• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

motor Spotřeba Mazda6 GJ/GL - pochlubte se za kolik jezdíte

  • Vlákno založil Vlákno založil Krabat
  • Datum založení Datum založení
Víceméně souhlasím s @Ondrej K, až na ten rozdíl ve spotřebě podle pneu. 10 % je šíleně moc, tomu nemůžu věřit, počítám max. 5 % a i to je hodně. Samozřejmě na podzim a v zimě mi naroste spotřeba cca o 0,3 - 0,4 l, ovšem přičítám to jednak plískanicím a zimní břečce, kdy voda na silnici zvyšuje valivé tření, plus samozřejmě to delší zahřívání na provozní teploty, jak zmiňuje Ondrej. Přijde mi i, že současná auta mají optimalizovanou účinnost na vyšší teploty okolí - nad 15 °C.
No a POZOR, na co nezapomenout - chladný vzduch je hustší, takže se zvyšuje jeho aerodynamický odpor. Při rychlostech nad 100 km/h je ten nárůst odporu opravdy významný, viz třeba článek zde. Při 130 km/h a poklesu teploty oproti létu o 30 °C může být nárůst odporu okolo 12 %.
 
Ja tech 10 % psal jako nejextremnejsi pripad, co se uvadi. V ramci jednoho testu pneu to byva v jednotkach procent, tak pokud bychom vzali nejlepsi letni a nejhorsi zimni, muze se to mozna k tem deseti splhat. Realisticky to ale pro vetsinu lidi bude rozdil prave treba jen 3 %.

Aerodynamicky odpor je velky faktor az pri vyssi rychlosti (první vysledek Google rika "Ford uvadi, ze pri dalnicni rychlosti az 60 % spotreby", zaroven vime ze odpor roste s mocninou rychlosti), takze i kdyby narust odporu byl 10 %, je to 10 % na treba 40 procentech celkove spotreby (pokud nepojedu jen tu dalnici na rychlotnim limitu), takze to zase bude jen par jednotek procent... No urcite se vsichni shodneme, ze pokud Mazda zere v zime 8, v lete zazracne za 6 jezdit nebude :-)

Z vlastni zkusenosti bych jeste rekl, ze mi vzdycky s kazdym autem spotreba klesala casem, a tedy mozna i diky memu prizpusobeni se autu, ale zase jsem obvykle vlastnil nova/nezajeta auta, tak tezko rict, jestli to spis nebyl vliv postupneho zajizdeni pohonu. Ale myslim, ze urcitou roli ten zvyk na dany motor a prevodovku hrat bude (s takovym 2.0 BllueHDI EAT8 - mym prvnim dieselem a prvnim automatickym osmikvaltem - jsem se naucil jezdit stabilne pod 6 litru az po vic jak roce a 40 tis km... zacinal jsem skoro na sedmi).
 
Poslední úprava:
Je to tak jak píšeš, po dvou letech zkušeností jsem vypozoroval, že se dostanu v létě i na 6.2 když dojíždím do obcí bez brzdy. Člověk by se dostal i pod 6, ale koho baví 1 km před obcí pomalu dojíždět, akorát jsou nervózní ti za tebou, kteří potřebují jet 90 až do značky. Za mě teda největší faktor je opravdu ta dálnice, je hodně velký rozdíl jet 110, 130 a 150. Třeba na 600 km trase tam a zpět, kdy jedna trasa je 180 km D1 a 120 km jsou okresky ti 150 vs 130 udělá rozdíl i 1l/100. Když bych opravdu chtěl zjistit, na kolik nejmíň bych se dostal, tak bych asi jel 110 po D1 a jak jsem již psal, dojížděl do obcí bez brzdy.

Ale koho baví jezdit po D1 110? Kamiony pořád předjíždět musíš a v levým bude pořád někdo. Však i ve 130 je kolikrát porod se dostat do levého, abych nemusel vypínat tempomat.
 
Back
Top