• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

Mazda MX-30 - obecně

  • Vlákno založil Vlákno založil tommas
  • Datum založení Datum založení
Díky za Tvé detaily a ať to jezdí, jak má ;)
A prodej vozidla jsem já osobně přesunul do říše sci-fi, resp. myslím si, že další štace může být již jen vrakoviště :confused:
 
Osobně bych se díval na ročník 01/2022 Mazda dala na všechny modely záruku 6 let na celé auto (aku standart 8 let/160 000 km).
Výhodnější bude dovoz z DE. Já jsem sehnal kousek - předváděčka po faceliftu (výroba 04/2022), provoz 12/2022 - výbava Humura včetně všech příplatkových balíčku, měla najeto 800 km za 20 500 Eura + dovoz.
Facelift má 3f/11kW AC palubní nabíječku, rychlejší DC 50 kW nabíječku a nižší normovanou spotřebu (19kW/100 km vs 17kW/100 km).

Velká garanční prohlídka mne vyšla v Brně na 5 737 Kč včetně daně (servisní prohlídka + kontrola karoserie + výměna brzdové kapaliny a pylového filtru + materiál - 2. servisní plán)

Díky za rady a tipy. Rok výroby 22 je cenově dost nad můj limit, ale uvidím, jak se bude cenově pohybovat na podzim, kdy chci auto kupovat. Nabíjet budu z drtivé většiny v práci, takže času na nabíjení víc než dost. I se současným benzinovým autem 95% jezdím akorát do práce, obchodu a po okolí.
 
Ahoj Mazďáci, prodloužená záruka do roku výroby 3/2022 je správně přes smluvního partnera (pojišťovna), právně kreje 100% výše oprav do 50tis. km nájezdu. Potom je řešena procentuálně spoluúčastí, přesná čísla mohu dohledat (z hlavy si nepamatuji).
Motory jsou u obou verzí stejné od (Hitachi Astemo), údaje v TP o spotřebě jsou stejné jen mladší nemá v 17kwh/100km započítány ztráty při nabíjení. Je to o prioritách, co kdo potřebuje, osobně mně nejvíc vyhovovala první verze a to hlavně kvůli delší době nabíjení u AC proto, aby mi to vykrejvalo dobu, kdy to auto nepotřebuji, tak abych nemusel po 2h “letět” pro auto, že je nabité, abych neblokoval stojan. Teď to mám, tak že ráno v 8h dám auto na nabíječku AC E.ON 19A a průměrně nabíjím 80% (cca 6h podle okolní teploty). 1x týdně nabíjím do 100%.
Zásadní výhoda při ročním servisu v Mazdě dostanete prodlouženou asistenci o rok na celou Evropu, kdy např. kreje při nedojezdu s odtahem na nejbližší nabíječku. Tak ať to jezdí.
 
Je to o prioritách, co kdo potřebuje, osobně mně nejvíc vyhovovala první verze a to hlavně kvůli delší době nabíjení u AC proto, aby mi to vykrejvalo dobu, kdy to auto nepotřebuji, tak abych nemusel po 2h “letět” pro auto, že je nabité, abych neblokoval stojan. Teď to mám, tak že ráno v 8h dám auto na nabíječku AC E.ON 19A a průměrně nabíjím 80% (cca 6h podle okolní teploty).
Jo, E.ON i Innogy to ještě nenapadlo, ale PRE Ti po 180min začne k nabíjení počítat snad 30Kč/h za parkování (po minutách) :innocent:
Uvidíme, je to jen otázka času a rostoucího počtu EV.
 
Jo, E.ON i Innogy to ještě nenapadlo, ale PRE Ti po 180min začne k nabíjení počítat snad 30Kč/h za parkování (po minutách) :innocent:
Uvidíme, je to jen otázka času a rostoucího počtu EV.
Přesně tak, v Praze si musím dost plánovat, to je i na dvě denní nabíjení u PRE, abych dal 140km zpátky na jih bez zastávky. Partnerské E.ON nabíječky jsou mnohdy také na 3h a pak každá započatá další h(120,-). Innogy má nabíječky dobré, jen je jich málo, 32A standard. Vsuvka jak jsme dříve rozebírali - Smlouva innogy na FA lze (chtěli dvě smlouvy, dva provozovatelé), navíc podmínky smlouvy byly pro mně neakceptovatelné, i díky nízkému pokrytí a nemožnosti využití roamingu.
 
Záruku lze dokoupit o tom žádná (až 3 roky+), podle mně jestli jsem to pochopil správně, tak na auta před 01/2022 kryla prodlouženou záruku třetí strana, pojišťovna a podle toho co bylo ve výluce, tak spíš toho více nekryla. Kdežto takhle kryje celou dobu 6 let samotná Mazda, jako automobil celek. To samozřejmě nemusí znamenat, že by se nebránila plnit, ale nevstupuje do hry právně třetí strana. Za mne podstatný detail, většinou je to pojišťovna ze zahraničí, kde je problém se domáhat. Bral jsem to jako bonus, který by se v budoucnu hodil.
Je to sice "třetí strana", ale řeší to pak s nima stejně Mazda. Nějaká omezení tam určitě budou. Pamatuji, že jsme řešili hlučné ložisko na převodovce na M6 2017 v rozšířené záruce, měla najeto 120tis, platili jsme 40% z ceny materiálu, zbytek šel za Mazdou/Pojišťovnou. Vše řešila Mazda, s pojišťovnou se nic řešit nemusí. V tomhle tedy bude určitě ta tovární lepší.
 
Ahoj Mazďáci, prodloužená záruka do roku výroby 3/2022 je správně přes smluvního partnera (pojišťovna), právně kreje 100% výše oprav do 50tis. km nájezdu. Potom je řešena procentuálně spoluúčastí, přesná čísla mohu dohledat (z hlavy si nepamatuji).
Motory jsou u obou verzí stejné od (Hitachi Astemo), údaje v TP o spotřebě jsou stejné jen mladší nemá v 17kwh/100km započítány ztráty při nabíjení. Je to o prioritách, co kdo potřebuje, osobně mně nejvíc vyhovovala první verze a to hlavně kvůli delší době nabíjení u AC proto, aby mi to vykrejvalo dobu, kdy to auto nepotřebuji, tak abych nemusel po 2h “letět” pro auto, že je nabité, abych neblokoval stojan. Teď to mám, tak že ráno v 8h dám auto na nabíječku AC E.ON 19A a průměrně nabíjím 80% (cca 6h podle okolní teploty). 1x týdně nabíjím do 100%.
Zásadní výhoda při ročním servisu v Mazdě dostanete prodlouženou asistenci o rok na celou Evropu, kdy např. kreje při nedojezdu s odtahem na nejbližší nabíječku. Tak ať to jezdí.
Nějaký odkaz o nezapočítání ztráty při nabíjení u faceliftu, takhle by to byl podvod na majitele :confused: Pokud je tam stejné železo, stále mohly upravit software řízení/buzení motoru. Rozdíl není velký, dal by se reálně úpravou softwaru dosáhnout.
 
Back
Top