- 3 464
@Oton ahoj, buď to bude zavzdušněný a nebo je tam málo kapaliny (případě obojí) pokud jsi teda jen nedolíval, ale měnil. Kolik kapaliny je v samotným chladiči ? Expanzka (nádobka) není až tak podstatná, tam stačí aby "něco" bylo, ale chladič musí být plný. Odvzdušňovací šroub tam není. Odvzdušňuje se:
předpříprava) doleje se chladič do plna a expanzka po rysku Full
1) nastartovat motor
2) nastavit ventilaci na nejteplejší a aspoň poloviční rychlost dukátů (vypni přitom klimu tlačítkem A/C)
3) až bude teplota vody cca 75°C tak vytočit otáčky motoru na cca 1800-2000 u benzínu nebo 1500-1800 i nafty a držet je po dobu cca 8-10minut a přitom kontrolovat teplotu vody aby nepřesáhla cca 98°C (chce to mít diagnostiku aby jsi viděl přesnou hodnotu, protože ručička je nepřesná respektive téměř k ničemu a zároveň podle stoupání a klesání teploty na diagnostice se dá poznat jestli třeba není vadný termostat)
Pokud by ti teplota lezla už k cca 95°C tak dej fukary (vnitřní větráky) na nejrychlejší rychlost a otáčky sniž na cca 1200ot. Pokud by ale byla už na těch cca 98°C tak raději vypni motor a nech ho vychladnout a po vychladnutí zkontroluj množství vody v chladiči.
4) při držení těch otáček dle bodu 3. můžeš každý cca 3-4 minuty vytočit chvilkově otáčky na cca 3000ot. u benzínu nebo 2500ot. u nafty po dobu cca 5 vteřin a pak zase vrátit na otáčky z bodu 3.
5) po těch 8-10 minutách auto vypni a nech ho pokud možno úplně vychladnout (neotvirej víčko chladiče pokud je voda horká jinak by mohla vystříknout a hodně tě popálit)
6) jak voda vychladne, tak s vypnutým motorem otevři víčko chladiče a dolej kapalinu úplně do plna a pak víčko pořádně zavři (je to bajonet)
7) dolej do expanzky (plastový nádobky) mezi měrky Low a Full
Doporučuji pak druhý den třeba ráno když je auto studený tak ještě jednou překontrolovat stav kapaliny jak v chladiči tak v expanzce.
předpříprava) doleje se chladič do plna a expanzka po rysku Full
1) nastartovat motor
2) nastavit ventilaci na nejteplejší a aspoň poloviční rychlost dukátů (vypni přitom klimu tlačítkem A/C)
3) až bude teplota vody cca 75°C tak vytočit otáčky motoru na cca 1800-2000 u benzínu nebo 1500-1800 i nafty a držet je po dobu cca 8-10minut a přitom kontrolovat teplotu vody aby nepřesáhla cca 98°C (chce to mít diagnostiku aby jsi viděl přesnou hodnotu, protože ručička je nepřesná respektive téměř k ničemu a zároveň podle stoupání a klesání teploty na diagnostice se dá poznat jestli třeba není vadný termostat)
Pokud by ti teplota lezla už k cca 95°C tak dej fukary (vnitřní větráky) na nejrychlejší rychlost a otáčky sniž na cca 1200ot. Pokud by ale byla už na těch cca 98°C tak raději vypni motor a nech ho vychladnout a po vychladnutí zkontroluj množství vody v chladiči.
4) při držení těch otáček dle bodu 3. můžeš každý cca 3-4 minuty vytočit chvilkově otáčky na cca 3000ot. u benzínu nebo 2500ot. u nafty po dobu cca 5 vteřin a pak zase vrátit na otáčky z bodu 3.
5) po těch 8-10 minutách auto vypni a nech ho pokud možno úplně vychladnout (neotvirej víčko chladiče pokud je voda horká jinak by mohla vystříknout a hodně tě popálit)
6) jak voda vychladne, tak s vypnutým motorem otevři víčko chladiče a dolej kapalinu úplně do plna a pak víčko pořádně zavři (je to bajonet)
7) dolej do expanzky (plastový nádobky) mezi měrky Low a Full
Doporučuji pak druhý den třeba ráno když je auto studený tak ještě jednou překontrolovat stav kapaliny jak v chladiči tak v expanzce.
Poslední úprava: