• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

benzín Strata výkonu 2.5i

engineer

člen KLANu
163
Ahojte kolegovia, mal by som pre vás (skúsených) taký menší hlavolam. Moja Mazda 6 2.5 GH stráca výkon. Konkrétne, pri studenom motore je akcelerácia a teda aj výkon v poriadku. Avšak po zohriatí motora je výkon citeľne nižší (o min. 30 %), čo sa prejaví hlavne na predbiehaní alebo aj jazde do kopca. Zaujímavé je, že niekedy sa výkon opäť vráti, napr. pri pár hodinovom státí a opätovnom naštartovaní. Je to však skôr sporadické.

O tomto probléme som si, samozrejme, študoval nie len na tomto fóre a vyšlo mi, že príčin môže byť viac. Od sviečok, lambda sondy, palivového čerpadla cez katalyzátor až po váhu vzduchu.

Teraz indície:
- váhu vzduchu som čistil,
- sviečky boli menené pred 30 tkm (ale mám už kúpené nové, tak vymením),
- prvý (studený) štart (hlavne v zime) je vždy problematický - s ťažkosťami, ale nakoniec naskočí - pripisujem skôr staršej batérií,
- spotreba je o niečo vyššia (cca 10 %),
- auto si drží voľnobežné otáčky,
- priebeh otáčok je bez citeľného trhania,
- motor nehlási žiadnu chybu (aktuálne BT diagnostika + Mazda diagnostika pred 2 mesiacmi).

Aby som bol múdrejší, tak som si spravil jednoduchú diagnostiku cez BT ELM327+Torque PRO, avšak nemám v oku tie hodnoty, tak by som bol rád, keby sa na ne niekto pozrel a nasmeroval ma.
Screenshoty Torque PRO nájdete TU.

Ďakujem za rady.
 
11,4V nieje nejak malo na baterku pri studenom aute? Skús nabit baterku, odpoj a reštartu je sa RJ. Váha vzduchu ti ukazuje správnu teplotu, možno je ale vadny merač prietoku vzduchu. Nie som si istý, ale pomer vzduchu a benzínu pri spaľovaní je určený nejakou otvorenou a zatvorenou smyckou, otvorená kým je motor studený a zatvorená, keď je zohriaty? Zatvorený loop ovláda regulačná upstream lambda (ta prvá), snaží sa spraviť čo najchudobnejšiu zmes kvôli úspore paliva a ekológii. Chybu by som skusil nájsť buď vo váhe vzduchu alebo tej prvej lambde, tomu by odpovedala aj zvýšená spotreba. Ostatne veci moc nesúvisia s teplotou. Zle štarty sú isto baterkou, vyskúšaj nabiť cez noc aké bude mať napätie.
 
Dnes dám nabiť batériu, lebo to napätie je naozaj nízke, pravdepodobne má už svoj vek (je tam Banner).
Vzhľadom na nájazd (150 tkm) je pravdepodobné, že prvá lambda bude už out. Ten priebeh lambdy (v priložených screenshotoch) je v poriadku?
Čo sa týka kontroly váhy vzduchu tak na ktorý parameter sa zamerať?
Btw.: na airboxe mám zlomené 2 úchyty a aj keď som privŕtal dva šŕoby tak stále neprilieha dokonale tzn. je možné, že prisáva falošný vzduch. Ale to by nemalo mať taký veľký vplyv na váhu vzduchu, ktorá je až za ním alebo sa mýlim?
 
Ahoj. Spravil by som meranie za jazdy keď ide motor dobre a potom ked ide zle. Merania by som porovnal a hladal rozdiel. Najlepšie absolvovať tú istú trasu. Keď budeš meniť sviečky zmeraj aj kompresiu na teplom motore. Dalej by som zmeral tlak paliva a vymenil palivový filter v nádrži. Ja mám na mojej 120t a bol riadne špinavý.
 
Ani sviečky ani palivový filter na čerpadle nesúvisí s teplotou motora, maximálne že pri väčšej teplote je niekde vyšší odpor. Kompresia sa po zahriatí motora myslím zvýši oproti studenému.
 
Ak máju na studenom motore ventile malé vôle, po zahriatí motora nemusia tesniť. Palivový filter som písal len ako prevenciu, lebo ho určite nikto nemenil.
 
Možno to nebude ovplyvnené (iba) teplotou motora, je to skôr môj pocit resp. napr. včera sa mi stalo, že po miernom vychladnutí a opäť zohriatí bol výkon úplne v pohode. Je to dosť zvláštne.
Btw.: vytiahol som batériu, že ju idem dať nabiť a napätie bolo 12.4 V a autonabíjačka ukazovala nabitie 3/4 dielikov čo je myslím v poriadku.
A čo sa týka sviečok, tak tie mám nachystané na výmenu (NGK) a chcem sa spýtať, treba na nich nastavovať odtrh? Ešte som dostal tip, že by to mohli byť sviečky/zapaľovacie káble/cievky. No je z čoho vyberať teda...
 
Sviečky by si mal mať NGK ILTR5A-13G (NGK 3811). Odtrh by mal byť nastavený od výroby na 1,3 mm.
 
Páni, aký má byť priebeh napätia na prvej lambda sonde vzhľadom na otáčky motora? Pri meraní obyčajnou BT diagnostikou mi graf ukazuje pokles napätia na LS pri zvýšených otáčkach a pri voľnobehu konštantné napätie 0,85 V (viď screenshoty).
Btw.: ešte je otázka či mi diagnostika neukazuje práve tú druhú lambda sondu, keďže je označená 1x2, čo by znamenalo, že z prvej lambda sondy nemám žiadny signál/dáta.
 
Poslední úprava:
Skúšal som otestovať lambda sondu podľa vyššieho uvedeného postupu (zatiaľ iba cez Torque), ale nepáči sa mi hodnota AFR - vyskočí až na 28. Nemal by sa pomer vzduchu a paliva pohybovať (podľa zaťaženia motora) v hodnotách 13 - 15? Ešte dnes skúsim otestovať cez Forscan.
Screenshot_20210122_171649_org.prowl.torque.jpg
 
Nemůžeš brát za bernou minci AFR při odstavení plynu, tam jedeš 100% v otevřené smyčce.
 
Tak v tom prípade vyzerá byť lambda OK. Máte niekto ešte nejaký tip čo skontrolovať? Lebo priznám sa, že už iba tápem.
 
OK, vedel by mi niekto poradiť na čo presne sa zamerať, aby som sa vyhol niekoľkohodinovému výskumu a neskúmal všetky možné parametre? Zatiaľ niečo pre ilustráciu: studený vs. zohriaty motor.
.studeny motor.jpgzohriaty motor.jpg
 
Nepřibržďuje ti nějaký kolo? Mě se najednou zvedla spotřeba z 9,5 na 11, přisuzoval jsem to nízkým okolním teplotám ale pak když jsem během dne najel 2x 50km jsem zjistil že strašně smrdí kolo, když jsem na něj sáhl bylo horký.
Nakonec to skončilo výměnou obou zadních brzdičů a auto zas litá jak z praku
 
Idem meniť rozvody pomocného pohonu, tak poviem nech sa na to mechanik pozrie. Cez leto som mal pocit, že pravé koleso mierne pribrzďuje (a stále aj píska), ale disk nebol až taký horúci, aby som to pripisoval tomuto problému.
Každopádne si idem dať zmerať tú lamda sondu a som zvedavý. Pozeral som aj Short Term a Long Term Fuel Trim, ale zatiaľ iba cez Torque a tie hodnoty dosť lietali. LTFT bolo však väčšinou v rozsahu +7 - 9 %. Hodnoty STFT sa však pohybovali dosť divoko (-23,4 - 14,8), musím asi spraviť nejakú referenčnú jazdu, nech je to objektívne.
 
Tak přidáme svoji kapu do mlýna.
Pokles výkonu registruju delší dobu chápu ze s najestem k 300tkm nemuzu ceka zazraky.
Tak problemy dle jeho pozorování.
Auto tak od 3500 4000 otáček netáhne i kdy citem stouchanec jak se otevřené přídavná klapka na Airboxu.
Pokud auto roztáhne na 4 nebo 5 rychlost na dálnici a dam plny plyn tak auto milost aby zrychlovalo tak jako by se nemohlo rozhodnout pocukava a zrychleni je moc pomale i kdy jedu sam.
Jinak spotřeba mi se pohybuje od 10 do 11,3 litru pokud tomu dam plné kotel tak i 12,5.
Poslední dobou se mi znovu objevuje P421 co je zase smrt katalyzátoru hned za motorem (Ten jsme temnil ani ne před 30. tisíci km. Stejně jsem vyměnil i druhy před 20 tisíci za Magnaflow. Zároveň byly vyměněny i Lambda sondy.

Take premylsim na co se mam zamerit a mam nekolik typu.
- Ucapny vyfuk nekde za KAT nebo některý KAT to nevydržel - výfuk je původní.
- Vadna svíčka/y. (Budu menit)
- Vadny EVAP nebo kanystr. (da se nějaké udělat test?) Vymena?
- vada na Spojce nebo mezi spojkou a motorem (Původní měněna ve 200 tis, Budu měnit komplet již koupeno )
Napadá vas nebo jiného? @Max6 na co by jsi mi doporučil se zaměřit. (Sundat výfuk a jet to projet bez nej? :) )
 
P0421 je spíš nesprávná hodnota směsi a měří se před prvním katalyzátorem jestli se nepletu
 
Back
Top