• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

Mazda MX-30 - obecně

  • Vlákno založil Vlákno založil tommas
  • Datum založení Datum založení
@leos tichy, tak ať to jezdí a neomrzí :cool:

kdyz venku mrzne a je na nabijecke u garaze pichnuta do klasicke 230v zasuvky nabijena dodavanou nabijeckou tak nekdy bezi vetrak chladice.predpokladam ze je to dohrivani baterie?(venku minus2)volba v menu vyhrivani aku AUTO
// jo, a v létě po delší trase zase chladí

vadi dobijeni jen z domaci zasuvky a ne z walboxu?
// volba každého, záleží hlavně na rozvodech v domě, v garáži...

spotreba kw mimo dalnice cca 16az17kw je ok?
// v mínus teplotách paráda; umí i hůře, záleží jak se kdo rozdovádí

topeni na rezim eco ma mit snizeny vykon nebo jen foukat cerstvy vzduch a netopit?
// za mě se ECO se vztahuje ke kompresoru klimatizace (zapíná jen na nezbytně nutnou dobu, resp. nejede pořád)
// topím si dle sebe, anebo i automatika je fajn... vlastně jako ve spalovacím


ma auto tepelne cerpadlo?
// ne, to je drahá legrace zejména v lepších a novějších EV

ma se dobijet jen na 80procent baterie kvuli zivotnosti baterie?v nemecku me rekl predavajici technik at dobijim klidne na 100 ze to nicemu nevadi.
dekuji za fundovane odpovedi
// baterie je tam 35kWh a k trakci Ti údajně nechá jen 30-32kWh
// tedy klidně 100%, ale jen, pokud "hned" pojedeš, resp. nikoli, že ho necháš dny a více stát s těmi 100%


Fundované bych ty odpovědi nenazval, spíše praxe plus Google a třeba mě někdo doplní/opraví (?)
 
dekuji za odpoved. Mel jsem za to, ze tam je tepelne cerpadlo. Takova zmet trubek a hadic od klimy v normalnim aute neni. A take jsem vychazel z toho,ze kdyz pustim topeni tak se rozebehne ventilator u chladice. Jako u venkovni jednotky tep cerpadla co mame doma.
 
To říkám, fundované odpovědi... tady ho , tady ne... :innocent:
A tady je taky NO

A konečně v návodu je přiložené schéma :eyes:



topení_.jpg
 
Poslední úprava:
Jj.dik. Takze jen jeden poznatek ktery,me neprijde vubec logicky a pochybuju ,ze ny to Japoncici takhle vymysleli. Zena prijela domu,ja byl zrovna pred garazi a tak jsem ji auto napojil na nabijecku.(ted uz vim ze jeste nemela vyple "zapalovani").ona auto vypla ,zamkla a odesla. Ja sel take po svem. Asi po hodine a pul slysim jak porad bezi ventilator u chladice. Rikam si , ze to asi dohriva baterie. Jenze ono to pak bezelo porad. I po trech hodinach. To uz me bylo podezrele. Auto jsem odemkl,zapnul zapalovani a vypnul topení. Ventilator se vypnul. Rikam si to je divne,kolikrat prijede a nikdy nevypina extra topeni. Tak jse znovu auto odemkl,pustil zapalovani a zapnul topeni. Vypnul zapalovani a zamknul a ventilator zase zustal bezet. Tak jsem vytahnul nabijeci kabel a ventilator se vypnul. Udelal jsem tedy celou akci znovu. Pripojil nabijeci kabel pri zapnutem zapalovani a vse jak pres kopírák. Pote jsem to zoopakoval ,ale pripojil jsem kabel pri vypnutem zapalovani a vse ok.
 
V domácím prostředí jsem tuto kombinaci nikdy nevyvolal, neumím komentovat.
Venku na komerčním stojanu (ovšem DC) občas sedím a topím (a dobíjím), což jde jen při zapnutém zapalování.
Nicméně, co pamatuji, tak pokud se po chvilce rozhodnu jít ven a vypnu/zamknu (a stále dobíjím) , tak vše zmlkne, hučí jen příslušný charger.

Nezbývá než doma použít pravidlo staré školy, netankovat za chodu vozidla :)
 
Ja to vyvolal nahodou. Dnes jsem mluvil s technikem Mazdy u nas v lbc. Sam mx 30 provozuje od prvniho r.v. Rikal ze se jim to take stavalo nez prisli ma to same co ja. Neni dobre pripojit nabijeni pri zaplem zapalovani. Maji tam dve nebo tri predvadecky a stalo se jim to u vsech.
 
Je to "nové" chvilku to člověk pozoruje, vlastně já to koupil hlavně kvůli EV zkušenosti.
Každý o nich mele, ale skutečných dlouhodobých a sdílných uživatelů/řidičů zase tak moc není :rolleyes:
 
Přesně tak, ale musíte k tomu přistupovat tak, že to není mobil.
Takže vždy vypnout auto a pak zapojit nabíječku.
Ona je tam ještě jedna spojitost s tím ventilátorem při nabíjení - možné nízké napětí na 12V baterii. To když nastane, tak se ani samotné nabíjení na AC nespustí-ventilátor jen vrčí a nic, to se mi tak jednou stalo, posléze DC fungoval normálně potom jsem přeměřil napětí na 12V baterii (11,6V) a po nabití bylo po problému. Od té doby preventivně kontroluji a nabíjím 12V baterku každých 6 týdnů.
 
Jejda, a já žiji v tom, že velká si hlídá malou sama :innocent:
 
Pokud nebudeš nadměrně používat výhřev sedaček nebo když stojíš nebudeš často přitápět na dálku, vysávat (otevřené dveře žerou) apod, tak ji dobíješ přes HV. Všeobecně pokud něco z výše uvedeného je časté, tak nabíjením malé přes nabíječku nic nezkazíš. Jak se říká “být připraven než-li překvapen”.
 
Dobrá, díky... CX-5 živím pravidelně, tj. můžu zkusit i tohle dílo... minimálně tak uvidím/odhadnu, jak moc je prázdná.
 
Přesně tak, ale musíte k tomu přistupovat tak, že to není mobil.
Takže vždy vypnout auto a pak zapojit nabíječku.
Ona je tam ještě jedna spojitost s tím ventilátorem při nabíjení - možné nízké napětí na 12V baterii. To když nastane, tak se ani samotné nabíjení na AC nespustí-ventilátor jen vrčí a nic, to se mi tak jednou stalo, posléze DC fungoval normálně potom jsem přeměřil napětí na 12V baterii (11,6V) a po nabití bylo po problému. Od té doby preventivně kontroluji a nabíjím 12V baterku každých 6 týdnů.
take jsem zmeril baterii.11.6v,nabil,po nabiti 12.4v,zmeril druhy den a opet 11.6v,pripojil jsem auto na nabijecku a zadna zmena,stale 11.6v,zapnul jsem zapalovani pri odpojenem dobijeni a 11.6v,zapnute zapalovani a napojeno na dobijeni a opet 11.6v.kdy ji to nejak dobiji je zahadou.mozna pri rekuperaci,ale je to jen odhad z me strany.
 
take jsem zmeril baterii.11.6v,nabil,po nabiti 12.4v,zmeril druhy den a opet 11.6v,pripojil jsem auto na nabijecku a zadna zmena,stale 11.6v,zapnul jsem zapalovani pri odpojenem dobijeni a 11.6v,zapnute zapalovani a napojeno na dobijeni a opet 11.6v.kdy ji to nejak dobiji je zahadou.mozna pri rekuperaci,ale je to jen odhad z me strany.
Po nabití 12.4V je málo, když končím nabíjení tak mám na baterce 13.2V (nabíjení 5A v délce 8h). Je divné, že při 11.6V auto stále startuje, když se v mém případě na veřejném stojanu AC nenabíjí-jen vrčí ventilátor a nic, to mi vrtá hlavou delší dobu, navíc pro nastartování takhle nízká hladina napětí stačí a pro palubní nabíječku na veřejném stojanu je to málo.
Nech to delší dobu na nabíječce ať tu baterku oživíš, dlouho to nejspíš u Němce stálo, tak to bude déle trvat než se 12V srovná. 😇
 
Po nabití 12.4V je málo, když končím nabíjení tak mám na baterce 13.2V (nabíjení 5A v délce 8h). Je divné, že při 11.6V auto stále startuje, když se v mém případě na veřejném stojanu AC nenabíjí-jen vrčí ventilátor a nic, to mi vrtá hlavou delší dobu, navíc pro nastartování takhle nízká hladina napětí stačí a pro palubní nabíječku na veřejném stojanu je to málo.
Nech to delší dobu na nabíječce ať tu baterku oživíš, dlouho to nejspíš u Němce stálo, tak to bude déle trvat než se 12V srovná. 😇
Tesne po sundani 12v nabijecky tam bylo 13.4v,pak jsem musel odbehnout asi na pul hodky a byli 12.4v,dnes dam do zapalovace merak a pojedu a budu koukat kolik voltu bude v siti behem jizdy. Jeste v aplikaci my mazda je moznost rozmrazovani predniho a zadniho skla. Ale nejde to spustit. Na klik to nereaguje. Jen jde spoustet vytapeni. Jak to mate vy?
 
Tak zmereni v zasuvce zapalovace. Pred zapnutim zapalovani 11.6v a po zapnuti 14.3v, to ale stejne neresi moji otazku kdy auto dobiji. Az bude hezky tak si natahnu do kabiny kabely primo od baterie a uvidim.
 
Jeste v aplikaci my mazda je moznost rozmrazovani predniho a zadniho skla. Ale nejde to spustit.
Možná Tě jen bídně čtu, ale to rozmrazování je tam jako předvolba před spuštěním celku.
Tedy pokud chci na dálku roztopit, tak si posunu volič pro přední/zadní a pak odešlu a funguje.



Screenshot_MyMazda.jpg
 
Poslední úprava:
Dik. Nalezeno.

Ja to hledal pod ikonou stav. Ted uz to bude zena umet. Musim se to naucit ja a pak to naucit ji😀😀😀
 
To mi připomíná dobu, když jsem s mou bejvalkou koupil aut. pračku.
1. Musel jsem se naučit návod.
2. Musel jsem to naučit jí.
3. Musel jsem to zapomenout.
Omlouvám se, že to nesouvisí s tématem, ale nedokázal jsem odolat.
 
je s nima nekdy zivot tezky.
auto jsem koupil zene na dojizdeni do prace(cca 27km jedna cesta) a cestovani kolem domu.byli jsme se projet nekolika elektroauty.mazda vyhrala diky kvalitnim materialum uvnitr,ergonomii,jizdnima vlastnostma,vybavou a td..nejhorsi nam prislo BMW i3.Nasi kamaradi se vzdy jen podivuji nizkemu dojezdu oproti jinym elektro autum.tezko se vysvetluje,ze nam ten dojezd bohate staci u druheho auta v rodine a ze nam to vubec nevadi.proste se stim pri koupi pocitalo k cemu bude to auto slouzit.nebyl problem koupit treba nissan leef s dvojnasobnym dojezdem,ale prisel nam strasne tvrdoplastovy uvnitr.jeste to bude chvili trvat nez si lidi prehodi mysleni:):)
 
Tak EV Mazda je trochu extrém; mrňavá baterka v parádním kabátě, nicméně pokud se protnou potřeby a pár předpokladů... je to "bomba" :bomb:
Dojezd do Chorvatska a kufr na "obývák" je prostě jiný segment, a to celkem logicky. A bezuzdné protěžování jednoho či druhému jinak než zejména tržně je... atd. Ať to jen a jen jezdí ;)
 
Back
Top