• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

motor Výměna chladící kapaliny

Kapalina je PREMIX -40C , myslel jsem to tak, ze jsem ji nijak dal neredil.
Po 10 letech je z toho duvodu, ze je to nejaky servisni interval a kdyz jsem si ji nechaval premerovat, tak byla porad na -40C.
Kolik je prosim realny objem chladici kapaliny pro muj motor? Na netu nasel, ze je to 5L , takze kdyz se naplnilo 5L , tak se nekde ztratila. Tedy, ze by system mel byt odvzdusneny.
To s tim kamenem je zajimave, ale zaroven divne. Mel jsem za to, ze se lije prave tato kapalina, aby k tomu nedochazelo.
To je problém, že je lidem hodně vtloukáno do hlavy,že u chladící kapaliny je alfa-omega právě bod zamrznutí. Byť je to ale hodně důležitý údaj, tak je důležitý hlavně na začátku při nalejvání. Dneska ty kapaliny jsou tak kvalitní, že i za 30 let bude mít bod zamrznutí přes -20°C. Tam jde hlavně o ty aditiva - mazací, antikorozní, zabraňující usazeninám a ty se časem ztrácejí. S těma "doporučenýma" intervalama je to takhle všude.... motorový olej, převodový olej, .....

Pro tvůj motor je objem chladící kapaliny 9 litrů - úplně suchý okruh. Ale tohle nikdy nejde vyměnit úplně, to by to auto museli rozebrat na atomy a úplně vysušit. Pokud to dělají jen stylem - vyšroubovat výpušťák na chladiči, nechat vytéct, zašroubovat výpušťák (což je bohužel přesně tak jak je to napsáno v servisním postupu) - tak z toho opravdu mohli dostat jen cca 5-6 litrů. Aby dostali ven cca 7-8 litrů, tak by museli poodpojovat i nějaký další hadice třeba od topení co vedou do kabiny atd... a profouknout to.

Ano každá chladící kapalina má za účel i omezení tvorby úsad, ale s věkem kapaliny se ta účinnost snižuje.
 
Poslední úprava:
Každopádně v instrukcích je psaný že je to koncentrát a má se naředit
 
Už to vidím, ještě nedávno měli jen koncentrát, premix je novinka :eek:
 
Taky koukám že je to nějaká novinka (na e-shopu českýho dovozce jí ještě nemají), ale spíš by mě zajímalo proč to nějaký servis používá, když se to oproti koncentrátu vůbec nevyplatí.:no_mouth:
 
Lenost namíchat to v 10l kyblu 1:1 s destilkou
 
Lenost namíchat to v 10l kyblu 1:1 s destilkou
Nechci být za hnídopicha, ale na ředení provozních kapalin by se měla používat né destilka ale demi voda. Otázkou druhou je, co to vlastne za voda je k sehnání na pumpách a v obchodech. Proto již připravená naředěná kapalina je asi lepší volba, než to míchat doma.
 
Tak demineral je čistší než destilka to je pravda. Když si to namícháš doma tak to vyjde o dost levněji
 
Ahoj všem, mám dotaz, zda se s tím už někdo též setkal.

Měnil jsem chladící kapalinu u G120, vypustil jsem výpustným šroubem zespodu obsah chladiče.
Žádně hadice jsem neodpojoval.
Pak jsem asi udělal hloupost a nechtíc nastartoval ( byl jsem chvilkově myšlenkami mimo :-/ ).
Hned jsem to vypnul, zašrouboval výpustný šroub (nic z něj mezitím nevyteklo) a pak nalil novou kapalinu, až nahoru v nalévacím otvoru chladiče, a ve vyrovnávací nádržce po rysku MIN.
Pak jsem to zkoušel odvzdušnit kombinací "selského postupu", jak tu byl zmíněn a postupu Max6.
Topení je v poho, topí, ale hadice, co vede od termostatu k chladiči byla i poté, co motor byl zahřátý, stále studená.
Zkoušel jsem to lehce projet a stále stejné. Dojel jsem domů (cca 30 minut, po cestě jsem ale několikrát zastavil a vypnul motor), sledoval teplotu přes FORScan, nepřekročila 89 stupňů (pakliže tomu samozřejmě mohu věřit).
Auto jsem nechal vychladnout s tím, že vzduch z chladící soustavy, jak tu psal Max6, odejde.
Před chvílí jsem byl u auta, motor je ještě trochu vlažný, a nalil do chladiče tak deci. Vyrovnávací nádržka je lehce nad min.
Nicméně hadice od termostatu k chladiči je tak 10 - 20 cm za termostatem teplá, dál ale stále studená.

Je fakt možné, že se tak náhle odporoučel termostat a neotevírá?
Před tím vše v poho fungovalo.
Nebo dělám něco úplně špatně?

Díky předem.
 
Máš tam bublinu, ohřej to a pak to v otáčkách projeď, ideálně 4-5t ot. Uvidíš jak na forscanu teplota vyleze na např 98 a pak rychle spadne na 85-90. Jak auto třeba přes noc vychladne, dolij chladič i nadobku po max, znovu projeď a druhej den ráno doplň. Topení vždy na nejvyšší teplotu. Mě Gh po nastartování žbluňká když je někde bublina nebo málo vody když se znovu napustí kapalina. Před týdnem jsem to absolvoval po výměně kondenzátoru klimatizace

Mě když se na gh kousnul termostat, lezla teplota až ke 120°C a pak se motor vypl - to není tvůj případ
 
Máš tam bublinu, ohřej to a pak to v otáčkách projeď, ideálně 4-5t ot. Uvidíš jak na forscanu teplota vyleze na např 98 a pak rychle spadne na 85-90. Jak auto třeba přes noc vychladne, dolij chladič i nadobku po max, znovu projeď a druhej den ráno doplň. Topení vždy na nejvyšší teplotu. Mě Gh po nastartování žbluňká když je nekde bublina nebo málo vody když se znovu napustí kapalina

Mě když se na gh kousnul termostat, lezla teplota až ke 120°C a pak se motor vypl - to není tvůj případ
Aha, díky moc...ale jen mě překvapuje, že když jsem s tím jel domů a auto odstavil, že nevyběhla..
Zítra se chystám na výlet, cca 200 km, myslíš, že to mám ráno zkontrolovat, dolít a při cestě průběžně sledovat, ale že s tím mohu jet?
Zkoušel jsem promačkávat hadice, že ten vzduch vytlačím, ale nic.
Vyděsilo mě to od Max6, kde píše o zkřivení hlavy kvůli přehřátí..
 
Ona nevyběhne protože hladina chladiče není spojená s hladinou v nadobce resp ty tu bublinu máš od chladiče až do nadobky, tím pádem to nejsou spojený nadoby, okruh si po vychladnutí nedocucne chybějící vodu a tím pádem bublina nezmizí - to co popisoval max se týká malých bublin za předpokladu že je chladič zalitej celej včetně přepadu do nádobky a malá bublina je jinde v okruhu
 
Ona nevyběhne protože hladina chladiče není spojená s hladinou v nadobce resp ty tu bublinu máš od chladiče až do nadobky, tím pádem to nejsou spojený nadoby, okruh si po vychladnutí nedocucne chybějící vodu a tím pádem bublina nezmizí - to co popisoval max se týká malých bublin za předpokladu že je chladič zalitej celej včetně přepadu do nádobky a malá bublina je jinde v okruhu
Dobře, díky moc...takže s tím mohu jet 100 km tam a 100 km zpět a po cestě to kontrolovat?
Nebo ráno to zkontrolovat před cestou, dolít a pak sledovat teplotu?
Omlouvám se, že se tak ptám..
 
Dobře, díky moc...takže s tím mohu jet 100 km tam a 100 km zpět a po cestě to kontrolovat?
Nebo ráno to zkontrolovat před cestou, dolít a pak sledovat teplotu?
Omlouvám se, že se tak ptám..
Kolik jsi nalil nový kapaliny a v jakým autě?
Ráno před cestou určitě zkontroluj hlavně chladič, tak i expanzku.
Pokud je tam velká bublina tak pomůže po ohřátí motoru na provozní teplotu zvednout na pár desítek vteřin otáčky někam mezi 3000-4000ot. (držet je konstantní) a přitom pro jistotu kontrovat teplotu přes diagnostiku. Stačí opravdu pár desítek vteřin (třeba 10-20 vteřin a pak pauza, potom znovu 10-20 vteřin a pauza).
 
Nalil jsem tam tak 3 litry...
Mam jen obavy, abych motor neprehral...vydesil me tvuj prispevek o zkrivene hlave kvuli prehrati.
Rano to urcite zkontroluju a doleju po okraj (chladic) a vyrovnavaci nadrzku na max.
A udelam to podle tvého navodu, pojedu po D8 z UL do Prahy, tak motor prubezne vzdy protocim...

Aha, promin, Mazda3 G120...

Odesláno z mého STF-L09 pomocí Tapatalk
 
Kolik jsi nalil nový kapaliny a v jakým autě?
Ráno před cestou určitě zkontroluj hlavně chladič, tak i expanzku.
Pokud je tam velká bublina tak pomůže po ohřátí motoru na provozní teplotu zvednout na pár desítek vteřin otáčky někam mezi 3000-4000ot. (držet je konstantní) a přitom pro jistotu kontrovat teplotu přes diagnostiku. Stačí opravdu pár desítek vteřin (třeba 10-20 vteřin a pak pauza, potom znovu 10-20 vteřin a pauza).
Tak jsem dojel, po ceste udelal, co jsi doporucil a hadice je tepla, takze to snad funguje, rano jeste zkontroluji chladic a uvidim, snad uz to bude v poho.
Diky moc..:)

Odesláno z mého STF-L09 pomocí Tapatalk
 
Jen doplním - já jsem v tomto opatrnější a můj postup je takový, jak psal dříve Max6 s tím, že já si odměřuju množství, které z auta vyteklo a platí to skoro o čemkoliv. Převodový olej, olej z diferáku, chladící směs. Jedna věc jsou učebnicové postupy a druhá věc nějaká praktická realita. Kolikrát auto stojí trochu nakřivo apod. Takže vím přesně, že jsem například 5L vypustil a jenom 3,5L jsem vrátil zpět. Tedy vím, že mě čeká náprava situace.

Zásada jako u všeho je prostě nespěchat, neskákat od jedné věci k druhé a dělat to s rozmyslem. Fakt ty hadice pečlivě masírovat a držet se Maxova postupu.

Další věc, kterou mě praxe naučila je, že nový termostat už do auta nikdy nedám, aniž bych ho předtím vyzkoušel.

Loni jsem dával do jednoho Mercedesu nejdražší možný termostat značky BEHR (co je v zásadě originál dodavatel do prvovýroby) a byl kouslej. Nechtěl otevřít. Auto nám šlo s teplotou hodně vysoko. Demontáž, vyndat ven, zavěsit na drát, přelít vařící vodou a lup...otevřel se. Pak už po opětovné montáži dobrý. Ale tohle jsem úplně od termostatu této značky a v této cenové relaci nečekal.

+ na Džaponce jsem si koupil toto a je to naprosto fantastická věc : https://www.topenilevne.cz/bgs-sada-plnicich-nalevek-pro-chladici-kapalinu-12dilna-p102158/

 
Jen doplním - já jsem v tomto opatrnější a můj postup je takový, jak psal dříve Max6 s tím, že já si odměřuju množství, které z auta vyteklo a platí to skoro o čemkoliv. Převodový olej, olej z diferáku, chladící směs. Jedna věc jsou učebnicové postupy a druhá věc nějaká praktická realita. Kolikrát auto stojí trochu nakřivo apod. Takže vím přesně, že jsem například 5L vypustil a jenom 3,5L jsem vrátil zpět. Tedy vím, že mě čeká náprava situace.

Zásada jako u všeho je prostě nespěchat, neskákat od jedné věci k druhé a dělat to s rozmyslem. Fakt ty hadice pečlivě masírovat a držet se Maxova postupu.

Další věc, kterou mě praxe naučila je, že nový termostat už do auta nikdy nedám, aniž bych ho předtím vyzkoušel.

Loni jsem dával do jednoho Mercedesu nejdražší možný termostat značky BEHR (co je v zásadě originál dodavatel do prvovýroby) a byl kouslej. Nechtěl otevřít. Auto nám šlo s teplotou hodně vysoko. Demontáž, vyndat ven, zavěsit na drát, přelít vařící vodou a lup...otevřel se. Pak už po opětovné montáži dobrý. Ale tohle jsem úplně od termostatu této značky a v této cenové relaci nečekal.

+ na Džaponce jsem si koupil toto a je to naprosto fantastická věc : https://www.topenilevne.cz/bgs-sada-plnicich-nalevek-pro-chladici-kapalinu-12dilna-p102158/

Ok, díky, to nářadí je opravdu super..
Tak budu ještě masírovat hadice, jak píšeš...jinak taky je mi jasné, že když z auta vyleju určité množství a naleju míň, tak že je něco špatně...
Situace je lepší, ale po jízdě je hadice nahoru ke chladiči teplejší (neudržím na ní delší dobu ruku), než hadice od termostatu (tam ruku v poho hned po jízdě udržím), to jsem zjistil, ačkoliv teplota kapaliny dle FORScan je v normálu.
Asi tam ještě nějaké bublinky jsou..nebo pak už nevím..
 
Pořádně to protáhni ve vysokých otáčkách po dálnici nebo mimo obec jak jsem psal, je tam bublina, pak nechat vychladnout a dolít chladič ;)
 
Provedl jsem a vypada to, ze se to podarilo...jeste jednou dekuji moc :)

Odesláno z mého STF-L09 pomocí Tapatalk
 
Back
Top