- 1 385
zde můžete postovat zkušenosti s auty do zásuvky. pelmel aut všech značek a kategorií. doba elektrická nás prostě chtě nechtě čeká a nemine
tak ať máme trochu přehled.
vlákno odstartuji mojí zkušeností na den půjčenou silnější verzí Škoda Enyaq iV v plné výbavě (1,5 milionu). zatím mohu porovnávat pouze mezi 2 elektroauty, které jsem řídil (ještě nový VW eGolf) a musím říct, že tohle bych doma klidně bral. auto je tiché, velice živé, všechny možné asistenti dnešní doby, které jsem mohl vyzkoušet fungovaly bez problémů, solidní zvuk audio, luxusní minimalistický interiér v hnědé kůži a hlavně naprosto peckové sedačky (údajně navrhoval nějaký ortoped) ze kterých nechcete ven, fajnový vyšší posed a výhled z vozu, přehledný HUD s projekcí na celé přední sklo a který se dá dost modifikovat, jak vám to vyhovuje, krásné ambientní osvětlení opět nastavitelné dle vaší nálady, účinná rekuperace a ovládání její intenzity pádly pod volantem (brzdy skoro nepotřebujete), krásně funkční auto hold, reálný dojezd 400+ km a rychlé dobíjení (u Lidlu za 20min dobito skoro do plna z nějakých 20%). celkově auto působí velice robustním dojmem a takovým nějakým pocitem bezpečí na palubě.
nebavil mě a možná i trochu rušil ten obří display infotainmentu i když je svižný a přehledný. klasicky chybí základní ovládání tlačítky (klima, hlasitost atd.) ale dá se na to zvyknout. štvalo mě, jak se odráží horní plato přístrojové desky ve skle, je tam velký repro audia uprostřed. taky bych si auto dovedl představit na menších discích s větším profilem pneu (tady byly 21 palcové disky). nerovnosti tyhle kola úplně vyžehlit neumí a rázy do interiéru se vcelku přenáší. zde si dovolím srovnání s mojí M6 GL, která je pohodlnější i se svojí příkladnou zpětnou vazbou od podvozku.
kdyby ta kára nestála nesmyslných půl druhého mega, ale polovinu, tak bych neváhal ani chvilku. když jsem viděl motorový prostor, tak jsem se musel se sousedem smát... malá sekačka na trávu co nezabírá skoro nic. už teď mi je líto těch automechaniků, kteří nebudou mít za chvilku práci nebo se budou muset přeškolit na elektrikáře. mechanicky tam fakt neni skoro co opravovat.

vlákno odstartuji mojí zkušeností na den půjčenou silnější verzí Škoda Enyaq iV v plné výbavě (1,5 milionu). zatím mohu porovnávat pouze mezi 2 elektroauty, které jsem řídil (ještě nový VW eGolf) a musím říct, že tohle bych doma klidně bral. auto je tiché, velice živé, všechny možné asistenti dnešní doby, které jsem mohl vyzkoušet fungovaly bez problémů, solidní zvuk audio, luxusní minimalistický interiér v hnědé kůži a hlavně naprosto peckové sedačky (údajně navrhoval nějaký ortoped) ze kterých nechcete ven, fajnový vyšší posed a výhled z vozu, přehledný HUD s projekcí na celé přední sklo a který se dá dost modifikovat, jak vám to vyhovuje, krásné ambientní osvětlení opět nastavitelné dle vaší nálady, účinná rekuperace a ovládání její intenzity pádly pod volantem (brzdy skoro nepotřebujete), krásně funkční auto hold, reálný dojezd 400+ km a rychlé dobíjení (u Lidlu za 20min dobito skoro do plna z nějakých 20%). celkově auto působí velice robustním dojmem a takovým nějakým pocitem bezpečí na palubě.
nebavil mě a možná i trochu rušil ten obří display infotainmentu i když je svižný a přehledný. klasicky chybí základní ovládání tlačítky (klima, hlasitost atd.) ale dá se na to zvyknout. štvalo mě, jak se odráží horní plato přístrojové desky ve skle, je tam velký repro audia uprostřed. taky bych si auto dovedl představit na menších discích s větším profilem pneu (tady byly 21 palcové disky). nerovnosti tyhle kola úplně vyžehlit neumí a rázy do interiéru se vcelku přenáší. zde si dovolím srovnání s mojí M6 GL, která je pohodlnější i se svojí příkladnou zpětnou vazbou od podvozku.
kdyby ta kára nestála nesmyslných půl druhého mega, ale polovinu, tak bych neváhal ani chvilku. když jsem viděl motorový prostor, tak jsem se musel se sousedem smát... malá sekačka na trávu co nezabírá skoro nic. už teď mi je líto těch automechaniků, kteří nebudou mít za chvilku práci nebo se budou muset přeškolit na elektrikáře. mechanicky tam fakt neni skoro co opravovat.





Poslední úprava: