• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

elektrika Xenony, výbojky

  • Vlákno založil Vlákno založil JaMiJa
  • Datum založení Datum založení
Lumen je jen teoretická hodnota (světelný tok vyzařovaný do prostorového úhlu 1 steradiánu bodovým zdrojem, jehož svítivost je ve všech směrech 1 kandela) a tuto hodnotu mají obě zmíněné výbojky stejnou - 3200 lm ;)
oukej, terminus technicus neni presnej, ale myslenka otazky je celkem jasna..
 
Ahoj všichni :-)
Má někdo otestované na vlastní ( kůži ) šestce GH ?

Zobrazit přílohu 27296
Ja ich mam par mesiacov, je to lepsie ako original. Mam 2008ku, najazdenych aktualne cca 110k km s tym, ze nemam DRL, takze xenony svietia skoro vzdy. Urcite to je zlepsenie, ale viem si predstavit, ze keby som dal zrepasovat paraboly, bolo by to este lepsie. Ale neviem po kolko km su vhodne na repas. Ci este pockam, alebo to poriesim toto leto aj s DRL.
 
oukej, terminus technicus neni presnej, ale myslenka otazky je celkem jasna..
Neřekl bych. Buď jsou odrazové paraboly špatně vyrobené (technologický postup, materiál, atd.) viz. například Subaru Outback a jiná světla ( Xenony, výbojky ) nebo jsou vyrobené správně a originální značkové výbojky je vysvítí postupně. A je jedno o jakou řadu výbojky se jedná ( Xenony, výbojky ).
Nejhůře a enormně rychle doslova devastují odrazové paraboly levné čínské výbojky bez UV ochrany, které majitelé kupují za účelem ušetření několika set korun, ale výsledkem jsou zničené světlomety viz. Xenony, výbojky :cool:

Ja ich mam par mesiacov, je to lepsie ako original. Mam 2008ku, najazdenych aktualne cca 110k km s tym, ze nemam DRL, takze xenony svietia skoro vzdy. Urcite to je zlepsenie, ale viem si predstavit, ze keby som dal zrepasovat paraboly, bolo by to este lepsie. Ale neviem po kolko km su vhodne na repas. Ci este pockam, alebo to poriesim toto leto aj s DRL.
Ano výměnou výbojek se světelný výkon vždy zlepší ;) Doručený interval pro výměnu xenonových výbojek je cca v polovině teoretické Tc životnosti - 1500 h (hodně hrubý odhad cca 80 - 90 tisíc km), kdy je světelný tok 75% oproti nové výbojce.
Rozhodně bych řekl, že pokud si se světlem spokojený - repas nutný není. Tady potom foto porovnání světelného výkonu bez repasu a po něm: Xenony, výbojky ;)
 
Zdravím znalé, pořídil jsem nové oči ať je co vidět. Dokáže mi někdo nastínit co je vše potřeba pro jejich výměnu?

Světla Mazda.jpg
 
musis vymontovat svetlomety ven..staci odsroubovat naraznik jen z boku, nemusis cely, pak jde svetlomet dobre ven
 
Zdravím znalé, pořídil jsem nové oči ať je co vidět. Dokáže mi někdo nastínit co je vše potřeba pro jejich výměnu?

Zobrazit přílohu 27544
Štíhlé japonské ručky... :laughing:
Jde to i zvrchu od motoru bez sundání světla, ale u spolujezdce si musíš nadvakrát zlomit ruku a u řidiče sundat filtrbox, tam je pak celkem slušný přístup... ;)
 
za tu snahu stejne 5x sahnes na sklo zarovky a nakonec se ti to stejne nepovede, protoze takova kouzla umi jen japoncici..takze sundat je ve vsech smerech nejlepsi moznost
 
za tu snahu stejne 5x sahnes na sklo zarovky a nakonec se ti to stejne nepovede, protoze takova kouzla umi jen japoncici..takze sundat je ve vsech smerech nejlepsi moznost
Tak mě se to povedlo a na sklo jsem nesáhl, a to mám ruku jak malý méďa... Kazdopádně sundat světlo je určitě pohodlnější a pro příště bych ho sundal asi taky..
 
Tak jsem to tu procetl a nasel nekolik rozdilnych nazoru :) Chystam se menit vybojky a ted nevim, jestli musi dolu naraznik ? Jestli musi svetla ven ? Koukal jsem na YT a tam to lidi delaji zkrz podbeh a ani nesundavaji kola....je teda pravda, ze to nebyl ani jednou xenon ale klasicke Hčko,ale v tom snad neni rozdil ne ? Nebo to trafo nejak sedi primo na zarovce ? Rad si necham poradit ale pokud nembudu muset sundavat naraznik, bylo by to super :) Jde vyndat svetlo bez sundani narazniku ?
 
Já měním přes podbeh...obě strany.Jde to zprvu těžce,pač nevíš jak poskládat prsty,ale po další výměně už je to cajk
Klidně zavolej když si nebudeš vědět rady...732642584
Řeč je o GG/GY


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Ja mam GH. A neni teda rozdil mezi vymenou zarovky a vybojky ? Trafo je umistene mimo svetlomet a je tam proste jen kabel s koncovkou nastrceny na kontakty zarovky. JInak podle videii na netu by to pres podbeh melo jit v pohode. Po 20 letech s italskyma vozama, uz se ze me stal "gynekolog amater" takze i presto ze mam ruce jak lopaty, tak je umim uhnou do neuveritlenych uhlu :D
A moc diky za kontakt a nabidku pomoci..
 
Tak jsem to tu procetl a nasel nekolik rozdilnych nazoru :) Chystam se menit vybojky a ted nevim, jestli musi dolu naraznik ? Jestli musi svetla ven ? Koukal jsem na YT a tam to lidi delaji zkrz podbeh a ani nesundavaji kola....je teda pravda, ze to nebyl ani jednou xenon ale klasicke Hčko,ale v tom snad neni rozdil ne ? Nebo to trafo nejak sedi primo na zarovce ? Rad si necham poradit ale pokud nembudu muset sundavat naraznik, bylo by to super :) Jde vyndat svetlo bez sundani narazniku ?
Výměna xenonu opravdu není jako výměna halogenu. Halogen je vyměněný za 2 min vrchem, u xenonu je to s prostorem horší. Nedá se to ani porovnat s GG/GY.
Osobně jsem měnil různými způsoby a postřehy jsem popsal různě po fóru.
Přes podběh xenony vyměnit jdou, ale přes kovové výztuže (hlavně na straně řidiče) si pěkně doškrábeš ruce a časově je výměna o dost delší než po demontáži světel.
Nárazník sundavat nemusíš (přes zarezlé šrouby naspodu moc dobře ani u GH sundávat nejde), stačí odcvaknout pár zácvaků aby ses dostal na dva šrouby pod světlem a světlo bez problémů během chvilky demontoval viz. foto v příspěvku #179: Xenony, výbojky
Světla můžeš vyčistit a hlavně nebudeš nadávat kvůli malému prostoru ;)
 
Vzdycky jsem nadaval, kdyz jsem montoval italska auta....to ale byla pohoda a krasa. Japonci jsou dementi. marny pokus o vymeneni vybojky....sroub se protaci a je konec...nevim co s tim...nikde neni navod, co se ma kde povolit a kde je jaky sroub.....jsem vytocenej az na pudu...a to jsem se snazil rozdelat stranz ktera mi sviti, ale uz jsem po dvou hodinach ztratil trpelivost, abych to rozdelaval znova
co to je za blby auto, ze si clovek nemuze sam vymenit zarovku...ale to ma dneska asi spousta aut.....
holt to necham na Bošinu, to bude zase cifra..to budou delat pul dne pocitam
 
Vzdycky jsem nadaval, kdyz jsem montoval italska auta....to ale byla pohoda a krasa. Japonci jsou dementi. marny pokus o vymeneni vybojky....sroub se protaci a je konec...nevim co s tim...nikde neni navod, co se ma kde povolit a kde je jaky sroub.....jsem vytocenej az na pudu...a to jsem se snazil rozdelat stranz ktera mi sviti, ale uz jsem po dvou hodinach ztratil trpelivost, abych to rozdelaval znova
co to je za blby auto, ze si clovek nemuze sam vymenit zarovku...ale to ma dneska asi spousta aut.....
holt to necham na Bošinu, to bude zase cifra..to budou delat pul dne pocitam
Podívej já se tam dostal normálně zvrchu od motoru, na straně u řidiče jsem jen sundal airbox, jinak nic. A to mám ruce jak malý lopaty, ale je pravda, že jsem je tam musel trochu nalámat... A chvilku to trvalo, než jsem tam tu výbojku nastěloval, ale šlo to...
 
ale na strane ridice tam vadi spis ta pojistkova skrin ne? tu jsi taky vyndal? to bych nerad....a u spolujezdce to slo v pohode?
mas xenony ze jo ?
 
Pojistkovka sice vadí, ale při troše šikovnosti to šlo. Respektive výbojka šla v pohodě, ale tu krytku jsem tam vracel snad čtvrt hodiny... :D
U spolujezdce to bylo naopak... Ale tu jsem dělal jako první a ještě jsem pořádně nevěděl co a jak... Tam byl trochu problém zacvaknout ten pružinový drátek, co drží výbojku v patici....
Mám taky xenony..
 
Back
Top