• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

manuál Spojka a řazení

Mám pretrvávajúci problém asi 2 týždne, radicka radi normálne rýchlosti, ale odpor na ľavej strane kulisy je zmenený, slabší. Z ľavej strany sa páka nevráti no neutralu sama, asi iba do polky dráhy a teda radenie z 2 na 3 je vždy na druhý pokus, lebo svalová pamäť. Je nejaký návod, ako nastaviť ten odpor naspäť poprípade čo objednať, v prípade že tam je niečo poskodene?

 
Poslední úprava:
Tak vrzání pedálu potkalo dnes i mě, problém je že jsem žádnou prasklinu neobjevil. Spojka najela 45tkm/2 a čtvrt roku, takže myslím že to by být taky nemělo. Když jsem ale hýbl s pedálem, všiml jsem si drobné vůle celé konzole vůči kastli. Nemůže tam být z motoru jen něco povoleno, nemá někdo s touto variantou zkušenost?
 
Tak vrzání pedálu potkalo dnes i mě, problém je že jsem žádnou prasklinu neobjevil. Spojka najela 45tkm/2 a čtvrt roku, takže myslím že to by být taky nemělo. Když jsem ale hýbl s pedálem, všiml jsem si drobné vůle celé konzole vůči kastli. Nemůže tam být z motoru jen něco povoleno, nemá někdo s touto variantou zkušenost?
Nechci být věštcem špatných zpráv, ale u GH vlivem stáří a opotřebení dochází k praskání držáku spojkového pedálu u jednoho z úchytových šroubů/šteftů a rozlejzá se to po úchytu dál. Nebývá to tak hrozný jako u GG a většinou se po vyndání dá držák lehce zavařit. U hodně ojetých kousků GH dokonce praská i motorová přepážka (kastle) u úchytu spojkového pedálu/spojkového válce z vnější strany (směrem k motoru). Prostě těch XXXXX zmáčknutí ten plech neustojí. Hold všichni a všechno stárne a i my se jednou rozsypeme.
 
Trochu jsem to tušil, zní to jako přepážka pod tou konzolou. Dá se to řešit překrytím vystřiženým plechem kterej se dá z obou stran přepážky nebo jen zavařit?

Ps: dnes po cestě do práce se to zhorsilo, přijde mi to spíš jak když drhne sucha guma o něco. Nesetkal ses že by odešel spojko'ej válec? Zatím to dpojkuje normálně ale mám obavu aby nas to s rodinou někde nenechalo
 
Poslední úprava:
Nechci být věštcem špatných zpráv, ale u GH vlivem stáří a opotřebení dochází k praskání držáku spojkového pedálu u jednoho z úchytových šroubů/šteftů a rozlejzá se to po úchytu dál. Nebývá to tak hrozný jako u GG a většinou se po vyndání dá držák lehce zavařit. U hodně ojetých kousků GH dokonce praská i motorová přepážka (kastle) u úchytu spojkového pedálu/spojkového válce z vnější strany (směrem k motoru). Prostě těch XXXXX zmáčknutí ten plech neustojí. Hold všichni a všechno stárne a i my se jednou rozsypeme.
Přesně tak. Pro ty co budou hledat info o této problematice do budoucna, přidávám i foto: https://www.mazdaklan.cz/threads/ex-naturalova-6-gh-lilac-silver.665/page-8#post-134303
 
Tak opraveno (dočasně) - stříknul jsem vazelínu do místa kde trn tlačí na pistek a je klid, chod je krásně hladkej jak když se vymění spojka, asi je to vyběhaný, tak se koupí opravná sada za 500 a zrepasuje se to
 
Mazdar, pred nedávnom som si kupil mazdu 6 GH 2.5, najeto 176t km. Doteraz som mal zatiaľ vzdy koncern v dieselu a tam to fungovalo všetko inak.

Práve preto by som mal na Vás otázku ohľadne radenia. Keď sa rozbieham a radim z 1 do 2 a nedam si pozor tak mi to zvykne výrazne cuknut, niekedy aj na dva krát za sebou…na iných rýchlostiach alebo radenie vo vyšších otáčkach to nerobi a ide to plynule… ani si nevšimnete že sa preradilo. Ale z 1 do 2 to je ako keby som musel vzdy +- dobre načasovať pridrzanie spojky v určitej vyske… samozrejme keď si na to dávam pozor tak sa to deje minimálne.

Neviem či to je len rozdiel v tom že to takto funguje u mazdy a ja som zvyknutý na spojky s koncernov…

Okrem toho keď pridám plyn do cca 2000 otáčok tak cítim od motora take ako strpnutie/ zavibrovanie na par milisekúnd (cítiť to jemne aj vo volante). Nad 2 tis otáčok to neurobí nikdy. Keď pridám ale plny plyn najčastejšie v rozmedzí 2-3 t otáčok tak v tom lineárnou “príjemnom” zrýchlení cítim takú slabú pauzu (robí to cca približne v 2400 otáčkach a potom znovu cca v 2900) - to ale nebude spojkov

Inak motor chodí pekne, nekolisu otáčky ani nič…spojka nevydáva žiadne zvuky..

Najblizsi mazda servis je cca dve hodiny cesty a neviem či to vôbec je problem…alebo som len podozrievavý…
 
c.1: Nieje to vada, ale vlastnosť. Pomer prevodou medzi 1-2 je najvacsi, technicky, synchrony musia motor spomalit pri necitlivom radeni o dost viac ako pri inych prevodoch, Zaroven synchro z 1 na 2 je logicky najviac opotrebovany. Zmierni to vymena silentblokov motora a jemnejsia praca so spojkou (skoro ako pri rozjazde), vymena spojky za novu :cool: Cukanie pri nizsich rychlostiach zmierni vymena kablov k svieckam.
c.2: Motor netlaci turbo ako na diesli, ked pridas plyn pod 2tis a pozadujes od motora privysoky load napriklad pri akceleracii do kopca, tak bude vibrovat az do pasma otaciek, kde ma dostatocne NM na pozadovanu akceleraciu. Preciznejsia praca s plynom pomoze najst presnu hranicu vykonovej rezervy. Nevyhoda pre pohodlnych, vyhoda, ak ma sofer cit pre auto, ktore komunikuje, ked potrebuje podradit. Menej objemove atmosfery su v rychto polohach mrtve uplne, krutiaci moment nastupuje az od 3tis otacok. L5 motor s kratsimi prevodmi oziva nad 2tis a docela linearne zrychli az do obmedzovaca. Ale nieje to TDI, idealne nepodtacat, vyssie otacky sa na spotrebe prejavia minimalne.
c.3: Pri max akceleracii je citit cuknutie od vvti alebo klapiek v motore v niektorych pasmach, je to vlastnost a nie vada, ako vsetky tri body :D
 
Oni japonci chtějí obecně otáčky nad 2000, pod to používám jen z mirnyho kopce ve městě. To zavibrovani mě zmizelo, když jsem vytáhnul VTCS klapky. Taky je dobrý u Shr3ka nechat udělat úpravu /optimalizaci jednotky. Do autorizáku nejezdi, většina z nich v ČR stojí za pendrek. Daleko lepší je kvalitní neautorizák ;)
 
Tak opraveno (dočasně) - stříknul jsem vazelínu do místa kde trn tlačí na pistek a je klid, chod je krásně hladkej jak když se vymění spojka, asi je to vyběhaný, tak se koupí opravná sada za 500 a zrepasuje se to
Ahoj, promazání problém vyřešilo? I na manželčině GH jsem pozoroval vrzání pedálu. Hlavně teda před výměnou spojky, po výměně jde pedál tak lehce, že jsem to přestal vnímat. Teď jsem jel ale nedávno delší trasu a všimnul jsem si toho zase.
 
Chvílu jo, chvílu se to zas ozývá, budu dělat repas hlavního spojkovýho valce jak se budou čistit brzdy a měnit brzdovka
 
Ahojte , chcem sa opytať na jednu vec, je treba pri výmene spojky meniť vypínaciu vydlicu a čap čo je vo vydlici ?? Lebo pri nacenení práce je to tam započitané dokonca aj zotrvačník. Ďakujem za všetky rady
 
Pokud tam nemáš vůli je to zbytečný a setrvak tuplem. Na kolik to pro 2.5 nacenili?
 
len material a k tomu cena práce čo bolo uvedene v maily je 63€/hod bez DPH a cca 6 až 8hodin

Ďakujem za pomoc s objasnenim mojej otazky, dufam že tam nebude žiadna vola keď to bude zhodené
 
Jel bych do jinyho servisu. Setrvak neměnit.
Do 500€ se vejdeš se spojkovou sadou + pomocnej spojkovej válec. K tomu nějaká ta práce. Teď jsou ceny dobrý. Když jsem měnil spojku na začátku covidu, stála jen spojková sada 540€
 
Určite sa pozrem aj inym smerom ale to čo mi ponukli je čisto zlodejina, aku si tam daval spojkovu sadu luk _ exedy?
 
Myslím že tenkrát v Evropě byl akorát Luk a je to bez problémů, jen jsem neměnil ten pomocnej spojkovej válec a měl jsem to udělat při jednom
 
prihodim aj to na zoznam nech mam pokoj nech sa to nevypomsti aj mne po XXX km dakujem za pomoc 🤝
 
Mě teď v těch vedrech ještě začal gumově vrzat hlavní spojkovej válec, konzola prasklá není, opravnou originální sadu už mám koupenou, jen mechanik je až do konce září zabranej, tak snad mě tam někam vmáčkne
 
Back
Top