• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

automat Pokles otáček při zařazení D

Leno89

nový člen
8
Ahojte. Prosím o radu. Pri naštartovaní motora za studena a následnom zaradení na automate z P do D klesnú otáčky a motor pridusí na sekundu. Na voľnobehu občas mierne otáčky skáču hore / dole. Pri zohriatom motore to nerobi. Nestretol sa niekto s podobnym problémom ? Profi diagnostiku nemám. Pozeral som to na obyčajnom Forscane a ten mi nevyhodil žiadnu chybu. Pripájam aj video. Ďakujem za každú odpoveď

Mazda 6 a/t 2.2 129kw 2017

 
Auto si dej do podpisu. V okamžiku zařazení D se zařadí do záběru a motor ti pak brzdí hydrodynamický měnič přece (vstupní hřídel se točí, výstupní stojí jak stojíš na brzdě, moment se ztrácí v měniči, kde se zahřívá olej, resp. hydraulická kapalina). Kolik je tam najeto km a měnil se někdy olej v převodovce? Když je ohřátý motor, je ohřátý i olej v převodovce.
 
Odkazy na YouTube a Vimeo tady fungují včetně načtení, usaupload odkaz není funkční.
 
Podívej taky mi to asi takhle nějak dělá, když je to studené, zařadím a klesnou otáčky, pak se zase zvednou myslím...najeto nemám ani 20tis., já to nějak nestudoval a bral jsem to jako vlastnost, zaměřím se na to co to vlastně a jak dělá
 
No ten odpor tam byl při prvním zařazení D docela velký, skoro zhasnul motor, druhé zařazení bylo OK. Jakým způsobem byl v té převodovce vyměněn olej a jaký olej byl použit?
 
No ten odpor tam byl při prvním zařazení D docela velký, skoro zhasnul motor, druhé zařazení bylo OK. Jakým způsobem byl v té převodovce vyměněn olej a jaký olej byl použit?
Tak na to odpoveď neviem pretože olej mi menili minulý rok v servise a ja som pri tom nebol ? Čiže je možné že tam niečo pomrvili a súvisii to z prevodovkou ?
 
A nie je divné, že po naštartovaní za studena ten motor chvíľu nebeží vo vyšších otáčkach (zahrievanie katalyzátoru)? Či deje sa to, len to video si začal natáčať až potom?
 
A nie je divné, že po naštartovaní za studena ten motor chvíľu nebeží vo vyšších otáčkach (zahrievanie katalyzátoru)? Či deje sa to, len to video si začal natáčať až potom?
Beží beží no hneď ako zaradím Dčko to spraví ten pokles otáčok a pridusenie motora
 
Rozdil v otackach po nastartovani a navoleni "D" sem spozoroval taky (zejmena ted v zime), i kdyz "priduseni" motora bych to zrovna nenazval. Rekl bych, ze po nastartovani se motor snazi rychleji zahrat tim ze bezi na trochu vyssi otacky bez zateze. Kdyz pak navolim "D", elektronika predpoklada ze se budu brzy rozjizdet tak upravi otacky aby se zbytecne nepretezovaly spojky v prevodovce pri rozjizdeni.
 
Ten sekundový prepad otáčok na videu je čosi iné než pokles otáčok po drobnom zahriatí motora (ktorý je zámerný).

Buď to nerieš a normálne jazdi, pričom pozornejšie sleduj chovanie motora a prevodovky, alebo s tým niekam choď s rizikom, že tam sa ti na to pozrú a potom povedia to isté plus si za to nechajú zaplatiť. Iná možnosť je že zistia niečo viac, čo sa od klávesnice nedá...
 
Kdyz pak navolim "D", elektronika predpoklada ze se budu brzy rozjizdet tak upravi otacky aby se zbytecne nepretezovaly spojky v prevodovce pri rozjizdeni.
Vestavěné spojky nejsou u této převodovky při rozjíždění v činnosti, to není DSG.
 
Vestavěné spojky nejsou u této převodovky při rozjíždění v činnosti, to není DSG.
Jasne ze u menicove prevodovky se nerozjizdis pres spojky! Ale v planetovce slouzi jako brzdne elementy, ktere zastavuji casti planetoveho mechanismu a tak "radi" rychlost. Predpokladam, ze v poloze "N" jsou vsechny spojky v prevodovce volne. A protoze i pri volnobehu nakej malej moment pres menic prechazi, volne casti planetovky se toci. Pak kdyz navolis jizdni rezim, nektere spojky v planetovce se spoji (dle toho jestli navolis "D" nebo "R"). Cim mene se toci casti ktere musi spojit/zabrzdit, tim mene jsou ty male spoky namahane. Pak se pochopitelne rozjizdis pomoci prokluzu v menici...
 
Mně to dělá to samé pokud není zahřátý motor potom už ne,neřeším to
 
Problém vyriešený. Vymenil som Váhu vzduchu aj snímač tlaku v sacom potrubí (MAP). Auto konečne funguje ako má . Ďakujem za všetky rady aj pripomienky
 
Back
Top