• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

Mazda MX-30 - obecně

Ahoj, funguje Vám dneska aplikace k autu?
Ahoj, dneska jo, ale včera a ve středu mi také nešla. Taktéž nebyl signál na ukazateli v pravém rohu displeje systému, takže snad nějaká odstávka serveru cloudu, na který je auto připojeno. Je to blbé v situaci kdy potřebuješ nabíjet a nejsi u auta, tak si nic nezkontroluješ.
 
Já dopadl včera i předevčírem stejně, dnes aplikace běží...
 
MX má port na opačné straně než Tesla, takže si z jejich pohledu vlastně 2 místa zabral :)
MX má port na správné straně, v Evropě je standart pravá strana pro doplnění energie.
Zabral jsem jeden kabel a jen jedno parkovací místo, což je s MX nejmíň co jde 😃 a dá to dost práce. Když není volno jdu na EON/ČEZ, Teslaci radši hodinu čekají a žvaní než dát o 3 Kč na kW víc, nebyl to model s nárokem na sosání zdarma, byla to nová trojka, asi sociální případ 😃. Opět je to o konkrétní lidech stejně, jako u spalováku.
Zaznamenal někdo problém s komfortní funkcí stahování okýnka u spolujezdce? Spolujezdce tvrdí, že to jednou jede samo a pak je ručně podržením, já u řidiče to nezaznamenal.
 
MX má port na správné straně, v Evropě je standart pravá strana pro doplnění energie.
To nevyvracím, pouze jsem si dovolil napsat vysvětlení :)
(mimochodem sosání zdarma lze převést samozřejmě i na novější modely)
 
To nevyvracím, pouze jsem si dovolil napsat vysvětlení :)
(mimochodem sosání zdarma lze převést samozřejmě i na novější modely)
A jak to funguje, já měl za to že to byla jen akce na starší modely S a Y. I tak ztratil hodně času, místo aby nabil od jiného dodavatele a mohl dávno vyrazit 😃. Používáte někdo originální příslušenství od Mazdy - převodník na zpřístupnění wireless Android Auta?
 
A jak to funguje, já měl za to že to byla jen akce na starší modely S a Y. I tak ztratil hodně času, místo aby nabil od jiného dodavatele a mohl dávno vyrazit 😃. Používáte někdo originální příslušenství od Mazdy - převodník na zpřístupnění wireless Android Auta?
A jaká je pro Tebe výhoda na nabíjení u Tesly? Převodník na bezdrát nepoužívám (mám ho), ale určitě neprohloupíš s nějakou levnější náhradou, pokud si vzpomínám,tak mazda chtěla za výměnu té krabičky s usb porty okolo 6tis na jiné modely, u MX-30 to zatím vyměnit nelze. Já bych šel do “Mini Wireless Android Auto Wired To Wireless Box Adapter” stojí to cca 500,- mám to ve verzi pro Apple a je to fajn, avšak za měsíc v Mazdě jsem to zatím nevyužil-vyhovuje mi orig. navigace.
 
A jaká je pro Tebe výhoda na nabíjení u Tesly? Převodník na bezdrát nepoužívám (mám ho), ale určitě neprohloupíš s nějakou levnější náhradou, pokud si vzpomínám,tak mazda chtěla za výměnu té krabičky s usb porty okolo 6tis na jiné modely, u MX-30 to zatím vyměnit nelze. Já bych šel do “Mini Wireless Android Auto Wired To Wireless Box Adapter” stojí to cca 500,- mám to ve verzi pro Apple a je to fajn, avšak za měsíc v Mazdě jsem to zatím nevyužil-vyhovuje mi orig. navigace.
Momentálně zálohy, Tesla chce 450 a Eon 1000 z karty, v testovacím režimu jsem najezdil za 10 dní skoro 5500 tis km a to je hodně nabíjení a
možná i intuitivní rozhraní nabíjecího procesu. Právě jsem vyzvedl elektromateriál na vybudování domácího wallboxu, bude klid od svědků Elonových, většina je v pohodě. Hlavně Ti čerstvý majitelé, pokecáme a prohlédneme auta navzájem při dobíjení. Z Mazdy jsou v šoku a chválí design. Já o proti zkoušené Tesle 3 chválím u Mazdy podvozek, světla a příplatkové audio. Co se týče software pro auta a asistentů, tam jsou daleko dopředu za japoncemi. Na MX prodává originál Mazda externí převodník přes USB za 4500 Kč, jde o bez problémový provoz, než o cenu. Dík za tip, podívám se na ten mini wireless Android. Mě integrovaná navigace nevyhovuje i nahraný nové pokyny na kartu jsou staré, hlavně o křižovatky a kruhové objezdy.
 
Momentálně zálohy, Tesla chce 450 a Eon 1000 z karty, v testovacím režimu jsem najezdil za 10 dní skoro 5500 tis km a to je hodně nabíjení a
možná i intuitivní rozhraní nabíjecího procesu. Právě jsem vyzvedl elektromateriál na vybudování domácího wallboxu, bude klid od svědků Elonových, většina je v pohodě. Hlavně Ti čerstvý majitelé, pokecáme a prohlédneme auta navzájem při dobíjení. Z Mazdy jsou v šoku a chválí design. Já o proti zkoušené Tesle 3 chválím u Mazdy podvozek, světla a příplatkové audio. Co se týče software pro auta a asistentů, tam jsou daleko dopředu za japoncemi. Na MX prodává originál Mazda externí převodník přes USB za 4500 Kč, jde o bez problémový provoz, než o cenu. Dík za tip, podívám se na ten mini wireless Android. Mě integrovaná navigace nevyhovuje i nahraný nové pokyny na kartu jsou staré, hlavně o křižovatky a kruhové objezdy.
Díky za dojmy a postřehy k nabíjení u Tesly. To jsi najel pěknou porci km. U modulu to musíš vyhodnotit sám, pokud si to budeš instalovat svépomocí, tak to chce pořádně nastudovat kde co rozebrat. Akorát já fakt nevím jestli se ten modul dá na mx-30 použít (pokud myslíš ten co je googlu, tak tyhle převodníky jsou k umístění do loketní opěrky a my máme usb porty pod/za displejem. U té vestavné navi jsou poslední mapy Q42023 od HERE, takže špatné nejsou, ale systémově - pokud jsi přešel z Tesly je to 15let zpátky, tomu rozumím 🥺, jinak na head-up bys měl mít s převodníky informace z tvé navi také k zobrazení, to na to vliv naštěstí nemá, to je fajn. Ty máš 3f palubní nabíječku v Mazdě?
 
Díky za dojmy a postřehy k nabíjení u Tesly. To jsi najel pěknou porci km. U modulu to musíš vyhodnotit sám, pokud si to budeš instalovat svépomocí, tak to chce pořádně nastudovat kde co rozebrat. Akorát já fakt nevím jestli se ten modul dá na mx-30 použít (pokud myslíš ten co je googlu, tak tyhle převodníky jsou k umístění do loketní opěrky a my máme usb porty pod/za displejem. U té vestavné navi jsou poslední mapy Q42023 od HERE, takže špatné nejsou, ale systémově - pokud jsi přešel z Tesly je to 15let zpátky, tomu rozumím 🥺, jinak na head-up bys měl mít s převodníky informace z tvé navi také k zobrazení, to na to vliv naštěstí nemá, to je fajn. Ty máš 3f palubní nabíječku v Mazdě?

Díky za dojmy a postřehy k nabíjení u Tesly. To jsi najel pěknou porci km. U modulu to musíš vyhodnotit sám, pokud si to budeš instalovat svépomocí, tak to chce pořádně nastudovat kde co rozebrat. Akorát já fakt nevím jestli se ten modul dá na mx-30 použít (pokud myslíš ten co je googlu, tak tyhle převodníky jsou k umístění do loketní opěrky a my máme usb porty pod/za displejem. U té vestavné navi jsou poslední mapy Q42023 od HERE, takže špatné nejsou, ale systémově - pokud jsi přešel z Tesly je to 15let zpátky, tomu rozumím 🥺, jinak na head-up bys měl mít s převodníky informace z tvé navi také k zobrazení, to na to vliv naštěstí nemá, to je fajn. Ty máš 3f palubní nabíječku v Mazdě?
Našel jsem tento typ
https://www.mazda.cz/majitele/muj-vuz/prislusenstvi/details/upgrade-bezdratovych-funkci-apple-carplay-android-auto/410078339/MAZDA MX-30/2022-05-01/.
Mám kousek z konce dubna 2022 a má již 3f AC palubní nabíječku. Mám nahráno taky 3Q24 na cestě z Humpolce do Olomouce, neznala palubní navigace dost kruhových objezdů a i některé křižovatky, jinak proti nic nemám až na to že jsem bloudil na téhle konkrétní trase 😃.
 
Našel jsem tento typ
https://www.mazda.cz/majitele/muj-vuz/prislusenstvi/details/upgrade-bezdratovych-funkci-apple-carplay-android-auto/410078339/MAZDA MX-30/2022-05-01/.
Mám kousek z konce dubna 2022 a má již 3f AC palubní nabíječku. Mám nahráno taky 3Q24 na cestě z Humpolce do Olomouce, neznala palubní navigace dost kruhových objezdů a i některé křižovatky, jinak proti nic nemám až na to že jsem bloudil na téhle konkrétní trase 😃.
Aha, tak tohle mě nenapadlo, že má Mazda něco jako carkit, já jsem totiž myslel, že bys chtěl úplně vyměnit modul přímo v těch USB portech, ale zkus se podívat po té krabici o které jsem psal, to je v kostce to samé, jako je orig. příslušenství, ale za zlomek ceny. Navíc je to menší a můžeš to mít nalepené na stěně nad porty a neválí se to v polici. Každopádně, je ještě jedna věc o které bys měl vědět, je dost uživatelů, co si stěžují na vybíjení 12V přes usb, pokud to necháš zapojené když vypneš a zamkneš auto. Takže je třeba to odpojovat, možná ta Mazda to má nějak ošetřené softem a odpojí se fyzicky po zamčení, ale to by ses musel přeptat v servise.



IMG_5366.jpeg
 
Aha, tak tohle mě nenapadlo, že má Mazda něco jako carkit, já jsem totiž myslel, že bys chtěl úplně vyměnit modul přímo v těch USB portech, ale zkus se podívat po té krabici o které jsem psal, to je v kostce to samé, jako je orig. příslušenství, ale za zlomek ceny. Navíc je to menší a můžeš to mít nalepené na stěně nad porty a neválí se to v polici. Každopádně, je ještě jedna věc o které bys měl vědět, je dost uživatelů, co si stěžují na vybíjení 12V přes usb, pokud to necháš zapojené když vypneš a zamkneš auto. Takže je třeba to odpojovat, možná ta Mazda to má nějak ošetřené softem a odpojí se fyzicky po zamčení, ale to by ses musel přeptat v servise.



Zobrazit přílohu 52678
Super, dík.
O tom vybíjení skrz USB jsem nevěděl, bych se pak mohl divit 😃
 
Super, dík.
O tom vybíjení skrz USB jsem nevěděl, bych se pak mohl divit 😃
Nz, s tím walboxem to budeš mít na pohodu, jestli máš dostatečný jističe tak bys těch 11kw/h mohl dodávat, osobně u 1f to pouštním 3,5kw/h při 16A ikdyž mám 25A tj. max 5,7kw/h, ale přes noc mi to vyhovuje.
Tak ať to jezdí a jsi s mazdicí spokojen, tyhle auta umí chytit člověka za srdce.
 
Díky za informace, hodně kilometrů bez problémů a pěkný víkend 😉
Ještě mě napadla jedna věc.
V servisním plánu není položka údržby kontrola okruhu klimatizace, čekám mě letos v prosinci. Předpokládám teda že i tak při garanční prohlídce zkontrolují okruh klimatizace, který jestli jsem správě pochopil je stejný pro kabinu, tak i pro akumulátor. Nebo si necháte kontrolovat a doplňovat jinde? Mám poprvé tak mladý auto, se ptám možná na kdejakou pitomost, s garanční mi prohlídkami a tovární zárukou na auto nemám zkušenosti 😃
 
Poslední úprava:
Ahoj, co vím, tak je tam dost velká náplň 1,2kg, standard je snad jen asi 0,5kg, bude hodně záležet, jak tu klimu používáš nebo kolik to auto mělo najeto před Tebou. Dokonce když je tím chlazená i HV baterie, tak bych v takovém systému očekával, že si auto samo řekne, kdy bude třeba doplnit - na tohle snad Japonci mysleli, neví někdo?
Určitě na garančce bych řešil, jak jsou na tom brzdy(čistit) např. Zadní, kde se flákají díky rekuperaci fakt dost a to bude časem asi největší bolest. Standardně podle informací, tam nemá servis moc co kontrolovat, takže když se jich zeptáš… Na druhou stranu máš dlouhou záruku, já bych si to “nelajsnul” to nechat plnit jinde, kord když je to médium klimy spojené s baterií (záruka 8 let) a v případě problému si to spojí, padne Ti záruka jen proto, že Ti někdo doplňoval klimu a nebyl z Mazdy.
 
Ahoj, co vím, tak je tam dost velká náplň 1,2kg, standard je snad jen asi 0,5kg, bude hodně záležet, jak tu klimu používáš nebo kolik to auto mělo najeto před Tebou. Dokonce když je tím chlazená i HV baterie, tak bych v takovém systému očekával, že si auto samo řekne, kdy bude třeba doplnit - na tohle snad Japonci mysleli, neví někdo?
Určitě na garančce bych řešil, jak jsou na tom brzdy(čistit) např. Zadní, kde se flákají díky rekuperaci fakt dost a to bude časem asi největší bolest. Standardně podle informací, tam nemá servis moc co kontrolovat, takže když se jich zeptáš… Na druhou stranu máš dlouhou záruku, já bych si to “nelajsnul” to nechat plnit jinde, kord když je to médium klimy spojené s baterií (záruka 8 let) a v případě problému si to spojí, padne Ti záruka jen proto, že Ti někdo doplňoval klimu a nebyl z Mazdy.
Ahoj, najeto před koupí měla přes 800 km. Občas jsem musel i brzdit klasickou kotoučovou brzdou. Když to někdo zašlápne před tebou, nebo neodhadneš nájezdovou rychlost do začátky - na to je i na nejvyšší stupeň rekuperace slabá. Aspoň jsem odrezil kotouče 😁 Kdyby se sám nevypl klima kompresor a neslyšel jsem v kabině z vedení média klimatizace prapodivný zvuky a auto mi nenamalovalo oranžovou kontrolku prodlužovačky a zakázalo nabíjet. Jak se zdá klima chladí a už se ta chyba neobjevila - vyrovnání tlaků v okruhu, jak dlouhou stálo a pak odemně dostalo za uši? Poctivě spouštím manuálně dochlazování 😉 Souhlasím, že vůči záruce to riskovat nemá cenu si někde otrávit okruhu špatnými typem chladiva, i když i už malý místní servis chladivo 1234yf nabízí. Ještě k závadě dálkové komunikace, stále ani po 4 dnech se nerozchodila. V infotainmentu přeškrklý symbol signálu. Po odebrání vozidla z aplikace a továrního nastavení infotainmentu se zase přenos obnovil. Kdyby to někdo řešil, může zkusí tohle.
 
Ahoj všem, objevila se informace, jak podle VIN zjistit SOH baterie. Vše najdete zde
Zkoušel jsem 5 aut a vzalo to jen 2, ale to je asi jen dočasná chybička. Ale i tak je to dobrý pomocník pro běžného smrtelníka co by si to chtěl koupit. 👍
Jen by mě zajímalo jak je SoH z týhle stránky navázaný na skutečnou kapacitu v autě. Je to procento z celkový kapacity (užitná+buffer) nebo jen z užitný kapacity, která se využívá pro dojezd.
Našel jsem tam MX která měla SoH 93% tak jestli se ztratilo 7% z bufferu (což je nezajímavá věc) nebo z toho co využívá pohon.
 
Ahoj všem, objevila se informace, jak podle VIN zjistit SOH baterie. Vše najdete zde
... třetí den "We're not able to show this information at the moment. Please try again later.", lempl ten server o_O
 
Back
Top