• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

elektrika Výměna halogenových žárovek v potkávacích světlech

dneska jsem vyměnil s pomocí @Natural v dálkových světlech obyč originální žárovky H9 za Osram CoolBlue. Jelikož se CoolBlue ani NightBreaker v H9 nedělají, koupil jsem H11

Zobrazit přílohu 2706

což je stejná patice, která se liší pouze vodící příčkou v patici, která se dá snadno odstranit nožem.

Zobrazit přílohu 2707

porovnání žárovek

1) originál H9
Zobrazit přílohu 2708

2) Osram CoolBlue
Zobrazit přílohu 2709

na fotkách rozdíl téměř není patrný a bohužel ani v reálu ve tmě mezi stromy není rozdíl příliš markantní. Osram CoolBlue nesvítí tak žlutě jako originál, svítí o maličko líp.

Sečteno, podtrženo = za skoro 1000 Kč bych čekal větší progres........

Tak tenhle výsledek je vcelku jasnej. CoolBlue jsou klasický žárovky jen s jinou teplotou barvy. S vyšší svítivostí jsou práve NightBrakery, ale ty jsou klasicky žlutý, jen víc svítěji a míň vydržeji (hlavně spíš v případě hlavních světel).
 
... správně bys k tomu měl mít automatickou nivelaci a ostřiky, podle vyhlášky. V parabole je to příšerná prasárna, u Mazd je to za čočkou jako origo xenon, takže to svítí přesně tak, jak má ...
Ještě doplním, že je potřeba i světlomety, které jsou homologované na xenon a to s sebou nese i přestavbu elektroinstalace. Takže sečteno podtrženo je přestavba za takovou cenu a s takovou námahou, že se to opravdu v součtu všeho nevyplatí..

Konktrétně tyto žárovky jsem nezkoušel. Nicméně to bude na stejném principu, jako všechny "xenonové" žárovky, které mi prošly rukama. Určitě bych řekl, že ani tyto žárovky nemají UV ochranu, takže uvidíš co ti to provede se světlem a čočkou. Potom je tu ještě horší varianta, která teda byla spjatá hlavně s čínskými no name žárovkami a to, že se modrá barva odpařila a nebo odtekla a znehodnotila také světlomet. A hlavně, jsem se všemi "xenonovými" (úvozovky jsou tam schválně) žárovkami neviděl za mokra ani Ň..
Ale jak už jsem psal několikrát, je na každém co si na auto dá a my budeme jenom rádi za každý nový pokus a zkušenost ;)

Tak tenhle výsledek je vcelku jasnej. CoolBlue jsou klasický žárovky jen s jinou teplotou barvy. S vyšší svítivostí jsou práve NightBrakery, ale ty jsou klasicky žlutý, jen víc svítěji a míň vydržeji (hlavně spíš v případě hlavních světel).
Ano za tím účelem se žárovky měnily. Nicméně jsme čekali více xenonovější efekt.
Jinak já nedám také dopustit na Nightbreaker v dálkovkách. A ještě více nedám dopustit na Bi-Xenony :)
 
Ano za tím účelem se žárovky měnily. Nicméně jsme čekali více xenonovější efekt.
Jinak já nedám také dopustit na Nightbreaker v dálkovkách. A ještě více nedám dopustit na Bi-Xenony :)

To bych tam možná dopáchal HIDky, do dálkovejch. Tam už by to takovej provar snad bejt nemusel :-) Já to zvažoval, ale často používám dálky jako světelnou houkačku a to HIDkám nesvědčí, takže tam taky mám NightBrakery :-)
Bi-Xenon je parádní věc, ale to je na přestavbu celý lampy...
 
HID neprichazi v uvahu, je tam parabola bez cocky. Zatim to necham plavat, treba se nekdy naskytnou ty bixeny ......


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Poslední úprava:
Vim, že HID jedině za čočku, ač vim asi o 2-3 autech, který z výroby čočku u xenonů neměli (ale tam zase předpokládám upravenou parabolu).
Ale když to vezmu kolem a kolem, tak dálky jsou, aby bylo vidět a když jede někdo proti, tak je stejnak musíš stáhnout, takže oslňovat taky nebudeš...
Jinak, vim o člověku, kterej tyhle přestavby dělá (do nexenonů xenony/bi-xenony). Já si nenechával dělat nic, ale dělá to už docela dlouhou dobu a pár prací jsem viděl, když to dávál tehdá na ahc ;-)
 
HID neprichazi v uvahu, je tam parabola bez cocky. Zatim to necham plavat, treba se nekdy naskytnou ty bixeny ......


Sent from my iPhone using Tapatalk

Jak to myslíš s těma bixenonama? To bys musel vyměnit celej světlomet?
 
No, musel/nemusel. Jak řikám, viděl jsem přestavky kdy z klasických halogenů za čočkou (se samostatnou dálkou vedle) dělal bixenon :-) Ale radši nevim, co to stálo :-D
 
Prave... A kdyz uz investice, radsi do origo reseni


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Neřikám, že je nejlevnější, ale vim, že si to u něj nechává dělat mrak lidí
http://www.bixenony.cz/xenony-a-svetlomety
Já nemám důvod to řešit, proto nemůžu dodat osobní zkušenost... (M6 origo xenony, Xedos svítí parádně, max dám CoolBlue)
 
To bych tam možná dopáchal HIDky, do dálkovejch. Tam už by to takovej provar snad bejt nemusel :) Já to zvažoval, ale často používám dálky jako světelnou houkačku a to HIDkám nesvědčí, takže tam taky mám NightBrakery :)
Bi-Xenon je parádní věc, ale to je na přestavbu celý lampy...
My zkoušeli dávat HID do dálkovek s kámošem do VW a já bych to rozhodně nechtěl. Než se stačily xenony "zahřát", tak už se musely zhasnout :) Daleko lepší řešení jsou ty Nightbreakery.

Přestavba obyč xenonů na Bi-Xenony může být zajímavá, taky jsem o tom slyšel. Nicméně na origo napočítanou čočku pro Bi-xenon to asi mít nebude.
Neřikám, že je nejlevnější, ale vim, že si to u něj nechává dělat mrak lidí
http://www.bixenony.cz/xenony-a-svetlomety
Já nemám důvod to řešit, proto nemůžu dodat osobní zkušenost... (M6 origo xenony, Xedos svítí parádně, max dám CoolBlue)
Včera jsem právě koukal, jak málo svítí halogen dálkovky u GH, tak proto to tu kluci řeší. My máme doma GH s origo Bixenama, a tam je to rozdíl 10000%. A na první generaci GG/GY jsou dálkovky úplně parádní oproti GH.
Kolik by tak vyšly oba nový světlomety s bixenem?
Jak jsem psal v předchozím postu. Když si napočítáš veškerou elektroinstalaci a práci, tak cenu přestavby ani nechtěj vědět :)
 
My zkoušeli dávat HID do dálkovek s kámošem do VW a já bych to rozhodně nechtěl. Než se stačily xenony "zahřát", tak už se musely zhasnout :) Daleko lepší řešení jsou ty Nightbreakery.

Však proto jsem to taky neřešil a dal jsem tam ty NightBreakery :-)

Přestavba obyč xenonů na Bi-Xenony může být zajímavá, taky jsem o tom slyšel. Nicméně na origo napočítanou čočku pro Bi-xenon to asi mít nebude.

Právě že dle mě dělá přestavu i s čočkama, netušim teda, z čeho to kuchá, či jak to získává, ale když dělá přestavby bixenonů i místo parabol, tak to snad dělá pořádně... :-)

Včera jsem právě koukal, jak málo svítí halogen dálkovky u GH, tak proto to tu kluci řeší. My máme doma GH s origo Bixenama, a tam je to rozdíl 10000%. A na první generaci GG/GY jsou dálkovky úplně parádní oproti GH.

Já právě po mé zkušenosti s "nesvítící" GE, kdy (teda i díky ulámaným držákům apod) i dálky svítili "pár metrů" před auto, jsem chtěl na M6 xenony jednoznačně, takže s halogenem nemůžu posoudit. Natož GH...
 
Jojo, taky jsem do včerejšího večera netušil, jak bídně svítí na GH halogenové dálkovky.
Já mám na GG přestavěný světla na xenony, takže si taky nemůžu stěžovat a v dálkovkách nightbreakery, takže jízda ve tmě je boží :)
U GH udělá halogen dálkovka jen takový úzký pruh někam. U GG dálkovka nasvítí parádně prostor, jako ve dne ;)
 
dělá přestavby bixenonů

....přestavba, čili to bude bez homologace....? ještě jsem nestudoval ty jejich stránky

edit: ted koukám, že je to stejnej krám jako High preformance parts na Bohdalci :-)
 
Poslední úprava:
neuvažuju. Mě se to nelíbí. Naopak se mi líbí, když auto ve dne svítí xenama
 
Back
Top