• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

elektrika Xenony, výbojky

Vyrieš DRL svietenie na mazde cez LED dodatkové svetlá a následne daj na repas cele svetlo + vymena ziarivky.
Pokial iba vylestis plexi a vymeníš žiarivky zmení sa svietivosť minimálne, a za 1,5 roka sa denným svietením vysvietia aj nové žiarivky
Výpary z xenonu za 10 rokov denného pouzívania už spravili svoje a paraboly aj šošovky vo svetlách sú zašlé.
Doma nie si schopný vyleštiť parabolu aj keď svetlá rozlepíš a rozoberieš.

Při vší úctě se domnívám, že předělání stávajících světel na DRL je finanční nesmysl. Konkrétně mluvím o výměně ŘJ světel.
 
Při vší úctě se domnívám, že předělání stávajících světel na DRL je finanční nesmysl. Konkrétně mluvím o výměně ŘJ světel.
Při vší úctě , nič také som ja nenavrhoval, nenavrhujem.
Čítaš čo píšem , alebo si len domýšľaš obsah k textu ?!
 
Při vší úctě , nič také som ja nenavrhoval, nenavrhujem.
Čítaš čo píšem , alebo si len domýšľaš obsah k textu ?!
Fajn, asi jsem to špatně pochopil. Přiznám se, že nemám detailnější informace o dodělání DRL světel. Vycházel jsem z předpokladu, že i při dodělání je nutná buď nová nebo úprava stávající jednotky (GS1G-67-890A).
Ale jak říkám - nemám všecny informace.
 
ano, jsou to zároveň i denní světla. Včera jsem se pokusil vyfotit zašlé plexi. Není to nic stašnýho, ale do čistě průhledného to má daleko.

Neber to jako konečné řešení, ale nedávno jsem ošetřil přední lampy (které začínaly mít náznak že už nejsou úplně čiré) keramickým nano přípravkem na sklo "od číňana" a ejhle ono to celkem funguje a lampy jsou krásně lesklé a průhledné :rolleyes:. Teď je otázka, jak to dlouho vydrží, číňan slibuje půl roku.....:D:D:D

nano.jpg
 
@Jakub7 na renovační sady a jiné přípravky se vyprdni. Není to dlouhodobé řešení a spíš si zavřeš dveře před snadnou opravou (zničíš si kryty světel, které máš ještě v dobrém stavu).
Tvoje plexi kluci z Dobre Svietime repasujou a potáhnou UV ochrannou, která je na světlech z výroby (opět několik let výdrže). A hlavně ti vyčistí vnitřnosti světel (čočka, odrazová parabola), což udělá právě ten rozdíl v tom jestli světla svítí nebo nesvítí na cestu před tebou ;)
Viz.: Xenony, výbojky
 
Zdarec, opět menší problém, přestal mi svítit xenon u spolujezdce.
Výbojky byly vyměněny před nedávnem, těmi to zřejmě nebude. Navíc jsem to teď rozebral a znovu složil, zda není výbojka uvolněná a zdá se v pořádku..
Při zapnutí je slyšet od světla krátké zabzučení, takže mám podezření na startér, je to možné? Nebo co by to mohlo být jiného? :(
A kde se nachází? Předpokládám, že uvnitř světla a bez sundání světla ho případně nevyměním?? :cool:
Mám i krátký video s tím zabzučením, jen nevím, jak ho sem vložit..
 
Trafa jsou zespodu na světlech (4 šrouby). Když přehodíš levé na pravé, tak uvidíš, jestli je to tím. Martin MazdaGentlemen by jich popřípadě měl mít momentálně dostatek ;)

Video jde nahrát například odkazem z youtube ;)
 
Trafa jsou zespodu na světlech (4 šrouby). Když přehodíš levé na pravé, tak uvidíš, jestli je to tím. Martin MazdaGentlemen by jich popřípadě měl mít momentálně dostatek ;)

Video jde nahrát například odkazem z youtube ;)

Prozatím se to vyřešilo samo, cestou domů už zase svítilo vše, jak má, ani to nezlobilo...

Znova jsem překontroloval uchycení výbojky i nasazení objímky, různě s tím hýbat a nic, už to nezazlobilo... Tak tomu zatím nechám volný průběh a uvidím, co to časem udělá...

Dají se případně trafa vyměnit, aniž bych sundával světla?
 
Řekl bych, že se k trafům nedostanou bez demontáže světla ani tvoje kouzelné modelářské ruce :D

V tom případě ještě zkontrolovat kostry v motorovém prostoru a uvidíš, jestli se problém ještě ukáže ;)
 
Prozatím se to vyřešilo samo, cestou domů už zase svítilo vše, jak má, ani to nezlobilo...

To se vrátí. Na Paštice mi to takhle občas svítil pravý xenon, občas ne. Ráno vyjíždím z garáže směr STK, ještě jsem svítil a na STK až asi na desátý pokus a nezbylo než trafo vyměnit.
 
To se týká hlavně halogenových žárovek, kde je rozpálené vlákno.. U xenonových výbojek má Osram Xenarc Original absolutně stejnou měrnou životnost jako Osram Xenarc Night Breaker Laser. To jest teoretický údaj (Tc hodnota) 3000 h a 165 000 km ;)
(B3 hodnota - doba při které selžou 3% testovaných žárovek je 2000 h vs. 1500 h)

Na druhou stranu ohledně světla na vozovce hlavně záleží na stavu světlometů. I se "slabšími" výbojkami GE za poloviční cenu svítí GHčko následovně
Xenony, výbojky :)
 
Ale cim vyssi lumen, tim rychlejsi vypalovani paraboly, ne?
 
Lumen je jen teoretická hodnota (světelný tok vyzařovaný do prostorového úhlu 1 steradiánu bodovým zdrojem, jehož svítivost je ve všech směrech 1 kandela) a tuto hodnotu mají obě zmíněné výbojky stejnou - 3200 lm ;)
 
to je vlastne pravda.
Stejne ty D2S maji nesmyslnou vydrz.
V druhem aute je mam a ani nevim jake tam mam protoze jsem je do roku 2013 kdy jsem auto koupil nemenil :)
 
Back
Top