• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

diesel Skyactiv 2.2 - hodnoty MAP, MAP_DSD

stefan_kristan

nový člen
20
Zdravim,

nie je tu niekto kto by bol ochotny na Mazde 6 GJ, resp. motore 2.2 129 kW pozriet Forscanom hodnoty MAP, MAP_DSD a BP_A_CMD? prip. niekto z KE kto by mal cas na kavu a precitanie?

Taktiez privitam ak sa tym niekto uz zaoberal a vidi logiku v nizsie popisanom.

Auto sa mi zda mierne lenive co moze byt len subjektivny pocit (som zvyknuty na 230k benzin s hmotnostou cca. 1100kg). Priebezne bol v ramci beznych oprav a podozreni vymeneny MAF, Lambda sonda, skontrolovane podtlaky, regulacia turba, selenoidy, vycistene sanie vratane MAP senzora, 2xEGR. Auto nevyhadzuje ziadnu chybu okrem este stale (podla mojho subjektivneho nazoru) rychlejsieho plnenia DPF a castejsich regeneracii.

Nie celkom mi davaju zmysel hodnoty MAP a BP_A_CMD.
Hodnoty BP_A_CMD a MAP_DSD su rovnake - teda chapem, ze pozadovany plniaci tlak turba sa ma zhodovat s pozadovanym tlakom v sani. Avsak hodnota MAP, teda realny tlak v sani je o cca. 0,2-0,3 bar nizsia ako pozadovana. Toto sa deje pri beznej jazde, pocas regeneracie su hodnoty takmer rovnake (minimalne odchylky). Z toho som vyvodil aj zaver, ze nejde o unik vzduchu (zatial mam skontrolovanu celu trasu okrem intercoolera) Taktiez pri vyssej zatazi a vyssich otackach sa tieto hodnoty vyrovnavaju. Jediny rozdiel, ktory vidim je poloha EGR, ktory je ale cisty a zatvara sa. Potreboval by som vediet ci tieto hodnoty maju byt rovnake alebo sa riadia inou logikou, ktorej nerozumiem.

Tiez cakam, ze pri otvoreni EGR narastie hodnota MAP co sa nedeje - zostava stabilna a nizsia ako MAP_DSD. Pri otvoreni narasta teplota IAT co je OK a teda EGR otvara / zatvara...

Prikladam graf... odchylky sa zdaju byt viac-menej rovnake.

Nová bitová mapa.jpg
 
Při regeneraci je EGR IMO zavřený. SH má dva MAP senzory, jedním se řídí turba (to je ten u turba), druhým volnoběh, turba, časování vstřiku, klapka v sání, žhavení a EGR (to je ten vpředu). Otázkou je, co Forscan těmito PIDy má na mysli. :)
 
Zostava mi este fyzicka kontrola regulacie turba, softwarovy problem alebo, ze to tak ma byt (ale to si nemyslim).

Mam este PIDy REGV a REGVP_DSD, ktore sa nezhoduju - ide o Regulating Valve Position. Udaje su v mm a nezhodnuju sa o cca. 0,5-1mm. Ale k tymto PIDom nemam nic.
 
Back
Top