• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

Mazda MX-30 - obecně

  • Vlákno založil Vlákno založil tommas
  • Datum založení Datum založení
Díky za Tvé detaily a ať to jezdí, jak má ;)
A prodej vozidla jsem já osobně přesunul do říše sci-fi, resp. myslím si, že další štace může být již jen vrakoviště :confused:
 
Osobně bych se díval na ročník 01/2022 Mazda dala na všechny modely záruku 6 let na celé auto (aku standart 8 let/160 000 km).
Výhodnější bude dovoz z DE. Já jsem sehnal kousek - předváděčka po faceliftu (výroba 04/2022), provoz 12/2022 - výbava Humura včetně všech příplatkových balíčku, měla najeto 800 km za 20 500 Eura + dovoz.
Facelift má 3f/11kW AC palubní nabíječku, rychlejší DC 50 kW nabíječku a nižší normovanou spotřebu (19kW/100 km vs 17kW/100 km).

Velká garanční prohlídka mne vyšla v Brně na 5 737 Kč včetně daně (servisní prohlídka + kontrola karoserie + výměna brzdové kapaliny a pylového filtru + materiál - 2. servisní plán)

Díky za rady a tipy. Rok výroby 22 je cenově dost nad můj limit, ale uvidím, jak se bude cenově pohybovat na podzim, kdy chci auto kupovat. Nabíjet budu z drtivé většiny v práci, takže času na nabíjení víc než dost. I se současným benzinovým autem 95% jezdím akorát do práce, obchodu a po okolí.
 
Ahoj Mazďáci, prodloužená záruka do roku výroby 3/2022 je správně přes smluvního partnera (pojišťovna), právně kreje 100% výše oprav do 50tis. km nájezdu. Potom je řešena procentuálně spoluúčastí, přesná čísla mohu dohledat (z hlavy si nepamatuji).
Motory jsou u obou verzí stejné od (Hitachi Astemo), údaje v TP o spotřebě jsou stejné jen mladší nemá v 17kwh/100km započítány ztráty při nabíjení. Je to o prioritách, co kdo potřebuje, osobně mně nejvíc vyhovovala první verze a to hlavně kvůli delší době nabíjení u AC proto, aby mi to vykrejvalo dobu, kdy to auto nepotřebuji, tak abych nemusel po 2h “letět” pro auto, že je nabité, abych neblokoval stojan. Teď to mám, tak že ráno v 8h dám auto na nabíječku AC E.ON 19A a průměrně nabíjím 80% (cca 6h podle okolní teploty). 1x týdně nabíjím do 100%.
Zásadní výhoda při ročním servisu v Mazdě dostanete prodlouženou asistenci o rok na celou Evropu, kdy např. kreje při nedojezdu s odtahem na nejbližší nabíječku. Tak ať to jezdí.
 
Je to o prioritách, co kdo potřebuje, osobně mně nejvíc vyhovovala první verze a to hlavně kvůli delší době nabíjení u AC proto, aby mi to vykrejvalo dobu, kdy to auto nepotřebuji, tak abych nemusel po 2h “letět” pro auto, že je nabité, abych neblokoval stojan. Teď to mám, tak že ráno v 8h dám auto na nabíječku AC E.ON 19A a průměrně nabíjím 80% (cca 6h podle okolní teploty).
Jo, E.ON i Innogy to ještě nenapadlo, ale PRE Ti po 180min začne k nabíjení počítat snad 30Kč/h za parkování (po minutách) :innocent:
Uvidíme, je to jen otázka času a rostoucího počtu EV.
 
Jo, E.ON i Innogy to ještě nenapadlo, ale PRE Ti po 180min začne k nabíjení počítat snad 30Kč/h za parkování (po minutách) :innocent:
Uvidíme, je to jen otázka času a rostoucího počtu EV.
Přesně tak, v Praze si musím dost plánovat, to je i na dvě denní nabíjení u PRE, abych dal 140km zpátky na jih bez zastávky. Partnerské E.ON nabíječky jsou mnohdy také na 3h a pak každá započatá další h(120,-). Innogy má nabíječky dobré, jen je jich málo, 32A standard. Vsuvka jak jsme dříve rozebírali - Smlouva innogy na FA lze (chtěli dvě smlouvy, dva provozovatelé), navíc podmínky smlouvy byly pro mně neakceptovatelné, i díky nízkému pokrytí a nemožnosti využití roamingu.
 
Záruku lze dokoupit o tom žádná (až 3 roky+), podle mně jestli jsem to pochopil správně, tak na auta před 01/2022 kryla prodlouženou záruku třetí strana, pojišťovna a podle toho co bylo ve výluce, tak spíš toho více nekryla. Kdežto takhle kryje celou dobu 6 let samotná Mazda, jako automobil celek. To samozřejmě nemusí znamenat, že by se nebránila plnit, ale nevstupuje do hry právně třetí strana. Za mne podstatný detail, většinou je to pojišťovna ze zahraničí, kde je problém se domáhat. Bral jsem to jako bonus, který by se v budoucnu hodil.
Je to sice "třetí strana", ale řeší to pak s nima stejně Mazda. Nějaká omezení tam určitě budou. Pamatuji, že jsme řešili hlučné ložisko na převodovce na M6 2017 v rozšířené záruce, měla najeto 120tis, platili jsme 40% z ceny materiálu, zbytek šel za Mazdou/Pojišťovnou. Vše řešila Mazda, s pojišťovnou se nic řešit nemusí. V tomhle tedy bude určitě ta tovární lepší.
 
Ahoj Mazďáci, prodloužená záruka do roku výroby 3/2022 je správně přes smluvního partnera (pojišťovna), právně kreje 100% výše oprav do 50tis. km nájezdu. Potom je řešena procentuálně spoluúčastí, přesná čísla mohu dohledat (z hlavy si nepamatuji).
Motory jsou u obou verzí stejné od (Hitachi Astemo), údaje v TP o spotřebě jsou stejné jen mladší nemá v 17kwh/100km započítány ztráty při nabíjení. Je to o prioritách, co kdo potřebuje, osobně mně nejvíc vyhovovala první verze a to hlavně kvůli delší době nabíjení u AC proto, aby mi to vykrejvalo dobu, kdy to auto nepotřebuji, tak abych nemusel po 2h “letět” pro auto, že je nabité, abych neblokoval stojan. Teď to mám, tak že ráno v 8h dám auto na nabíječku AC E.ON 19A a průměrně nabíjím 80% (cca 6h podle okolní teploty). 1x týdně nabíjím do 100%.
Zásadní výhoda při ročním servisu v Mazdě dostanete prodlouženou asistenci o rok na celou Evropu, kdy např. kreje při nedojezdu s odtahem na nejbližší nabíječku. Tak ať to jezdí.
Nějaký odkaz o nezapočítání ztráty při nabíjení u faceliftu, takhle by to byl podvod na majitele :confused: Pokud je tam stejné železo, stále mohly upravit software řízení/buzení motoru. Rozdíl není velký, dal by se reálně úpravou softwaru dosáhnout.
 
Provedené změny, která se udály po FL je 3F palubní nabíječka, verze softwaru TCU (nemá vliv na spotřebu). A zlepšená technologie “B” sloupku dveří a těsnění oken (první verze trpí na vrzající gumy na řidičově dveřích a oknech) a nějaké verze výbavy. Všechny spotřeby co mám tak počítám se ztrátou při nabíjení a tabulkové mě nezajímají, realita je jiná. Dlouhodobá 17,6 kWh.
Model 2020-2022 data: https://ev-database.org/car/1241/Mazda-MX-30
Model 2022-současnost data: https://ev-database.org/car/1680/Mazda-MX-30

Je to sice "třetí strana", ale řeší to pak s nima stejně Mazda. Nějaká omezení tam určitě budou. Pamatuji, že jsme řešili hlučné ložisko na převodovce na M6 2017 v rozšířené záruce, měla najeto 120tis, platili jsme 40% z ceny materiálu, zbytek šel za Mazdou/Pojišťovnou. Vše řešila Mazda, s pojišťovnou se nic řešit nemusí. V tomhle tedy bude určitě ta tovární lepší.
Přesně tak, u prodloužené záruky servis zadá zakázku - pošle jí do Prahy na zastoupení Ti řeší přes Německou centrálu - potvrdí/zamítnou - servis objednává materiál na opravu. Neplatíš, nebo jen úměrnou část, dle smlouvy. Obě záruky musí být platné a asi je jedno jak si to procesně Mazda vyřeší.
 
Vsuvka jak jsme dříve rozebírali - Smlouva innogy na FA lze (chtěli dvě smlouvy, dva provozovatelé), navíc podmínky smlouvy byly pro mně neakceptovatelné, i díky nízkému pokrytí a nemožnosti využití roamingu.
Mám je, i RFID kartu, ale je jich málo.

Přepral jsem nedávno i ČEZ, fleet smlouva = kvartální faktura konečně.
 
Přesně tak, u prodloužené záruky servis zadá zakázku - pošle jí do Prahy na zastoupení Ti řeší přes Německou centrálu - potvrdí/zamítnou - servis objednává materiál na opravu. Neplatíš, nebo jen úměrnou část, dle smlouvy. Obě záruky musí být platné a asi je jedno jak si to procesně Mazda vyřeší.
Není to totéž právně, je tam další třetí právní subjekt - pojišťovna, další kdo rozhoduje a nemá stejné pojistné podmínky, jako je přímo tovární záruka Mazda.
Procesně to samozřejmě zákazník nepozná, nejedná přímo s pojišťovnou :)
Poukazuji na právní aspekt, ne procesní

Provedené změny, která se udály po FL je 3F palubní nabíječka, verze softwaru TCU (nemá vliv na spotřebu). A zlepšená technologie “B” sloupku dveří a těsnění oken (první verze trpí na vrzající gumy na řidičově dveřích a oknech) a nějaké verze výbavy. Všechny spotřeby co mám tak počítám se ztrátou při nabíjení a tabulkové mě nezajímají, realita je jiná. Dlouhodobá 17,6 kWh.
Model 2020-2022 data: https://ev-database.org/car/1241/Mazda-MX-30
Model 2022-současnost data: https://ev-database.org/car/1680/Mazda-MX-30
Telematická jednotka opravdu nemá vliv na spotřebu. Jak jinak přímo srovnat spotřebu, než oficiálními údaji výrobce - testuje se za stejných podmínek? Že nemá testovaná spotřeba s tou skutečnou spotřebou nic společného souhlasím, každý jezdí za jiných podmínek ( jelikož jezdím 30% dálnice na cestě do práce, tak mám celoroční spotřebu se ztrátami s WALLBOXU zhruba 20 kWh. Pokud je to tak, tak je to klamání zákazníka, pokud má FL nižší údaj ve velkém TP, tak si pak výrobce píše údaje z prstu.
 
Poslední úprava:
Není to totéž, je tam další třetí právní subjekt - pojišťovna, další kdo rozhoduje a nemá stejné pojistné podmínky, jako je přímo

Telematická jednotka opravdu nemá vliv na spotřebu. Jak jinak přímo srovnat spotřebu, než oficiálními údaji výrobce - testuje se za stejných podmínek? Že nemá testovaná spotřeba s tou skutečnou spotřebou nic společného souhlasím, každý jezdí za jiných podmínek ( jelikož jezdím 30% dálnice na cestě do práce, tak mám celoroční spotřebu se ztrátami s WALLBOXU zhruba 20 kWh. Pokud je to tak, tak je to klamání zákazníka, pokud má FL nižší údaj ve velkém TP, tak si pak výrobce píše údaje z prstu.
Jsou tam technická data všech aut, takže bych tomu věřil, odborná veřejnost mnohdy odkazuje na tuto stránku. VTP nemám (ten se dá snad nějak vyhledat na MDcr, mám jen malej v tom to není, a všude jsem viděl vždy kombinovanou spotřebu včetně ztrát těch 19kwh. Těch je 20kwh odpovídá,když máš 30% dálnic a to je pěkná spotřeba 👍
 
Není to totéž právně, je tam další třetí právní subjekt - pojišťovna, další kdo rozhoduje a nemá stejné pojistné podmínky, jako je přímo tovární záruka Mazda.
Procesně to samozřejmě zákazník nepozná, nejedná přímo s pojišťovnou :)
Poukazuji na právní aspekt, ne procesní
Dám Vám sem podmínky bez svého prvního listu...

1736508159178.png

Těch je 20kwh odpovídá,když máš 30% dálnic a to je pěkná spotřeba 👍
Se courá... 🐌 ;)
 

Přílohy

Se courá... 🐌 ;)
Finty ježdění za kamiony typu 🐌 nevyužívám, jedu co dovolí provoz, počasí a předpisy - někde kolem 140 km/h ( v ČR je na dálnici legální až 138 km/h včetně započítaných chyb měření radary, palubní odchylka je mezi 2/3 km/h dle GPS měření) podle palubního počítače.
K lepším výsledkům aspoň u mne jsem dosáhl, ne pomalejší jízdou, ale zvolením režimu plachtění. Dvakrát pravou páčkou nahoru, nelze využít režim tempomatu, nebo možná bohudík. Lidská končetina na plínu je pořád v dávkování plynu efektivnější, pokud se nejedná o velmi dlouhou rovinku. Nad 21.9 kWh + ztráty na wallboxu při zimní spotřebě jsem se ani když už člověk obě jízdy topí a svítí tímhle nastavením režimu na dálnici zatím nedostal. Pokud pojedete po dálnici vyzkoušejte, zkuste potvrdit, nebo vyvrátit mé pozorování :-)

Jsou tam technická data všech aut, takže bych tomu věřil, odborná veřejnost mnohdy odkazuje na tuto stránku. VTP nemám (ten se dá snad nějak vyhledat na MDcr, mám jen malej v tom to není, a všude jsem viděl vždy kombinovanou spotřebu včetně ztrát těch 19kwh. Těch je 20kwh odpovídá,když máš 30% dálnic a to je pěkná spotřeba 👍
Do malého TP zapsali 81kw, nebo 107 kW? Mě zapsali 107 kW - to jen boost na chvíli při dostatečně nabytém akumulátoru. Moc na úřadě nevěděli, podle výkonu v TP se pak odvíjí i pojistka. I pojišťovny tápou, některé při zadaní značky a modelu uvádí výkon 81 kW a jiné 107 kW výkon :)

Finty ježdění za kamiony typu 🐌 nevyužívám, jedu co dovolí provoz, počasí a předpisy - někde kolem 140 km/h ( v ČR je na dálnici legální až 138 km/h včetně započítaných chyb měření radary, palubní odchylka je mezi 2/3 km/h dle GPS měření) podle palubního počítače.
K lepším výsledkům aspoň u mne jsem dosáhl, ne pomalejší jízdou, ale zvolením režimu plachtění. Dvakrát pravou páčkou nahoru, nelze využít režim tempomatu, nebo možná bohudík. Lidská končetina na plínu je pořád v dávkování plynu efektivnější, pokud se nejedná o velmi dlouhou rovinku. Nad 21.9 kWh + ztráty na wallboxu při zimní spotřebě jsem se ani když už člověk obě jízdy topí a svítí tímhle nastavením režimu na dálnici zatím nedostal. Pokud pojedete po dálnici vyzkoušejte, zkuste potvrdit, nebo vyvrátit mé pozorování :-) Samozřejmě je tu fakt, že pokud povede cesta pouze po dálnici, bych to vyděl někde kolem 25 kwh spotřebu + ztráty v zimních podmínkách (přes den teplota pod 0 °C).
Hodně kilometrů bez poruchy a ve zdraví všem
 
Poslední úprava:
To je ono, tak je vidět že je v tom bordel když na modelech 2021 máš 173 a já 190 pak je možné ze hraje roli stupeň výbavy nebo nevim.
 
Přesné informace se spoustou nepřesných čísel o_O
Čert je vezmi, stejně to čtu prvně, realita je ta zajímavější... klidné EV kilometry všem (!)
 
Back
Top