• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

motor Spotřeba Mazda6 GJ/GL - pochlubte se za kolik jezdíte

  • Vlákno založil Vlákno založil Krabat
  • Datum založení Datum založení
Víceméně souhlasím s @Ondrej K, až na ten rozdíl ve spotřebě podle pneu. 10 % je šíleně moc, tomu nemůžu věřit, počítám max. 5 % a i to je hodně. Samozřejmě na podzim a v zimě mi naroste spotřeba cca o 0,3 - 0,4 l, ovšem přičítám to jednak plískanicím a zimní břečce, kdy voda na silnici zvyšuje valivé tření, plus samozřejmě to delší zahřívání na provozní teploty, jak zmiňuje Ondrej. Přijde mi i, že současná auta mají optimalizovanou účinnost na vyšší teploty okolí - nad 15 °C.
No a POZOR, na co nezapomenout - chladný vzduch je hustší, takže se zvyšuje jeho aerodynamický odpor. Při rychlostech nad 100 km/h je ten nárůst odporu opravdy významný, viz třeba článek zde. Při 130 km/h a poklesu teploty oproti létu o 30 °C může být nárůst odporu okolo 12 %.
 
Ja tech 10 % psal jako nejextremnejsi pripad, co se uvadi. V ramci jednoho testu pneu to byva v jednotkach procent, tak pokud bychom vzali nejlepsi letni a nejhorsi zimni, muze se to mozna k tem deseti splhat. Realisticky to ale pro vetsinu lidi bude rozdil prave treba jen 3 %.

Aerodynamicky odpor je velky faktor az pri vyssi rychlosti (první vysledek Google rika "Ford uvadi, ze pri dalnicni rychlosti az 60 % spotreby", zaroven vime ze odpor roste s mocninou rychlosti), takze i kdyby narust odporu byl 10 %, je to 10 % na treba 40 procentech celkove spotreby (pokud nepojedu jen tu dalnici na rychlotnim limitu), takze to zase bude jen par jednotek procent... No urcite se vsichni shodneme, ze pokud Mazda zere v zime 8, v lete zazracne za 6 jezdit nebude :-)

Z vlastni zkusenosti bych jeste rekl, ze mi vzdycky s kazdym autem spotreba klesala casem, a tedy mozna i diky memu prizpusobeni se autu, ale zase jsem obvykle vlastnil nova/nezajeta auta, tak tezko rict, jestli to spis nebyl vliv postupneho zajizdeni pohonu. Ale myslim, ze urcitou roli ten zvyk na dany motor a prevodovku hrat bude (s takovym 2.0 BllueHDI EAT8 - mym prvnim dieselem a prvnim automatickym osmikvaltem - jsem se naucil jezdit stabilne pod 6 litru az po vic jak roce a 40 tis km... zacinal jsem skoro na sedmi).
 
Poslední úprava:
Je to tak jak píšeš, po dvou letech zkušeností jsem vypozoroval, že se dostanu v létě i na 6.2 když dojíždím do obcí bez brzdy. Člověk by se dostal i pod 6, ale koho baví 1 km před obcí pomalu dojíždět, akorát jsou nervózní ti za tebou, kteří potřebují jet 90 až do značky. Za mě teda největší faktor je opravdu ta dálnice, je hodně velký rozdíl jet 110, 130 a 150. Třeba na 600 km trase tam a zpět, kdy jedna trasa je 180 km D1 a 120 km jsou okresky ti 150 vs 130 udělá rozdíl i 1l/100. Když bych opravdu chtěl zjistit, na kolik nejmíň bych se dostal, tak bych asi jel 110 po D1 a jak jsem již psal, dojížděl do obcí bez brzdy.

Ale koho baví jezdit po D1 110? Kamiony pořád předjíždět musíš a v levým bude pořád někdo. Však i ve 130 je kolikrát porod se dostat do levého, abych nemusel vypínat tempomat.
 
Za mě se s GJ ve 2 litrů manuálu a asi obou výkonnostních kategoriich dá jezdit i na spotřebu. Já teda mám neorigo kombinaci delší kvalty a odemčená G145 na G165, ale z mé zkušenosti se da jezdit za 6,5l, ale dlouhé trasy třeba na dovču s klidným limitním tempem a trochu poslouchat často nesmyslné rady pristrojovky ohledně zařazeného stupně a sem tam si v Alpách přidat 😉 Normálně v ČR mám taky jako někdo kratší dojížďky a občas delší trasu s rodinou a asi těžší nohu, tak mám dlouhodobě plus mínus 7.5l. Zimaky, zima a povrch něco udělá, ale že bych pozoroval výraznější zmenu spotřeby nebo při natankování Vervy to ani ne.
PS: V souvislosti s MPS jsem zkoušel pro zajímavost aktuálku při max výkonu i u GJ při plným na dvojku a v 6000 to dá 47l. Koukal jsem průběžně celou cestu a v určité rychlosti a zařazené rychlosti se aktualka prostě ustálí a už nestoupá, i když otáčky pořád rostou, zvláštní 🤔
 
Jo a ještě dodám, že z mě mile překvapilo, že průměrná spotřeba na palubce GJcka v podstatě odpovídá skutečné spotřebě určene "přes plnou nádrž". Třeba u 1.8 GG to nesedělo o cca 0,5 l, ale to může dělat mechanické opotřebení, ale měla taky kolem 100 tis. km, jako teď GJ. U M3 BK, kde mám 2.0 diesel se 245 tis. km mám na palubce o litr možná vic jinak, což bude dělat mechanický stav a hlavně neideální regenerace DPF, tady mě to ale nepřekvapuje 😉
 
Tak aby se neřeklo, tak jsem plácnu taky zkušenosti se spotřebou u 2,5...dost mě to překvapilo jak to umí být úsporné...v létě Praha -> Schladming, kdy jsem jel na horní hranici zákonných limitů a spotřeba byla 6,7 l/100km. V létě jsme měli takový trip Slovensko, Česko, Rakousko, Itálie a Německo...cca 3000 km s tím, že neomezenou rychlost v německu jsem opravdu využíval...tzn 160 - 190...a na konci dovči spotřeba 7.2 což mi tedy přijde jako solidní výsledek.
No, ale aby se neřeklo, tak Pražská zimní realita v současných dnech ukazuje 9,8 (resetováno koncem prosince) .-)...
Ale třeba noční Prahu (modřany - žižkov) jsem projel bez zácpy na pohodu (nikoliv na spotřebu) za 5,6...kde je ovšem velmi důležité spojení "bez zácpy" .-)
Holt motory v mazdě očividně umí a spotřeby se tu fakt člověk asi bát nemusí...
 
A jakou máte spotřebu vy?
Jedná se o mazda 6 2.5 141kw wagon
Trasa (polsko-čr) 387km
Na zasněžené cestě takže celou dobu jízda 60-100km/h za mě neskutečný a když to vidím zbytečný mít jakehokoliv diesela a řešit naftový problémy jako je dpf turbo a různé blbosti.
Na větší vzdálenosti mi dává 750km na nádrž.



IMG_20250213_202320.jpg
 
Ja som mal este pred piatimi mesiacmi spotrebu na dialnicnej 120-ke v pohode 6,5 l. 2,5l 143 kw, najazdenych mam 155000 km. Ale od urcite casu ju mam na urovni 7,5 l pri tej rychlosti. Proste mi spotreba stupla o cca 0,8-1 l. Nemate odpovede, preco je to tak? Auto bolo v servise, mozno by to chcelo este pozroet predne brzdove strmene, ale myslim, kedze sa neprehrievaju, ze to to tym nebude. Olej bol aj pred tymi piatimi mesiacmi rovnaky. UZ mi napadaju iba sviecky, tie maju tak 40000 km. Co myslite.
 
Ja som mal este pred piatimi mesiacmi spotrebu na dialnicnej 120-ke v pohode 6,5 l. 2,5l 143 kw, najazdenych mam 155000 km. Ale od urcite casu ju mam na urovni 7,5 l pri tej rychlosti. Proste mi spotreba stupla o cca 0,8-1 l. Nemate odpovede, preco je to tak? Auto bolo v servise, mozno by to chcelo este pozroet predne brzdove strmene, ale myslim, kedze sa neprehrievaju, ze to to tym nebude. Olej bol aj pred tymi piatimi mesiacmi rovnaky. UZ mi napadaju iba sviecky, tie maju tak 40000 km. Co myslite.
Protože v zimě auto žere vic
 
Ja som mal este pred piatimi mesiacmi spotrebu na dialnicnej 120-ke v pohode 6,5 l. 2,5l 143 kw, najazdenych mam 155000 km. Ale od urcite casu ju mam na urovni 7,5 l pri tej rychlosti. Proste mi spotreba stupla o cca 0,8-1 l. Nemate odpovede, preco je to tak? Auto bolo v servise, mozno by to chcelo este pozroet predne brzdove strmene, ale myslim, kedze sa neprehrievaju, ze to to tym nebude. Olej bol aj pred tymi piatimi mesiacmi rovnaky. UZ mi napadaju iba sviecky, tie maju tak 40000 km. Co myslite.
O pár příspěvků výše se rozebírají důvody zvýšené spotřeby na podzim a v zimě. Ale celý litr je moc. Doporučuji zkontrolovat geometrii, raději v dobrém nezávislém servisu, specializovaném na geometrii. Mohla se ti rozhodit na nějakém výmolu. Měl jsem s tím dlouho problém na zadní nápravě - vyšší spotřeba, sjíždění pneu. Autorizák opakovaně tvrdil, že ji mám v pořádku, až v nezávislém servisu mi ji řádně změřili a opravili.
 
Protože v zimě auto žere vic
Janko, stuplo mi to prvy raz na zaciatku oktobra tak rapidne, to este nebola zima a mal som letne gumy. Ale vdaka za nazor

O pár příspěvků výše se rozebírají důvody zvýšené spotřeby na podzim a v zimě. Ale celý litr je moc. Doporučuji zkontrolovat geometrii, raději v dobrém nezávislém servisu, specializovaném na geometrii. Mohla se ti rozhodit na nějakém výmolu. Měl jsem s tím dlouho problém na zadní nápravě - vyšší spotřeba, sjíždění pneu. Autorizák opakovaně tvrdil, že ji mám v pořádku, až v nezávislém servisu mi ji řádně změřili a opravili.
Skusim to nechat pozriet. Zatial som si vsak nevsimol tajanie do strany, ani vibracie na volante, dokonca ani nerovnomerne opotrebovanie pneu. Mal som vazne podozrenie na brzdy, ale zadne mam aktualne po vymene ako nove, takze iba ak predne, predpokladam, ze tie vymenim pri dalsom servisnom intervale. Tiez som myslel na olej, ale takyto tam bol uz pred stupnutim spotreby, takze ano to sa mi nezda. Rozmyslal som aj nad zanesenim motora karbonom, ale to pri benzine az tak nehrozi a nie tak nahle a prudko by stupla. Cital som o opotrebeni sviecok, ale asi by nieco ukazala diagnostika. A este do uvahy pripada zhorsenie kvality paliva - tankujem ale neustale shell racing 100, tak neviem. A vyskusal som alternativu od omv a nebolo to lepsie. Zimne a letne obdobie - u mna paradoxne som predtym jazdil za menej na zimnych. Teraz mam ine zimne (alpin 6), ale prvy raz mi ta spotreba stupla este na zimnych. Ano, liter je vela, na okreskach som pri defenzivnej jazde siel aj pod 6 l, teraz sa hybem na 7. Ale tu geometriu som chcel dat pozriet, takze to poriesim urcite
 
Ty brzdy si můžeš zkusit sám opravdu klidnou jízdou, ale ne jenom kolem baráku, ale trochu delší, aby se v případě přidirání pořádně špatna brzda (y) ohřála a šlo rozdíl poznat. Pokud by to dělaly tolik brzdy, tak by musely být pak rozpálený, při delší jízdě vykaleny do modra. Při jízdě nemusíš vůbec poznat ani dost přidrenou brzdu, až na místě, když ji cítíš 😉 Jako po zkušenosti není zaručeno, že servis jen bez čištění a kontroly nevyměnil kotouče a desky, prostě je tam dal na prasáka, a pak neozkousel...může to dělat i mechanizmus ručky a to můžeš měnit kotouče a desky jak chceš 😜. Ta geometrie, co psal MichalP dává smysl. Na pneumatikách ta rozhozena geometrie nebude vidět hned a ani to nemusíš poznat na jízdě. Stejně je dobrý ji jednou za čas nechat zkontrolovat 😉 Pak možná blbost, ale automat funguje dobře...jestli třeba víc neřadí nebo má vyšší otáčky v určité rychlosti? Jo a vadný svíčky nebo zaneseny filtry by dle mého byly poznat i na projevu motoru, pocitově - cukání, vytáčí se a nejede apod.

Jo a ze zkušenosti na 6ce GG, co mám, ti i v případě zbytečně bohaté směsi a střílení do vyfuku, takže vyšší spotřeby, palubka nic nehlásí 😉 Skyactivy jsou citlivější na chyby, tak by v případě problémů s motorem asi už byla nějaká hláška, ale zvýšení spotřeby o litr nevím, no...nech to u někoho šikovnýho projet diagnostikou, jaký to má hodnoty, než budeš měnit zbytečně svíčky, který v případě kvalitních vydrží bez problemu jednou i dvakrát (dle jízdy) tolik 😉
 
Ty brzdy si můžeš zkusit sám opravdu klidnou jízdou, ale ne jenom kolem baráku, ale trochu delší, aby se v případě přidirání pořádně špatna brzda (y) ohřála a šlo rozdíl poznat. Pokud by to dělaly tolik brzdy, tak by musely být pak rozpálený, při delší jízdě vykaleny do modra. Při jízdě nemusíš vůbec poznat ani dost přidrenou brzdu, až na místě, když ji cítíš 😉 Jako po zkušenosti není zaručeno, že servis jen bez čištění a kontroly nevyměnil kotouče a desky, prostě je tam dal na prasáka, a pak neozkousel...může to dělat i mechanizmus ručky a to můžeš měnit kotouče a desky jak chceš 😜. Ta geometrie, co psal MichalP dává smysl. Na pneumatikách ta rozhozena geometrie nebude vidět hned a ani to nemusíš poznat na jízdě. Stejně je dobrý ji jednou za čas nechat zkontrolovat 😉 Pak možná blbost, ale automat funguje dobře...jestli třeba víc neřadí nebo má vyšší otáčky v určité rychlosti? Jo a vadný svíčky nebo zaneseny filtry by dle mého byly poznat i na projevu motoru, pocitově - cukání, vytáčí se a nejede apod.

Jo a ze zkušenosti na 6ce GG, co mám, ti i v případě zbytečně bohaté směsi a střílení do vyfuku, takže vyšší spotřeby, palubka nic nehlásí 😉 Skyactivy jsou citlivější na chyby, tak by v případě problémů s motorem asi už byla nějaká hláška, ale zvýšení spotřeby o litr nevím, no...nech to u někoho šikovnýho projet diagnostikou, jaký to má hodnoty, než budeš měnit zbytečně svíčky, který v případě kvalitních vydrží bez problemu jednou i dvakrát (dle jízdy) tolik 😉
dakujem za rady. Tie brzdy som daval robit teraz v servise s tym, ze som citil smrad gumy od kolies, paradoxne po jazde do kopca, cize bez brzdenia. A tie kotuce uz boli na vymenu. Zapach som pripisoval stavu brzd. Takze som na to specialne upozornil servisaka, a spravili to tak, ze som to po poslednej rovnakej jazde necitil. Zato som slabucko citil este na prednom, lenze kotuc studeny (opat po jazde do kopca). Ja to este otestujem, sam rozmyslam, odkial ten zapach ked sa to nezohrieva. Jazdievam dlhe trasy a mimo ten kopec to necitim. Ak, tak to bude len nejaky piest na prasiatku, co nie je rozbehany, ako auto dlhsie v zime stalo. Ale to by tu spotrebu tak nezdvihlo. Diagnostika je ok, myslim, ze aj vynechanie sviecok by tam bolo zaznacene. Dam pozriet geometriu, tu som chcel aj tak. Zajtra rano mam 17 km do prace, tak prevetram aj brzdy a skusim, ake su teple. Potom skusim dva-trikrat tankovat inde. A nakoniec budem riesit sviecky ci pripadne navrat k povodnemu oleju (nasledujuci sercisny interval). Stve ma, ze na 100 km to mam tak o 1,8 eura drahsie. Na nadrz spravim o 100 km menej.
 
Jen poznámka, jestli cítíš gumu a nejsou to nový pneu 😉, ale spálená, tak to obložení brzd ani spojka není, to má specificky zápach. Jinak ten kopec mě směřuje ke spojce/převodovce...
Nebo sis zapomněl sundat příčníky s rakvi nebo odpojit vozejk 🤣 To by ty zvýšené spotřebě odpovidalo 😜
Snad na to přijdeš.
 
Jen poznámka, jestli cítíš gumu a nejsou to nový pneu 😉, ale spálená, tak to obložení brzd ani spojka není, to má specificky zápach. Jinak ten kopec mě směřuje ke spojce/převodovce...
Nebo sis zapomněl sundat příčníky s rakvi nebo odpojit vozejk 🤣 To by ty zvýšené spotřebě odpovidalo 😜
Snad na to přijdeš.
keby to bolo nieco so spojkou/prevodovkou, ak to relevantne zistit?
 
keby to bolo nieco so spojkou/prevodovkou, ak to relevantne zistit?
U manuálu se dá zjistit prokluz, ale automat neznám 😜 Koukni na vlákna s tím spojená, ale je to moje úvaha, tak aby ses tím zase moc netrápil.
 
Back
Top