Dobrý den,
prosím o radu zkušené.
Mám rok Mazdu CX5, která má najeto 123.000 km. Do 80.000 km byla výměna oleje po 30.000 km a od mého nákupu cca rok provádím výměnu oleje po 15.000 km.
Mazda mi spouštěla vypalování poměrně často co cca 200 km. Jednou se rozsvítila kontrolka olejničky a omezily se mi otáčky. Dala jsem jí do servisu, kde zjistili ucpané sítko od olejové vany. Vyčistili a dali nové těsnění. Odjela jsem ze servisu a po cca 70 km, kdy jsem se snažila vypálit DPF a rozpálila to na 3700 ot. se opět rozsvítila olejnička, motor a výstražný trojúhelník a omezilo mě to na otáčkách. Chtěla jsem dojet pouze domů cca 5 km a auto mě už nenechalo a zastavilo. Šlo opět do servisu, kde zjistili úplně ucpaný DPF. A to tak, že nešel ani vyčistit a museli ho rozříznout. Říkali, že takhle zapálený filtr tam běžně nemají, že byla zapálená i čidla. Tak se vyčistil filtr. Po vrácení filtru, očistění čidel a nastavení jednotky ho jeli projet. Opět se rozsvítila olejnička a omezilo to otáčky. Další závada na světě a to KO olejové čerpadlo. Vysvětlení mechaniků je, že jak se ucpal filtr a stále to vypalovalo, tak se ředil olej naftou a odbouchlo to olejové čerpadlo. Je pravdou, že při poslední výměně jsem řešila, proč vyteklo místo cca 5l oleje skoro 6l.
Máte někdo zkušenost s tímto problémem?
Mazda nemá samostatnou kontrolku na stav DPF?
Mohu nějak předejít opakování tohoto problému?
Po kolika km cca by se mělo spouštět vypalování?
Snažila jsem se dohledat kde se dá koupit olejové čerpadlo pro tento model a nevyjelo mi nikde jinde než v Autopalace.
Oni jsou výhradním dovozcem pro Mazdu?
Neexistuje nějaká druhovýroba pro tento model Mazdy?
Koupila jsem si Mazdu kvůli jejich dobré pověsti Japonců a mám po roce tolik problémů, že jsem si od Oplu moc nepomohla.
(
Budu moc ráda za každou radu.
prosím o radu zkušené.
Mám rok Mazdu CX5, která má najeto 123.000 km. Do 80.000 km byla výměna oleje po 30.000 km a od mého nákupu cca rok provádím výměnu oleje po 15.000 km.
Mazda mi spouštěla vypalování poměrně často co cca 200 km. Jednou se rozsvítila kontrolka olejničky a omezily se mi otáčky. Dala jsem jí do servisu, kde zjistili ucpané sítko od olejové vany. Vyčistili a dali nové těsnění. Odjela jsem ze servisu a po cca 70 km, kdy jsem se snažila vypálit DPF a rozpálila to na 3700 ot. se opět rozsvítila olejnička, motor a výstražný trojúhelník a omezilo mě to na otáčkách. Chtěla jsem dojet pouze domů cca 5 km a auto mě už nenechalo a zastavilo. Šlo opět do servisu, kde zjistili úplně ucpaný DPF. A to tak, že nešel ani vyčistit a museli ho rozříznout. Říkali, že takhle zapálený filtr tam běžně nemají, že byla zapálená i čidla. Tak se vyčistil filtr. Po vrácení filtru, očistění čidel a nastavení jednotky ho jeli projet. Opět se rozsvítila olejnička a omezilo to otáčky. Další závada na světě a to KO olejové čerpadlo. Vysvětlení mechaniků je, že jak se ucpal filtr a stále to vypalovalo, tak se ředil olej naftou a odbouchlo to olejové čerpadlo. Je pravdou, že při poslední výměně jsem řešila, proč vyteklo místo cca 5l oleje skoro 6l.
Máte někdo zkušenost s tímto problémem?
Mazda nemá samostatnou kontrolku na stav DPF?
Mohu nějak předejít opakování tohoto problému?
Po kolika km cca by se mělo spouštět vypalování?
Snažila jsem se dohledat kde se dá koupit olejové čerpadlo pro tento model a nevyjelo mi nikde jinde než v Autopalace.
Oni jsou výhradním dovozcem pro Mazdu?
Neexistuje nějaká druhovýroba pro tento model Mazdy?
Koupila jsem si Mazdu kvůli jejich dobré pověsti Japonců a mám po roce tolik problémů, že jsem si od Oplu moc nepomohla.
Budu moc ráda za každou radu.