• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

benzín Rozvody na 2.3 DISI Turbo

Tak jsem dal na radu @Max6 a poskladal si celou sadu od peti ruznych prodejcu. Vsechny dily jsou OEM a tato "sada exkluziv" jak pise vyse me vysla na krasnych 22.873,-. Dekuji @Max6 a nakupu zdar :D
 
Zdar borci, kde se dají nakoupit origo Mazda díly na rozvody ? případně byl by někdo ochotný mi to koupit ? :) Potřebuju rozvody na MPS jelikož po 200k km jsou opravdu slyšet (auto jsem koupil o víkendu).

Díky Wrecko
 
Díky Vojťas.
Neví náhodou někdo jake jsou utahovací momenty na tomto motoru ? Hlavně moment na to časovací kolo + ojnice ke klice (preventivně budu dělat ojniční ložiska)
Dík
 
@wrecko Ahoj, tady posílám asi vše potřebné k výměně rozvodů,VVT atd...
+ přidávám komplet opravárenský manuál ma 2.3T DISI (MPS motor) kde najdeš i ty ojnice,klikovku atd... - musel jsem to dát přes odkaz,protože to je moc velký:
https://ulozto.cz/tamhle/MoVhReWGxH5x
 

Přílohy

Poslední úprava:
Zdar borci,
Nesetkal se někdo u rozvodů stím, že aretační přípravek co se dává ze zadu na vačky, tak tam nejde dat protože ta vačka je pod úrovní hlavy ??

C2D775F4-ADD1-45F8-8AE2-2F7EFCB9E398.jpeg
 
@wrecko otoč vačkou o 180° (půl otáčky)
Jestli už máš kliku zaaretovanou kolíkem, tak ho vyndej a otoč klikou o 360° (1 otáčku). Pak znovu zaaretuj kliku a nahoře se ti vačka nastaví o tu půl otáčku. To platí jestli máš pořád nandaný rozvody. 720° (2 otáčky) klikou = 360° (1 otáčka) vačky.

Pokud jsis to správně nezaaretoval už na začátku a shodil/povolil rozvodový řetěz, tak napiš a popíšu postup jak to nastavit úplně od nuly, když se nesundá hlava nebo vačky.
 
Poslední úprava:
Jak jsem došel dom tak mě napadlo že zítra zkusím zatočit motorem :)) ale prvně jsem na to čuměl jak puk ? každopádně díky za perfektní popis !!! Rozvoďák mám stále nasazen, jen jsem ze zvědavostit zkusil nasadit ten přípravek jestli to funguje než sundám řetez :))

dík moc
Wrecko
 
Zdar, tak dneska jsem tam připravek dostal ale narazil jsem na jiný problém .. ten aretační kolík nejde dostat do te díry kam patří, je podle mě moc dlouhý a přes poloosu ho tam nedám, nemá někdo po ruce ten kolík že by ho změřil ?
dík wrecko

DE7B870B-3FBD-4E7E-859E-122CC5F78E4A.jpeg
 
@wrecko v obejváku tuhle věc nemám, ale můžu zítra když se mi připomeneš. podle fotky vypadá standardně
 
@wrecko Tak ten co máš je na "obyčejný" MZR. Na mps motor (2.3 disi turbo) patří tahle zkrácená a tenčí verze
IMG_20210304_082747.jpgIMG_20210304_082808.jpgIMG_20210304_082825.jpg
 
Ahaaa, dík moc @Max6 odpoledne na to mrknu a zkusim to nechat upravit na soustruhu.
wrecko
 
Ahaaa, dík moc @Max6 odpoledne na to mrknu a zkusim to nechat upravit na soustruhu.
wrecko
Hlavně opravdu musí mít přesnou délku. Opře se ti o něj protizávaží klikové hřídele a stačí milimetr i míň a rozvody už budou špatně nastavený. Případně si ještě zkontroluj, když tam tenhle aretační kolík našroubuješa opřeš o něj kliku, tak aby byl píst č.1 v horní úvrati.
 
Hlavně opravdu musí mít přesnou délku. Opře se ti o něj protizávaží klikové hřídele a stačí milimetr i míň a rozvody už budou špatně nastavený. Případně si ještě zkontroluj, když tam tenhle aretační kolík našroubuješa opřeš o něj kliku, tak aby byl píst č.1 v horní úvrati.
Ok, vidím dobře na té fotce 38mm ? je trochu rozmazaná
 
Raději ti to přeměřím ještě jednou jestli si to chceš vyrobit.
to by jsi byl moc hodný :) nechám to udělat na soustruhu u kamaráda ať to je přesné. Když jsem včera viděl jak je možné stím vytahaným řetezem hýbat vačkama tak mě udivuje že to auto vůbec fungovalo :D
 
Tak kolík upravený a vypada ze to funguje jak má :) všechno jsem povyměnoval zatočil motorem a vrací se všecko jak má tak uvidím až nastartuju ? dík @Max6 !!!
 
Back
Top