• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

motor Spotřeba Mazda6 GJ/GL - pochlubte se za kolik jezdíte

  • Vlákno založil Vlákno založil Krabat
  • Datum založení Datum založení
@SimSon Tak ono to dělají hlavně jízdy po městě. Což zmínil i @x-f. Pokud jezdí celý týden jen po Praze, tak to celý týden znamená spotřebu 10-12l/100km. My za těch 94 tis. km máme průměr nějakých 8,6l / 100km, ale pokud auto není na dálnici (hodně i v Německu) tak jen popojíždím v kolonách po Bruselu.
 
Přesně tak. Když natankuju na začátku týdne a resetuju si Béčko, tak po pár dnech tam mám běžně díky čistě městskému provozu běžně přes 10l. 11 či 12 jsem tam ještě neviděl, ale třeba 10.4 normálka.

Pak o víkendu jedu třeba na chalupu s tím stáhnu průměr k těm 9l. Kdybych žil a malým městě bez kolon a jezdil spíš dálky, tak bych tam třebas 8l mohl mít, ale na 6 bych se stejně určitě nedostal :D
 
@MAN Chápu, že někomu to i vyhovuje. Můj rekord je nějakých 55,5 litrů a to jsem jel s "0" asi 30 km. Je to spíš takové psychologické - už jsem totiž před nějakými 7 lety tlačil po Evropské v Praze své tehdejší MG ZR, kterému palivoměr spíše nefungoval :D.
Mě to ale hlavně omezuje při delších trasách, kdy prostě musím zastavovat častěji než bych chtěl a tady si zároveň nedovolím jít přes tu 0. Navíc při cestách v noci i s dcerou je prostě jistota, že při každé návštěvě pumpy se probudí a nebude zase chtít spát.
Ale obecně jde jen o princip, pokud to auto může na nádrž reálně ujet 700 km bez toho, aby mě někde nechalo, tak prostě nechci vidět při 550 už 0 dojezdu.

To ale jen pro vysvětlení, nechci tady na toto téma rozjíždět xtý flame. :)
Plne s tebou súhlasím, tiež ma irituje, že natankujem 6tku do plna a dojazd cca 705 km. A keď natankujem druhé auto, rovnaký objem o 1 valec viac a diesel, tak mi pri plnej nádrži bežne ukazuje 1250 km a občas aj viac. Čo dokáže o 15 litrov väčšia nádrž ?
 
Tento týden jsem si dával záležet a pominuli navýšení spotřeby díky poskakování ve městě,tak jsem se dostal k 7,5 litrum, ale byla to opravdu jízda řidiče slečny Daisy a už vůbec nechápu co bych musel udělat abych se dostal níž. Každopádně tohle ježdění neodpovídá tomu proč mám auto s 2.5 litrovým motorem a tak se zase vrátím k normálu a ježdění kolem osmi litrů. Co bych ale fakt někdy chtěl zažít je svezení s někým kdo tu dosahuje těch 6 litru a níž (jen pro ten pocit jak to udělá) ...abych se ještě něčemu přiučil :)
 
Je to děsně o tom jízdním stylu a kudyma jezdíš. Kdysi jsem měl Astru v dýzlu. Běžně jsem s tím jezdil okolo 8-8.5l.
Uměl jsem se dostat na 7, když jsem se hodně hlídal, ale na 6 ani náhodou.
Jednou jsem chytil cestou do chorvatska vytrvalej liják přes celou noc a celou evropu. Rakušáci i chorvati v takovým počasí rádi snižujou rychlost na dálnici, tak jsem skoro celou noc jel 110. A ráno jsem dojel k pobřeží s průměrkou 3.9.
Koukal jsem jak puk. Já byl zvyklej jezdit max 600 na nádrž a najednou jsem skoro 1300.
Ale podobný nadpřirozený jevy se člověku stanou maximálně jednou za život :D
 
Jednou jsem chytil cestou do chorvatska vytrvalej liják přes celou noc a celou evropu. Rakušáci i chorvati v takovým počasí rádi snižujou rychlost na dálnici, tak jsem skoro celou noc jel 110. A ráno jsem dojel k pobřeží s průměrkou 3.9.
urban legend ;)
 
…nam se kdysi povedlo k Lago di Como s Mazdou 2 1.3 benzin za 5.1, ale cil, dostat se pod pet, pokoren nebyl :). Byla to teda desna cesta, prekonavat dalnici v Nemecku rychlosti 100 - 110… To byly casy, prodlouzene vikendy v Italii za kazdou cenu, i kdyz na uctu bylo skoro jen na benzin (co se usetrilo uspornou jizdou, to se mohlo utratit za jednu dve restaurace :)).
 
Proč?
My, s naftovou Octavii, do chorvatska dojeli za 4.0l/100km. Teda většinu řídila žena a já to na posledních 200km po Chorvatsku zkazil na 4.1l.
Nic ve zlém, jen pro mě tyto údaje tak zní, sám jet takto neumím :rolleyes:
Asi kolem r. 99 byla v car-pool nějaká Fabia 1.9 SDI. Už nevím jestli 44 nebo 47kW, zrychlení na 100 asi 20 vteřin... každé předjetí větším projektem... tam jsem 4.5 l/100km na počítači i občas viděl :) ve skutečnosti kecal, tak ještě dvě tři desetiny plus.
 
Poslední úprava:
Vždyť já taky ne. Obvykle mám průměrnou spotřebu tak o 2-2.5 vyšší, než o tvrdí výrobce. :D

Jediný auto kde se tolik neliším je moje starý BMW s šestiválcovým třílitrem. Tam je uváděná průměrka tuším něco přes 9l a i když to nešetřím a jezdím pro zábavu, tak jsem třeba na 10l. Ale to může být i tím, že s tím nejezdím po městě a na dálnici zas nejsou bez střehy rychlosti na 160 moc komfortní.

Ale pod ty 4l sem se fakt jednou v životě dostal. Ono když jedeš 1000km po dálnici 100-110, tak je to fakt reálný. Rozdíl spotřeby mezi 110 a 130 je docela velkej a když se vyhneš městům, kolonám a furt jen jedeš, tak se to dá.
 
Tak s naftou to jde pomerne lehce.
Ja jel se Superbem 3 2.0TDI 140kW, jedna cesta necelych 1000km temer bez zastavky za nejakych ~5.5l a to jsem pri zrychleni vyuzival potencial motoru hojne.
Ted s Mazdou jezdim mezi 7-7,5 a niz mi to jde jen kdyz jedu dlouhou cestu, kde se da jet pekne plynule.
 
Ještě pro pobavení. Drahá polovička má v práci neskutečně šetřivýho kolegu. Nechal by si koleno vrtat pro korunu. V práci si dá k obědu maximálně polívku s rohlíkem, protože 80Kč za jídlo je prý zlodějna, na dovolený byl maximálně v Chorvatsku atd.

Když jeli na teambulding 200km a domlouvali se že pojedou spolu jedním autem a rozdělí si náklady na palivo, tak si vydupal, že se pojede jeho starou Fabií, protože odmítnul platit 1/5 paliva v nějakým větším komfortnějším autě, protože moc žere.

Malý výpočet - auto 7/100 28 litrů za cestu tam a zpět x33/l tehdejší ceny = 924Kč za palivo a z toho měl platit pětinu = 185Kč na osobu
On totiž jezdí tak defenzivně, že jede max 90 po dálnici a prý jezdí za 3l dlouhodobě - 12x 33 /5 = 80Kč na osobu...

A u člověka co kvůli ušetření stovky donutí jet 5 lidí namačkaný ve fabii a pak s nima jede 90 po dálnici docela věřím, že jezdí za 3 litry :D
 
Ještě pro pobavení. Drahá polovička má v práci neskutečně šetřivýho kolegu. Nechal by si koleno vrtat pro korunu. V práci si dá k obědu maximálně polívku s rohlíkem, protože 80Kč za jídlo je prý zlodějna, na dovolený byl maximálně v Chorvatsku atd.

Když jeli na teambulding 200km a domlouvali se že pojedou spolu jedním autem a rozdělí si náklady na palivo, tak si vydupal, že se pojede jeho starou Fabií, protože odmítnul platit 1/5 paliva v nějakým větším komfortnějším autě, protože moc žere.

Malý výpočet - auto 7/100 28 litrů za cestu tam a zpět x33/l tehdejší ceny = 924Kč za palivo a z toho měl platit pětinu = 185Kč na osobu
On totiž jezdí tak defenzivně, že jede max 90 po dálnici a prý jezdí za 3l dlouhodobě - 12x 33 /5 = 80Kč na osobu...

A u člověka co kvůli ušetření stovky donutí jet 5 lidí namačkaný ve fabii a pak s nima jede 90 po dálnici docela věřím, že jezdí za 3 litry :D
Tohle je ale dost slušný extrém. o_O
 
Cesta Slavkov u Brna -> Cavallino-Treporti s Mazdou, lehkou nohou přizpůsoben okolnímu provozu, plným kufrem a 2+1 lidí na palubě jsem jel za nějakých 6,5 l / 100. Pravda cesta nebyla bůhvíjak dynamická ale to asi není při cestě na dovču potřeba.

Cesta Brno -> Šibenik za deště přes celé Rakousko, Octavia II 1.6 TDI se spotřebou tak 4,4 / 100. Plnej kufr, dva lidi, 19" kola jak na Mazdě.

Vždycky si dělám srandu že na jih je ta spotřeba nižší, bo se jede z kopce a při cestě domů na sever se jede do kopce :D
 
Ja to teda mivam podle toho, jestli jedu do hor, nebo z hor. :D Vetsinou na dovolenou na hory jedeme s vyssi spotrebou, nez zpatky... Jakmile jedeme nekam jen "pres hory", Padska nizina a dal, uz to byva obema smery stejny. Coz asi dava smysl - clovek proste jede zasadni cast cesty "do kopce" vs. "z kopce". Dalsi faktor by v mem pripade mohl byt, ze domu se z vyletu netesim, takze tim smerem nespecham :joy:
 
Ja to teda mivam podle toho, jestli jedu do hor, nebo z hor. :D Vetsinou na dovolenou na hory jedeme s vyssi spotrebou, nez zpatky... Jakmile jedeme nekam jen "pres hory", Padska nizina a dal, uz to byva obema smery stejny. Coz asi dava smysl - clovek proste jede zasadni cast cesty "do kopce" vs. "z kopce". Dalsi faktor by v mem pripade mohl byt, ze domu se z vyletu netesim, takze tim smerem nespecham :joy:
?
 
Vždycky si dělám srandu že na jih je ta spotřeba nižší, bo se jede z kopce a při cestě domů na sever se jede do kopce :D

No ono když přijedeš k Zadaru přes hory a pak projíždíš tunelem a dolů těma serpetinama, tak jedeš nejmíň 15km z kopce celou obu bez plynu, takže vono na tom něco bude :D
 
Tak dnes dle dotankovani byla spotreba na nadrz 6,68l/100km?
Prumerna dle PP za poslednich cca 5500km na 6,9l. Niz uz pochybuju, ze by to slo…prece jen je treba kontrolovat zda se kone nerozutekly?
 
Back
Top