• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

manuál Spojka a řazení

Možná bych mohl nechat vyměnit spojku, třeba by to pomohlo. Určitě by to bylo lepší a levnější, než se vrtat v převodovce. Akorát mně to přeřazování z 2. na 3. blbne jen někdy (spíš když trochu víc vytočím dvojku), navíc všechny ostatní rychlosti jdou řadit nádherně, takže těžko říct, zdali to je skutečně spojkou.
 
Mne chytá zuby pri rýchlom radení z 1 do 2, spojka rok a ool stará, to nezmenilo nič, najnovšie vymenený pomocný valček, zlepšilo sa púšťanie spojky, teda plynulosť, starý drhol a nebehal plynulo. Na jar urobím aj hlavný, očakávam ešte kúsok plynulejši pohyb pedalu. Ale chytanie zubov nič nevyriešilo, olej bol pri výmene spojky pekný, 3 roky má.
 
Mne chytá zuby pri rýchlom radení z 1 do 2, spojka rok a ool stará, to nezmenilo nič, najnovšie vymenený pomocný valček, zlepšilo sa púšťanie spojky, teda plynulosť, starý drhol a nebehal plynulo. Na jar urobím aj hlavný, očakávam ešte kúsok plynulejši pohyb pedalu. Ale chytanie zubov nič nevyriešilo, olej bol pri výmene spojky pekný, 3 roky má.
Tak pak dej vědět, co ten hlavní spojkový válec. Mám to stejné. Spojka taky rok a půl. Olej tam šel 75W-90, nebo 75W-80?
 
Tak pak dej vědět, co ten hlavní spojkový válec. Mám to stejné. Spojka taky rok a půl. Olej tam šel 75W-90, nebo 75W-80?
Fuha, nerobil som to ja, nemám pri sebe fľašu so zvyškom, ale viem že je to ravenol :)
 
Možná bych mohl nechat vyměnit spojku, třeba by to pomohlo. Určitě by to bylo lepší a levnější, než se vrtat v převodovce. Akorát mně to přeřazování z 2. na 3. blbne jen někdy (spíš když trochu víc vytočím dvojku), navíc všechny ostatní rychlosti jdou řadit nádherně, takže těžko říct, zdali to je skutečně spojkou.
Já jsem ve fázi, kdy mi to spíš někdy neudělá, takže na to musím pořád myslet. Ale už si začínám zvykat a řadím pomaleji.
 
Ještě jsem vypozoroval, že když dvojku vytočím maximálně na 2400 otáček a přeřadím na trojku, tak tam ta trojka zapadne bez kopance. Jenže tohle se dá aplikovat jen na rovince nebo ideálně z kopce, protože po přeřazení je tam 1700 otáček, kdy moto dost vibruje a není to ideální provoz pro přímovstřik.
 
Mne chytá zuby pri rýchlom radení z 1 do 2, spojka rok a ool stará, to nezmenilo nič, najnovšie vymenený pomocný valček, zlepšilo sa púšťanie spojky, teda plynulosť, starý drhol a nebehal plynulo. Na jar urobím aj hlavný, očakávam ešte kúsok plynulejši pohyb pedalu. Ale chytanie zubov nič nevyriešilo, olej bol pri výmene spojky pekný, 3 roky má.
Mne to robí tiež ale viac menej iba po naštartovaní prvých 5 minút možno, teraz v zime je to samozrejme citeľnejšie kým sa všetko zohreje...ale akonáhle sa zohreje a trafíš otáčky tak to ide ľahko... V porovnaní s inými autami podľa mňa bežná vec, ak vám to robí pri nezohriatom aute, prípadne ak chcete radiť rýchlo ako Ari Vatanen... podľa mna s tým má dočinenia aj tzv. Rev hang ktorý sa už niekde spomínal na fóre.... niektorým autám (vrátane mazdy) neklesajú otáčky po ubraní plynu tak rýchlo ako na iných, vraj kvôli emisiám. Preto sa nedá ani tak hrať s plynom, čo je za mňa osobne škoda a dosť mi to vadí ale čo už 😬
 
Vem tuhou vazelinu nějakou grafitku a napalej to do těch 2 pružin nad pedálem. Taky jsem dělal repas hlavního spojkovýho válce a nakonec to bylo jen toto.
Taky budu muset zkusit tu vazelínu. Mám po výměně obou spojkových válců a sice pedál jde krásně hladce (předtím to bylo jakoby šel spojkový pedál po drážkované hřídelce :D), ale po chvíli ježdění pořád pozoruju takové lupnutí v jednom, někdy ve dvou místech při vyšlapávání pedálu. Prasklé není nikde nic.
 
Ahojte, pred par mesiacmi som vymenil tiež EVAP ventil, šiel som autom do Prahy a vyskočila mi kontrolka motora, mal som podozrenie že ho treba vymeniť a našťastie som mal v aute náhradný z aliku a po založení kontrolka zhasla a všetko ok…teraz mi ale začalo vydávať taký chrastivi zvuk od škrtiacej klapky ako keby bolo nejaké ložisko zle/ suché… nerobí to stále, iba občas a iba chvíľku, dnes sa mi to podarilo nahrať a kuknúť odkiaľ to ide…vždy som to zatiaľ pocul iba keď som naštartoval alebo naopak keď som prišiel domov a parkoval som auto do garáže…ako vravím nerobí to ale vždy, iba občas a teraz sa mi to podarilo prví krát nahrať a zistiť odkiaľ tl ide. O dva dni mám ísť na otočku do Brna a nerad by som tam ostal s “pokazenym” autom. Neviete čo by to mohlo byt?
Klímu som mal vypnutu
(Prikladám odkaz na youtube- teraz to chrastilo asi 40 sec…potom prestalo)

Dneska som zistil že to prestane robiť akonáhle zošliapnem spojku, nemohlo by to byt spojkove ložisko? (Spojku som menil pred 10 tis km…aj so spojkovom ložiskom, možno vadny kus alebo nemate nejaký napad?
 
Poslední úprava:
Dneska som zistil že to prestane robiť akonáhle zošliapnem spojku, nemohlo by to byt spojkove ložisko? (Spojku som menil pred 10 tis km…aj so spojkovom ložiskom, nemate nejaký napad?
Spojku mám dva roky, ale stále za to môže motor, len si zistil že keď ho odpojiš tak to prestane a teda to nieje niečo v prevodovke. Ostáva skúsiť meniť vstrekovaciu lištu, cievky, čerpadlo. sviečky už každý menil. Softvérové to asi nebude keď to robí aj pred chipom
 
Motor snad běží furt a spojkou se odpojí převodovka pokud se nemýlím. Za mě buď spojkový ložisko nebo ložisko na vstupní hřídeli převodovky. Mě se kdysi na almeře stalo, že ložisko bylo hned po montáži špatný - sada LUK
 
no práve som tam dával tu luk…to je v celku blbe…keďže pre výmenu musí ísť dole hodne vela veci, v podstate ako ked sa mení spojka…keby to predsa bolo to ložisko na vstupnej hriadeli, dá sa vymeniť alebo je to problem?
 
na GH 2.5 mám taky LUK a bez problémů , byl to prostě nějákej zmetek z výroby tenkrát
 
pravda ale je že okrem tohoto zvuku to inak nepozorujem… a po vysliapnuti spojky to prestane okamžite…keď ju pustím…zase začne…ale tiež to nerobí stále…len občas
 
Ja som si až teraz všimol že on riešil spojku v tomto vlákne, kde sa riešia problémy s motorom, moja chyba. Inak filter v nádrži máme tiež viacerí vymenený.
jo no sorry, je nejaká možnosť to presunúť do iného vlákna? pôvodne som nevedel že to má spojitosť so spojkou, to som objavil až postupom času.
 
Ahoj, dnes jsem přišel na nemilou věc. Když valím (točím) do kopce 7000 otáček na 2jku a pak zařadím 3 a valím dál…. Prostě jedes jako prase, chápeš..😆

Tak už při vytáčení 2jky (5000+ otáček) se do kabiny line nelibý smrad spáleniny

Asi umírá spojka že?
Čekal jsem , že když zasmrděla , že prozklouzne nebo bude prokluzovat ale ona ne… drží.

Řešil někdo smrad při točkách?

Už jak jsem auto koupil bylo vidět , že už má něco za sebou, protože plný záběr má téměř nahoře.
 
Pokud je to kovovej štiplavej smrad jak u slevarny nebo brusírny tak ano
 
Spojka smrdí jak pukavec a je to nezaměnitelný puch. Největší tendenci k proklouznutí by měla na 1čku. Pokud drží (dá se ověřit hraním si se spojkou, ale nejvíc je to cítit "v zadku") tak nemá důvod k tomu aby smrděla.
Takhle jak je popisováno může smrdět i cizí předmět na výfuku - ochranný nástřik který někdo omylem stříkne třeba na výfuk.
Dáváš tomu plnej plyn, takže rozpálíš výfuk, ale zároveň jedeš pomalu, takže ten smrad není odfouknutej, ale jde do kabiny.
 
Spojka smrdí jak pukavec a je to nezaměnitelný puch. Největší tendenci k proklouznutí by měla na 1čku. Pokud drží (dá se ověřit hraním si se spojkou, ale nejvíc je to cítit "v zadku") tak nemá důvod k tomu aby smrděla.
Takhle jak je popisováno může smrdět i cizí předmět na výfuku - ochranný nástřik který někdo omylem stříkne třeba na výfuk
To uz je davno vypaleno (ten nastrik)
Jel jsem do kopce kde bylo na ceste listi s prislapnul 2 (se zapnutym DSC) kola obcas zakopaly na tom listi ale rychle jsem nabiral rychlost a pri 7.000 zaradil na 3 ale uz asi v 6000 se linul ten puch….

Pripomnelo mi to jako kdyz nekdo v autoskole se rozjizdel a nepustil spojku uplne a pridrzel ji…🤷‍♂️🤷‍♂️
 
Back
Top