• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

manuál Spojka a řazení

Zdarec. Lze na M6 GH 2011 2.5 125kw seřizovat spojka? Plný záběr ve 3/4 povolení pedálu a Táta mi říkal že na některých autech to lze seřídit aby zabírala třeba ve 2/4 (zkrátka dřív).Zbytečně moc mačkám pedál tím pádem (stačí ho zmáčknout do půlky a spojka je otevřená). Nebyl čas se na to ještě kouknout tak se rovnou ptám Vás :-) Jinak funguje dobře , zabírá , neklouže atd....
 
Na GG to slo trochu upravit. Neskusal som na GH, ale ak je za pedalom na vidlicke co ide do pomocneho spojkoveho valca v stene matka a kontramatka, vies to trochu posunut, dolezite je nechat na vrchu uvrati pedala minimalnu volu, predpis je myslim 0,2-0,4mm, ak nenechas vypinacie lozisko bude gravicatiou pedala nonstop ciastocne tlacit na pritlacny tanier, ako keby odkladas nohu na spojkovy pedal. Ak skratis cestu pedala prilis, spojka nebude vypinat uplne ajked bod zaberu sa ti bude zdat v dobrej polohe, to skodi prevodovke si myslim. V nejakom manuale su napisane vsetky hodnoty, aj min vola, aj najkratsia draha pedalu atd
 
Tak som to vrzganie pedala dnes chcel vyriesit silikonovym sprejom na pruzinu spojkoveho pedala, vidlicku pomocneho spojkoveho valca. Zvuk ale robi hlavny spojkovy valec
:cool: Verdikt servisu, pri 200tisic km sa vymeni aj valec aj cela spojkova sada. Pre 230mm sadu maju cenu od dodadvatela +-300euro, co je o 200 menej ako na eshopoch. Vrzgajuci valec som nastriekal sprejom co mi dali v servise, vrzganie prestalo a pedal ide lahsie, ale zacalom v nom akoby praskat pri rychlejsom stlaceni, pri stlaceni rukou nepraska, tak mym blby pocit, ze bude popraskana ta stena kde je pedal uchyteny, alebo uchytenie. Kvoli prezuvacej sezone sa dostanem na rad v servise tak po sviatkoch
 
Vem tuhou vazelinu nějakou grafitku a napalej to do těch 2 pružin nad pedálem. Taky jsem dělal repas hlavního spojkovýho válce a nakonec to bylo jen toto.
 
Vem tuhou vazelinu nějakou grafitku a napalej to do těch 2 pružin nad pedálem. Taky jsem dělal repas hlavního spojkovýho válce a nakonec to bylo jen toto.
Silikón nepomohol, len uvoľnil špinu a drhlobto ešte viac, ani 2 druhy vazeliny. WD40 ale pomohol, drhlo to presne v mieste kde je pružina uchytena o pedál, wd bude asi len dočasné riešenie. Ten pomocný valec je náročná výmena? Po premazani všetkých častí spojkovej sústavy aj toho poškodeného valčeka ide úplne hladko a plynulo, nič nedrhne a ide pedál ľahšie o dosť. Tak rozmýšľam že tam spojka ostane a valec alebo len to gumené tesnenie pôjde nové.
 
Wd40 to vysuší a bude to horší. Jak říkám dát tam klasickou vazelínu
 
Silikón nepomohol, len uvoľnil špinu a drhlobto ešte viac, ani 2 druhy vazeliny. WD40 ale pomohol, drhlo to presne v mieste kde je pružina uchytena o pedál, wd bude asi len dočasné riešenie. Ten pomocný valec je náročná výmena? Po premazani všetkých častí spojkovej sústavy aj toho poškodeného valčeka ide úplne hladko a plynulo, nič nedrhne a ide pedál ľahšie o dosť. Tak rozmýšľam že tam spojka ostane a valec alebo len to gumené tesnenie pôjde nové.
Pomocný valček je vymenený za 30 min aj s odvzdušnenim, dva dni pred tým som to pár krát nastriekal, s aj šroby aj trubku. Potom sú to 4 šroby, dva na valčeku, dva na držiaku trubky a samotná trubka. Pedál ide ľahšie a plynulo sa dá púšťať spojka pri rozbehu, starý bol mŕtvy, na jar urobím hlavný.

20231101_110846.jpg
 
Měnili jste někdo na Mazdě 6 GH synchron v převodovce, popř. na kolik asi vyjde oprava?
Při řazení ze 2. na 3. mi tak v 80 % přeřazení řadící páka jakoby narazí nebo trochu odskočí a až poté se mi tam podaří zařadit 3. Pokud řadím velice pomalu tj. nechám třeba sekundu neutrál, tak tam skočí lehce. Občas (těch zbylých 20 %) tam ta trojka jde krásně lehce, jak by měla.
Spojka je v pořádku, všechny ostatní stupně jdou řadit lehce bez problémů, obvyklé závady typu řazení přes zuby nebo vypadávání rychlostí se nevyskytují. Převodovka řadí stejně studená, zahřátá, v létě, v zimě.
Auto bude mít najeto 150K, olej měněn na jaře (Ravenol MTF-2 75W-80).
Jezdit se s tím dá, ale vadí mi to, auto mám jinak ve velice dobrém stavu, ale trochu se obávám nějakých nesmyslně nákladných oprav nebo výměny převodovky atp.
 
Jsem ve stejné situaci.. Když jsem před lety Mazdu koupil (5-kvalt), řešil jsem synchron pětky, který mi prodejce víceméně neúspěšně nechal opravit - s tím jsem se ale smířil (je to jen když vyřadím, otáčky klesnou na volnoběh a já chci vrazit pětku zpět - řeším "meziplynem").
Cca rok mě to ale dělá taky právě trojka. Snažím se řešit pomalým, opatrným řazením - i tak je to ale lehounce cítit. Pokud řadím rychle, třeba při předjíždění, je to hodně šeredné a zuby trpí....
.
 
@Jimmy.Fox pokud to je až tak špatné, opravit by to asi chtělo, aby se nezničilo ještě něco dalšího.
U mě to tak strašné není, dá se řadit i rychle, ale prostě vždy je tam takový lehký kovový náraz. Jezdit se s tím dá úplně v pohodě. Chtěl bych to ale nechat opravit. Přeci jen jednou to auto budu chtít prodat.
Horší je to, že nějak zmizeli schopní mechanici, kteří by to zvládli opravit. Zkoušel jsem oslovit pár servisů a ti jak slyší „převodovka”, tak berou nohy na ramena i když jim před obličejem mávám štosem bankovek. Alespoň tady ve Východních Čechách.
 
Ach ty synchrony. Nejsem nejmladší a dost jsem se narajtoval vejtřaskou (Praga V3S). O synchronech jsme si mohli nechat jen zdát. Při řazení se musela mačkat dvakrát spojka pro vyrovnání otáček hnací a hnané hřídele v převodovce. Čili, při řazení nahoru jednou spojka, neutrál, podruhé spojka, a šup tam kvalt. Při řazení dolů se v neutrálu musel dát meziplyn. A taky to šlo. No a proč to vlastně píšu? Vyzkoušej to.
 
Měnili jste někdo na Mazdě 6 GH synchron v převodovce, popř. na kolik asi vyjde oprava?
Při řazení ze 2. na 3. mi tak v 80 % přeřazení řadící páka jakoby narazí nebo trochu odskočí a až poté se mi tam podaří zařadit 3. Pokud řadím velice pomalu tj. nechám třeba sekundu neutrál, tak tam skočí lehce. Občas (těch zbylých 20 %) tam ta trojka jde krásně lehce, jak by měla.
Spojka je v pořádku, všechny ostatní stupně jdou řadit lehce bez problémů, obvyklé závady typu řazení přes zuby nebo vypadávání rychlostí se nevyskytují. Převodovka řadí stejně studená, zahřátá, v létě, v zimě.
Auto bude mít najeto 150K, olej měněn na jaře (Ravenol MTF-2 75W-80).
Jezdit se s tím dá, ale vadí mi to, auto mám jinak ve velice dobrém stavu, ale trochu se obávám nějakých nesmyslně nákladných oprav nebo výměny převodovky atp.
Děje se mi úplně to stejné. Doufal jsem, že výměna oleje za Ravenol tomu pomůže, ale jak vidím tak ne, takže se ani nebudu pokoušet (olej dle el. servisky byl měněný před 30k km). Zatím jsem to neřešil, mám to auto necelý týden a při testovaci jízdě jsem to nějak nepostřehnul, nebo měl možná štěstí na těch 20%, kdy to jde normálně. Čím rychleji zařadím tím je ten kopanec hlasitější - jakoby to škrtlo přes jeden jediný zub. Když vyřadím z dvojky na neutrál - sekundu počkám - a pak zařadím trojku, tak vleze jek do másla, ale vždycky takhle řadit nejde. Auto Mazda 6 GH 2011 2.0 114kw DISI najeto 137k a spojka zabírá tak v 1/3, takže dost dole. Má někdo nějakou radu, nebo podobnou zkušenost? Díky
 
Mne to kope vzdy ked v zime radim po starte prvy krat trojku, len jeden raz, je to citit v radicke ale nieje to nijak pocut. 5ka ide obcas na zahriatej prevodovke radit tak naladovo. Moj postreh je, ze pri rychlejsom radeni vo vyssich otackach to radi vzdy dobre, pri pomalsom radeni to obcas zije svojim zivotom, ale je to o zvyku. 2ka obcas pri necitlivom radeni skrtne o zuby. S elektrickym plynom a upravou ecu sa medziplyn pri podradeni da davkovat skoro uplne presne a ja som si nato navykol za tie roky, robim to uz podvedome, pre niekoho to moze byt ale prilis komplikovane. Btw radit 5ku z neutralu pri vyssich rychlostiach je docela vynimocne, aj nebezpecne si myslim, teda ak nevypadavaju rychlosti. Moja teoria je, ze za vsetky problemy s radenim moze hlavne opotrebovana spojka, ktora pomalsie vystavuje a nechava ovela viac pracovat synchrony pri spomalovani motoru pri radeni hore. Na starsej mazde so skoro 300tis km sa po vymene spojky a oleja v prevodovke radilo ako s novym autom, tieto starsie mazda prevodovky su podla mna velmi odolne. Popri ostatnych chronickych problemoch tychto aut som sa nikde velmi na forach nedocital o problemoch s prevodovkou, ludia s tym najazdia 300-400tisic. Zato skyactive manualy tie z poslednych rokov vyroby hlavne v trojkach mali problemy od novoty s nejakymi toleranciami, vypadavali rychlosti, vibrovala radicka. Je tu nato obsiahla tema
 
Nám jde na GH taky občas dvojka přes zuby, hlavně teda když člověk potřebuje rychle vystřelit z křižovatky, vytočí jedničku a rychle tam potřebuje dát dvojku. Dělalo to víceméně od té doby, co jsme auto koupili. Tehdy byla spojka v háji, tak jsem nechal spojku vyměnit, při té příležitosti olej v převodovce, ale problém to nevyřešilo. Dělá to asi méně často, ale nevymizelo to. Mám v plánu ještě jednou olej v převodovce, kdy zkusíme často skloňovaný Ravenol MTF-2 75w-80. Říkám si, že by mohl unavenému synchronu trochu pomoct. Ještě jsem přemýšlel o spojkovém válci, ale to musím prodiskutovat se servisákem :)
Koketoval jsem i s výměnou převodovky, ale to člověk u převodovek s nájezdem 150-200 tisíc nikdy neví... :) Ještě tak, abych tam nahodil horší kus :D
 
Moja teoria je, ze za vsetky problemy s radenim moze hlavne opotrebovana spojka, ktora pomalsie vystavuje a nechava ovela viac pracovat synchrony pri spomalovani motoru pri radeni hore.
A když mám tenhle problém s řazením z dvojky na trojku, ale spojka zabírá poměrně dost nízko a nepostřehl jsem žádné prokluzování, tak myslíš, že i tak by to mohla být spojka?
 
A když mám tenhle problém s řazením z dvojky na trojku, ale spojka zabírá poměrně dost nízko a nepostřehl jsem žádné prokluzování, tak myslíš, že i tak by to mohla být spojka?
Hej tak to kde zabera spojka zalezi na tom kolkok materialu je na lamele. To ako rychlo spojka a ci vobec uplne vystavuje zalezi natom, ako su unavene pruziny na pritlacnom tanieri. Uvediem priklad podla coho to sudim ja, ked sa potrebujem prudko rozbehnut z miesta, potom prudko brzdim a vyradim jednotku prilis rychlo po stlaceni spojky, tak to obcas trhne, akoby som ju vyradil bez uplneho stlacenia spojky, ajked je pedal na zemi. Komu to vyslovene drhne, pomoze premazat lanovody, kde su uchytene o paku na prevodovke. Napriklad ak idu zle radit vsetky neparne rychlosti smerom hore, alebo naopak.
 
To mi dává malou naději, že to s novou spojkou zmizí. Nechce se mi lézt do převodovky, když to většinou končí přiděláním dalších problémů ve formě jiných zvuků, nebo špatného řazení jiných stupňů. A hledání jiné převodovky je pro mě úplné scifi.
 
Back
Top