bez dětí se spustí varovný signál, aby děti nezůstaly bez dozoru v autě.

mazda6e_96-1024x683.jpg

Nová Mazda 6e má dle slov automobilky spojovat japonské řemeslné zpracování, promyšlený design a samozřejmě špičkové technologie. Novinka dorazí do evropských showroomů během léta roku 2025. Německá média odhadují startovací cenu Mazdy 6e zhruba na 45 000 euro (cca 1,13 milionu korun).

Osobně jsem zvědav, jak bude Mazda 6e přijata u evropské klientely a zároveň mě překvapuje, že se nebude prodávat na starém kontinentu i s tím plug-in hybridem, který má dojezd přes 1000 km. Inu, asi opět rozhodly emisní tabulky…

Zdroj: Mazda

mazda6e_16-1024x683.jpg
mazda6e_4-1024x683.jpg
mazda6e_74-1024x683.jpg
mazda6e_10-1024x683.jpg
mazda6e-1024x683.jpg
mazda6e_618-1024x683.jpg
mazda6e_54-1024x683.jpg
mazda6e_27-1024x683.jpg
mazda6e_781-1024x683.jpg
mazda6e_68-1024x683.jpg
mazda6e_29-1024x683.jpg
mazda6e_96-1024x683.jpg
mazda6e_47-1024x683.jpg
mazda6e_65-1024x683.jpg
mazda6e_318-1024x683.jpg
mazda6e_55-1024x683.jpg
mazda6e_41-1024x683.jpg
mazda6e_3-1024x683.jpg
mazda6e_1-1024x683.jpg
mazda6e_7-1024x683.jpg
mazda6e_83-1024x683.jpg
mazda6e_94-1024x683.jpg
mazda6e_46-1024x683.jpg
mazda6e_76-1024x683.jpg
mazda6e_50-1024x683.jpg
mazda6e_20-1024x683.jpg
mazda6e_9-1024x683.jpg
mazda6e_8-1024x683.jpg
mazda6e_81-1024x683.jpg
mazda6e_45-1024x683.jpg
mazda6e_6-1024x683.jpg
mazda6e_61-1024x683.jpg
mazda6e_70-1024x683.jpg
mazda6e_2-1024x683.jpg
mazda6e_57-1024x683.jpg
mazda6e_910-1024x683.jpg
mazda6e_15-1024x683.jpg
mazda6e_37-1024x683.jpg
mazda6e_58-1024x683.jpg
mazda6e_34-1024x683.jpg

Pokračujte ve čtení...
 
Myslím že Mazda je s takovým autem vedle....
Jako kdo bude kupující? Pro podnikatele to má fakt malý dojezd. Pro rodiny je to nepoužitelný, vzhledem ke vzhledu a komfortu uvnitř, pro fajnšmekry to nemá žádnou zázračnou techniku. Možná tak pro nějakého designéra, který má ateliér 5km od baráku a nepotřebuje nikam jezdit....
Teslu 3 beru trochu jako rodinné auto, protože je ošklivé, v porovnání levné a přitom s nejpropracovanější technikou. Když ho manželka cestou do školy lehce naboří, možná to spíš tomu vzhledu pomůže, nechtěl bych, aby v této 6-ce děti kopali po sedačkách, jedli čokoládu a u nákupáku to důchodce odřel košíkem.
Nejprodávanější auto na světě je TESLA Y, proč asi?? Je to velké auto kam v pohodě naložíte celou rodinu, odjedete vše potřebné v práci, přitom žádné kudrlinky navíc a cena stejná jako tato 6?
Přijde mi, že to Mazda taky ví, proto nakoupila v Číně. Byla k elektroautu donucena a tak to alespoň udělala hezký, nic víc....
 
To je podle mě dobré shrnutí a asi to ani není špatně. Elektromobil máme odškrtnutý a můžeme se věnovat spalovákům :)
Ostatně mít nejprodávanější auto (Tesla Y) nemusí být nutně cíl automobilky. Já třeba rád jezdím v autě, které nemá každý.
 
Škoda, že palubní nabíječka je jen 11 kW, chtěl bych tam mít 22 kW. Volič převodovky pod volantem mi taky moc nevyhovuje, raději mám klasiku. A absence zadního stěrače je zásadní věc, kvůli které bych to auto nechtěl i když se mi jinak líbí.
 
Na Plug-in CX-60/80 som sa tiež tešil, kým to Mazda nepokazila "iným prístupom" a "vlastným riešením". Tak som mierne pesimistický, aby to tu nebol podobný experiment a v druhej verzi 6ee už nekupovala technológiu od konkurencie (ako má mať CX-50 hybridnú techniku z Toyoty Rav4) pretože zistí, že nie vždy treba znova vymýšľať to, čo iní už 10 rokov predávajú a vylepšujú.
 
To je podle mě dobré shrnutí a asi to ani není špatně. Elektromobil máme odškrtnutý a můžeme se věnovat spalovákům :)
Ostatně mít nejprodávanější auto (Tesla Y) nemusí být nutně cíl automobilky. Já třeba rád jezdím v autě, které nemá každý.
Řekl bych, že to není tak jednoduché. Pokud se nebude moc prodávat, tak si v EU nesníží flotilovou hodnotu CO2 a bude muset stále platit pokuty za auta se spalovacími motoru. Krom toho bych řekl, že prakticky každá normální automobilka chce mít nejprodávanější auto v segmentu. Jen u těch modelů, které prodá za 100 tis. Eur a víc v rozumném počtu to není úplně nutné. To ale nebude případ Mazdy 6e.
 
To je podle mě dobré shrnutí a asi to ani není špatně. Elektromobil máme odškrtnutý a můžeme se věnovat spalovákům :)
Ostatně mít nejprodávanější auto (Tesla Y) nemusí být nutně cíl automobilky. Já třeba rád jezdím v autě, které nemá každý.
Nemyslím tím, že Mazda musí mít nejprodávanější auto, ale měla by se inspirovat tím co lidé chtějí a kupují. A spalovákům nepomůže nic víc než prodávat plno elektroaut... 😭
 
Nemyslím tím, že Mazda musí mít nejprodávanější auto, ale měla by se inspirovat tím co lidé chtějí a kupují. A spalovákům nepomůže nic víc než prodávat plno elektroaut... 😭
Já si myslím, že jich (6e) Mazda nebude prodávat plno, a že to je její úlitba úřadům. Neboli jak jsem někde vedle četl "pokud to pomůže zachránit Miatu, tak fajn" :)
 
Já si myslím, že jich (6e) Mazda nebude prodávat plno, a že to je její úlitba úřadům. Neboli jak jsem někde vedle četl "pokud to pomůže zachránit Miatu, tak fajn" :)
Znovu zdůrazňuji, že na počtu prodaných kusů záleží. Když se bude prodávat málo, tak si tím výrobce nepomůže. Právě naopak - investoval vývojové kapacity do něčeho, na čem ani nevydělá, ani mu nezlepší produktovou/flotilovou uhlíkovou bilanci.
 
Cenovo celkom fajn, oveľa lacnejšia ako by bola moja Cupra ako nová (cca o 200tis) a za cenu VW ID.3 bez výbavy.. Ak by som si mal vybrať medzi Teslou 3 a Mazdou, beriem Mazdu.
Ale stále ma zaráža ako mohli dať veľkej baterke tak pomalé "rýchlonabíjanie". O čo ďalej zájdem, o to dlhšie sa budem nabíjať.
 
Vysvětlení je jednoduché. Použití různých typů baterií.
LFP vs NCM
(rychlejší nabíjení, menší kapacita/hustota) vs (pomalejší nabíjení, vyšší kapacita/hustota).
 
Back
Top