• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

benzín Po kolika km měníte svíčky a jakou značku preferujete

Původní svíčky mají najeto 120tkm a budu je v předepsaném intervalu měnit. Tady jsou chybné zápaly při jedné z posledních jízd (cca 20km se studeným startem), a vypadají pořád dobře. Mazda asi ví, že těch 120tkm svíčky bezpečně vydrží, takže zkracování intervalu mi přijde zbytečné.
IMG_9946.png
 
Kdyby mi na dálnici neodešla cívka v necelých 90 tis. km, tak bych měnil asi taky kolem 120 tis., ale vzhledem k tomu, že mám jety auto někým neznámým, tak bych měnil krapet dřív. Jinak davam NGK pro dobry pocit, ale do Mazdy 6 GY jsem kdysi dal iridiovy Brisk a po adaptaci motoru jezdila bez problémů 80 tis. km, pak jsem jí prodával, tak uz nevím 😏
 
Při 120 tkm jsem vyměnil původní svíčky Mazda PE5S 18110 ZC20HPRII (skutečný výrobce tam napsaný není) za Bosch 0 242 135 529. Tak jsem zvědavý jestli vydrží taky tolik.

IMG_9977.jpeg
 
Při 120 tkm jsem vyměnil původní svíčky Mazda PE5S 18110 ZC20HPRII (skutečný výrobce tam napsaný není) za Bosch 0 242 135 529. Tak jsem zvědavý jestli vydrží taky tolik.

Zobrazit přílohu 53086
ZC20HPR11 je kód Densa. Mazda používá posledních cca 25 let svíčky od výrobců NGK nebo Denso.
Jestli ty Bosche budou fungovat špatně poznáš lehce - spálí ti to první/malý katalyzátor na svodech
 
Klidně je tam dej. Motoru se nic nestane. Potom můžeš poreferovat kolik km vydržely než začali vykazovat chybový zápaly (to si můžeš ověřit přes ForScan).
Minule jsi psal jinak. O pálení katalyzátoru ani slovo.
Ale já Boschkám věřím, mám s nima najeto hodně a bez problému.
Chtěl jsem je zkusit hlavně proto, že auto od nového mezi 2 až 3 tisíci otáček při akceleraci občas cuklo. Při přeladění motoru na 100 oktan se to zlepšilo, ale ne úplně.
A protože cukání mají většinou na svědomí svíčky, zkusil jsem Bosch, které mi nikdy necukaly. Kdybych věděl, že jsou tam Densa, zkusil bych NGK - ty zkusím příště, když se Bosch neosvědčí. Ale zatím Boschky pálí stejně jak Densa, ale bez cukání.

IMG_9988.png
 
Minule jsi psal jinak. O pálení katalyzátoru ani slovo.
Ale já Boschkám věřím, mám s nima najeto hodně a bez problému.
Chtěl jsem je zkusit hlavně proto, že auto od nového mezi 2 až 3 tisíci otáček při akceleraci občas cuklo. Při přeladění motoru na 100 oktan se to zlepšilo, ale ne úplně.
A protože cukání mají většinou na svědomí svíčky, zkusil jsem Bosch, které mi nikdy necukaly. Kdybych věděl, že jsou tam Densa, zkusil bych NGK - ty zkusím příště, když se Bosch neosvědčí. Ale zatím Boschky pálí stejně jak Densa, ale bez cukání.

Zobrazit přílohu 53138
Pokud budou svíčky fungovat špatně tak hrozí poškození katalyzátoru i kdyby na nich bylo napsáno NGK, Denso nebo Jiskra PAL Tábor. Spíš ty Bosche nemusí mít v tomto motoru takovou životnost jako Denso nebo NGK, ale dokud budou fungovat, tak ničemu neublíží. Tak jsem to myslel.
Pokud je svíčka nová a přesto na ní dochází k vynechání jiskry (obzvlášť po ohřátí), tak za to může cívka. Naštěstí závada cívky je velmi jednoduchá na zjištění.
 
Poslední úprava:
Mohla by to být cívka. Všiml jsem si, že nejvíc závad měl a má druhý válec. Je vhodné to řešit hned, nebo počkat?
 
Mohla by to být cívka. Všiml jsem si, že nejvíc závad měl a má druhý válec. Je vhodné to řešit hned, nebo počkat?
Tak ty cívky mezi sebou přehoď a uvidíš jestli za to můžou. A ty řešíš cukání nebo že se ti na diagnostice za X km objeví těch 5 chybných zážehů? Protože jsi napsal že s novýma svíčkama cukání přešlo?
 
Teď ty vadné zážehy. Občasné cukání s novými svíčkami zmizelo, motor běží dobře.
Nebo ty vadné zážehy nevadí?
 
Jako 5 zážehů fakt řešit nemusíš a ani by jsi to nevyřešil. To tam má každej už kvůli startu. Až ti tam budou skákat po 10tkách tak pak bude problém.
 
Back
Top