• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

Výběr CX-5, CX-30 nebo VW Tiguan

Blackwhite

výkonný člen KLANu
Ověřený uživatel MazdaKlanu
Zprávy
284
Začínám vážně přemýšlet o náhradě mé M3 G165 za auto, které bude současně plnit i rodinou funkci. Měl by to být crossover nebo SUV. Vzhledem k nájezdu určitě benzín s manuální převodovkou. Rozpočet cca 500-550 k. Favority jsou Mazda CX-5 (KF) G165, CX-30 G122 (určitě bych jí dopřál Stage 1) nebo VW Tiguan 1.4 TSI, případně 1.5 TSI (ta už má ale filtr GPF).

Přiznám se, že nejvíc pokukuju po Tiguanovi, zejména v R-Line paketu se mi dost zamlouvá, interiér taky podle mého gusta. Ojetiny ale mívají dost nalítáno km.
Nejmenší nájezdy mají v inzerátech CX-30. Myslím si, že bude z této trojice nejblíže jízdními vlastnostmi k mé současné výborné M3 (BM). Další klady CX-30 bude nejmenší spotřeba a v rámci mého rozpočtu se dají z těchto aut sehnat nejmladší ročníky. Nevím, ale jak je na tom s vnitřním prostorem. Jestli je prostornější (vzdušnější) než M3.
No a pak tu máme CX-5. Tu jsem jezdil, vnitřní prostor a kufr pro mě naprosto dostačující. Z uvedených tří aut se mi ale u CX-5 nejméně líbí palubní deska. Nějak jsem si pořád nezvykl na design prostředních špičatých výdechů. Taky ta kritika předních sedaček. Tlačí na dlouhých trasách opravdu tak do stehen? V rámci krátké projížďky se mi zdály v pohodě. Co manuální převodovka u CX-5 a CX-30, je řazení lepší než u M3 BM, BN? (CX-5 jsem jel v automatu).
Které by jste z těchto tří aut vybrali vy? Uvítám vaše zkušenosti, klady i zápory.
 
Také se poohlížím po něčem jiném, protože v mé CX 5 mě opravdu hodně tlačí ta zatracená sedačka. Jinak auto je to fajn. Já vybírám z Toyota RAV 4,nebo BMW X1
 
Naprosto tě chápu. M3 BM/BN je úžasné auto co skvěle jezdí a je totálně spolehlivé ale pro rodinné účely s dětmi je nic moc. Prostor na zadní lavici je nedostačující včetně uličky, pokud chci širší uličku musím přední sedadla posunout tolik dopředu že tam málokdo je schopen sedět. Chybí tam vydechy, výhřev sedadel či samostatně ovládání stropniho světla, obložení dveří je celé z tvrdého plastu jak ve Fabii prostě žádná hitparáda na větší cestování. Kufr je též na hraně když někam jedeme. Pro tyto účely jsme 3 roky zpět vybírali též za 550 tisíc SUV jako druhé auto. Dlouho sem hledal a nakonec koupil Kiu Sportage 2016 GT automat v plné naloží s najezdem sotva 14t km a ukecal na cenu 540 000Kc(prodejní cena byla 600 000kc a cena nového vozu 998 000kc). Dnes mohu říct fantastická koupě. Auto jezdí výborně, prostor vzadu až překvapil svým prostorem, kufr na hraně ale stačí díky možnosti vrsit věci na sebe ale pojme o něco více než M3, všechno v kůži a ventilovane a dlouhé cesty příjemné co se týče posedu. M3 mám nadále pač je to prostě můj mazlík a co se týče jízdních vlastností a pocitu z pedálu tak je to za mě jiný level. Teď k tobě... CX5 vídám krásné kousky ve vyšší výbavě a je to obdoba té Sportage ale údajně je s tou atmosférou už o poznání línejsi, často nadávají na ty sedadla tak těžko soudit. CX30 jsem kdysi ze zvědavosti zkoušel. O té nepřemýšlej. Zkrátím to. Je to tvá M3 na chudach. Možná kufr pojme o jednu tašku více ale zadní prostor pasazeru je stejná bída. A koncern asi nemusí být špatná volba ale jak píšeš. Bál bych se většina má vysoký nájezd a lecos tě už může potrápit.

Samsung S22 256GB Tapatalk
 
Jj, pokud už dám za ojetinu přes půl míče, určitě nechci, aby měla nalítáno 150 - 200 tis, což je u inzerovaných lépe vybavených Tiguanů v rámci mého rozpočtu běžný nájezd. S menším nájezdem jsou většinou jen "holátka" s obyč halogeny. Určitě chci auto s nájezdem max. 50 - 100 tis, což v případě CX-30, ale i CX-5, není nereálné a výběr je solidní.
To, že bude CX-5 s G165 línější a celkově méně agilní než má M3 G165, počítám. V lehčí M3 ve spojení se Stage 1 a krátkou převodovkou jede ten motor naprosto skvěle. Je to návykové a v kombinaci s perfektním podvozkem a řízením mě to dost svádí ke sportovní jízdě. S mými dalšími dvěma auty jezdím více s provozem, v M3 mně ale připadají všichni pomalí 😉 Proto méně sportovní projev auta možná i uvítám 😃
 
Poslední úprava:
Jak píšu. Zkus někde najít a projet si Sportage IV generace označení QL. Ten vzhled se mi po letech začal líbit a auto je fakt skvělý. Všude mechanická tlačítka, pohodlné kožené křesla a celkem dost místa. Za mě je lepší vzít automat jako já pač účel vozu je pohodlne prepravovani rodiny na výlety a dovolené a s automatem je to pohodlná krabice kde není nic blbě. Motor s turbem netrpí na žádné neduhy a lze sehnat s malým najezdem do 50t km. Pár SUV jsem tehdy projel včetně RAV4 a Lexus a ta Kia byla ihned jasná volba.

Samsung S22 256GB Tapatalk
 
Jo, ta Kia Sportage (QL) je cenově dostupná a ve spojení s GT paketem i koukatelná, i když to pro mě není volba č.1. Řídil jsem několik automatů, ale jsem ze staré školy, proto chci manuál a čalounění sedaček textil nebo max polokoženné, což vůbec netuším, jestli se tato kombinace s GT nabízela.

Jak je to vlastně s 2 litrovými skyactivy-G u CX-5 (KF) a CX-30. Všechny mají z výroby vypínání dvou válců nebo jen novější ročníky? Taky bych radši ještě verzi (ročník) bez filtru GPF.
 
Já jsem té Sportáži nikdy nepřišel na chuť. Podle mě se to člověku buď líbí, nebo ne, nic mezi a tudíž nehrozí, že by se do toho člověk časem zamiloval. A tak nějak čtu mezi řádky, že Blackwhite to bude mít podobně, jako já?

Ad CX-5. Má to kolega, a když jsem v tom seděl, přišlo mi to jako vyšší M3. Nebo dokonce jsem se tam cítil stíněněji (vepředu) , než ve svojí M3. Tak nevim, jestli je to pro rodinu top volba.
 
Já musím souhlasit s tím že CX5 KF (aspoň naše bývalá Revolution Top 2019) nemá vepředu sedačky, ale přirovnal bych to k trestný lavici na zimáku HC Horní rybník. Ze všech mazd co jsme kdy měli to bylo nejmíň pohodlný sezení na delších cestách.
Teď třeba dumám nad C4 Grand Pičaso od 2013 2.0 nafta automat VS Mazda 5 CW 2.0 benzín manuál od 2010. Na jednu stranu mě fascinuje prostor Citróna na druhou stranu mě děsí elektronika Francouze. Kdyby experti v Mazdě udělali v druhý řadě regulérně 3 sedačky, tak už mávám penězma.

Jak je to vlastně s 2 litrovými skyactivy-G u CX-5 (KF) a CX-30. Všechny mají z výroby vypínání dvou válců nebo jen novější ročníky? Taky bych radši ještě verzi (ročník) bez filtru GPF.
Pokud uvidíš CX5 KF 2.0 v mild-hybridu, tak bude mít vypínání válců.
 
Já jsem té Sportáži nikdy nepřišel na chuť. Podle mě se to člověku buď líbí, nebo ne, nic mezi a tudíž nehrozí, že by se do toho člověk časem zamiloval. A tak nějak čtu mezi řádky, že Blackwhite to bude mít podobně, jako já?

Ad CX-5. Má to kolega, a když jsem v tom seděl, přišlo mi to jako vyšší M3. Nebo dokonce jsem se tam cítil stíněněji (vepředu) , než ve svojí M3. Tak nevim, jestli je to pro rodinu top volba.
Trefil jsi to naprosto přesně, Sportage mi taky svým designem neoslovuje. Byť to nemusí být vůbec špatné auto.

Prostorem je pro mě CX-5 naprosto v poho. U M3 mně, když s ní vezu rodinu, vadí hlavně ta stísněnost vzadu a trochu klaustrofobie kvůli úzkým zadním oknům. Ale prostor pro řidiče je u M3 fajn.
Když vezmu v potaz, že v současné době u nás plní rodinou funkci Suzuki Vitara (v 5ti lidech dala Chorvatsko 😀), je asi každá zamyšlená varianta (CX-5, CX-30 nebo Tiguan) krok vpřed 😉
 
Chapu. Jak uz jsem tu kdysi psal, M3 je ciste pro mou potrebu a obcas jako nouzovka. V zadu jsem tudiz v zivote nesedel :p.

Funkci rodinneho auta u nas plni spolehlive S-Max..... CX-5, Tiguany a spol. si pro 4 a vice clenne dovolene dost dobre neumim predstavit.
 
Já musím souhlasit s tím že CX5 KF (aspoň naše bývalá Revolution Top 2019) nemá vepředu sedačky, ale přirovnal bych to k trestný lavici na zimáku HC Horní rybník. Ze všech mazd co jsme kdy měli to bylo nejmíň pohodlný sezení na delších cestách.
Teď třeba dumám nad C4 Grand Pičaso od 2013 2.0 nafta automat VS Mazda 5 CW 2.0 benzín manuál od 2010. Na jednu stranu mě fascinuje prostor Citróna na druhou stranu mě děsí elektronika Francouze. Kdyby experti v Mazdě udělali v druhý řadě regulérně 3 sedačky, tak už mávám penězma.
Začínám se přiklánět k CX-5, přece jen mi je Mazda bližší než "sterilní" koncern, ale ta kritika předních sedaček mě docela znepokojuje. V rámci krátké jízdy mě na nich nic netlačilo, ale byla to jen projížďka 10-15 min. I podle fotek mají úplně jinak tvarovanou výplň než u mé M3 nebo CX-30. U CX-5 je podsedák takový panáček Michelin.

Chapu. Jak uz jsem tu kdysi psal, M3 je ciste pro mou potrebu a obcas jako nouzovka. V zadu jsem tudiz v zivote nesedel :p.

Funkci rodinneho auta u nas plni spolehlive S-Max..... CX-5, Tiguany a spol. si pro 4 a vice clenne dovolene dost dobre neumim predstavit.
Si zhýčkaný😉 Po revoluci jsme dovolené ve čtyřech dávali ve Favoritovi 😃

Pokud bych chtěl větší auto, zvažoval bych trojlístek Kodiak, Tiguan Allspace nebo Tarraco, což se dá také pořídit za podobné peníze, ale auto o velikosti CX-5 nebo "krátký" Tiguan, jsou pro mě tak nějak akorát.
 
Poslední úprava:
Kupte si Fijátka 126, naskládejte se do toho 4 dospělý a jeďte 100km na fesťák. Potom budou ty vaše zhýčkaný zadky s láskou jezdit do Portugalska i v Mazdě 2 s celou rodinou.😂

@Blackwhite jako CX5 KF je dobrý auto to ne že ne. My to s tátou jen porovnávali se staršíma Mazdama (od GE po GJ, přes BA po BM) a jelikož rodiče už bambilion let jezdí každý rok k Valencii tak jsme se shodli, že po nějaký době jízdy se v tý sedačce začneš cítit silně nepohodlně. Ale... jezdíš každý den/týden/měsíc 2000km tam a pak zase zpátky? Mě teda ty sedačky vadili už při cestě do Prahy (cca 60km), ale táta začal hulajdat až po cca 300km když jel na Slovensko

Ta CX30 je sice zvednutá M3BP , ale zase je to moderněji postavený auto oproti CX5 KF.
 
Rodiče autem až do Valencie? Hmm👍. U nás autem max to Chorvatsko, jinak už jsme taky zhýčkaní a radši letecky 🙂
 
On už táta ze zdravotních důvodu X let do letadla nesmí nebo by to bylo více než rizikové. Tak v pátek dřepnou do auta a v neděli se válej na pláži, takže piánko jízda, žádný závodění.
 
Někde jsem tu na fóru vyčetl, že u CX-5 po faceliftu (2022) by měly být ty přední sedačky už modifikované, tj. pohodlnější. Je to pravda? Že bych radši ještě něco přihodil a koupil si až tuto verzi. 🤔 Zase u faceliftu už bude asi vypínání dvou válců standardem? A taky filtr GPF?
 
Někde jsem tu na fóru vyčetl, že u CX-5 po faceliftu (2022) by měly být ty přední sedačky už modifikované, tj. pohodlnější. Je to pravda? Že bych radši ještě něco přihodil a koupil si až tuto verzi. 🤔 Zase u faceliftu už bude asi vypínání dvou válců standardem? A taky filtr GPF?
Koukám na model AEKS08 (od prosinec 2022 do září 2023) a aktivní GPF tam nevidím. Ano, mild-hybrid má nějak pozměněný svody, ale to může být kvůli vypínání válců.
Aktivní GPF má zatím jen Skyactiv-X (nesežerte mě prosím jestli se to týká i jiných - rád se přiučím).
Hlavně já za sebe bych se GPF tolik nebál. Tím jak benzín pracuje na větší teplotě, tak k vypalování dochází v podstatě pokaždý, když se pustí noha z plynu a takový ty problémy jako ředění oleje palivem kvůli GPF snad ani nemůžou nastat (nebo opravdu jen minimálně).
 
Také se poohlížím po něčem jiném, protože v mé CX 5 mě opravdu hodně tlačí ta zatracená sedačka. Jinak auto je to fajn. Já vybírám z Toyota RAV 4,nebo BMW X1
V rodine máme niekoľko RAV4 a všetci sú spokojní (2,5 hybridy, jazdia s tým pod 6L), ja som ho mal požičané na víkend v plugin verzii a bol som sklamaný, že aj na čisto elektrický pohon bolo vnútri hlučnejšie ako CX-5 (hluk od kolies + asi motor, neviem, ale ticho tam nebolo). Bola to druhá najvyššia výbava a rádio tam hralo tak zle, že si to všimla aj moja manželka ktorá inak kvalitu zvuku nikdy nespomína (nebolo to JBL). Za pozornosť stojí aj head-up displej ktorý má len najvyššia verzia plugin verzie a podľa toho čo som sa dočítal v návode tam zobrazí viacmenej len rýchlosť a otáčky, žiadna rozšírená realita, navigácia z mobilu... sklamanie aj v tomto smere. O vypínaní asistentov cez komplikované menu na volante sa rozpisovať nejdem, to by som sa akurát rozčúlil..

Takže keby som mal prejsť k Toyote, konkrétne RAV4, nechám si ju niekde odhlučniť a kúpim len základné rádio a nechám si ho vymeniť za niečo lepšie. A ideálne kúpim rok 2023 bez asistenta rýchlosti. Potom je to pre mňa super auto na dlhé roky.
 
No za půl míče už seženeš pěknou CX-5. My kupovali z Německa min. rok CX-5 z roku 2019 s nájezdem 50tis. (benzín 2.0, 121kw) a v přepočtu na naše to vyšlo na cca 560 tis. A zatím spokojenost. musel jsem teda vyměnit baterku, zima mě vytrestala jak člověk negarážuje, nebo nejezdí každý den, tak dostává zabrat.
Taky jsme chtěli rodiné auto (přecházeli jsme z krátke Fabie), takže skok byl obrovský. Na zadních sedačkách dáš v klidu autosedačku, do kufru vleze v pohodě kočár a ještě pár věcí. jako velikostně to není TOP - Tiguan bude mít toho prostoru určitě víc, nebo takový Karoq, ale my chtěli Mazdu.

Jízdně je to určitě línější auto, když člověk jede ve 4lidech. Spotřeba vyšší (8.5l/100km), ale to je o stylu jízdy. Jinak jsme s tím jeli min. podzim do Slovinska 8h a nepřišlo mě ty sedačky nějak strašné. Za mě je to fajn rodinné auto a zatím spokojenost.
 
@myscho a co ty a CX-5, jak si s ní s odstupem času spokojený?

Nepřidá se tu někdo i se svými zkušenostmi s CX-30? @Sedly myslím, že ji jezdíš, jak si spokojený? Máš ji jako "druhé" auto nebo rodinné?
 
Back
Top