• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

manuál Spojka a řazení

To uz je davno vypaleno (ten nastrik)
Jel jsem do kopce kde bylo na ceste listi s prislapnul 2 (se zapnutym DSC) kola obcas zakopaly na tom listi ale rychle jsem nabiral rychlost a pri 7.000 zaradil na 3 ale uz asi v 6000 se linul ten puch….

Pripomnelo mi to jako kdyz nekdo v autoskole se rozjizdel a nepustil spojku uplne a pridrzel ji…🤷‍♂️🤷‍♂️
Jak říkám, ta pálená lamela má jednoznačný smrad. Že je dávno vypálený, tak to by jsi tomu auto musel takhle dávat na prdel pořád a když jsi teď dopsal že zapínalo DSC, tak v takovém režimu používání, klidně mohli smrdět i brzdy.
Jestli je ta spojka ještě původní a máš GH, tak to ten přítlačný talíř už určitě nebude vyvíjet takovou sílu a může prokluzovat, ale to je taky vždy cítit z pocitu řidiče.
Pokud nevíš, tak si chvilku potrap spojku (stačí v nízkých otáčkách) a ucítíš co ucítíš. Pokud je spojka dobrá, tak jeden takovýhle krátký test bez problémů přežije. Pokud nepřežije, tak už stejně byla na výměnu.
 
Spojka začne vždy prokluzovat při zatížení (třeba kopec) při jízdě na nejvyšší rychlostní stupně tedy třeba na dálnici na 6 v oblasti nejvyššího kroutícího momentu - v tomto případě spojka přenáší největší kroutící moment. Já vždy zjišťoval stav spojky takto (jsem už starší člověk) takto jedeš po rovině cca 40 zařadíš třeba za 5 zvedneš otáčky na cca 4000 a pustíš spojku (ostře) Pokud to s autem škubne a otáčky se okamžitě srovnají je spojka OK pokud se auto plynule rozjíždí a otáčky klesají postupně je spojka v háji. Tento způsob kontroly bych asi u modernějších aut s dvouhmotovým setrvačníkem nedoporučoval, ale většinou pokud si prokluzu spojky všimneš a začneš se tím zabývat nastane na 99% varianta 2 která jen potvrdí načatou spojku (ev. průnik oleje do spojky)

Se smradem z motorového prostoru jsem se setkal kdysi ve Felicii, měl jsem v háji regulátor na altíku a v síti bylo asi 20V. Cestou na chalupu jsem úplně vyvařil baterku (do sucha) a navíc zřejmě kuna mi v motorovém prostoru nechala torzo holuba- tohle spojení vytvořilo dokonalý puch ;). Nicméně syn v té době jezdil tou Feldou z Prahy do Kladna a zpět dělat a když v noci jezdil domů náramně si pochvaloval jak to pěkně svítí :p Vydržela to ř.j. a vše kolem akorát baterka odešla do baterčího nebe a s ní i pár žárovek
 
Jak jsem dojel (po tom smradu) domu coz bylo ani ne minuta…. Hned jsem očuchal motor s komplet brzdy…. Nikde NIC!

Ten smrad sel jen z ventilace do kabiny a ukazal se JEN ve velkych otackach
 
Ci preklzuje spojka snad vidis, to sa poradit cez internet neda, pridas, vyletia otacky ajked len o trochu viac a pocujes zvuk motora ale auto nezrychluje adekvatne. SMrad za jazdy citit nebudes, jedine ak v prudkom kopci by si ju trapil nespravnym rozbehnutim a ostanes stat na mieste tak ucitis taky specificky smrad, co si hned povies, ze to je smrad zhoretej spojky.
Pod kapotou je vela lozisk, ktore mozu smrdiet lebo su pridrete, nakvapkany olej na zvodoch, gumene tesnenie/plast niekde spalene atd
 
Back
Top