• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

manuál Spojka a řazení

Tak abych to dokončil - opravdu to byla brzdička na synchronu.. Díl objednanej z japonska za prej 15 stovek, výměnu mě mechanik udělal za dopoledne.. Zkoušel jsem to projet a teď už tam pětka jde bez problému, tak snad to bude dobrý..
Jen jsem si teda všimnul, že při řazení z jedničky na dvojku, nebo z dvojky na trojku když sešlápnu spojku, trochu se ozve zvláštní zvuk.. jakoby nějaký tření - ale nezní to jako něco kovovýho.. Je to slyšet jenom trochu, ne vždycky - možná už jsem jenom paranoidní..

Mám otázku k druhé polovině příspěvku, mám stejný problém “při řazení z jedničky na dvojku, nebo z dvojky na trojku když sešlápnu spojku, trochu se ozve zvláštní zvuk.. jakoby nějaký tření - ale nezní to jako něco kovovýho..”
Mám to začít řešit nebo čekat co bude dal? Auto má najeto cca 125tkm
 
@Jimmy.Fox ten odborník co dělá 17 let Nissany, nebyl náhodou z Blanska? :D
 
Mám otázku k druhé polovině příspěvku, mám stejný problém “při řazení z jedničky na dvojku, nebo z dvojky na trojku když sešlápnu spojku, trochu se ozve zvláštní zvuk.. jakoby nějaký tření - ale nezní to jako něco kovovýho..”
Mám to začít řešit nebo čekat co bude dal? Auto má najeto cca 125tkm

Nikdo se neozval, neřeším to.. Jezdím s tím dál, za 15tkm se nic nezměnilo.. Slyším to furt stejně, na jízdní vlastnosti to nemá vliv, dokud to nevyvede něco víc, nechám to být.. Pokud by jsi na něco přišel, rád si to přečtu ;)
 
Chalani, toto je ten prípad, kedy je spojka na výmenu? Na videu môžete počuť ani nie cvakanie, ale ako keď je povolená nejaká podložka pod šróbom. Predajca, čo mi Mazdu doviezol sa špeciálne s mechanikom zameral aj na spojku a ma ubezpečoval, že je úplne v poriadku. Ale bolo by fajn počuť aj druhý názor.

https://drive.google.com/file/d/11APCPtgC7MHd79MSRKUpZo3H9OyN_9zM/view?usp=sharing

Ten tvoj zvuk vychadza z mechanizmu pedala (podla mna) napojeneho na pomocny spojkovy valec, spaja ich taka mala vidlicka, ktora tam bude trochu na volno. Stav spojky spoznas skor podla toho, ako sa sprava v zabere pri rozbiehani pod vecsou zatazou napr. do kopca (ci vibruje), aky tuhy je pedal, ci spojka samotna este tlmi nepresne radenie (alebo zaradis nie uplne presne a auto trhne). Skor sa zameraj na tieto priznaky, ako zvuky samotne. Spojka moze byt pred smrtou, ajked nepresmykuje (tvrdy pritlacny tanier, vyjazdene lozisko). “Odbornici“ to testuju podla miesta zaberu (ajked je to v mazde stelovatelne) alebo podla toho ci presmykuje..
 
Tú spojku daj vymeniť, určite máš aj tvrdý spojkový pedál. Síce radíš bez problémov a máš pocit, že spojka neprešmykuje, ale bohužiaľ je to problém GHčiek. Slovenské Mazda fórum japonec.eu toto riešilo celkom dosť. Zanedbaním výmeny spojky to môže skončiť o dosť horšie a prácnejšou opravou.
Na mojej 6 GH bola spojka opotrebovaná po 80kkm, dal som ju vymeniť a prestal som s powerliftingom na ľavú nohu. Našťastie som ale ešte nepočul praskanie od spojkového pedálu.
 
Tak jsem dnes mluvil s panem Mikušem z Palkovic a OEM spojka na 2.5 vyjde i s prací za 12k, což mě příjde v pohodě. Ty levnější sady budou asi fakt na 1.8 a 2 litr.
 
Zdravím mazdari, koupil jsem Mazdu6 gh 2,5 benzín r.v. 2009 nezdála se mi spojka, tak jsem jí dal na výměnu do mazda Wágnerová a tam mi po rozebrání řekli, že převodovka je KO. mám najeto ověřených 152 000 km. Je to možné? prej jsou ocesaný zuby a ložiska popraskaný...
 
To mechanik při zkušební jízdě při prodeji nezjistil? Toto muselo být znát.
 
To mechanik při zkušební jízdě při prodeji nezjistil? Toto muselo být znát.
Na tý převodovce to znat nebylo, počital jsem s tím, ze vyměním spojku a bude to ok. Po cca 300 km se začalo ozývat divný chrastění, tak jsem to vzal do mazdy aby na to koukli a vylezlo z nich tohle. Byl jsem se na to podivat, když to rozebrali a byly očesaný zuby na diferenciálu a obroušený pouzdra ložisek. Olej co vypustili z tý převodovky prej nebyl snad ani přvodovej. Nevim, jestli to tou načatou spojkou, nebo tim olejem, ale řadilo to v klidu.
 
To je hodně divný, blbý je že to máš v mazdě, jinde by stačilo na vrakáči sehnat převodovku a vyměnit
 
Převodovku mi sehnali za 14 000 bez DPH od pana Dufka, spojka nová original za 8 000 plus olej a prace.
 
Prevodovka v ha*zlu po ~150tisic? To sem u mazdy jeste neslysel. Co olej v prevodovce? Menenej asi nikdy nebyl, ale byl tam jeste vubec nakej?
 
Prevodovka v ha*zlu po ~150tisic? To sem u mazdy jeste neslysel. Co olej v prevodovce? Menenej asi nikdy nebyl, ale byl tam jeste vubec nakej?
No v el. servisce výměna vedená je asi ve 120 000km, ale mechanik v mazdě řikal, že ten olej, co z toho vypustil byl červenej a prej snad nebyl ani převodovej, tak nevim.
 
No v el. servisce výměna vedená je asi ve 120 000km, ale mechanik v mazdě řikal, že ten olej, co z toho vypustil byl červenej a prej snad nebyl ani převodovej, tak nevim.
V automat. převodovce mám červený olej ... žeby to měnil nějaký "odborník" ?
 
Back
Top