• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

manuál Spojka a řazení

Z osobní zkušenosti je to cca 6 hodin čisté práce ve dvou (musí se odmontovat nápravnice). Pokud chtějí 9tis za práci, tak jsou to zloději a ti se nemají podporovat.
Jen reakce na loňský příspěvek - je-li na tom čisté práce na 6 hodin pro 2, tak to je ještě velmi dobrá cena!
 
Žádné foto nevidím.
Promiň, trochu jsem nestíhal. ?
Přikládám nějaké foto z výměny a taky čísla originál dílů. A ano na 2.5 obsah musí být průměr lamely 230mm!! Ne 225 jak udávají některé weby k tomuto obsahu.
Doba práce necelých 6hod. ve dvou lidech. včetně výměny převodového oleje. Rozdíl oproti staré spojce je nepopsatelny ?

IMG_20211212_120938.jpg IMG_20211212_120956.jpg IMG_20211212_121012.jpg IMG_20211212_121022.jpg IMG_20211212_121032.jpg
 
Můj mechanik to teda dělal sám, nepamatuju si přesně čas ale bylo to míň jak 6 hodin v jednom člověku. Jinak ta spojka je pěkně zfialovělá (spálená?) :no_mouth::no_mouth::no_mouth:
 
Na GG sa pri výmene spojky povolovala napravnica, tak ten čas asi dosť záleží natom jak su zarezle sroby. Následne sa robí aj geometria, to tiež zábere nejaký čas. Na odvzdusnenie je tiež lepšie, ak sú dvaja ľudia.
 
Já nechaval měnit spojkovou sadu v Mazda Wágnerová Tábor v září 2020 a platil jsem za práci 3 600,- bez DPH (6 normohodin x 600Kč). To samé za výměnu převodovky.
 
Já nechaval měnit spojkovou sadu v Mazda Wágnerová Tábor v září 2020 a platil jsem za práci 3 600,- bez DPH (6 normohodin x 600Kč). To samé za výměnu převodovky.
A proc jsi prosimte menil prevodovku ? porucha nebo jsi si sehnal tu faceliftovou s delsi sestkou ?
 
A proc jsi prosimte menil prevodovku ? porucha nebo jsi si sehnal tu faceliftovou s delsi sestkou ?
No převodovka byla ko. Očesaný zuby, ometený uloženi lozisek,.. Asi tam někdo (1. majitel) dal spatnej olej a byla v hajzlu spojka, tak mozna kvůli ní taky.

A proc jsi prosimte menil prevodovku ? porucha nebo jsi si sehnal tu faceliftovou s delsi sestkou ?
No mechoši v Mazdě taky kroutili hlavou, ze to v životě neviděli.
 
Ahoj, potřeboval bych poradit. Před 14 dny jsem koupil pěknou Mazdu 3 II po FL r.v. 2012 1,6i benzín, má najeto jen 82000 km. Při koupi spojkový pedál zabíral asi ve 3/5 výšky chodu pedálu, i kontrolní technik neměl k spojce připomínky. Bohužel po ujetí 1000 km začala spojka zabírat až úplně nahoře. Za 5 týdnů mám jet na dovolenou do Rakouska a Itálie (2000 km). Teď řeším dilema, spojka zatím neprokluzuje, asi je hloupost preventivně měnit v 82000 spojku, asi může klidně ještě dlouho vydržet. Nebo máte jiný názor? Děkuji za rady.
 
Ony u těch Japonců spojky kloužou až je pozdě, taky mě na gh neklouzala a přesto po montáži lamela byla už sjetá, přítlačák dost vyfrézovanej od ložiska a ložisko samotný šustilo, zabírala taky navrchu a byla dost tuhá. Nájezd byl 205tkm a 14 let.
Máš ale relativně malej nájezd, spíš vyměň brzdovku jak pro kola tak pro spojku (to trvá dlouho)
 
Jen k tématu že se nedá nikde sehnat spojka krom originálu přes autorizák. TAKŽE už jsou na skladech LUK spojkové sady na Mazdu 6 GH 2.5i.
Teď jsem jednu objednal za cca 9700kč na MROauto.
Kód sady LUK 623 3725 00
 
Ahojte potreboval by som poradiť akú spojkovu sadu kúpiť motor Mazda 6 gh 1.8 88Kw, už je čas na výmenu.
 
Zdravím,

podle všeho mi hučí ložisko na spojce, nemáte někdo tip na servis Praha a okolí, kde by udělali celou spojku od LUK( zařídím si sám) a nebudou za to chtít raketu ? Samozřejme i s výměnou převodového oleje a geometrie. Psal jsem do jednoho servisu na Praze 4 a chtěli za praci 11k.

 
Caute, jediná vec, čo ma trochu na mojej mazde štve je, že pri radeni z 2 na 3 trochu cítiť ako keby odpor, nie je to však nič strašné, ale skrátka to tam je.. Bol som v jednom servise, kde opravujú primárne mazdy a mechanik sa zviezol a povedal že v tom nevidí nijaký problém, ono totiž keď sa preradi rýchlo, tak tam nie je nič cítiť a rychlost ide zaradiť bez problémov a ľahko, ja však nie som zvyknutý radiť ako závodník, potom ešte ak to chvíľu nechám v neutrale (nejaku sekundu) tak takisto to tam nie je cítiť, týmto spôsobom sa však tiež dobre nedá radiť a je to otravné, skratka pri radeni bežnou rýchlosťou tam niečo drhne... Nemá s tým niekto skúsenosť? Je to len z 2 do 3...skúsil som vymeniť prevodový olej ale zmena nebola žiadna.. Žiť sa s tým dá, ale keďže takýto problém pri radeni som nikdy nemal na predchádzajúcich autách, tak to nepoteší
 
Kompletně vyměněná spojka, ložisko KO. Kryt ložiska neboli ten držák dostal od ložiska zabrat, byla obroušeno, snad nebude dělat problém, jinak jinou převodovku, jelikož díl je nedostupný a stoji asi 20 tisíc.

Kryt.jpg Ložisko.jpg Mazda doklad - kopie.jpg
 
Aaa někomu se nechce dat 15 za spojku a zkouší tam narvat spojku z jinýho motoru za 6? :D
Neblázni a dej tam to co tam patří, není to jen o průměru ale i o síle přítlačáku - 2.0 má 184Nm a 2.5 má 226Nm - tj o 23% víc síly na motoru kterou musí spojka přenést ;)
No tak ted jsi me dostal. Marne ted premylsim jaky rozmer tam mam. Exedy je to určitě je ale pokud tohle ma vliv na přenos výkonu tak asi bude špatný rozměr limitovat maximální výkon ale taky předpokladem drivjesi opotřebení lamely an spojkového ložiska.. Uz poslední skoro dva roky mam pocit ze auto je po vytočení k tem 4 tisícům nijak dal netáhne. Pokud to doopravdy nezmeri tak ani servisak nepozná rozdíl a spojka tam pasovat bude.
A bez rozebrani se to zemnit urcite nedá.:tired_face:
Mozna otázka na @Max6 ?
 
Poslední úprava:
Caute, jediná vec, čo ma trochu na mojej mazde štve je, že pri radeni z 2 na 3 trochu cítiť ako keby odpor, nie je to však nič strašné, ale skrátka to tam je.. Bol som v jednom servise, kde opravujú primárne mazdy a mechanik sa zviezol a povedal že v tom nevidí nijaký problém, ono totiž keď sa preradi rýchlo, tak tam nie je nič cítiť a rychlost ide zaradiť bez problémov a ľahko, ja však nie som zvyknutý radiť ako závodník, potom ešte ak to chvíľu nechám v neutrale (nejaku sekundu) tak takisto to tam nie je cítiť, týmto spôsobom sa však tiež dobre nedá radiť a je to otravné, skratka pri radeni bežnou rýchlosťou tam niečo drhne... Nemá s tým niekto skúsenosť? Je to len z 2 do 3...skúsil som vymeniť prevodový olej ale zmena nebola žiadna.. Žiť sa s tým dá, ale keďže takýto problém pri radeni som nikdy nemal na predchádzajúcich autách, tak to nepoteší
Zdravím, mám asi to samé u mé Mazdy 6 GJ. Mám ji krátce a původně jsem myslel, protože jsem přesedlal z GY, že je to mnou - jiná tuhost, posed, motor apod., ale teď už mám něco najeto a při přeřazení z 2-3 a 4-5 často cítím taky odpor / takový tupý chroupnutí při přeřazení. Rychlé řazení mě nevadí, ale né vždy je člověk naladěný na sportovní jízdu a přes ten neutrál je to ok, ale zase moc pomalý ;-)
Spojka má 82 tKm a začne zabírat kolem půlky, možná trochu níž, to by mělo být podle mě ok, ne... Zvažuji, zda to budu řešit s prodejcem, ale občas si přijdu jak u doktora, že jsem hypochondr, ale podle mě není (možná to je vlastnost auta...nevím). Náhodou už něco nevíte? Koukám, že je to už půl roku zpátky :-) Děkuju.
 
To bude asi ono.. Asi nezostáva nič len sa s tým zmieriť, neviem ci to je spojkou, či to nie je vlastnosť treba prevodovky, ale to by tu asi písalo viac ludi.. Ďalej som to už nijako neriešil, snažím sa nevsimat si toho a radiť rychlejsie
 
Back
Top