• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

motor Výměna chladící kapaliny

Scud

výkonný člen KLANu
Ověřený uživatel MazdaKlanu
143
Nadchází nám zima, a jelikož to bude naše první a Mazdice je z Itálie tak bych chtěl vyměnit chladící kapalinu. Koukal jsem že je zátka u spodku chladiče a na pravém boku motoru jsem našel odvzdušňovák. Chci se zeptat jestli tam je ještě nějakej další a dále kolik asi tam příjde chladiva a jaké. V Mazdě mi řekli SL22 ale z toho teda moc moudrej nejsem :D díky za odpověď. Mazda 6 GH wagon 2008 2.0 MZR-CD 103KW
 
a nevěděl bys jaký typ chladící kapaliny případně co má být origo?
 
Pokud děláš kompletní výměnu,tak buď kup modrouzelenou/modrou (na bázi ethylenglykolu) ideálně koncentrovanou a pak si jí nařeď destilovanou vodou do cca -30°C. Tam je potom doporučená další výměna po cca 2-3 letech.
Jestli máš na víčku chladiče nebo někde poblíž nápis FL22,tak kup chladící kapalinu specifikace FL22 (buď už naředěnou nebo zase koncentrát který si naředíš) a tam je doporučená výměna snad až 10 let.
FL22 je kapalina přímo od Mazdy: https://www.google.cz/search?q=FL22...B4QsARqFQoTCMeP2eO03sgCFQNAFAod9a4EcA#imgrc=_
 
Tak kapalinu už mám, čekám na oleje a filtry, pak udělám kdyžtak nějaký návod, budu sundávat i vanu a čistit sací koš! Jinak stala se taková srandovní věc v obchodě, kde se kupovala chladící kapalina. Bylo mi vysvětleno prodavačem v AutoHobby že je úplně jedno jakou kapalinu tam naleji. A že žádná kapalina FL 22 neexistuje a mám si zavolat do Mazdy. Dle jejich slov "Je to jedno...." :D
Jen podotýkám že jsem sehnal u známé FL 22 :)
 
Jenom přidám malé OT. Sundání vany, respektive čištění sacího koše je vzhledem ke generaci zbytečné. Ucpávání koše karbonem je neduh, který se týká prvních generací, které mají za sebou velkou dávku km s propálenýma podložkama..

Jinak samozřejmě veškeré návody uvítáme ;)
 
nevíte náhodou kde je ještě odvzdušňovák? Vylil jsem 5 litrů ale zpátky šlo už jen 3L
 
Nenatáhne si do bloku pak ještě vodní pumpa? Bych to zkusil na pár sekund navrknout, pumpa se párkrát protočí a mělo by to dostat tam kam patří a dolejt co ubyde.
 
no to jsem praktikoval čistého času už asi hodinku a sežralo to tak litr navíc. Ale čerpadlo furt zajímavě vrčí. Whuuuůůůů a dokola
 
Mě tak napadá akorát, že by byl vzduch v horní hadici a neotevřel termostat, aby se to naplnilo celý... Tyo ale u GY jsem s tim takovýhle s*aní neměl, a to byl i motor venku :-/
 
hadice jsem promačkával a trochu to kleslo, no uvidíme po pár kilometrech
 
Odvzdušnění se dělá takto:
Naleje se chladič (případně i expanzka) co to jen jde). Potom se auto nastartuje a dá se topení na NEJTEPLEJŠÍ a foukání aspoň na 1.stupeň (nesmí být vypnuto) a raději se vypne klimatizace (to je kvůli ventilátoru klimy). Chvilku se auto drží na volnoběh,potom chvilku v hodně nízkých otáčkách a pak zase na volnoběh. Chcípne se motor a počká se až vychladne. Jak vychladne,tak se zkontroluje a doleje voda do chladiče/expanzky. Potom se auto saze nastartuje,topení opět na nejteplejší a foukání aspoň na 1.stupeň. Udělá se cvičná jízda alespoň 15km aby se auto pořádně prohřálo. Jelikož je venku zima,tak bych klidně nechal auto po týhle jízdě chvíli blafat na místě (ideálně aby se spustila sahara motoru). Potom se auto chcípne a nechá se v ideálnim případě vystydnout do rána (auto chcípněte s teplotou foukání nastavenou na nejteplejší). Jak auto úplně vystydne,tak vypustí tu poslední bublinu co v okruhu zbyla. Takže třeba ráno před dalšim nastartovánim to chce znovu zkouknout a případně dolít do chladiče/expanzky.
 
Díky za vyčerpávající odpověď. Dělal jsem to stejně, akorát ještě pořád se ozývají zvuky od vodní pumpy jako by něco nabíhalo a sahary se ještě nespustily :-(
 
Pokud děláš kompletní výměnu,tak buď kup modrouzelenou/modrou (na bázi ethylenglykolu) ideálně koncentrovanou a pak si jí nařeď destilovanou vodou do cca -30°C. Tam je potom doporučená další výměna po cca 2-3 letech.
Jestli máš na víčku chladiče nebo někde poblíž nápis FL22,tak kup chladící kapalinu specifikace FL22 (buď už naředěnou nebo zase koncentrát který si naředíš) a tam je doporučená výměna snad až 10 let.
FL22 je kapalina přímo od Mazdy: https://www.google.cz/search?q=FL22...B4QsARqFQoTCMeP2eO03sgCFQNAFAod9a4EcA#imgrc=_
Mám to na -20 stupňů a je tam modrozelena. Chci na -30
I když nevím značení, tak můžu dolít FL22?
 
Mám to na -20 stupňů a je tam modrozelena. Chci na -30
I když nevím značení, tak můžu dolít FL22?
Já dával nedávno tuhle FL22 a vše ok-mám ale na víčku psáno FL22
-jedině vypustit-dát tu FL22 a máš 10 let pokoj-nevím,jestli je dobré to smíchat s tím,co tam máš.;)
 
Caute. Chcem sa spytat niekde mi unika chladiace, len neviem kde? Ked dolejem a stojim na mieste, tak hladina drzi, mizne za jazdy. Vsetko je suche, nikde naznak po nemrznucej. Okolie chladica, vyrovnavacej nadobky, vodnej pumpy, hadice, olej cisty, nikde nic.
 
Po dlhsej jazde, zas nadobka prazdna. Presiel som takto, uz cca 3000km, ze som dolial a po jazde nadobka prazdna. Moze to byt tesnenie pod hlavou?
 
Back
Top