• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

podvozek Tlumiče, jaké koupit aftermarket značky

Proč všechny ty díly dělají pouze zrovna červené. Pružiny Racing Beat a adaptivní tlumiče Koni na modré auto a cirkus nevkusu je na světěo_O
 
Proč všechny ty díly dělají pouze zrovna červené. Pružiny Racing Beat a adaptivní tlumiče Koni na modré auto a cirkus nevkusu je na světěo_O
Hm, to bude asi dosť individuálna vec, nie? ;)Červená s modrou je , mimo iných príkladov, napr. na štátnych symboloch ČR aj SR :). Ináč mám podobnú farbu auta, tiež červené Koni a normálne ich ani nie je vidieť v podbehoch
 
O víkendu jsem měnil tlumiče a pružiny přední byly celkem v pohodě jen zarezlý stabilizační tyčky ale zadek byl něco sundat ty tlumiče byly úplně zarezlý 🫣 myslel jsem že to bude hned ale celkem se to protáhlo skoro na týden🤣

IMG_20240418_104334.jpg IMG_20240417_121025.jpg IMG_20240417_105315.jpg IMG_20240418_112830.jpg IMG_20240418_112755.jpg IMG_20240419_150756.jpg
 
Zdar, mám otázku ohľadom pružin. Veľa sa tu písalo aj v iných vláknach ohľadom športových pružín eibach a racing beat. Pokiaľ by som však nechcel znižovať auto, aký ekvivalent k oem pružinám (našiel som ich ale sú celkom drahé) by ste odporučili?
 
@Zavo1231 Klasická náhrada bývá většinou Kayaba. Nevím přesně jestli u BM je od nich k dostání komplet, tedy uložení, pružina i tlumič. Tohle bude moje volba u BN, až na to dojde... Dělám to tak na všech autech (akorát třeba na MX jsem už musel dávat alternativní pružiny, protože KYB už nebyly).
 
Mám dotaz. poslední dobou pozoruji že auto neskutečně palve na cestě. Většinou jezdí dálkové, dálniční cesty 200-300km denně, ale jakmile se dostanu na okrsky, tak mi to auto utíká ze zatáčky nedrží a je celkově neklidné. A taky když jsem byla na technické tak mi přišlo, že jak testovali čepy nápravy, že celá přední náprava lítala dozadu a dopředu. je to normální? Technickou jsem normálně prošel. uvažoval jsem nad těmito úkony, ale nechci investovat zbytečně.
A) vyměnit tlumiče
B) vyměnit péra
C) vyměnit komplet tlumiče + péra a uložení
D) co takhle čepy a klouby stabilizátoru?

Moc děkuji za rady zkušenosti.
Mazda 3 BM/BN 2018 G165
 
Čepy a stabilizátory (i ostatní silentbloky) pozná technik na zvedáku. Tímhle bych určitě začal - zajel za někým zkušeným, auto zvednul a důkladně prohlédnul.
Těžko se takhle na dálku bez znalosti auta a třeba i cifry z tachometru dá odhadnout, v jakým stavu může ten podvozek být, ale já bych investici do nových tlumičů odvodil třeba i od toho nájezdu, i kdyby se auto ještě nechovalo bůhvíjak divně, nebo dokonce nebezpečně.
 
Momentální nájezd mám 128tis km s tím že posledních 60tis jezdím převážně dálnice a cesty I.třídy.
Stejně musím na výměnu oleje v převodovce, tak jim řeknu at na to mrknou.
Dokonce si ted vzpomínám že jak jsem s tím autem jel poprvé v podzemní garáži, tak mi připadalo že při zatáčení na mokrém povrchu ty kola někam utíkali. Že nebyly vůbec stabilní. Ale v mazdě mi řekli že je to normální, že je to vlastnost.
 
Už jsem silně alergický na odborníky v Mazda pobočkách kdy snad na úplně všechno odpovídají že je to normální že je to vlastnost. A takovým odborníkům někteří v důvěře svěřuji své vozy na pravidelný či individuální servis v domnění že auto je v nejlepších rukách

Samsung S22 256GB Tapatalk
 
Už jsem silně alergický na odborníky v Mazda pobočkách kdy snad na úplně všechno odpovídají že je to normální že je to vlastnost. A takovým odborníkům někteří v důvěře svěřuji své vozy na pravidelný či individuální servis v domnění že auto je v nejlepších rukách

Samsung S22 256GB Tapatalk
Tak tohle už mi došlu taky. Naštěstí tady kolem Ostravy jsou dva servisy Mazdy kde to podle referencí dělají dobře. Škoda že jsem si auto nekoupil tam... no chybama se člověk učí, ale někdy je to trochu drahé....
 
To klouzání na těch površích v parkovacích domech se někdy dá označit za běžné - klouže to tam všem :) Ale ještě jsem neslyšel, že by to byla přímo vlastnost nějakého vozu. Teoretický tip ještě - geometrie, případně i opotřebení pneu?
 
To klouzání na těch površích v parkovacích domech se někdy dá označit za běžné - klouže to tam všem :) Ale ještě jsem neslyšel, že by to byla přímo vlastnost nějakého vozu. Teoretický tip ještě - geometrie, případně i opotřebení pneu?
Geometrie a opotřebení pneu je v pohodě.
 
Geometrie a opotřebení pneu je v pohodě.
To mi v autorizáku taky opakovaně říkali, že mám geometrii v pořádku. Než jsem ji nechal změřit u specialistů a pak mi konečně přestaly problémy se zadní nápravou (sjíždění gum).
 
To mi v autorizáku taky opakovaně říkali, že mám geometrii v pořádku. Než jsem ji nechal změřit u specialistů a pak mi konečně přestaly problémy se zadní nápravou (sjíždění gum).
Chápu. Ale mě se gumy nesjíždějí. Za 1,5R jsem nalítal 60tis km, to bych už poznal.
 
Pozoruji na sve M6 obdobny problem. Kdyz jedu ostreji v zatackach a je na silnici nekvalitni asfalt, tak mi zadek dost ustreluje. Jednou jsem se az lekl, jak moc ten zadek ulitl. Kdyz jedu normalne, tak to take ustreluje, ne vsak tolik, ze bych z toho mel nejake obavy -> uz s tim pocitam a jezdim mirneji, coz me fakt mrzi.
Nemam jeste tolik KM s M6 najeto (cca 3500km), abych mohl rikat, ze gumy se sjizdeji spatne ci dobre. Ale ta nestabilita v zatackach ve me duveru moc nebudi.

To se mi u predchozich aut (mel jsem same Fordy) vubec nestavalo.
 
@JanderaOV skúsil by som test tlmičov, pokiaľ teda ho už nemáš urobený. Napadajú ma, že by mohli byť zlé tie veľké zadné silentbloky na predných ramenách, ale to by na STK videli.
 
Mam vypis testu tlumicu z lonskeho prosince, kdy auto slo na predprodejni kontrolu. Ani jeden nebyl oznacen jako vadny, ale take nema ani jeden 100%, ale jen okolo 80%. Otazkou je, jak moc se tomuto testu da verit, kdyz to bylo jen pro ucely predprodejni kontroly (auto bylo z leasingovky).
To ze ustreluje zadek, tak za to by mohly i silentbloky na predni naprave ? Tipoval bych jen tu zadni napravu, ale mechanik nejsem...
Do STK mam jeste presne pul roku, takze to se dozvim. Posledni STK ve 2023 vsak byla v pohode.
 
Mam vypis testu tlumicu z lonskeho prosince, kdy auto slo na predprodejni kontrolu. Ani jeden nebyl oznacen jako vadny, ale take nema ani jeden 100%, ale jen okolo 80%.
Ahoj, reagoval som na príspevok od @JanderaOV , ale teda nie som odborník, ale 80% už asi nie je bohviečo, ale to je len môj laicky pohľad, já som si test tlmičov dával robiť už celkom dávno a nebolo to na Mazde. Tvoje odskakovanie zadnej nápravy, to by som ale videl na tlmiče, pokiaľ ti to predtým na tom istom úseku cesty nerobilo, tak nič iné ma nenapadá.
 
@JanderaOV skúsil by som test tlmičov, pokiaľ teda ho už nemáš urobený. Napadajú ma, že by mohli byť zlé tie veľké zadné silentbloky na predných ramenách, ale to by na STK videli.
Ano, už jsem objednaný na 11.11. že testuji tlumiče. STK jsem dělal v 06/2024 a prošel jsem bez ztráty kytičky :) Nicméně když jsem se díval jak to na plošině s tou nápravou lítalo tam a zpět, tak jsem trochu znejistěl.
Musím s tím někde na zvedák a pomocí monterpaky zkontrolovat všechny čepy a silenbloky.

Pozoruji na sve M6 obdobny problem. Kdyz jedu ostreji v zatackach a je na silnici nekvalitni asfalt, tak mi zadek dost ustreluje. Jednou jsem se az lekl, jak moc ten zadek ulitl. Kdyz jedu normalne, tak to take ustreluje, ne vsak tolik, ze bych z toho mel nejake obavy -> uz s tim pocitam a jezdim mirneji, coz me fakt mrzi.
Nemam jeste tolik KM s M6 najeto (cca 3500km), abych mohl rikat, ze gumy se sjizdeji spatne ci dobre. Ale ta nestabilita v zatackach ve me duveru moc nebudi.

To se mi u predchozich aut (mel jsem same Fordy) vubec nestavalo.
Já měl předtím Octavku II a taky mi to nedělalo. A když jsem vyměnil zadní tlumiče a péra tak auto jeste vice ztuhlo a bylo stabilbější. Už jsem měl v minulosti i Hondu Civic a to sedlo na cestě jak přibyté. Nešlo to skoro urvat z cesty.
 
Back
Top