- 3 464
MůžePo dlhsej jazde, zas nadobka prazdna. Presiel som takto, uz cca 3000km, ze som dolial a po jazde nadobka prazdna. Moze to byt tesnenie pod hlavou?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Poznámka: This feature may not be available in some browsers.
Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.
Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu
MůžePo dlhsej jazde, zas nadobka prazdna. Presiel som takto, uz cca 3000km, ze som dolial a po jazde nadobka prazdna. Moze to byt tesnenie pod hlavou?
Ale motor nema ziadnu stratu vykonu. A v oleji, nevyzera ze by bola voda. Ved po tolkych km, by som mal asi uz aj nad Xkom. Ani ziadne klasicke priznaky.
Tak to si ma vobec nepotesil, som myslel ze ked nie su ziadne naznaky na tu hlavu, ze to bude len nejaka prkotina na kureni. Vydrzi ten motor este cca 1500km, lebo som mimo, ked dolejem nemrznucu, alebo sa moze stat, ze sa zadre? Kolko trva a stoji ta oprava? DikJenže u japonských motorů (ne u všech, ale u většiny), když je zkroucená hlava motoru v důsledku nerovnoměrného ohřátí (nebo přehřátí), tak vznikne malá štěrbina/netěsnost mezi válcem a chladícím okruhem (u nafty kolikrát i praskne hlava motoru).Lidi co měli dřív koncernový auto nebo Francouze byly spíš zvyklý na netěsnost mezi chladícím okruhem a olejovým okruhem. Ta netěsnost bývá tak malá ,že se projeví až když je motor v zátěži a to tak že písty tlakujou do chladícího okruhu. V extrému to tlakujou tak že to hází vodu ven přes přepad v expanzní nádobce. Běžně ale to vypadá tak že malý kapičky vody jdou do spalovací místnosti (když jde píst dolů) a tím se pomalounku ztrácí voda a auto nemusí ani dýmit bílé a naopak když jde píst nahoru tak tlačí vzduch do chladícího okruhu. Potom když motor chladné, tak si ten úbytek kapaliny co je někde okolo válců vykompenzuje nasátím vody z expanzní nádržky (to je ten úbytek co je vidět očima). Na tohle existuje tester, který pomocí kontrastní kapaliny dokáže odhalit spaliny v chladícím okruhu který tam nemají co dělat. Ale tohle je jen jedna z možných příčin ztráty kapaliny, jen je hodně častá u dovozových ojetin, kterých se někdo potřeboval zbavit.
Zároveň rovnou mluvím o zkroucený hlavě a ne o poškozeným těsnění pod hlavou, protože japonský motory (obzvlášť benzínový mazdy) používají tak tenký těsnění pod hlavou, že při problému to rovnou odskáče i dosedací plocha hlavy motoru. Na jednu stranu je to na prd (já nechávám rovnat hlavu pokaždý jakmile jí sundám i třeba kvůli opravě ventilů) na druhou stranu to u Mazdy při problému odnese z drtivý většiny jen dosedací plocha hlavy a dosedací plocha polomotoru zůstává pořád rovná (i u motorů co měli třeba okolo 300000km)
Jak jsem psal předtím, těch důvodu proč se ztrácí voda může být hodně, takže než se bezhlavě pouštět do docela drahý opravy hlavy, tak je lepší si to opravdu potvrdit čím to je.Tak to si ma vobec nepotesil, som myslel ze ked nie su ziadne naznaky na tu hlavu, ze to bude len nejaka prkotina na kureni. Vydrzi ten motor este cca 1500km, lebo som mimo, ked dolejem nemrznucu, alebo sa moze stat, ze sa zadre? Kolko trva a stoji ta oprava? Dik
Ved preto zistujem, ci uz niekto nieco take riesil.Jak jsem psal předtím, těch důvodu proč se ztrácí voda může být hodně, takže než se bezhlavě pouštět do docela drahý opravy hlavy, tak je lepší si to opravdu potvrdit čím to je.
Taky jsem nevěděl,co mi v Mazdě při výměnně dali za kapalinu,na můj dotaz mi sdělili,že je to FL22,volal jsem distributorovi této kapaliny ohledně intervalu výměny,ten mi řekl že max.5 let,tak nevímPokud děláš kompletní výměnu,tak buď kup modrouzelenou/modrou (na bázi ethylenglykolu) ideálně koncentrovanou a pak si jí nařeď destilovanou vodou do cca -30°C. Tam je potom doporučená další výměna po cca 2-3 letech.
Jestli máš na víčku chladiče nebo někde poblíž nápis FL22,tak kup chladící kapalinu specifikace FL22 (buď už naředěnou nebo zase koncentrát který si naředíš) a tam je doporučená výměna snad až 10 let.
FL22 je kapalina přímo od Mazdy: https://www.google.cz/search?q=FL22...B4QsARqFQoTCMeP2eO03sgCFQNAFAod9a4EcA#imgrc=_
Já to měnil minulý rok.Na doporučení známého ze servisu jsem tam dal níže uvedenou-na víčku mám FL22.Je to na 10 let nebo na 200 000 km.Nechal jsem to udělat v servise u známého-výměna bez potíží a za pár korun.Taky jsem nevěděl,co mi v Mazdě při výměnně dali za kapalinu,na můj dotaz mi sdělili,že je to FL22,volal jsem distributorovi této kapaliny ohledně intervalu výměny,ten mi řekl že max.5 let,tak nevím
Tak to je tedy hodně dobrá cena.Mě tam dali cca 3,5 litru 1:1 + práce-už přesně ani nevím,kolik to stálo.Ale určitě ne 450 kč-to je opravdu "zadara".Mám pocit kolem 600 kč-ale nevím přesně.Když se podívám do faktury, kterou mám z autorizovaného servisu, tak mě to stálo cca 450,- originální FL22.