• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

motor Výměna chladící kapaliny

M6 měla výměnu chladící kapaliny v rámci páté prohlídky asi 3-4 týdny zpět, najel jsem cca 1.500km. Až nyní jsem preventivně prohlédl auto a kapalina byla asi centimetr pod ryskou low, resp. dolil jsem k full cca 350ml.
Mohu se domnívat, že do-odvzdušnění po výměně je zatím prvním logickým vysvětlením?
Únik jako takový zatím nevidím, 350ml z 5l měněných (číslo na faktuře) mi taky přijde rozumně málo, teploměr měsíc zpět bez "skotačení"...
 
Jo 6ky se těžko odvzdušnují, to je ok, jen se tam stav ať to dolijou
 
jen se tam stav ať to dolijou
Já měl odlito od koupě vozu z prodejny, tedy dolil jsem z vlastní zásoby, ale tím jsem na suchu.
Stavím se v servisu, zkusím vyprosit litr či tak něco, ale když půjde do tuhého, mohu koupit, jak se někde výše píše, třeba Ravenol FL22 (případně naředit) a být ready na příště?
 
Jo Ravenol HJC a nebo za trojnasobek v mazdě :D
 
Fajn, díky moc oběma. Měření je taky zajímavý nápad ?
@jirka87 máš nějaký hint, co si mohu koupit, pls?
Ušetří mi to studium na Google... :rolleyes:
 
@mabu Nejpřesněji jí změříš refraktometrem. Tento mám ve vybavení já a jsem s ním naprosto spokojený už po několik let:

Chladící kapalinu FL22 měříš na stupnici G11/G12 pro kapaliny na bázi ethylenu
Před prvním použitím doporučuji refraktometr (jakýkoliv) seřídit pomocí destilovaný vody aby 0 ukazovala opravdu 0.
 
Díky, a použitelný i pro jiné tekutiny a nestojí to tisíce, fajn.
 
Stavím se v servisu, zkusím vyprosit litr či tak něco
nebo za trojnasobek v mazdě :D
Dáváme těm servisům dost čočku, tak trochu zvýším rating Louda Počernice.

Ochotný telefonát, jakože bych měl auto přistavit na revizi anebo dané sledovat.
Dolití by bylo ok, a když chci litr pro příště, mám donést nádobu a odlejí mi á45,- Kč :)
 
Přesně, zrovna FL22 má v Mazdě přijatelnou cenu.
 
Dáváme těm servisům dost čočku, tak trochu zvýším rating Louda Počernice.

Ochotný telefonát, jakože bych měl auto přistavit na revizi anebo dané sledovat.
Dolití by bylo ok, a když chci litr pro příště, mám donést nádobu a odlejí mi á45,- Kč :)
Přijměte mou omluvu, prý jsem se musel přeslechnout, á145 Kč nakonec za litr chladící kapaliny.
Bonusem mějte čerstvou cenu oleje :rolleyes:

20230118_124343.jpg
 
A neexistuje možnosť že odpojim niektorú hadicu spiatočnú a nasmerujem ju do vedra, naštartujem, kurenie v aute zapnuté, a budem liať novú? Aby sa to celé vymenilo? Aj za cenu že miniem ciac ako tých 9l?
 
Nečetl jsem celé vlákno, ale pokud chce někdo měnit celou náplň naráz, musí se vytáhnout termostat. Tak jedině propojíš oba okruhy a vypláchneš vše.
Nicméně pokud měním kapalinu u mladého auta, nebo u auta, kde se to alespoň jednou někdy v minulosti dělalo, neměl bych černé svědomí z výměny kapaliny v tom normálním "částečném" režimu. Výplachy se prakticky nikdy nedělají - případně tehdy, když došlo třeba k mísení s olejem apod. jinak neznám nikoho, kdo by dělal výplach v rámci běžné údržby. Rádiátor topení jako takový jde (podle přístupu k hadicím = místa v motorové prostoru) případně vypláchnout samostatně.
 
@jirka87 tak jednoho co to dělá v rámci předepsané údržby 10let/150tkm určitě znáš :D
 
Niežeby som nutne chcel vymeniť celú, ale napadlo ma že spiatočnú hadičku keď odpojim tak to bude fungovať a s napr 13l premením celú
 
@Nibiru - Tak dobře. Já to vezmu zeširoka...nevím jak jinak to vysvětlit už

Chladící systém má DVA okruhy. Tedy. Nejméně dva. Některé specifické auta i víc

Malý okruh - to je de facto jen motor s topením
Velký okruh - motor včetně chladiče

Termostat je špunt vražený mezi tyto dva okruhy. Termostat se obvykle otevírá při cca 87-89°C. Zahřátí kapaliny na takovou teplotu je skoro až závislé na tlaku v systému. Pokud systém otevřeš nějakou "zpátečkou" a hodláš systém prolívat kapalinou, tak v životě této teploty nemůžeš dosáhnout = nikdy nevyměníš to, co popisuješ.

Naproti tomu, když otevřeš již zahřátý a natlakovaný systém (nejlépe od expanzní nádoby, či spíš v případě Japonských aut víčkem chladiče) za běhu motoru, tak ti přeju příjemné zážitky.

Takže buď chceš vyplachovat - tak prostě vytáhni ten termostat, který je například u benzínu hezky přístupný, nebo měň jen tu část, co se běžně mění = vypustit chladič.
 
Pravda, na teplotu som zabudol, myslel som spiatočnú hadicu čo ide do nadobky, tam nezvykne bývať tlak, tečie tam takmer voľne. V tom pripade by mohlo byť ľahšie vypustiť chladič a tiež vnútorný okruh odpojením pred vstupom do interiéru a možno na pár sekund naštartovať, je to len teoreticky, vymenená bola 3 roky dozadu, len pre diskusiu
 
Tak to už vůbec nemá cenu, protože budeš odpojovat hadice, všude to budeš mít pochcaný od chladící směsi a vypustíš navíc 3dcl (například).

Prostě buď to udělej jak se to má dělat, nebo vytáhni termostat a udělej výplach. Jsi svobodný, dospělý, svéprávný, dělej si co chceš. Já jen říkám, že ti to nepřinese tebou vysněný efekt a jako bonus rozděláš zbytečně věcí etc...

To jako jestli chceš být důsledný, tak můžeš rovnou odpojit hadice vedoucí do radiátoru a zahradní hadicí (a nevelkým tlakem) propláchnout radiátor topení.
Dále použít výplachovou chemii
Vyměnit přetlakové víčko chladiče
Preventivně vyměnit termostat
atd...
 
Proplach ne ale životnost kapaliny FL22 (resp jejích ochranných aditiv) je 11 let , zatímco u běžných kapalin je 5-6let. Výměna dle servisního manuálu -část pro evropu - má proběhnout každých 11let/200tkm
 
Back
Top