• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

Mazda MX-30 - obecně

  • Vlákno založil Vlákno založil tommas
  • Datum založení Datum založení
Charger EV Select a jeho popisek/chování komentovat neumím, limity vozu jsme popsali, faktura EV Select tomu odpovídá.
Přenosný WB 11kW umí 3f x 230V x 16A, resp. pro tvou 1f zmíněných a správných 3,7kW.
Jsou i WB 22kW, pak umí 3f x 230V x 32A, resp. pro 1f by to jelo 7,4kW.

A nový model se z toho zase odvodí, dokonce jsou i vozy vybavené 2f dobíjením.
 
Dobře, ale i tak je to více než doma, kde to dá 3,7. Neměl by tedy ten WB doma dát taky stejně?
Neměl. Jak píše @mabu. U WB, který je 11kW, ale na 3f !!! je max na 1f 11/3 = cca 3.7
Čistě jen z pohledu nabíjení mají teď v LIDLu 22kW za 8tis, což je bezkonkurenční nabídka. Ale nebude to umět spolupracovat s FVE a bude to relativně "blbý". Nicméně, kdo chce jen nabíjet max výkonem a víc ho nezajímá, tak za mně aktuálně asi lepší nabídka nebude. Navíc záruka 3r, v případě problémů většinou mění kus za kus, dokonce prodlužují záruku.
 
Charger EV Select a jeho popisek/chování komentovat neumím, limity vozu jsme popsali, faktura EV Select tomu odpovídá.
Přenosný WB 11kW umí 3f x 230V x 16A, resp. pro tvou 1f zmíněných a správných 3,7kW.
Jsou i WB 22kW, pak umí 3f x 230V x 32A, resp. pro 1f by to jelo 7,4kW.

A nový model se z toho zase odvodí, dokonce jsou i vozy vybavené 2f dobíjením.
Ok, pokud bych měl auto s 2F, což mi tvrdil prodejce, tak by dával smysl ten EV Select výsledek? Nebo jsi myslel, že jsou jiné vozy, nikoli MX-30 vybavené 2F nabíjením? Tzn. za tu hodinu by to mohlo být těch 2x3,7kWh....tomu totiž odpovídá faktura zhruba....59minut na nabíječce a 6,5kWh nabito. A nebo teda kecá popisek u EV Select a není to 16A, jinak to není možné. Jedna z těchto variant to musí být?
Minulý týden jsem volal do Brna i Prahy do AP a doufal, že mi to někdo objasní, ale tam spíše netuší.
 
Ok, pokud bych měl auto s 2F, což mi tvrdil prodejce, tak by dával smysl ten EV Select výsledek? Nebo jsi myslel, že jsou jiné vozy, nikoli MX-30 vybavené 2F nabíjením? Tzn. za tu hodinu by to mohlo být těch 2x3,7kWh....tomu totiž odpovídá faktura zhruba....59minut na nabíječce a 6,5kWh nabito.
Minulý týden jsem volal do Brna i Prahy do AP a doufal, že mi to někdo objasní, ale tam spíše netuší.
Myslel jsem nějaké plug-in hybridy, MX-30 na 2f nevím, nové modely jsem nestudoval... jukni i na ten kabel... resp. můj 1f je na obrázku, třeba to napoví a budeme studovat dále...

EV_1f__.jpg EV_1f_.jpg

Mazda MX-30 (September 2020 - July 2022)
vs
Mazda MX-30 /(available since May 2022)

Tohle by mohlo udělat jasno, resp. je tam pasáž o nabíjení... krásná tabulka... 2f varianta tam není.
 
Ok, pokud bych měl auto s 2F, což mi tvrdil prodejce, tak by dával smysl ten EV Select výsledek? Nebo jsi myslel, že jsou jiné vozy, nikoli MX-30 vybavené 2F nabíjením? Tzn. za tu hodinu by to mohlo být těch 2x3,7kWh....tomu totiž odpovídá faktura zhruba....59minut na nabíječce a 6,5kWh nabito. A nebo teda kecá popisek u EV Select a není to 16A, jinak to není možné. Jedna z těchto variant to musí být?
Minulý týden jsem volal do Brna i Prahy do AP a doufal, že mi to někdo objasní, ale tam spíše netuší.
MX30 je buď 1f nebo 3f (od 2022).Nic mezi tím není. EV Select nabijela 1f a ukazovala na displayi kraviny, účet je v pořádku. V téhle "zimě" to nepojede od začátku do konce na max 7,4kW, proto ta účtenka na 6.5 za 1h.
 
Ok, díky, kabel mám stejný, tak je to jasné, umí jen 1F a údaj na té nabíječce u Bauhausu kecal.. Díky moc
 
Všechny zdravím, nevím, jestli tento dotaz patří zrovna sem, ale snad to bude v pořádku.

Měl jsem možnost si na pár dní vyzkoušet elektrickou MX-30 a pro moje účely doježdění 30km do práce (a nabíjení v práci) se mi zdá jako ideální. Vzhledem k dost vysoké ceně nových/předváděcích aut se primárně dívám na bazarovky rok výroby 2020 a 2021.

Proto bych se chtěl zeptat, jestli zde není někdo, kdo by měl podobně „starý“ kousek a byl ochoten se, podělil se zkušenostmi?
 
Jo..., moji EV vidíš v podpisu. Koupené 08/2023 v Táboře jako dovoz z Německa. Toto času 6.5kkm a dnes 39kkm.

Co Tě zajímá a není ve vláknu (semlelo se toho dost zpětně koukám 🤔)?
 
Mám 3 měsíce, dovoz DE s 9tkm, r.v.2021. Najel jsem zatím asi 4tkm a dojmy super. Vozíme 2 děti v sedačkách. Původně jsem vyrazil pro BMW i3, ale skončil s Mazdou a pecka. Nabíjím doma. Kdyby tě zajímalo něco konkrétního, rád se podělím taky
 
Super, mockrát díky za vstřícnost.
  • Jak jste řešili servis, chodíte do autorizáku a případně jaké jsou ceny za prohlídky?
  • Uznali vám záruku na baterku i když to byl dovoz?
  • Jak to je s aktualizacemi softwaru pouze v servisu nebo to jde např. přes aplikaci MyMazda?
  • Jaké máte zhruba soh akumulátoru?
  • Jak to je s tepelným čerpadlem? Prodejce v Mazdě mě říkal, že čerpadlo mají všechny výbavy a naopak někde jsem četl že ne.
  • V jakém stavu je podvozek potažmo pružiny a tlumiče?
Možná jsou to malicherné dotazy, ale je to první elektrické auto a za těch pár dní jsem zjistil, že na řízení je to super příjemné, tak mě zajímají spíš takové věci, co se týkají dlouhodobého fungování. Jestli vás něco napadne, co považujete za důležité/užitečné, tak klidně přidejte své tipy. Případně kdyby jste měli tip na dovozce aut ze zahraničí co se specializuje na elektro tak budu rád(ideálně Moravskoslezský a Zlínský kraj). Ještě jednou díky.
 
@HonzaMSK u záruky je jedno, jestli je to dovoz nebo ne, hlavně se nesmí přešvihnout roční interval na "servis", tím pádem s tím osobně do autorizáku jezdím, nechci přijít o záruky a ceny jsou v pohodě, vzhledem k tomu, že se na autě "nic neservisuje" :-). SOH i u aut z let 2020 zatím neklesá pod 95%, mám šváru v autorizáku a pravidelně mi to hlásí :-D Aktualizace SW co vím, tak jen v Mazdě. Máme už dvě MX30, jedna má najeto 12tis, druhá 16tis a podvozek naprosto v pořádku a to se jedná v jednom případě o auto, co měl Sixt (autopůjčovna) a v druhém autoservis Mazda, takže to nikdo předpokládám nešetřil :-D. Nicméně u nájezdů do cca 50tis bych automaticky předpokládal, že ten podvozek "musí" být v perfektním stavu, pokud to nemělo nehody.
 
@HonzaMSK reaguji strukturovaně dle Tvé předlohy...

a) Ano, Mazda servis Tábor, prohlídka 20kkm za 1.550,- Kč bez DPH, kde 1.000,- Kč bylo moje zadání navíc (zběžná kontrola/očištění brzd/kotoučů) a není tam kabinový filtr (řeším si sám). Příště to prý bude dražší (+chladící kapalina aj.)

b) Záruka jako celek je převedena na mě, tedy i na baterku.

c) Aplikace umožní na auto nahlížet, dobíjet ACT/DEACT a zapnout třeba vytápění/chlazení či zamknout. Možnost upload něčeho do vozu nevidím, ani mi to nedává smysl či spíše strach by mi to nedovolil. Karta navigace se aktualizuje jako pro jiné Mazdy = přes slot v PC a internet.

d) SOH hodnotu nemám, resp. nenalezl mě ten veřejný odkaz proti VIN

e) TČ je alespoň u mé verze sci-fi. Topí přes dráty. Změřené to nemám, ale teorie mluví o náročnosti 0,8-0,9kW vs. 1,3-1,4kW.

f) Tady z půlky mlčím, pod auto moc nelezu, ale pocitově paráda... konstrukce je vyšší (crossover) a za mě ladí i s tou hmotností 1,8 tuny. Těžiště nízko díky té baterce (1kWh asi 1kg údajně) a je to od počátku EV (nikoli původní čmoud, který potkal EV ústrojí)

Dnes mohu říci, že určitě brzdy budou vyžadovat větší pozornost. Lepší je užívat rekuperaci (hraješ si s pádly pod volantem), tj. brzdy se pak flákají, a co se fláká... atd. Mě se zrovna pro specifické EV líbil dovoz ve spolupráci s Mazdou v Táboře. Vše hladké, ale to je tam příjemný standart. Jo, dokoupil jsem i prodlouženou záruku Premium +3Y.
 
... pardon, 1kWh je asi 10kg, resp. baterka má pak 310kg...
 
Osobně bych se díval na ročník 01/2022 Mazda dala na všechny modely záruku 6 let na celé auto (aku standart 8 let/160 000 km).
Výhodnější bude dovoz z DE. Já jsem sehnal kousek - předváděčka po faceliftu (výroba 04/2022), provoz 12/2022 - výbava Humura včetně všech příplatkových balíčku, měla najeto 800 km za 20 500 Eura + dovoz.
Facelift má 3f/11kW AC palubní nabíječku, rychlejší DC 50 kW nabíječku a nižší normovanou spotřebu (19kW/100 km vs 17kW/100 km).

Velká garanční prohlídka mne vyšla v Brně na 5 737 Kč včetně daně (servisní prohlídka + kontrola karoserie + výměna brzdové kapaliny a pylového filtru + materiál - 2. servisní plán)
 
Poslední úprava:
Osobně bych se díval na ročník 01/2022 Mazda dala na všechny modely záruku 6 let na celé auto (aku standart 8 let/160 000 km).
Výhodnější bude dovoz z DE. Já jsem sehnal kousek - předváděčka po faceliftu (výroba 04/2022), provoz 12/2022 - výbava Humura včetně všech příplatkových balíčku, měla najeto 800 km za 20 500 Eura + dovoz.
Facelift má 3f/11kW AC palubní nabíječku, rychlejší DC 50 kW nabíječku a nižší normovanou spotřebu (19kW/100 km vs 17kW/100 km).

Velká garanční prohlídka mne vyšla v Brně na 5 737 Kč včetně daně (servisní prohlídka + kontrola karoserie + výměna brzdové kapaliny a pylového filtru + materiál - 2. servisní plán)
Záleží, jak kdo a kam s tím jezdí. Mám jednu MX30 2021 už přes rok a ani jednou jsem nebyl na veřejné nabíječce a i kdybych to doma nabíjel trvale na pomalé 3,6kW (což většinou stejně dělám), tak si s tím v pohodě vystačím. Ano, 3f nabíjení je fajn, ale stejně jsem teď pořídil druhý kus 2021, protože byla za 12tis e včetně dovozu, najeto 12tis. Ten rozdíl v ceně třeba mně osobně za to nestojí, protože to je stejně auto "jen kolem komína". Ale chápu, že pokud s tím někdo plánuje jezdit delší trasy, tak to smysl má.
 
Záleží, jak kdo a kam s tím jezdí. Mám jednu MX30 2021 už přes rok a ani jednou jsem nebyl na veřejné nabíječce a i kdybych to doma nabíjel trvale na pomalé 3,6kW (což většinou stejně dělám), tak si s tím v pohodě vystačím. Ano, 3f nabíjení je fajn, ale stejně jsem teď pořídil druhý kus 2021, protože byla za 12tis e včetně dovozu, najeto 12tis. Ten rozdíl v ceně třeba mně osobně za to nestojí, protože to je stejně auto "jen kolem komína". Ale chápu, že pokud s tím někdo plánuje jezdit delší trasy, tak to smysl má.
To samozřejmě záleží, otočím do práce denně 105 km a zároveň zaměstnavatel neumožnuje nabíjení, i když má nabíječky na služební auta.
Používám ji, jako nekomínové auto :-) a chtěl jsem co nemladší, plnou výbavou a s prodlouženou tovární zárukou
 
Poslední úprava:
To samozřejmě záleží, otočím do práce denně 105 km, používám ji, jako nekomínové auto :-) a chtěl jsem co nemladší a s prodlouženou tovární zárukou
Jo, tak v tomhle případě bych asi taky volil novější verzi. To dá rozum ☺️. Jinak záruka se dá dokoupit klidně i u starší Mazdy, když je pořád v té tovární, jdou dokoupit další roky záruky. Dva určitě, myslím, že snad i tři. To jen píšu jako info, kdyby o tom někdo uvažoval na svém autě, co má ještě v záruce.
 
Jo, tak v tomhle případě bych asi taky volil novější verzi. To dá rozum ☺️. Jinak záruka se dá dokoupit klidně i u starší Mazdy, když je pořád v té tovární, jdou dokoupit další roky záruky. Dva určitě, myslím, že snad i tři. To jen píšu jako info, kdyby o tom někdo uvažoval na svém autě, co má ještě v záruce.
Záruku lze dokoupit o tom žádná (až 3 roky+), podle mně jestli jsem to pochopil správně, tak na auta před 01/2022 kryla prodlouženou záruku třetí strana, pojišťovna a podle toho co bylo ve výluce, tak spíš toho více nekryla. Kdežto takhle kryje celou dobu 6 let samotná Mazda, jako automobil celek. To samozřejmě nemusí znamenat, že by se nebránila plnit, ale nevstupuje do hry právně třetí strana. Za mne podstatný detail, většinou je to pojišťovna ze zahraničí, kde je problém se domáhat. Bral jsem to jako bonus, který by se v budoucnu hodil.
 
@Maxx007 se zárukou tovární vs. pojišťovna máš pravdu 👍

Cos myslel tou normovanou spotřebou 17 vs. 19 kWh/100km?
To jsou nějaká papírová čísla, resp. jaká je Tvá skutečnost..., dle mě nejvíce visíš jako my na počasí a na stylu jízdy (?)
Dtto při dobíjení, ono je fajn mít 40/50kW DC, ale jak je baterka studená, tak jsi na číslech 50% a hůře...
AC 1f umí 7kW vs. 3f 11kW = rozdíl to je, ale hodně zase záleží i na výstroji nabíjecího bodu/RD.
 
Poslední úprava:
@Maxx007 se zárukou tovární vs. pojišťovna máš pravdu 👍

Cos myslel tou normovanou spotřebou 17 vs. 19 kWh/100km?
To jsou nějaká papírová čísla, resp. jaká je Tvá skutečnost..., dle mě nejvíce visíš jako my na počasí a na stylu jízdy.
Dtto při dobíjení, ono je fajn mít 40/50kW DC, ale jak je baterka studená, tak jsi na číslech 50% a hůře...
AC 1f umí 7kW vs. 3f 11kW = rozdíl to je, ale hodně zase záleží i na výstroji nabíjecího bodu/RD.
Že u novějších modelů v technickém průkazu je zapsána po faceliftu nižší normovaná spotřeba výrobcem (jestli udělali hardwarový, nebo jen softwarový update mi není známo, nepodařilo se mi dohledat, pokud má někdo informace, může se podělit). Měla by být zas o něco energeticky efektivnější při stejném počasí a stylu jízdy, kdyby vedle sebe jely obě. Samozřejmě to není průměrná reálná spotřeba, tu má každý jinou, jak jsi psal dle stylu jízdy a počasí. Samozřejmě studený akumulátor má podstatně nižší nabíjecí výkon, ale i tak je u novější vyšší v absolutních číslech. Opět za stejných podmínek, novější verze odjede dříve nabitá.
Ano souhlasím nabíjecí výkon a tím pádem rychlost AC dobíjení samozřejmě záleží na výstroji nabíjecího bodu/RD. Pokud porovnám instalace, co jsem už vyděl na starší i nové výstavbě RD, tak bude spíše výstroj průměrně kolem 3x25 A, počet s RD s hlavním jištěním 3x32 A jich bude méně. Spíše to bude rozdíl 3,6 kW vs 11 kW, to už je velký rozdíl. Samozřejmě za předpokladu, že nejezdím jen "kolem komína" :), tam mi to může být jedno relativně, zpětná instalace silnější palubní nabíječky, už ale technicky není možná. Následně při prodeji vozidla bude mít 3F rozhodně přidanou hodnotu.
 
Back
Top