• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

motor Spotřeba Mazda6 GJ/GL - pochlubte se za kolik jezdíte

  • Vlákno založil Vlákno založil Krabat
  • Datum založení Datum založení
Tak čerstvá zkušenost na trase Praha -Norimberk, tam česká dálnice 140, německá 140-160 za 7,1l na zpáteční cestě 8,0l německá 160-190, česká dálnice 140-160. Mazda 2.0., 121kw.
Ty jo, jak to delas? Ja jezdim Plzen-Bor pouze dalnice 120-140 kmh kolem 8, - 8,5 l/100km. :((
 
Nechcem tu niekoho nasrať ale podarilo sa mi na mojej 2,5 G 2019, okresky cez zasnežené cesty a aj cez kopce 🙂 v lete to dám pod 5 😀
IMG_20231126_125343.jpg
 
Poslední úprava moderátorem:
Včera jsem měl spotřebu 7,5 a když jsem to počítal podle najetých KM a natankovaných litrů tak mi to vyšlo na 7.7. Jaké jsou vaše zkušenosti s tím, jak dobře vám počítá palubák?
 
Dlouhodobá na 2,5 143kW 7,21l/100 počítána dle km a natankovanych litrů. Většinou okresky a normální jízda. Palubak většinou lehce nadhnodnocuje, tak o 0,1 až 0,2l. Takže ukazuje u mě docela přesně.
 
Takový dojezd jsem po natankování ještě neviděl. Na trase 776km průměr podle tankování 6.25, podle PP 6.3, takže docela přesné. Obsah biolihu v nádrži 0%, N95, VIF, letní gumy a rychlost na limitu předpisů.

dojezd.png
 
Zkoušel jste někdo u Mazdy 6 2,5i 194 PS jaký je rozdíl ve spotřebě v režimu sport oproti režimu comfort ?
 
Předpokládám, aniž bych tedy pročítal celé vlákno, že ty nízké spotřeby dosahují lidi s automatem, že? Protože automat (alespoň u mě u 2,5 141kW) drží otáčky velmi nízko...cca kolem 1200 někdy to padá jen k 1000...si tak říkám, jestli ta nízká spotřeba která ušetří pár kaček není na úkor životnosti motoru a jeho součástí, což? Mi skoro přijde, že po městě je nejlepší jezdit v režimu sport, kde to drží kolem 2000 a po dálnici a okreskách v normálním, respektive eko módu .-))...kde až tolik nevadí ty nízké otáčky...
Kdyžtak mi oponujte, budu jen rád za jiné názory...díky díky
Jinak já na dálky mám cca 7,3-7,5 (Praha - Prešov), za měsíc jedu prvně na sever Německa, takže rychlost bude vyšší, tak se pak "pochlubím" spotřebou...
 
AHoj, já jen stručně:
po koupi M6 jsem s tím jezdil "po nafťácku" protože jsem před tím vlastnil Octu, Spotřeba po městě 7,2-7,3 (krátké trasy cca 10-20km) dlouhé trasy okresky, státovky 6,6. Dlouhodobá za prvních 20tkm byla 6,8. Během této doby jsem pochopil, že s tímhle autem se jezdit 1800-2000 ot/m nedá - není tp zábava a nejedet to. :-) pochopil jsem, že auto točí až 6500 ot/m, tak jsem začal používat motor tak jak byl navržen, vytáčím běžně 45000-5000 a otáčky držím výš a užívám si dynamičtější jízdu. Pochopitelně motor to miluje a je ve svém živlu.... a já taky. No a závěrem, spotřeba je stejná !!! dlouhodobě 20.000-40.000km mám průměr 6,8l/100 )mix město cca20km / venkov cca 100km - 60/40. jsem spokojen. Ml 2,0/121 Man
jamesson
 
Zatím mám auto chvíli ale dost mě překvapilo první nádrž 6,8 , teď to vychází na 6,4 , dojíždím 30 km do Brna za prací , pondělky a úterky to beru přes kolony, s 2.5 GH jsem to samé jezdil za 9-9,5, ale čeká mě ještě úprava od Shreka a taky to moc netočím než vyměním Mazda original olej za Ravenol :D
 
Zatím mám auto chvíli ale dost mě překvapilo první nádrž 6,8 , teď to vychází na 6,4 , dojíždím 30 km do Brna za prací , pondělky a úterky to beru přes kolony, s 2.5 GH jsem to samé jezdil za 9-9,5, ale čeká mě ještě úprava od Shreka a taky to moc netočím než vyměním Mazda original olej za Ravenol :D
To je normální spotřeba,ten motor je super,taky mám odemčen výkon na 💯 oktan,neměnil nych
 
Zatím mám auto chvíli ale dost mě překvapilo první nádrž 6,8 , teď to vychází na 6,4 , dojíždím 30 km do Brna za prací , pondělky a úterky to beru přes kolony, s 2.5 GH jsem to samé jezdil za 9-9,5, ale čeká mě ještě úprava od Shreka a taky to moc netočím než vyměním Mazda original olej za Ravenol :D
btw je ravenol adekvátna náhrada za origo? sry za spam. Dík
 
Zatím mám auto chvíli ale dost mě překvapilo první nádrž 6,8 , teď to vychází na 6,4 , dojíždím 30 km do Brna za prací , pondělky a úterky to beru přes kolony, s 2.5 GH jsem to samé jezdil za 9-9,5, ale čeká mě ještě úprava od Shreka a taky to moc netočím než vyměním Mazda original olej za Ravenol :D
já mám 2,5l a průměr 7,6/100 a to jezdím prahu a lehce okolí. jakmile vyjedu na státovku nebo dálnici tak spotřeba 6-6,5 vždy. teda pokud jí nešlapu na krk.. :) tosme pak na jiných číslech. jsou to super motory
 
Zatím mám auto chvíli ale dost mě překvapilo první nádrž 6,8 , teď to vychází na 6,4 , dojíždím 30 km do Brna za prací , pondělky a úterky to beru přes kolony, s 2.5 GH jsem to samé jezdil za 9-9,5, ale čeká mě ještě úprava od Shreka a taky to moc netočím než vyměním Mazda original olej za Ravenol :D
To je normální spotřeba,ten motor je super,taky mám odemčen výkon na 💯 oktan,neměnil nych
Můžete popsat detaily s úpravou na 100 oktan?
 
Úprava je 95->98 ne 95->100
 
Mazdár . Před 2mi měsíci jsem si pořídil první Mazdu a konkrétně M6 GJ 2014 2.0 107kw v kombíku. Po prvním týdnu sem to přezul na zimáky a jezdím denně do práce (jedna cesta cca 15-20km ) .Občas nějaké delší trasy .. Najel sem přes 2tkm a pruměrnou spotřebu mám kolem 8l a nevím jak se dostat níž .. chápu že na zimákách a teď přes zimu to více žere ale čekal jsem spotřebu tak kolem 7 l jak se všude píše a nebo to je zcela normální ? Ještě dodám že mám manuál a jezdím úplně normálně občas to projedu jak se sluší a patří ale převážně se snažím jezdit na "spotřebu" . Máte to někdo podobně nebo jak se dostat na lepší spotřebu ? Tankuji 95 ..pomohlo by kvalitnější palivo ? Díky za rady.
 
Já se teď pohybuji od 7-8 s 2.0 121kW automat. Kombinovaná jízda, na dálnici jezďím 130. Spíš se držím okolo 7.5. Pod 7 se nedostanu.
 
Taky teď jezdim s novýma zimakama za 7-8L cca 2x25km podle stylu jízdy. Zvlášť pokud jezdíš kratší trasy, kdy se auto většinu cesty dostává na provozní teplotu, tak spotřebu nesrazíš.
 
15-20 km je moc kratka trasa na nizkou spotrebu. To se v zime motor sotva poradne prohreje, takze velke ztraty, takze velka spotreba. 8l pri takovem provozu je podle me jeste dost dobry... Kdyz jsme meli tydny, kdy jen zena jezdila skolky/doktory/deti, byli jsme s benzinovyma dvoulitrama od Mazdy vzdy spis kolem 9 - 10 (rovnez vzdalenosti kolem 10 km). Nizka spotreba je az kdyz clovek jezdi delsi cesty... do prace to mam kolem 70 km a tam uz jizdni styl a uspornost motoru hraji velkou roli.

Rozdil zimni vs. letni pneu muze byt rozdil treba do deseti procent (tolik dokaze namerit "veda"), uz jsme se tu o tom na klanu parkrat hadali, domnenky o dramatickem rozdilu jsou v hlave a jizdnim stylu, pripadne dalsich faktorech, jako je prave ten vetsi chlad a dele se zahrivajici motor :-). Tzn. rozdil leto vs zima muze byt mezi nejuspornejsima letnima pneu s nejmensim trenim 7 vs. 7.7 litru s nejhorsima zimni pneu s nejvetsim trenim. Vetsi rozdil proste pneu neudelaji... U me byl vzdy rozdil vicemene nepozorovatelny. V ramci bezneho rozptylu spotreb dle aktualni jizdniho stylu nebo okolnosti mi prumer vzdy kolisal, napr. jedna opravdu rychla jizda nebo jedno extremne zacpane mesto mi zvetsi snadno i delsi nez tydenni prumer (nebo pokud to spoctu podle tankovani) — tezko teda z rozdilu treba 0.3l mezi nadrzemi vyvozovat, ze to bylo pouze zimakama... zhruba o ty +-0.3 litru mi to litalo mezitydenne vzdy, pri mem najezdu kolem 500 km tydne. Na vetsi uspornost v lete bych tedy moc nespolehal. Za 6 nebo i 5.5 se s tema autama da jezdit dlouhe trasy lehounkou nohou, v jakemkoliv rocnim obdobi.
 
Poslední úprava:
Back
Top