- 3 466
To je problém, že je lidem hodně vtloukáno do hlavy,že u chladící kapaliny je alfa-omega právě bod zamrznutí. Byť je to ale hodně důležitý údaj, tak je důležitý hlavně na začátku při nalejvání. Dneska ty kapaliny jsou tak kvalitní, že i za 30 let bude mít bod zamrznutí přes -20°C. Tam jde hlavně o ty aditiva - mazací, antikorozní, zabraňující usazeninám a ty se časem ztrácejí. S těma "doporučenýma" intervalama je to takhle všude.... motorový olej, převodový olej, .....Kapalina je PREMIX -40C , myslel jsem to tak, ze jsem ji nijak dal neredil.
Po 10 letech je z toho duvodu, ze je to nejaky servisni interval a kdyz jsem si ji nechaval premerovat, tak byla porad na -40C.
Kolik je prosim realny objem chladici kapaliny pro muj motor? Na netu nasel, ze je to 5L , takze kdyz se naplnilo 5L , tak se nekde ztratila. Tedy, ze by system mel byt odvzdusneny.
To s tim kamenem je zajimave, ale zaroven divne. Mel jsem za to, ze se lije prave tato kapalina, aby k tomu nedochazelo.
Pro tvůj motor je objem chladící kapaliny 9 litrů - úplně suchý okruh. Ale tohle nikdy nejde vyměnit úplně, to by to auto museli rozebrat na atomy a úplně vysušit. Pokud to dělají jen stylem - vyšroubovat výpušťák na chladiči, nechat vytéct, zašroubovat výpušťák (což je bohužel přesně tak jak je to napsáno v servisním postupu) - tak z toho opravdu mohli dostat jen cca 5-6 litrů. Aby dostali ven cca 7-8 litrů, tak by museli poodpojovat i nějaký další hadice třeba od topení co vedou do kabiny atd... a profouknout to.
Ano každá chladící kapalina má za účel i omezení tvorby úsad, ale s věkem kapaliny se ta účinnost snižuje.
Poslední úprava: